Oireet

Mä söin edellisessä odotuksessa ja tähän nykyiseen asti ladyvitan mama monivitamiinia. Piti ottaa kolme tabl. päivässä. Ja olivat isoja. Ja hintakin taisi olla aika kova. Nyt multitabs raskaus/imetys.

Mulla ei juurikaan muita raskausoireita kuin alavatsan vihlonnat liikkeelle lähdettäessä tai äkkinäisiä liikkeitä tehdessä...ja ummetus tai sen tapainen...ihan ummetukseksi ei ole vielä mennyt, mutta hidasta tuo suolen toiminta on....
Nyt ihan muutamana viime päivänä rinnat tulleet jälleen aremmiksi, ei kuitenkaan sellaisiksi kuin raskauden ekalla kolmanneksella. Muutoin ihan normi olo. Viikkoja nyt 19+0

Viimeisen pari viikkoa on pinna ollut tosi kireä ja esikoisen uhmaikäoikuttelut aiheuttaakin normaalia helpommin pinnan katkeamisen. Tää on ihan kauheeta, kun en normaalisti rupea huutamaan. Esikoinen on aika kova psykologinen kiduttaja ja nyt kun puolisoni on hetken työreissulla, niin hän koettelee minua kaksin verroin. Plääääääh!!!

Solgarin prenatal nutrions on raskaus-ja imetys ajan vitamiini. voi olla hiukan kalliimpaa kuin täällä aiemmin mainitut vitamiinit, mutta ite oon ainaki tykännyt käyttää :)

Mullakin käytössä tuo minisun mama, jonka otan aamuisin. Mutta omalla kohdalla en oo huomannu siinä yhteyttä huonoon oloon.. Pahoinvointia on kyllä ollu mutta ainoa kerta kun oksensin oli kun söin luumun aamupalaks!? :D Eniten mulle tulee paha olo jos en syö riittävän usein. Ja jotenkin mulle on muodostunut ongelmaks etten illalla tai päivän aikana osaa/jaksa/pysty syödä riittävästi ja sit jo yöllä herään nälkään tai aamulla on ihan karmea olo sen takia. En tiedä oikein miten oppisin syömään niin paljon kuin tämä raskaus vaatii... onko muilla vastaavaa ongelmaa?

Mulla on enempi kylmä mä oon toppatakkeja yrittäny metsästää mut ei oo vissiin tullu vielä myyntiin

Ja aamupala/ lääkkeet meinaa kyllä lentää vessanpönttöön liki joka aamu välillä oksu. Tulee ei aina ei oo huono olo sillon eikä muulloinkaan. Nyt en oo syöny keskikolmanneksella mammavitskuja vaan tavallisia a-viraminittomia monivitamiineja kun niitä oli aika paljon jäljellä. Kohta purkki on tyhjä niin jatkan noilla mammavitskuilla.

Rautaa on monissa odotusvitamiineissa (minisun, multivita, multitabs) ainakin joissakin saattaa olla kalkkia. Kumpikaan ei sovi yhtä aikaa thyroxiinin kanssa. Olikohan vielä magnesium? Siitä en oo varma?

Muokattu viimeksi:
Mullakin käytössä tuo minisun mama, jonka otan aamuisin. Mutta omalla kohdalla en oo huomannu siinä yhteyttä huonoon oloon.. Pahoinvointia on kyllä ollu mutta ainoa kerta kun oksensin oli kun söin luumun aamupalaks!? :D Eniten mulle tulee paha olo jos en syö riittävän usein. Ja jotenkin mulle on muodostunut ongelmaks etten illalla tai päivän aikana osaa/jaksa/pysty syödä riittävästi ja sit jo yöllä herään nälkään tai aamulla on ihan karmea olo sen takia. En tiedä oikein miten oppisin syömään niin paljon kuin tämä raskaus vaatii... onko muilla vastaavaa ongelmaa?

Mulla on sama homma ton syömisen kanssa, että pitäisi muistaa syödä kunnon iltapala. Joskus aamuyöllä saattaa herätä nälkään ja se on vaan pakko syödä jotain, nälkä ei anna nukkua, vaikka siitä ei mitenkän huono olo mulle tulekaan :D Ja sitten taas toisaalta ei pysty syömään yhtä isoja annoksia kuin ennen (tai pystyy joo, tukalin seurauksin..:D)

Mä viime odotuksessa kävin monesti yöllä syömässä jukurtin tai viilin kun oli nälkä nyt ei oo tarvinnu kertaakaan!!

Viimeisen pari viikkoa on pinna ollut tosi kireä ja esikoisen uhmaikäoikuttelut aiheuttaakin normaalia helpommin pinnan katkeamisen. Tää on ihan kauheeta, kun en normaalisti rupea huutamaan. Esikoinen on aika kova psykologinen kiduttaja ja nyt kun puolisoni on hetken työreissulla, niin hän koettelee minua kaksin verroin. Plääääääh!!!
Tämä olisi voinut olla mun kirjoittama! Tuntuu kamalalta, kun ei hallitse itseään ja alkaa huutaa parivuotiaalle pienistä asioista. Ja se v*tutuksen tunne ei mene ohi sitten millään ja lopulta kaikilla on paha mieli. :(

Muistelen, että sain samanlaisia raivonpuuskia e-pillerien käytön yhteydessä, joten ehkä ne on vaan nämä hormonit. Pillereiden lopetuksen jälkeen olin lauhkea kuin lammas ja muutenkin enemmän oma itseni.

Mulla on ollut ihan samaa, useamman viikon jo :( Olen jatkuvasti tosi väsynyt ja se selkeästi pahentaa vain ärsytyksen tunteita.

Kiva että meitä yösyöjiä on muitakin! :D Tulee jotenkin syyllinen olo kun mietin että yritänkö pärjätä liian vähällä ruualla ja pikkuinen kärsii siitä... jotenkin niin vaikea syödä riittävästi :confused: Mutta kai tuokin sitten vaan kuuluu tähän raskauteen.

Nyytikki, Nakuttaja ja Sufi - samoin! Oon jotenki niin anti-oma itseni. Yleensä pinna on sen 27 tuhatta kilometriä, mutta nyt ei niinku yhtäkään! Monesti tullu huono omatunto itelle ku taas piti hermostua ja kaikilla paha mieli. Pakko olla hormoneista johtuvaa. :banghead:

Miullaki menee hermo tooosi pienestä... Pelkästää jos selitän jotai asiaa ihan selkeesti mut toinen ei ymmärrä sitä ni suutun.. Ja jos se tapahtuu yhelle ni sit oon kaikkille 'suuttunu' :banghead: normaalisti en suutu tai hermostu käytännössä mistää

Nauroin niin että alavatsaan sattuu. Liekkö ei masuasukki tykänny aiheesta. Oikeen sellasii vihlasuja, et kyyneleetki tuli, ku viel sängyssä lepäilen/lin sen aikana....
Onse kun ei saa nauraakkaan raskaana ollessa. :D

Miulla alkanu pistämään mahaan, kylen viereen. Kauhee juiliva pisto tuntuu välillä. :/ja mitkä liitoskivut oli pari päivää! Onneks meni ohi :D

Miulla alkanu pistämään mahaan, kylen viereen. Kauhee juiliva pisto tuntuu välillä. :/

Varmaan vatsalihakset antaa periksi ja "revähtelee", että kohtu saa tilaa. Mulla on samanlaisia. Liikahtaa jotenkin nopeasti tai vaikka yskäisee niin oikein repäisee vatsan sivulta ja se kohta voi jäädä kipeäksi ja vähän kovaksi koko loppu päiväksi. Vatsalihaksiksi tai niiden kiinnikkeiksi oon itse tulkinnut noi.

Mulla myös esim jos kääntyy nopeesti sängyllä niin juilasee kyljestä ja on hetken aikaa tosi kipeä!

Mullakin pistää... just nuo nopeat käännökset, ja välillä myös kävellessä niin että pakko hidastaa :/

Hyvää huomenta. Kylläpä olo on niin virkee ku yöllä ei saa henkee ku nenä menee tukkoon. Ei erikoisemmi nuhaa tai flunssaa vaan neuvolassakin sanottiin että limakalvot turpoo hormonien vaikutuksesta. Takana yli 60tunnin työviikko ja edessä 55h. Tää uneton yö on kyl nii toivottu tila täs tilas että oikee kiukuttaa. Toivottavast mies löytää apteekiat jotain helpotusta, koska itse en ehdi apteekkiin menemään.

Takaisin