Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana oire alhaiset verenpaineet. Kävin salilla ja kaveri kerto et olin laottanu pään alas ja kädet kasvoille ja juoksumatolta liukunu alas. Havahduin ku löin kädet maahan. Siinä hetken aikaa virkosin ja mietin et mitä just äskön tapahtu.

Ihana oire alhaiset verenpaineet. Kävin salilla ja kaveri kerto et olin laottanu pään alas ja kädet kasvoille ja juoksumatolta liukunu alas. Havahduin ku löin kädet maahan. Siinä hetken aikaa virkosin ja mietin et mitä just äskön tapahtu.

hui! Onneks ei käyny mitään!

Tisseistä tulee "maitoa" tai siis sitä
Kirkasta

Ei mulla edellisissä näin aikaisin ole tullut, nyt siis vko 14+0. Edellisissä vasta puolivälin jälkeen.

Vähänkö ihmettelin, kun tissiliivit märkänä..

Nyt tuntuu myös, että maha pullahtaa

Mulla on 11+4 mittarissa ja maha on jo pullahtanut. Tosin olen kyllä syönytkin hirvittäviä määriä ja ihan kokoajan. Tätä ei peitä enää millään. Mulla ei pahoinvointia tule, kun syön jatkuvasti. Oikein odotan, että maha kasvaa niin, ettei pysty syömään enää näin paljon :)

Mulla pullahti maha kans alkuviikosta näkyviin kunnolla, nyt 12+5 :)

Mulla ei tissit oo edes kasvanu vielä, imetys vei neki vähät tissit mitä oli ennen imetystä ja jouduin jo hakea kuppikokoa pienempiä liivejä :( ehkä ne tästä vielä kasvaa... Hetkellisesti. Seuraavan imetyksen jälkeen ei oo varmaan yhtää mitää enää.

Mulla on niin kovia päänsärkyjä jotka panadolista huolimatta vaa jatkuu ja kestää illasta yön ylikin aamuun niin meen nyt tänään lääkäriin josko saisi luvalla jotain muutakin ottaa niihin kun panadolia

Mullakin päänsäryt alkanut taas. Harvoin normaalisti särkee päätä, ihan alkuraskaudessa oli kans viikon kestävä särky, olisiko ollut rv 5-6 paikkeilla. Panadolia oon nyt syönyt kolme päivää putkeen, auttaa muutaman tunnin. Täälläkin aamusta iltaan särkee. Kerro Miukuli83 mitä lääkäri sanoi, vois itsekin varata ajan. Mulla nyt viikkoja 11+5.

Näköjään :/ Tuntuu et huonovointisuus johtuu päänsärystä tällä hetkellä, vetää ihan maihin tää olo... Odotan keskiraskauden energisyyttä ja hyvää vointia!!!

Voi ei, temppiä. Ite jaksan taas mennä. Meinatti kaverin kans lähteä ulos, tosin toinen vaa juo. Ärsyttää vaa tää iltaTURVOTUS. Näyttää ku olisin jo 7kk :D

Täälä on päänsärkyyn auttanu juominen ja ulkoilu paremminku panadol.. Sain luvan ottaa epäsäännöllisesti buranaa mutten oo uskaltanu. Lekuri sano et jos menee et mikään ei helpota ja särkee ihan kokoajan niin on olemas sit vahvempia tulehduskipulääkkeitä, mut ne on sit viimenen kun niissäkin sivuvaikutuksia niin paljon.. Tyynyjä oon kans vaihtanu öisin, kun tuntunu et niskat menee normaalia helpommin jumiin, joka saa pään särkemään..Alkaa olemaan jo normaali osapäivää täällä :D

Toivottavasti teillä helpottaa kun pääsette neljännenkuun puolelle! :) ite tyydyn nyt siihen että kuulun siihen pienempään prosenttiin jolla tää ei oo hehkeetä aikaa, ehkä sit mun aika on viimesellä kolmanneksella :D

Uutena oireena ihanan ihana närästys :D onneks veli toi ite tehtyy punaviinimarja ja mustaherukkamehua, auttaa :)

Muokattu viimeksi:
Finnejä! Iiks... Ihan parissa päivässä jo kolme kauheeta möllykkää tulossa :S :D

Finnit (koko naama, kaula ja satunnaisia siellä täällä), turvotus ja heti huono olo jos ei syö vähän väliä jotain. Oikein on hehkeä olo :D

Mulla totesivat että voisi olla migreenin laukaissut tämä odotus vaikka koskaan ennen ei oo migreeniä ollut eikä siis diagnoosia siitä. Nyt määräsivät panacodia ja pahoinvointilääkkeet kovempaan särkyyn ettei tarttisi öitä valvoa ja kärsiä ympäri vuorokaudet siitä särystä kun ei saa ottaa ku Panadolia tai panacodia. Tässä vaiheessa 12+5 raskautta migreenilääkkeitä ei saa käyttää mutta ilm myöhemmässä vaiheessa niitä voi ajatella jos jatkuu päänsäryt. Proteiinia löyty myös virtsasta mutta niin vähän et ei huolestunut koska verenpaineet oli matalat about 111/70 eli kaikki ok. Tiistaina on Ultra niin näkee vauvankin sitten.

Onko teillä kans jos nukkunu jonkun 6h yössä niin seuraava päivä menny pilalle. Itellä tänää koko päivä pahaolo. Ei yhtää kiva. Vichyä ja kivennäisvettä menny kiitettävästi et pysyy oksu sisällä. Just ku sanoin et hyvin menee.

Onko teillä kans jos nukkunu jonkun 6h yössä niin seuraava päivä menny pilalle. Itellä tänää koko päivä pahaolo. Ei yhtää kiva. Vichyä ja kivennäisvettä menny kiitettävästi et pysyy oksu sisällä. Just ku sanoin et hyvin menee.

Joo sama! Pahoinvointi yltyy jos väsyny :/

Tänää ollu huonopäivä kans, just alotin sokerirasituksen paaston, saa nähä miten tää 12h meneekun keho huutaa 2h välein jotain... Eniten toi aamu kauhistuttaa, mutta onneks ei oo kauheen pitkä matka labraan :D

Mulla etoo edelleen KAIKKI rasvainen ruoka, epäterveellinen. Karkit ja sipsit sekä limut myös yök-osastoa! Äsken paistettiin makkaraa ni hädin tuskin sain kammettua sen kitusiini ja perään karmea olo....lovely!

Viime viikon verikokeiden jälkeinen päivä oli mulle kaamea...huippasi, väsytti koko päivän...tiedä sitten syytä.

Mulla menee ihmeen hyvin. Olen viikonlopun ollut töissä, olen kotihoitajana ja työpäivän mittaan askeleita tulee n 11 000. Pitää muistaa vaan juoda.
Aamulla syön pari ruisleipä viipaletta ja sitten lounaaksi munakasta ja leipää.
Tänään käytiin sitten miehen ja tyttären kanssa ulkona syömässä.
Maha tulee muuten nykyään älyttömän helposti täyteen. Hyvä vain.

Sokerirasituksessa mulla ehkä pahin se että en viitsinyt juoda vettä niin paljon kuin mieli teki. Sitten oli olikin aamulla kuin kamelilla viikon autiomaavaelluksen jälkeen.
Mutta hyvin se rasitus meni vaikkakin paasto-arvo oli liian korkea.

Nyt matkalla ravintolasta kotiin ja ainoa ajatus on -sänky.
Jaksaa aamulla herätä taas töihin

Miullaki tuntuu kyllä jos on nukkunu huonosti. Esimerkiks kun töihi pitää herätä aikasin, ni aamu alkaa useasti oksentamalla. Ja nyt tänää saunominen oli ilmeisesti liikaa ku sen jälkee tuli niin väsyny ja huono olo, et iltaruuat tuli sit ylös! Edelliselläkin kerralla saunan jälkee tuli huono olo, vissii liian rankkaa. :D

Huomaa että ruoansulatus on hidastunut, välillä tuntuu ettei ruoka sula ollenkaan, vaikka syökin ihan normaalia kotiruokaa kohtuullisen määrän. Toki on päiviä, jolloin esim. Pizzaa ja herkkuja mahtuu vähän liikaakin
Pahoinvointi onneksi selvästi alkaa helpottamaan ja energiaa saanu, että jaksaa vähän touhuta kotona ja pihallakin. Johtuu toki kesälomastakin, ei mee energia töissä

Takaisin