Oireet

Mulla on myös liitoskivuista ja selkä kivuista huolimatta aika mahtava olo tällä hetkellä! Paras tähän asti! Itkuherkkyys on kyl ehdottomasti palannu mut lähinnä niin et silmät vaa vähä kostuu ku herkistyn. Esim. Lauantaina ikeassa oli yhdellä hyllyllä pari joulu juttua jo ja mullahan tuli iha tippalinssiin:D❤️

Sanoin terveydenhoitajalle, että onkohan mulla jo liitoskivut alkaneet, niin ei kuulemma voi olla näin aikasin vielä :o 21+4

Sanoin terveydenhoitajalle, että onkohan mulla jo liitoskivut alkaneet, niin ei kuulemma voi olla näin aikasin vielä :eek: 21+4
Mä kysyin vihlomisista ja kivuista terkalta jo tokas neuvolas 12+3, niin liitoskivuiksi se sillon ainaki kipuja kutsui!:eek:

Ystävä jäi jo rv 15 saikulle tosi kovien liitoskipujen takia. Ärsyttää ylipäänsäkkin tuo "Ei voi vielä tässä vaiheessa olla" -asenne.

Ystävä jäi jo rv 15 saikulle tosi kovien liitoskipujen takia. Ärsyttää ylipäänsäkkin tuo "Ei voi vielä tässä vaiheessa olla" -asenne.
Niin ärsyttää.. Eihän tässä nyt enää ihan alkutaipaleella olla muutenkaan..

Mulla on iha hirveetä närästystä :( ei nouse sitä kuumaa vettä mut polttelee kauheesti. Pitäis kokoajan olla rennie suussa. Pitää huomenna soitella neuvolaan tästä

Sanoin terveydenhoitajalle, että onkohan mulla jo liitoskivut alkaneet, niin ei kuulemma voi olla näin aikasin vielä :o 21+4
Kyllä kannattaa uskoa omia tuntemuksia ja vaikka pyytää arvio myös toiselta terkalta mikäli ite ajattelee päinvastoin

Mulle sanottiin 23 viikolla neuvolassa ku kerroin vauvan liikkeistä ettei voi vielä olla potkut ku tuntuu. Mä kyl tunnistan tosi erilaisia liikkeitä ja musta nuo useaan kertaan samaan kohtaan tulevat muksaisut jotka tuntuu pienenä kohoumana kädessä olis potkuja. Outo asenne tuo ei voi olla tässä vaiheessa:/ Kaikki raskaudet on erilaisia eikä tod pitäis vähätellä naisen omia tuntemuksia esim liitoskipujen suhteen. Milläs muulla selität kovat kivut alapää/lantio seudulla jotka ei ole mulle ainakaan tuttuja ensisynnyttäjänä! Korvien välistäkö ne muka tulee?

No kyllä varmasti voi rv23 tuntea jo liikkeitä!!! Mä aloin tuntemaan nyt rv20 paremmin, aikaisemminkin on jo jotain tuntunut, mut istukka vaimentaa edessä. Toki nyt toinen tulossa. Mä en kyllä esikoisesta muista viikkoja, mut just yks esikoista odottava kaveri sanoi, et on tuntenut kunnolla liikkeitä jo pari viikkoa ja on muistaakseni myös nyt rv23. Sehän riippuu paljon ruumiin rakenteesta yms. seikoistakin...

Mullekihan neuvola lääkäri sanoi, ettei se kova alue joka välillä ilmestyy vatsalle, voi olla vauva! Sillon tais olla 16+jotain :rolleyes: Kyllä se vauva on ollut, kun vieläkin semmonen yhä useammin ilmestyy ja sen tuntee niin hyvin, ettei se mikään muu oo voinu olla :D Ihme porukkaa noi lääkärit, kun pitää olla niin ehdoton noiden omien mielipiteiden kanssa.

Toi on ihan älytöntä kun lääkärit sanoo et ei voi olla.. Tottakai voi olla..mä tunsin esikoisesta 14 viikolta eteenpäin liikkeet..

Mulla taas lääkäri kysyi käynnillä rv 14, että "Jokos tuntuu liikkeet?" olin vähän, et öö, pitäiskö, toisaalta olin tuntenut jotain, mut en ollut ihan täysin varma, et oliko vauvasta johtuvaa :D

Tää menee vähän asian vierestä, mutta kun menin toista synnyttämään, niin jo iäkäs (arvelisin myös kokenut) kätilö sanoi, että ei voi olla synnytys käynnissä, kun supistukset ei ole säännölliset. Ne oli tosi kipeät siinä vaiheessa, mutta välit oli 2min-10min vaihtelevasti. Mä olin kyllä vakaasti sitä mieltä, että tosi on kyseessä. Kätilö teki sisätutkimuksen ja olin jo 5cm auki. Suoraan saliin ja ei mennyt kauaa kun vauva syntyy. Tämä liittyi siis siihen, mitä kaikkea meille sanotaan, että "ei voi olla".

Mullekin sanottiin esikoista tekemään mennessä, että ei synny vielä tänään, voidaan mennä vielä kotiin odottelemaan. Onneksi ei menty, reilun kahden tunnin päästä oli muru sylissä :grin

Mulle kans kätilö sanoi kun vedet oli menneet ja supistukset sairaalaan mennessä vielä epäsäännöllisiä, eikä kovin voimakkaita, et tässä luultavasti menee aikaa, parin päivän päästä sitten käynnistetään. Muutaman tunnin päästä sattui jo ihan pirusti ja taas vaan sanoi, et tässä varmasti vielä kestää, en viitsi vielä sisätutkimusta tehdä. Pyysin vielä itselleni oksennuspussia kun oli niin huono olo ja sit tää kätilö kiinnostui tutkimaan ja heti lähdettiin saliin.

Miulta kelaneuvolassa rv22+1 kysyttii tai oikeestaa neuvolatäti totes et liikkeet varmaa tuntuu jo. Ei ainakaa ruvennu kieltämää ettei vois tuntuu. Oon tuntenu liikkeitä säännöllisesti jotai rv18+

Nooh... Ehkä ne viralliset viikot on sitten 20 paremmalla puolella... Vai onko teidän neuvolatädit aiemmin merkanneet liikkeitä neuvolakorttiin?

Jouduin tänään lähteen töistä pois heti sinne päästyäni kovien vatsakramppien takia.. Alavatsaa kramppas vasemmalta ja kivisti tosi paljon, alko tossa kun heräilin kuuden jälkeen kun nousin seisomaan. En saanu itteeni kunnolla suoristettua, vaan piti ola etukumarassa asennossa kun sattu mahaan niin. Ylämaha oli ihan pehmee mut alamaha oli tosi kipee. Vähän vaihteli toi kivun kovuus. Säteili kovasti vasemmalle puolelle alaselkää. Olin kyl tosi tuskanen. :eek:

Töissä ootin et kello tuleee 8 ja soitin neuvolaan. Tultiin siihen tulokseen että johtuu ilmavaivoista/ummetuksesta, kun vauva kuitenkin liikku ihan normisti ja oli ihan erilaisia ku harjottussupparit. Itekin epäilin et on joku iso kaasukupla tuolla mikä ei etene, samoin työkaverit arveli niin. Vatsa on kyl toiminu joka päivä, mut vähän hintsusti, et täytyy alkaa siihen näköjään kiinnittämään huomiota :P Kyl se kesti sen kolme tuntia eikä ollu oikeen kiva..:sad001

Miulta kelaneuvolassa rv22+1 kysyttii tai oikeestaa neuvolatäti totes et liikkeet varmaa tuntuu jo. Ei ainakaa ruvennu kieltämää ettei vois tuntuu. Oon tuntenu liikkeitä säännöllisesti jotai rv18+
Mulle sano lääkäri että 19 viikolla tuntuu. Eli hyvinkin olet voinut musta tuntea. Minä tunsin satunnaisesti liikkeitä 17+ viikolta lähtien

Perskutarallaaaa.... :(
Kävin kaupassa erään toisen puolesta.. 2 isoo kassii ruokaa ja juomaa. Aiemmin käyttäny kärryi autolle asti, ollu helppoo. Nyt fiksuna tyttönä ajattelin että kyllä nyt kaksi kassia keveästi menee. Menihän ne, mutta sitten hetken päästä alkoi juilimaan ikävästi vatsasta. :(

Takaisin