Oireet

Aika monella ummetusta, mulla taas päinvastoin, vatsa löysällä, ollu jo ennen raskautta tyyliin aina ja jatkuu samaan malliin... Tänään lekuri niin kysäsen siltä, ettei vaan oo mitään syytä huoleen.

Niistä vatsalihasliikkeistä vielä: oon harjottanu nimenomaan syviä vatsalihaksia eli tehny sellasia pilates-liikkeitä, ja lukenu ohjeita siitä, mitä sais raskaana ollessa tehdä, ettei tulis ongelmia synnytyksen jälkeen palautumisessa :) Selkäkipuilu jatkuu edelleen ja tuntuu nyt siltä, että lantion luut ois asettunu jotenki uudenlaiseen asentoon, mikä puolestaan aiheuttaa sellasta, että pitäis kävellä ku joku Aku Ankka :P

Höh. En oksentanut kertaakaan ensimmäisten kk aikana.
Nyt aamuisin tulee oksennusrefleksi limaa irtoo. Nyt ruvennut nousee ruokaki ylös. Tietty jos on kerenny syömää aamupalaa ennen tätä episodia. Miksiiii? :(

Bepant, mulla on samaa. Alkuraskaudessa en oksentanu ja nyt on pahemmat pahoinvoinniy kun sillon :(

Olen nyt kaksi viikkoa joka päivä vuotanut vähän verta. Tarkistettu on, että vauvalla kaikki ok ja multa löytyi emättimestä joku kohta (olisko ollu polyyppi) joka saattaa olla vuodon aiheuttaja. Se on joku hyvälaatuinen kasvain, joka on kohdunkaulalla ja todennäköisesti siitä ei oo mitään jäljellä sit synnytyksen jälkeen.

Ärsyttää vaan kovasti vuoto! Onhan se fiiliksenä epämukava, kuin olis viallinen pillu... Aiemmassa raskaudessa vuosin monta viikkoa alkuraskaudesta, nyt en.

Mulla alkaa olemaan jo nyt vaikeuksia istua pidempään. Tänään olin töissä tilaisuudessa jossa piti istua yhteensä n. 5 tuntia. Vieläkin sattuu häntäluuhun, istuinluiden ympäristöön jne. Kova tuoli -> kivut alapäässä. Jos istuisin esim. nojatuolissa tulis selkä kipeäksi.

Ei auta kuin seisoa ja kävellä. Toki, pysyypä liikkeessä! (Vaikka kyllä jalatkin väsyy :D). On tää vaikeaa :D

Mulla alkaa pikkuhiljaa oireet helpottua. Ollu huonoa oloa, verenpaineet 90/60 eikä meinaa tolpillaan pysyä, pääkipuja, tissikipuja ym ym. Nyt jäljellä oireista tuo ummetus. Voi että on rasittava vaiva. Bonan luumusoseita oon popsinu 2prk/vrk ja luumumehua juonu. Ei vaan auta. Viimein kävin apteekista Pegorionia. Johonkin mehuun/jugurttiin sekotetuna ei maistu juurikaan miltään.

Tässä raskaudessa tuntuu olevan ihmeen pieni maha eikä selkäkipuja ainakaan vielä. Vähän pelottaakin onko kaikki kunnossa kun edellisessä oli selkävaivaa sekä tunsin liikkeet rv17 alkaen. Nyt 18+4 enkä vieläkään osaa sanoa onko jotkut tuntemukset liikkeitä vai muuta mahan möyrintää. Syyskuun puolivälissä vasta ultra.

Jaa, töitten jälkeen on muutamana päivänä ollut jalat tosi puutuneet ja melkein kipeätkin. Kotona sitten nostanut jalat seinälle ni kas, kun on nilkat aivan turvonneet :/ Ei oo tuo seisomatyö näköjään hyvästä, mut minkäs teet.

Ootko 3sme kokeillut tukisukkia? Itse kun oon myös jalkojen päällä käytännössä koko työvuorot, niin käytän useimmiten kevyen kompressioluokan tukisukkia. Ei väsy jalat, eikä turpoa niin nilkatkaan.

Hei vinkatkaas hyviä tukisukkia, pitäs saada helpotusta suonikohju pakotukseen :)

Mä oon tilannut sukkani jo pitkään Tukisukat-shopista ja oon ollut tyytyväinen. Eivät oo kaikki mummon sloggin värisiä ;) Ja ainakin niissä on tuki ollut mulle riittävä myös yövuoroissa.

Selvä täytyypä katsastaa valikoima, kiitos:)

Itse ostin Instrusta viime raskaudessa kunnon tukisukkia. Kokeili ensin jotain marketin muka-tukisukkia, ei niistä ollut ainakaan turvotukseen/kohjuihin apua. Instrun sukat oli kalliita, mutta tehokkaita.

Mä oon tilannut sukkani jo pitkään Tukisukat-shopista ja oon ollut tyytyväinen. Eivät oo kaikki mummon sloggin värisiä ;) Ja ainakin niissä on tuki ollut mulle riittävä myös yövuoroissa.

Mä oon kans monesti tilannu tukisukkia tukisukat-shopista, käyttänyt yövuoroissa ja pitkissä työvuoroissa, kivoja kuoseja! Mul on erivärisiä raidallisia ja violetteja ja mustia..

Olen nyt kaksi viikkoa joka päivä vuotanut vähän verta. Tarkistettu on, että vauvalla kaikki ok ja multa löytyi emättimestä joku kohta (olisko ollu polyyppi) joka saattaa olla vuodon aiheuttaja. Se on joku hyvälaatuinen kasvain, joka on kohdunkaulalla ja todennäköisesti siitä ei oo mitään jäljellä sit synnytyksen jälkeen.

Ärsyttää vaan kovasti vuoto! Onhan se fiiliksenä epämukava, kuin olis viallinen pillu... Aiemmassa raskaudessa vuosin monta viikkoa alkuraskaudesta, nyt en.

Anjuska, toivottavasti sun vuoto loppuu pian! Tiedän miten turhauttavaa toi on, vaikkei olisikaan syytä huoleen!

Mulla oli ihmeellistä ruskeaa tuhrua rvkoilla 10-14. Välillä tuli ja välillä ei, mutta aiheutti kyllä niin paljon huolta ja murhetta! Muutaman kerran ultrattiin yksityisellä ja kaikki oli koko ajan vauvalla ok, eikä löytynyt mitään selitystä kuten hematoomaa tai muuta ruskealle tuhrulle. Gyne epäili että saattaa olla istukasta lähtöisin, sillä istukka oli siinä melko lähellä kohdunsuuta(ei tosin päällä). Yhdyntöjä ei ollut myöskään, ihan perus"pettinkiä" kyllä, ilman mitään penetraatiota... Huomasin sitten itse lopulta, että ruskealla vuodolla on yhteys orgasmiin, vaikkei ole yhdyntää ollutkaan. Kysyin vielä gyneltä, ja hän vahvisti, että orgasmi voi myös ruskeaa vuotoa aiheuttaa, sillä kohtu supistaa orgasmin yhteydessä. Nyt olen ollut neljä viikkoa täysin ilman tällaisia virikkeitä, ja eipä ole vuotoakaan tullut:)! Mutta mulla se oli tosiaan ihan ruskeaa, todella niukkaa, pyyhkäisyvuotoa, joka alkoi 2-3 päivää edellisestä orgasmista ja kesti pari kolme päivää. Toivottavasti tästä mun huomiosta hyötyä jollekin, sillä olin itse aivan stressaantunut vuodosta, etenkin kun en ensin käsittänyt mistä johtuu!

Höh. En oksentanut kertaakaan ensimmäisten kk aikana.
Nyt aamuisin tulee oksennusrefleksi limaa irtoo. Nyt ruvennut nousee ruokaki ylös. Tietty jos on kerenny syömää aamupalaa ennen tätä episodia. Miksiiii? :(
Liittysköhän siihen et ruokatorvi nousee pallean yläpuolella sulkijalihaksen kohdalta ja falskaa. Mulla ainakin oksu lentää varsinkin aamusin välillä ja sit on se närästys...

Mul o refluksi ja jännästi on toistaseks närästäny vähemmän ja lievemmin raskaana ku mitä on normaalisti:D Sen sijaa oksu nousee suuhu välillä monta kertaa päivässä:/

Mulla sama närästyksen kanssa, yleensä närästää monta kertaa viikossa ja nyt raskauden aikana ehkä joku 5 kertaa yhteensä. Mulla ei siis refluksia ole diagnosoitu mut oireet selvästi viittaa sinne suuntaan.

Itse uskon että tää säännöllinen syöminen huonovointisuudesta johtuen on auttanut närästykseen koska pahinta se on yleensä ollut aina silloin kun on tullut syötyä kovin epäsäännöllisesti.

Hikoiluttaa :smiley-ashamed004 Vähänkin kun tekee jotain niin kiva jälkihiki ja kuumotus iskee...

Hikoiluttaa :smiley-ashamed004 Vähänkin kun tekee jotain niin kiva jälkihiki ja kuumotus iskee...
Todellakin! Mä niiiiin odotan jo talvea, jos vaikka tasaantuis. Ällöttää olla koko ajan hikinen. Ei oikeesti tarvii tehä muuta ku vaikka viikata vaatteet telineestä kaappiin, niin mä hikoilen jo siitäki ku pien sika! :wtf:

Takaisin