Oireet

Mä en kestä enää tätä kuumuutta! Normisti oon suuri lämmön ystävä mut nyt toivosin et olis -10astetta!!!

Joo hikoiluttaa... :-/ onneks on talveen päin raskaana, ois kauheeta olla esim. koko kesällä suurimmillaan. Toisaalta tiedän, että jossain vaiheessa talvea käy ahdistaa se, että mitkään toppavaatteet ei mahdu kunnolla päälle... :-O

Mä tunnistan myös tuon hikoilun! Normaalisti en hikoa juuri koskaan, ja nyt ihan hetkessä, inhottavaa!
Muuten tässä saakin viettää ihmeellisen oireettomia viikkoja. Eilen tosin totesin, että enää en montaa kertaa saa omia varpaankynsiäni leikattua :D jää miehen hommiksi.

Mä myös hikoilen öisin.. Nytkö se jo alkaa.. Aiemmatkin raskaudet osuneet talveen niin muidtan ku mies palelee makkarissa ku ei saanu olla lämpöä päällä.. Ja vaihdettiin silloin vielä paikkojakin niin että nukuin ikkunan puolella missä oli viileämpää.. En usko että nyt tarvii makkarissa muuttaa kesäasetuksia lämpötilan suhteen :D

Sama täälä, öisin herää siihen ku aivan hikoillu yökkärinsä ja sitä sit silmät ristis nakkaamaan pois päältänsä. En muista ed raskaudessa mitään hikoiluja - edes kesällä. Muksu syntyi 8/13.

Tekeekö kellään muulla mammavitskut pahaa oloa? Tänään taas piti oksentaa ennenku töihin läksin. En keksi muuta mikä voi tehä tota. Otan ne aamulla samojen aamupalarutiinien ohella (koska hapan pää ja illalla ei muista ottaa). Huono puoli vaan se kun töihin herätessä ei vielä niin aikasi ole minkäänlaista ruokahalua. Jos ottaa tyyliin vitskun ja yhen jugurtin/mehulasillisen/jotain vähän, niin huono olo on taattu. Pitäisi ahtaa vaikka miten paljon evästä että huono olo ei tuu. Eipä vaa maistu ja sit jutellaan norjaa..

Sama täälä, öisin herää siihen ku aivan hikoillu yökkärinsä ja sitä sit silmät ristis nakkaamaan pois päältänsä. En muista ed raskaudessa mitään hikoiluja - edes kesällä. Muksu syntyi 8/13.

Tekeekö kellään muulla mammavitskut pahaa oloa? Tänään taas piti oksentaa ennenku töihin läksin. En keksi muuta mikä voi tehä tota. Otan ne aamulla samojen aamupalarutiinien ohella (koska hapan pää ja illalla ei muista ottaa). Huono puoli vaan se kun töihin herätessä ei vielä niin aikasi ole minkäänlaista ruokahalua. Jos ottaa tyyliin vitskun ja yhen jugurtin/mehulasillisen/jotain vähän, niin huono olo on taattu. Pitäisi ahtaa vaikka miten paljon evästä että huono olo ei tuu. Eipä vaa maistu ja sit jutellaan norjaa..
Mulla tulee myös pahaolo jos aamusta ottaa kun en pysty ees aamiaista syömään ennen kello 11:/ Mun on pakko ottaa iltasin ja pidänki niitä aina keittiönpöydällä tai yöpöydällä ettei unohu. Toiseksee heti omegan jälkee o ruvettava nukkuu ennenku se maku alkaa nousta röyhtäysten mukana suuhun:D

Mulle teki Minisun mama huonoa oloa, vaihdoin muistaakseni Multivitaan, ja siitä ei oo enää huonoa oloa tullut. En kyllä uskalla ottaa niitä heti aamusta, kun mulla menee muutenkin hetki, että saa ruokahalun heräteltyä.

Mulla minisun mamasta tulee tosi huono olo ja oksennus jos ottaa aamulla, illalla ei tuu mitään :-D

Aamuisin mulla kans minisun mama aiheutti järkyttävän pahanolon aamusin, lopetin sen ottamisen ja aloin syömään useampaa pilleriä :D

Miulla ei oo oikeestaan muuta ku välillä kuumia aaltoja tai kylymä. Ei oo kyllä kauheesti muita oireita ennää, ihanku ois ees raskaana :D

Onpas jännä että tietty merkki aiheuttaa noin monella pahaa oloa. Onkohan siinä joku ainesosa eri verrattuna muihin vastaaviin? Ite otan Multivitaa heti aamusta kun muuten unohdan, aamupalan syön arkena jo puoli seiskan aikaan. Mulla tosin aamuisin ollut koko ajan aivan loistava olo ja huonovointisuus painottuu iltapäivään ja iltaan.

Mulla on useammin kylmä ku kuuma :/ Tuntuu niin hassulle pukea hirveesti vaatetta päälle ku muilla on kesävaatteet päällä. :D
Ja välillä taas tulee semmosia kuumia aaltoja, niin oonki miettiny että onkohan mulla sitteki vaihdevuodet ku raskausoireita ei ole ollu juuri ollenkaan..

Onko kenelläkään muulla mennyt ns. ruokahalu?

En saa päivän aikana syötyä juuri mitään. Kyse ei ole pahoinvoinnista, vaan että ei vaan ole nälkä, ja kun syön vähänkin jotain, tulee niin tuskaisen turvonnut ja huono olo että mitenkään päin ei ole hyvä olla :sad001
Yleensähän syömisen pitäisi helpottaa pahaa oloa, mutta minulla on melkein päin vastoin, että jos syön, tulee siitä paha olo, ja mitä tyhjempi vatsalaukku on, sitä parempi minulla on olla.

Neuvolassa vain ihmeteltiin että ohhoh, ei näin aikaisin vielä tuollaista pitäisi olla, ja neuvolan täti arveli että mulla olisi muiden sisäelinten ympärillä turvotusta joka johtuisi siitä että ne on ärsyyntyneet kohdun kasvusta.
Niin tai näin, tämä on inhottavaa! :mad:

MUN TISSIT! Jumankekka että on arat.. varsinkin nänskät sillon ku ottaa liivit pois pitkän päivän jälkeen. Välillä tuntuu että joku työntää sukkapuikkoo nännistä sisälle. Huhhuh.

Mulla on aamusta aina hirvee nälkä!! Herään sen takia aiemmin vaikka nukuttas kun mahaan koskee. Vitamiinit otan iltapäivällä/illalla, ainoan kerran kun oon oksentanut tässä raskaudessa, oksensin kun otin vitskut+omega tyhjään mahaan aamulla. Täälläkin on mieluummin koko ajan kylmä ku kuuma.

Mulla on aamusta iltaan nälkä. Voisin syödä koko ajan jotain.
Mulla on kans enempi kylmä kuin kuuma. Tosin hikoiluttaa silti. Ainankin enemmän kun ennen raskautta.

Oiskohan se sitte se Minisun mama, mikä ei vaan jostain syystä sovi. Mullakin se käytössä. Ei oo tullu mieleenkää vertailla esim Multivitan ja Minisunin sisältöjä, koska raskausvitamiineja kumpikin, niin olettais että kaikki raskauteen tarvittava on molemmissa. Muita mammavitskuja ei taida olla kun nuo kaks? Femibionhan on joku, mutta onko se enempi foolihappoon liittyvä eikä niinkään monivitamiini?

Mullakin Minisunit aiheutti kamalan pahoinvoinnin, nyt multivita (?) käytössä. Otan tabletin aina illalla juuri ennen nukkumaanmenoa, kun Thyroxinin kanssa ei saa kaikkia lisäravinteita ottaa samaan aikaan. En tiedä onko noissa vitskuissa jotain eri aikaan otettavaa, mutta tämä on vaan jäänyt päälle enkä ole jaksanut selvittää enempää :grin
Löytyyhän noita raskausvitamiineja vaikka ja mtä ja vähän päälle, mulla on joskus ollut myös Multitabsin ja ladyvitan mammavitamiinit (ladyvita oli myös ihan :taunt005, niitä piti syödä monta päivässä ja tuli todella kalliiksi, ja jos muistan oikein, niin ne oli ihan järkyttävän isoja).

Mullakaan ei ole ruokahalua :meh: Kurjaa, koska syöminen on niin hauskaa :hilarious: ja nälkä on kuitenkin, ei vaan tee mieli mitään, ja jos erehtyy syömään jotain jota ei tee mieli, niin tulee paha olo :hungover:.

Takaisin