Oireet

Sufi voisko noi kivut olla liitoskipuja? Kuulostaa samalle mitä mulla oli edellisessä raskaudessa.. se oli aivan hirveetä! :-( mä en just päässyt kunnolla alas esim. lattialle istumaan ja sieltä ylös. Kävely sattui ihan hirveesti ja ylipäätään kaikki jolloin joutui jalkoja liikuttaa...

Sufi voisko noi kivut olla liitoskipuja? Kuulostaa samalle mitä mulla oli edellisessä raskaudessa.. se oli aivan hirveetä! :-( mä en just päässyt kunnolla alas esim. lattialle istumaan ja sieltä ylös. Kävely sattui ihan hirveesti ja ylipäätään kaikki jolloin joutui jalkoja liikuttaa...

Mulla on ollut siis liitoskipuja aiemminkin tässä raskaudessa. Nämä vaan tuntuu jotenkin niin tosi erilaisilta. Tämä tuntuu edessä, kun taas aiemmin ne tuntui siellä sisällä ja enemmän viiltävinä. Mutta siis mitä tässä nyt olen googlettanut, niin sen nimikkeen alle nämäkin kai menee.

Kävely alkaa olemaan välillä lähes mahdotonta. Saa nähdä. Rv 23+4, ei taida olla enää pitkään töitä enää mula ennen äippälomaa.

Nukkuminen on muuttunu ihan mahottomaks. Yhtään ei pysty olla selällää ja oikeella kyljelläki tuntuu välillä siltä ettei saa kunnolla happee ja tulee pahaolo. Kääntyminen on niin työn ja tuskan takana ja jatkuva heräily vaivaa. Lisäks ei voi pitää yökkäriä ku tulee kipeet painaumat niistä ja nyt uusimpana myös pelkkä lakana aiheuttaa niitä. Tää voi saada aika mielenkiintosia piirteitä tässä viimeste 3kk aikana!

Mä alan epäillä, et mun masussa kasvaa karvavauva... Tää närästyksen määrä on järjetön.
Täällä myös nivussärky/-kipu kiusaa.
Ja nukkuminen on tosi vaikeeta, kun selällään ei voi nukkua ja kylkee on vaihdettava jatkuvasti. Suunnittelin jo ostosretkee IKEAan ostaan hitosti tyynyjä, et voisin rakentaa sänkyyn pesän, minne vois vaan iltasin upota :hilarious:

No, toivottavasti saan lomat niinku oon ne anonu, niin se olis enää alle 2kk töitä :dance011 jos sen vielä kestäisjaksaispystyis...

Sufi mulla on samanlaista vaivaa, oli jo edellisessä raskaudessa mutta ihan loppuviikoista, nyt on ollu jo useamman viikon. Oon vältelly tiettyjä tuoleja, liian pehmeät, matalat ja kallistuneet istuimet sekä istumista epätasapainossa vaan toisella kankulla. Pahin on kotona tietokonetuoli, siinä ei pysty istumaan 5minuuttia kauempaa tai ei pääse ylös eikä edes uskalla suoristaa selkää ja lähtiä kävelemään ennenku kipu hellittää. Joskus alavatsassa tuntuu ikävältä, mutta en laskis sitä kivuksi.

Tämä kaikki on lantion löytymisen, liitoskipujen, häpyluun pehmenemisen ym yhteispeliä. Neuvolassa vaan todetaan että sellaista se raskaus on yritä venytellä jos se auttas. Eipä auta ainakaan mulla. Nyt 23+1

Sufi mulla on samanlaista vaivaa, oli jo edellisessä raskaudessa mutta ihan loppuviikoista, nyt on ollu jo useamman viikon. Oon vältelly tiettyjä tuoleja, liian pehmeät, matalat ja kallistuneet istuimet sekä istumista epätasapainossa vaan toisella kankulla. Pahin on kotona tietokonetuoli, siinä ei pysty istumaan 5minuuttia kauempaa tai ei pääse ylös eikä edes uskalla suoristaa selkää ja lähtiä kävelemään ennenku kipu hellittää. Joskus alavatsassa tuntuu ikävältä, mutta en laskis sitä kivuksi.

Tämä kaikki on lantion löytymisen, liitoskipujen, häpyluun pehmenemisen ym yhteispeliä. Neuvolassa vaan todetaan että sellaista se raskaus on yritä venytellä jos se auttas. Eipä auta ainakaan mulla. Nyt 23+1

Okei. Hyvä kuulla etten ole ainoa, mutta tosi kurja että sullakin on. Näin mäkin sen laskin kun olen tuntoja tässä tutkaillut viime päivät. Mulla tuli tätä ihan lopussa ekassa raskaudessa, nyt tosiaan erinäisiä kipuja jo viikkoja. Mullahan on tämä nyt vielä kaksosraskaus, joten rasitus kropalle isompi. Mulla auttaa parhaiten se, että makaan meidän aika pehmeällä sohvalla selällään. Sängyllä en samalla lailla voi maata selällään.

Istuin tuossa 13h junassa. VIRHE! Olis sittenki pitäny ottaa se makuupaikka, vaikka kallis olikin. Jalat ovat edelleen niin turvoksissa, että jalkaan menee vain tennarit (nekin piti uudelleennauhoittaa). Tukisukat ostin heti matkan jälkeen..

Mulla myös kipuja nivusissa ja alamahalla! Töissä käytän tukivyötä jos ei ole istuallaan tehtäviä hommia. Auttaa jonkin verran. Tosin edellisenä päivänä oli pakko tuki ottaa kesken päivän pois kun tuntu et pikku kaveri tulee läpi!! Neuvolassa sanottiin liitoskipuja olevan! 26+0

Muuton yhteydessä on tullut liikaa nosteltua ja kannettua tavaroita ja sen huomaa vatsan juilimisena.

SI-nivelet on kipeytyneet (mulla johtuu selkärankareumasta) ja usein on kivuliasta sen vuoksi lähteä liikkeelle. Varsinkin jos makaa puoli-istuvassa asennossa tai istuu lattialla.

Oikean reiden iho on jatkuvasti kuin puutunut. Joku verisuoni/hermo jumissa lonkassa varmaan. Satunnaisesti särkee vähän.

Supistaako muita jos on pissahätä tai varsinki jos joutuu yhtää pidätteleen?

Mulla! Tulee heti supistuksia jos vessahätä. Hankalaa kun pissittää 15 minuutin välein :/
Jep ihan tuskaa ja sit viel jos tyyppi monottaa suoraan rakkoon.. kävin eilen leffassa kaverin kanssa ja puolenvälin jälkeen iski vessahätä ja pikkatit paino ni siinä sit röhnösin pidättäen ja venytin pikkareita loppuleffan ku en halunnu poistuu kesken kaiken.. sen jälkeen kyl tunsi pidätelleensä kun mahaa kivisti mut onneks meni ohi..

Mul on kans öisin maha ihan kovana ku pitäs vessaan mennä muttei raaskis peiton alta nousta.. Sit ku käy pissillä niin heti masu pehmiää :)

Mullaki vatsa kovettuu jos on pissahätä ja varsinki aamuisin vatsa on aina aivan kova. En oo osannu supistuksiin vaan yhdistää :D

Mulla ei seksin jälkeen supista, mutta joku ihmeen mielialamyllerrys tms herkistyminen tulee joka kerta :confused: Sellanen, iik oisko sittenkään pitäny ja onkohan vaavilla kaikki kunnossa, mitähän sekin tuumas moisesta puuhastelusta ym. Sellanen puolikas itkunpillitys :facepalm: Onneks mies sellane joka kaappaa kaissuun. Ja siinä viimestään unohtuu moinen ressaaminen ku tuntee taas potkun. :happy:

Lisäks alkanu tällä viikolla joku ihmeen mahankpuilu. Vähä yrittäny seurailla onko se jotain mitä mä nyt syön vai liittyykö muka siihen vaa että maha kasvaa ja paikat venyy. Esim kyykkyyn ja ylös on kamalan vaikeeta päästä ku sattuu johonki alamahaan nivusista sisään päin.

Oirelistan jatkoksi vielä väsymys. Jotenki tuntuu että ihan kamalan väsyny kaiken aikaa. Haukottelun määrälle ei tuu loppua ja esim eilen tein lapsen kans palapeliä ja silmät painu kiinni ihan väkisin. Vitskuja kumminki syön ja niis on rautaa, ni en tiä oisko matala hemoglobiinikaan syynä. Ehkä se on vaan tää syksy.

Muokattu viimeksi:
Positiivista tässä hajuaistissa on, että on myös vähän parempi kokki. Eli ruokien maustaminen lähtenyt ihan uusiin sfääreihin. Ei enää pelkästään suolaa ja pippuria. Toki mies ei erityisemmin ole ylistänytkään, että taitaa olla emännän makuaistikin vinksallaan :happy:

Aivan hirveä väsy ollu kyllä viime viikot. Viime odotuksesta kyllä muistan et töitten lusäks ei jaksanu kun vähän kotihommia. Kun ei ees tiiä mitä se henppa on no onneks ens viikolla on neuvolalääkäri ja kilpparikokeisiin menen kyllä heti sen lääkärineuvolan jälkeen. Välillä on päiviä et jaksaa touhuta mut sit taas on tätä et väsyttää. Onneks en oo nyt töissä kun epäilen et en ois niin htvin jaksanu olla kun viimeks ja mitkä supistukset sillon ois!!

Takaisin