Alasekäkipuihin toivottavasti ehkä antaa vähän mielenrauhaa, että mulla oli edellisessä tosi kipeä alaselkä noin viikot 20-22. Käytin tukivyötä ja kiroilin, että tätäkö tää on sitten loppuun asti. Ei ollut. Viikon 22 tienoilla se vaan loppui. Oli taas jotain "liitoskiputyyppistä", eli helpotti, kunhan selkä löysi uuden asennon kasvavan mahan tieltä. Voi siis olla, että helpottaa itsestäänkin kohtapuoleen. Toki kevyttä liikuntaa kannattaa tehdä (venytellä, kontillaan maltillisia jalannostoja yms.) ettei täysin jumahda. Ja tukivyöstä voi olla väliaikainen apu.
Lohduttavaa kuulla! Mulla tukivyö on kyllä helpottanut oloa huimasti tämän parin viikon aikana, kun oon pitänyt aina jalkeilla ollessa.
Fysioterapeutti muuten sanoi, että kontallaan tehtäviä liikkeitä ei suositella enää puolivälin jälkeen, koska se rasittaa liikaa erkanevia vatsalihaksia. Etenkin jos ovat jo alkaneet erkaantua, niin kannattaa suosiolla jättää väliin.
. Tukivyö melko kapea, et luulen sen painavan just niitä kipeitä selkälihaksia jotenkin otollisesti. Tilasin leveämmän tukivyön, jossa tuki kattaa koko alaselän, toivottavasti siitä apua!