Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikoisesta jäin pois 2 viikkoa ennen äippäloman alkua ja tuskin nytkään ihan loppuun asti pystyy olemaan..
Fyysistä hoitotyötä ja jäin pois kun alkoi supistelemaan :(

Töissä pyrin olemaan ens vuoden alkuun jolloin alkaa ä-loma.

Onko teillä muilla vielä väsymystä?
Minä nukun joka päivä päikkärit, silti yölle riittää unta. Oon tosi väsynyt edelleen vaikka pitäis jo varmaan alkaa helpottaa. Flunssakin on kyllä vielä tähän päälle. Neuvolassa vaan sanoivat että jos väsymys jatkuu, pitää miettiä kilpparikokeiden ottoa! Taidan pyytää sitä ens kerralla.
Mulla todettiin lievää kilppariongelmaa nyt, alle viitearvojen jää. Sukurasitusta tässä niin osattiin ottaa kokeet heti alkuun. Kyllähän nuo väsymysoireet es saattaa niihin viitata. itse en huomannut moista oiretta, vaikka kyllä nyt jälkikäteen voi todeta olon kohtuu vetämättömäksi, mutta helppo vetää raskauden piikkiin. Kannattaa sitten tutkia vähän noita ravintopuolen asioitakin aiheessa jos kokeissa jotain ongelmaa todetaan. es tuo jodin saannin jääminen vajaaksi saattaa osaltaan vaikuttaa-ainakin itsellä epäilen sen puutosta. Ollaan vähennetty kovasti suolankäyttöä koko vuoden ajalta ja paastotkin oli ohjelmassa pitkään ennen raskautta. Multivitamiinit otinkin nyt käyttöön vastoin omia vakaumuksia:grin, siis normaalisti uskon monipuolisen ruuan voimaan..tässä kohtaa vaan on valmis kokeilemaan kaikkea ennen lääkityksiä..

Yyh, mie löysin torstaina kainalosta herneen kokoisen patin, se on niiku ihon alla ja liikkuu siinä ihan hyvin. Ei oo kipeekää.. Pitää ens viikol lääkärille mainita asiasta.. Joku rauhanen varmaan..

Eilen ja tänään taas väsyä liikkeellä, niin että kiskasin tunnin päiväunet iltapäivästä, ja helposti tuli vielä pitkät yöunet päälle.

Ulkoilu helpottaa kyllä, niin uskoisin ihan normaaliksi raskausoireeksi.

Mua väsyttää kans. Ja pahoinvointi ei oo kadonnu vieläkää.
Mahakivut on pahentuneet. Eilen meinasin lähtiä ensiapuun ja nytki mietin samaa.. Ärsyttää ku yhdellä tutulla tuli kkm rv14 nii pelottaa se.

Mulla on väsymyksen kanssa hetki jo helpompaa, mutta nyt tuntuu palanneen. Ei onneksi niin massiivisena, mitä alkuraskaudessa oli. Voi johtua kyllä myös allergiasta, kun on muutenkin tukkoinen, jne. Täytyy vähän seurailla.

Täällä ei ainakaan väsymys helppaa sitten millää, koko ajan voisi nukkua

Ite vk 7+4 ja reilu viikko sitte alko oireet, ensin rinnat kasvo ja kipeyty, ja huokasin helpotuksesta että aika oireettomana menee mutta sitten iski kamala väsymys ja ällötys olo ja aivan kamala jano! Suu onko sahara, koko ajan pitää juoda vettä,. tuoreet vihannekset ja hedelmät uppoaa vain, kaikki muu ällöttää.

Nyt kaks päivää maannu vaan kotona sohvalla/sängyssä, onneks huomenna töihin niin saa ittensä muualle ko sängystä-sohvalle

Suklaapehmis, mulla tuntui molemmissa kainaloissa patit ekassa raskaudessa, kainaloita myös turvotti raskauden loppupuolella. Synnärillä molempiin kainaloihin kasvoi noin pingispallon kokoiset jäätävän kipeät patit. Käsiä en voinut laskea alas ollenkaan ja kyljellä makaaminen oli todella tuskallista. Selvisi että mulla on rintarauhasta kainaloissa ja maito nousi kirjaimellisesti kainaloihin asti. Tunsin itseni hiukan friikiksi o_O Pumpatessa painelin maitoa kainaloista kohti rintoja (sattui pirusti) ja väliajoilla sitten pidin kylmällä tai kuumalla vedellä täytetyt kumihanskat kainaloissa (helpotti kipua) :grin kipu väheni kun noi rauhaset sai tyhjennettyä ja pidettyä mahdollisimman tyhjinä, muistaakseni muutamassa viikossa maito lakkasi muodostumasta kainaloihin :rolleyes:

Mulla myös voimakas jano ja edelleen voimakasta, tosin ehkä vähän hellittänyttä väsymystä.

Ompas hurjan kuulosta Heihel! Joskos nyt ei ihan nii voimakkaana tulisi maidon nousu!

Ekasta olin työttömänä 7. Kuusta lähtien. Oli hieman haastavaa löytää töitä.

Tokasta jäin 2 vkoa ennen varsinaista alkua, kun selkä ei kestänyt enää.

Päivä kerrallaan mennään, mut selkä on huono.. Tuskin vuoden loppuun pystyn olemaan. (Kotihoidossa)

Tää väsymys on jotain käsittämätöntä. Tosin nyt on nukkunu huonosti 2 yötä niin seki vaikuttaa. Josko tänään sais unta ajoissa.. :/

joko teillä kohtu supistelee/kramppaa? Kävin eilen pitkästä aikaa salilla tekee yläkroppa treenin ja toukka oli sitä mieltä et eläs mamma treenaa enää. Pisti sellasen menon tuola masussa et hyväku pysty kävelee :(

niemja, juu toivottavasti ei, tosin eipä kai ne rauhaset mihinkään ole hävinneet tässä välillä että saa nähdä miten käy.

Oho, kuulostaa aika karulta heihel! Tiiän sit että mitä voi olla edessä, enpä oo ennen kuullukaan moisesta :D

Noita "kainalomaitoisia" on kyllä tullut mulle joitakin vastaan:rolleyes:, lienee kuitenkin yleisempää kun luullaan!
Ja onhan se melkeenpä aina helpompaa seuraavalla kertaa, imettäminen ihan erityisesti-tuli sitten vaikka kainalosta asti!

Suklaapehmis, eihän se sitä samaa välttämättä ole mutta mulle tuli vaan heti niin elävästi mieleen omat pattini joita ihmettelin raskauden aikana :grin Jos on samaa niin olihan toi vähän ikävä lisä muutenkin hankalaan oloon mutta siinä se meni missä tissikivut ja muutkin säryt :rolleyes:

Ja tosiaan kätilö totesikin silloin ettei ole ihan tavatonta näiden maitorauhasten esiintyminen muuallakin kuin rinnoissa.

Nyt on menossa 12+5 ja alkaa olla pahimmat väsymysoireet ohi. Mahtavaa, kun jaksaa tehdä muutakin kuin istua sohvalla! Ärsyttää vain tämä jostain saamani kesäflunssa...

Alaselkä on vihlonut pakaran suuntaan koko heinäkuun. Välillä on estänyt kokonaan toisen jalan käytön. Nyt tuota ei ole ollut muutamaan päivään, joten josko oisi jo ohi? Huono olo taas tulee, jos on liian pitkään syömättä. Samoin, jos rasittaa itseään, niin alkaa heikottaa. Eilen vartin ruuanlaiton jälkeen piti istahtaa vähäksi aikaa. :rolleyes: Tuohon voi tosin flunssakin vaikuttaa.

Sain aamulla ikävästi alaselän kipeäksi. Huonossa asennossa pesin hampaita ja äkisti kurkkasin jotain, josta sain ilkeän tunteen alaselkään. Nyt onkin sitten koko päivän vihlonut kurjasti. Toivottavasti menee ohi.

Muuten ihana tunne, kun ruoka maistuu pitkästä aikaa! Tuossa olikin monta viikkoa, että MIKÄÄN lämminruoka ei tuntunut uppoavan ja elelin lähes näkkileivän ja maustamattoman joghurtin voimin. Myös sellainen voimattomuus on ollut läsnä, tietysti kun energiat ovat olleet todella vähissä.

Iltaisin huomaan nukahtavan aikaisin ja vessassa saa ravata öisin, lisäksi olen useana "aamuna" herännyt 4-5 välillä ja valvonut siellä tunnista puoleentoista saamatta unta. Lopulta sitten onneksi vielä nukahtanut hetkeksi...

Takaisin