Oireet

Voi ei Aamuelokuun, ei kuulosta hyvältä. :/

Toivottavasti apteekista löytyy jotain öljyä tai nenäsumutetta avuksi.

Itsellä kuivuu nenän limakalvot.

Sarvikuono voi myös jeesata, kun saa kostutettua nenää ennen maatemenoa. Itsellä se on aktiivikäytössä flunssa ja siitepölyaikaan muutenkin. Mukava lääkkeetön ja varmasti vauvallekin turvallinen vaihtoehto.

Olin eilen esikoisen kanssa snadistadissa (kuten hoplop) huh kun meinas tehdä tiukkaa masun kanssa ryömiä tuon muksun perässä. Lopulta luovutin ja annoin mennä vaan itekseen kun oli niin vähän porukkaa. Ohjeissa oli siis, et alle 4-vuotiaat vaan yhdessä vanhemman kanssa seikkailulabyrinttiin. Esikoinen on kolme.

Mä myös laattasin esikoisen aikaan minisun-mamavitskuista. Tajusin jossain kohtaa et oksentaminen johtui vitamiineista, kun oksennus maistui aina sille vitamiinille. Nyt syön sit multivitan raskaus ja imetys -vitamiinia sekä mustaherukkasiemenöljykapseleita.

Hemmetin liitoskivut! Häpyluun liitos ja kohdun liitokset vihloo, sattuu, juilii ja pahenee vaan koko ajan. Aivastus ja yskiminen alkanu jo pelottaa, ku joka kerta vihlasee niin pahasti. Samoin jos istun yhtäjaksoisesti kauan, niin ylös nouseminen vihloo ja juilii joka kerta sieltä...syvältä! :dead:

Joku pistelee sukkapuikolla pimppiin ja ei tunnu kivalta. Myös hirveitä repäisykipuja nopeissa liikkeissä ja yskiessä/aivastaessa (flunssa vielä päällä eli koko ajan). Ruoka ei vieläkään maistu ja joutuu oikein pakottaan itsensä syömään ettei kovin huono olo tuu. Selkä myös vihottelee kivasti, pelottaa miten se jaksaa loppuun asti. :(

Mulla on tällä viikolla alkanut heräämään epäilys, pystynkö olemaan töissä äitiysloman alkuun saakka.

Meillä oli tiimipäivä tiistaina, olin menossa n. 07-20, kävelin 14000 askelta (reppu melkein koko ajan selässä) ja mm. harrasin kevyttä liikuntaa. Olen sen jälkeen, nyt toista päivää, ihan rikki. Hartiat ihan jumissa, päätä särkee, koko haarojenväli eri tavoin jatkuvasti kipeä.. Ja toissa yönä jopa yöllä tuntui kohdun seudulla kipuja.

Olen ihan kauhuissani tästä. esikoisen aikaan ei tarvinnut olla saikulla ja muutenkin olo oli kohtalainen ihan viimeisiä viikkoja lukuunottamatta. Nyt olen puolessa välissä jo ihan rikki :D

Mulla on tällä viikolla alkanut heräämään epäilys, pystynkö olemaan töissä äitiysloman alkuun saakka.

Meillä oli tiimipäivä tiistaina, olin menossa n. 07-20, kävelin 14000 askelta (reppu melkein koko ajan selässä) ja mm. harrasin kevyttä liikuntaa. Olen sen jälkeen, nyt toista päivää, ihan rikki. Hartiat ihan jumissa, päätä särkee, koko haarojenväli eri tavoin jatkuvasti kipeä.. Ja toissa yönä jopa yöllä tuntui kohdun seudulla kipuja.

Olen ihan kauhuissani tästä. esikoisen aikaan ei tarvinnut olla saikulla ja muutenkin olo oli kohtalainen ihan viimeisiä viikkoja lukuunottamatta. Nyt olen puolessa välissä jo ihan rikki :D

Mä niin tiedän miltä susta tuntuu! Esikoista oottaessa olin normaalisti töissä mammiksen alkuun ja voin ihan hyvin myös loppu ajan (mitä nyt lopussa oli niin kypsä olo koko raskauteen). Nyt oon työpäivän jälkeen ihan poikki, en jaksa mitään. Liitoskivut kiusaa täälläkin ja haluis vaan mennä heti viideltä nukkuun... :D

Mulla on ruvennut yläselkä kipeytymään päivän mittaan ja illalla se on jo ihan tulessa eikä mikään muu kuin makuuasento tunnu hyvältä :( Mahtaako sekin kuulua näihin oireisiin... toivottavasti ei oo tätä nyt loppuajan:eek:

Väitetään et keskiraskaudes ei tartteis juosta wcssä jatkuvasti.
Kyllä minä vaan juoksen! Yölläkin parhaimmillaan 2-3 kertaa.
Päivälläkin vähäkään sellanen tunne et vrakko painaa ni mentävä. Vaik ei mitää tuliskaan. Why o why?

Bepant, mulla on ihan sama juttu. Yöllä saan käydä myös tuon 2-3 kertaa vessassa ja päivälläkin tuntuu hätä jatkuvasti. Ja sitten kun pääsee vessaan, ei paljoa rakosta tulekaan. Kyllä se vaan täytyy niin olla, että kohtu edelleenkin painaa rakkoa

Mulla oli ekassa raskaudessa sama. Meillä oli sellainen kaupungin tarjoama fysioterapiaryhmä ja siellä sanottiin, että yövessakäynneistä tulee jo parissa yössä tapa. Eli keho kuvittelee vessahädän, kun on parina yönä käynyt säännöllisesti vessassa. Mulla auttoi se (oon varmaan kirjoittanut tästä aiemminkin?), että vessassa antaa pissan tulla itsekseen eikä yritä tiristää yhtään. Sitten, kun tulo loppuu, niin jään vielä istumaan rauhassa ja yleensä hetken päästä tulee vielä tippa. Sitten kun taas herään tunnin päästä pissahätään, niin tiedän, ettei se ole todellinen ja psyykkaan itseni jatkamaan unia. Tämä rauhoitti mun öitä tosi hyvin ja pärjäsin loppuun asti maks yhdellä vessakäynnillä per yö.

Sama juttu. Yhdellä yöpissalla pärjää, vaikka kokoajan käytännössä on sellainen olo, että voisi käydä :D

Mietin jo viime raskaudessa itselleni intaaninimeksi K*see Käskystä :rolleyes::grin Mulla on juuri nyt onneksi vielä toistaiseksi niin, ettei tarvi yöllä käydä. Mutta eiköhän tilanne muutu parin viikon päästä viimeistään :cool:

Mun on tarvinnut käydä kerran yössä vessassa jo esikoisen raskauden alusta asti, eli myös koko tää väliaika. Mutta eipä tuo mitään haittaa. Saan nopeasti uudestaan unta enkä jää pyörimään.

Ihmisen unihan ei ole kuitenkaan koskaan katkotonta vaan kevyissä unen vaiheissa (n. 1,5h välein) monesti herää joka tapauksessa vaikkei sitä muistaisikaan. Noissa kevyissä vaiheissa sinne vessaankin herää, eli jos ei jää vessareissun jälkeen valvomaan, niin ei se unen laatua huononna.

Tapaha se o joo jos rakko on täys ekal kerral yöllä. :D
2 saatan usein vaan kääntää kylkeä.
Voihan se tietty olla että juon iltaisin liikaa.

Bepant, tää kans ravaa vessassa. Eilen alkoi vielä joku ihmeen päiväravaaminenkin. Juonko mä muka NIIN paljon :bored:.. Tietääkseni ihan niinku ennenkin, mutta nyt jotenki tuntuu että kohtu on alkanu painaa rakkoon erilailla ku aiemmin. Oon yrittäny hillitä nesteen määrää illalla.

Hyvä että muillakin samoja "vaivoja".
Juon kyllä aika paljon. Kun kurkkua kuivaa. Alkoi jo pelottaa diabetes. Tullut joskus niitäkin oireita luettua. :/
Josko vaa painais rakkoo tuo juominen.

Mulla on ongelma se, että en saa pissaa kunnolla tulemaan. Ei tule itsestään, vaan pitää välillä pinnistellä. Sama juttu oli ekassa raskaudessa, paheni loppua kohden ja synnytyksessä turvauduttiin katetriin, kun ei mitään normaalisti tullut. Tämän toisen kohdalla mainitsen varmaan jo synnytyksessä hyvissä ajoin, ettei kannata lähettää mua turhaan vessaan, vaan katetrit vaan kiinni, että saadaan rakko tyhjäksi. :wink

Keskiraskaus tosiaan on monella tavalla kohtalaisen helppoa aikaa. Olo on ollut rauhallinen ja pahoinvointia ei ole. Ruoka maistuu. Nyt on kuitenkin itkuherkkyys tullut takaisin. Tällä viikolla on särkenyt päätä, mutten tiedä liittyykö raskauteen. Masu alkaa kasvaa ja näkyä, sekä lisäksi olla jo sulavan liikehdinnän tiellä.. :joyful: wessassa pitää käydä usein. Yöllä nousen pissalle vähintään kaksi kertaa yössä. Mulla on myös liitoskipuja ja paineen tunnetta alapäässä. Harjoitussupistuksia on tuntunut aina välillä. Ihanaa kuitenkin, että energiaa tuntuu nyt riittävän monenlaiseen. Väsymystä en alkuraskaudesta myöskään kaipaa! Pääasiassa olo on onnellinen ja hyvä. Ajatukset on aikalailla kääntyneet kotiin ja perheeseen.

Takaisin