Oireet

Eilen alkoi taas supistelut ja mahavihlonnat töissä. Koko päivä meni kiemurrellessa. Tosi tuskanen olo koko ajan. Levossakin vihlaisee aina välillä. Laitoin eilen soittopyynnö omalle terkalle jos pyytäisi vähän lepolomaa. Lisäksi tää väsymysmasennus olo tuntuu menevän vaan pahemmaksi.... :sad001

Joo soitti, eipä hän ihmeitä, kun näki että olin käynyt jo lääkärissä. Soitin itse vielä terveyskeskukseen ajan lääkärille, kun en malttanut odotella. Teki tutkimuksen ja oli kaikki ok. Stressistä veikattiin olevan peräisin ja siitä, kun työ on rankkaa. Laittoi kuitenkin lähetteen vielä labraan ja loppuviikko saikkua. Onneksi on vielä viikonloppu vapaa ja maanantai niin kerkeää levätä.

Hyvä kun sait saikkua ja kaikki tutkimuksessa kunnossa. Toivottavasti labrassakaan ei mitään ihmeitä. Nyt vaan sitten lepiä ja rauhottumista :happy:

Noniin! Tänään valitin kipujani neuvolassa ja terkka sano samantien, että sehän on ihan selvä iskias!:shifty: Eli alaselkä kipeytyy, mut kuitenki enemmän oikean pakaran päältä, kipu säteilee oikeaan pakaraan ja jatkaa siitä (liiasta rasituksesta) oikeaan reiteen. Jos haluan, voin soittaa fyssarille aikaa, mutta jos sen kanssa vielä pärjää, niin panadolia vaan naamaan. Jep!:sour:

Tänää touhuttu koko päivä ja kyllä huomaa et supistaa. Eli pitää ottaa rauhallisemmin.

Mitkä ovat teidän parhaimmat lantionpohjan jumppaliikkeet. Tää kun aivastelee miljoona kertaa päivässä kysyy noita lihaksia :/

Itkuherkkyyyyys... Millon se loppuu? :'(
Tuntuu siltä ku päivä olis menny itkiessä.

Mulla on sama kysymys mielessä bepant. Voi olla osa syy muuallakin, että on vähän herkillä, mutta alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään kun tihrustaa sillekkin jos puhelin tippuu lattialle :D :/

Esikoinen sai eilen ylläripaketin kummitädiltä Lontoosta. Vaatetta ja Frozen-soittorasia täynnä pikkutytön koruja. Ja minä aivan pillitin ku näin paketin ja kuulin sen musiikkipimputuksen :hilarious:

Sit jos esim lukee jotai surullista uutista/kuulee jonkun tietynlaisen biisin tms, niin aivan nousee tippa linssiin. Ja minä oon muka aina ollu sellanen joka ei herkästi itke - nyt vähä väliä! :meh:

Mä itken nykyään aina kun pitäis jotain vakavia asioita isähenkilön kanssa. Ja elokuvat ja tietty kaikki ikävät uutiset, herkät laulut yms. Oi voi. Kai kaikki palautuu normaaliksi palleron tultua?

Mä itken nykyään aina kun pitäis jotain vakavia asioita isähenkilön kanssa. Ja elokuvat ja tietty kaikki ikävät uutiset, herkät laulut yms. Oi voi. Kai kaikki palautuu normaaliksi palleron tultua?

Ei ainakaan ihan heti palautunut mulla. Muistan vielä esikoisesta valitelleeni sille th:lle kotikäynneillä että tunteet menee ihan laidasta toiseen ja itkut tulee vaikka mistä. Kyllä se tasaantui jossai vaiheessa sitten, en muista kauan meni. Esikoisesta ei kyl ollu raskausaikana niinkään mitää herkistelyjä, joten jännä nähä miten tän syntymän jälkeen käy.

Heti synnytyksen jälkeen pahenee vaan, mutta sitten jossain vaiheessa helpottaakin. Menee kyllä jonkin aikaa. Imetyshormoonit + univaje ei varsinaisesti auta asiaa.

Itse olen itkenyt mm. koska:
Munamiehen "Pomppufiilis" -musavideolla lapset ja poliisit hyppii iloisesti (vauva silloin n. 6 kk)
Rölli-soittolistasta tuli "Elefantti Antti ja Siili Suhonen" (vauva n. 1 vuotta, itkin kolmesti eri aikoina sinä iltana)
Ned Stark kuoli (Game of Thronesissa) (vauva silloin n. 2 kk)
Tuhat muuta yhtä tärkeää asiaa....

Mutta ekat pari kuukautta synnytyksestä itketti vuoronperään "kun kaikki on niin ihanaa!" ja "Me ei ikinä selvitä tästä!"

Mä luin kuinka tupakoivien äitien vauvat itkee kohdussa niin että leuka värisee ja ne haukkoo happee.. Itkin silmät pihalle ku mietin niitä ja olin valmis menee katkoo kaikkien tupakoivien raskaana olevien röökit.

Mulla myös tunteet pinnassa, herkistyn tosi herkästi kyyneliin lukiessa jotain vähänkään tunteikasta juttua, ohjelmat ja laulut saa kyyneliin...Synnytyksen jälkeen oon ollut molemmilla kerroilla tosi herkillä silloin kun maito nousee rintoihin.

Täällä myös itkuherkkyyttä ja loukkaannun nykyään todella helposti jos mies "arvostelee" edes vitsillä. Ennen oon samoille jutuille nauranu, mut nyt loukkaannun, suutahdan ja itken! Ajettiin kesällä hautausmaan ohi ja siellä laskettiin just vainajaa kuoppaan, niin mä itkin sitäki. Laulut, ohjelmat ja jotkut tunteet/ajatukset saa myös itkemään..niin ja muistot omasta lapsuudesta ja edesmenneistä ihmisistä. Joskus jopa vauvan liikkeiden seuraaminen saa herkistymään, kun on niin ääriään myöten täynnä rakkautta. Tuo rakkaudentunneki varmaan johtuu hormoneista? Tai siis, kun en mä yleensä oo tuntenu tällästä ylitsepursuavaa, pakahduttavaa rakkautta melkein kaikkea kohtaan!! :) Tunteet, oli ne mitä tahansa, niin ne kaikki on koko ajan pinnassa ja valmiudessa pulppuamaan yli! :grin En silti oo ailahtelevainen, vaan kaikki tunteet tulee vaan sata kertaa voimakkaampina, ku ennen. En osaa selittää paremmin. :) Ehkä joku tajus, mitä yritän selittää.... :hilarious:

Mulla on ollut eilen ja tänään (ja viime yönä) menkkamaisia kipuja ja outoa paineen tunnetta alavatsalla. Selkeästi esiintyy eniten kun istun tai makaan kyljelläni siten, että jalat eivät ole suorana. Mihinköhän tämä voi liittyä?

Mulla on nyt ollut tämmöstä ihme oireilua viime viikkoina - tällä viikolla paljon rajumpana kuin aiemmin.

Aiemmin oire oli se, että istumisen jälkeen seisominen ja kävely tuntuu alkuun tosi inhottavalta alavatsalla ja nivusissa. Tunne lähti yleensä pois kohtalaisen nopeasti. Joskus tunne ilmestyi myös kyljellä maatessani (kun jalat olivat koukussa).

Nyt tällä viikolla, ilmeisesti tiistain runsaan istumisen jälkeen tilanne on mennyt ihan absurdiksi. Pahimmillaan eilen en istumisen jälkeen meinannut päästä kävelemään. Pelkkä painonsiirto toiselle jalalle tuntuu inhottavalta ja liikkuminen lähes mahdottomalta. Jotenkin siis tuntuu että jalkat ois ikäänkuin lamaantuneet, eikä tottele kunnolla enää käskyjä. Kipu on kovahko, mutta ei mitään semmosta kuin joku oikea synnytyskipu. Paikallaan seistessä kipu tuntuu vain heti ylösnoustuani, mutta myöhemmin paikallaan seistessä ja istuessa kipua ei tunnu.

Kipu tuntuu siis nauhamaisesti nivusesta nivuseen alavatsalla, isoimmat tunteet molemmilla nivusilla kivun ollen kovimmillaan kun paino on sillä puolella.

Onko muilla vastaavaa? Tämä on tosi kiusallista ja inhottavaa. En jotenkin luokittelisi tätä kohtuun tai supistukseksi tjsp, mutta joku tässä raskausvatsassa nyt ilmeisesti tyyliin haittaa verenkiertoa?? :woot:

Mulla kans tuntuu välillä kipuja alavatsalla. Tuntuu myös et jalat on normaalia kauempana toisistaan tai löystyneet. Välillä myös alaselkä on tosi kipeenä:( enää ei pysty koiran kanssa lenkilläkään kävellä normaalilla nopeudella, heti pistää jostain tai muuten tuntuu epämukavalta. Onneksi ei koiraa haittaa että kävellään hitaammin. Saa ainakin haistella kunnolla :D

Takaisin