Oireet

Selkäkivut on rantautunu tännekki.. Ihan hirveetä ku ei tiiä välillä miten päi pitäis olla :shifty:

Mulla oikein pahat alaselkäkivut kesti vajaan viikon, nyt on jo paljon parempi. Ainakin tällä hetkellä ;). Eniten oli apua lämpötyynystä, jolla sain tosi kireitä selkälihaksia rentoutumaan, suosittelen! Ostin apteekista kahta eri kokoa, ja ko.tyynyjä olisi voinut käyttää myös kylmänä. Minulla lämpö toimi paremmin kuin kylmä.

Mä oon pari aamua jo herännyt siihen et tunnen ku vatsa on ihan kivikova ja kipeä.. :/ Mistähän se johtuu. Yleensä se on laskenut aika pian aamupalan jälkeen, mutta tänään ei. Vieläkin vatsa suht kovana ja kipuilee :/

Mä oon pari aamua jo herännyt siihen et tunnen ku vatsa on ihan kivikova ja kipeä.. :/ Mistähän se johtuu. Yleensä se on laskenut aika pian aamupalan jälkeen, mutta tänään ei. Vieläkin vatsa suht kovana ja kipuilee :/
Ummetusta? :)

Tajusin sen sitten itsekkin, kun olin ton kirjottanut. :D ummetusta se taitaa olla.
Millähän sais vatsaa toimimaan paremmin?:o

Mulla on kanssa aika kova ummetus. Oli edellisessäkin. Paljon vettä. Puuroa tai muuta kuitupitoista aamupalaa. Ja sitten mun "salainen ase" (ei oikeesti mikään salainen paitsi mulle), eli kahvi. En siis juonut ennen raskautta käytännössä kahvia lainkaan. Ekassa raskaudessa alkoi tehdä mieli. Kuppi tai kaksi päivässä auttaa mulla vatsan toimintaan.

Tajusin sen sitten itsekkin, kun olin ton kirjottanut. :D ummetusta se taitaa olla.
Millähän sais vatsaa toimimaan paremmin?:eek:
Mä ostin kuivattuja luumuja ja sitten kahvilla oon saanut mahan toimimaan.

Sitten kun joku keksii keinon johon ei kuulu kahvi, puuro tai luumut, niin kertoo pliis mullekin! :hilarious: Ruisleipäkään ei auta..ainoastaan pahemman hajusia paukkuja tulee siitä, mut ei muuta.... :grin Taitaa olla pakko turvautua Levolaciin tai Movicoliin kohta!

Huutelen teidän keskusteluun :P Kannattaa kokeilla magnesiamaitoa (saa apteekista), auttaa vatsantoimintaan ja suonenvetoihin/lihaskramppeihin jos sellaisia on :) ja muistakaa juoda paljon vettä!

Entäs nilla marjat? Mustikat tai puolukat?

Sitten kun joku keksii keinon johon ei kuulu kahvi, puuro tai luumut, niin kertoo pliis mullekin! :hilarious: Ruisleipäkään ei auta..ainoastaan pahemman hajusia paukkuja tulee siitä, mut ei muuta.... :grin Taitaa olla pakko turvautua Levolaciin tai Movicoliin kohta!
Levolac sopii odotusaikana ja muistaakseni myös vi-siblin kannattaa kysyä apteekista ne osaa neuvoa! Erityisen tärkeetä on runsas juominen. Mustikka kovettaa monilla mahaa kuten myös banaani. Muuten hedelmät ja marjat edistää mahan toimintaa. Tietty ruisleipä/ muu runsaskuitunen leipä myös.

Miulla on mustikalla kyllä ihan päin vastainen vaikutus, ei oo ummetuksesta tietoo, kun mustikoita syö... Et ei kaikilla mustikka aiheuta ummetusta... :)

Vettä oon koittanut kaksinkäsin juoda, päivässä n. 2-3 l. Ruisleipä tuo närästyksen, puuroa voisin yrittää syödä. Aamuisin ei vaan oikein maistu yhtään mikään ja tuleekin syötyä liian vähän aamupalaa.

Huomenna ois neuvola, pitää puhua tästä närästyksestä siellä. Tuntuu että joka ilta närästää. :(

Päärynässä on paljon kuituja. Marjoista herukat taitaa olla kuitupitoisimpia. Mustikka voi tosiaan vaikuttaa vähän kumpaan suuntaan vaan. Raaka banaani kovettaa vatsaa, kypsä löysyttää.

Tuntuu etten muuta tee, ku juon vettä ja käyn pissalla...yötä päivää! :grin Mustikat ei auta, omena ei auta, ruisleipä ei auta, banaani kovettaa. Herukat, luumut, kahvi ja puuro ällöttää. Ennen join kahvia ku hullu, mutta rv10 loppu sekin ku seinään ja pelkkä haju ällöttää. :wtf: Välillä on niin hirvittävä olo, kun ei ole p*skonu viikkoon, että ihan tuskahikeä pukkaa ja vatsa kipuilee, niin että oon kaksin kerroin. Välillä kun p*skoo niin tuntuu siltä, niinku synnyttäis.... :hungover: Mulla on kyllä aina ollu hidas vatsa, mutta huomenna taidan kyl hakee Levolacia. Sitä neuvolan terkka suositteli. :) Anteeksi yksityiskohtainen luonnehdinta... :laughing001

Nilla, tiedän niin ton tunteen kun vatsaa ihan kivistää ja tuskan hiki valuu. Mulla on pienestä asti ollu tosi hidas suolisto.. välillä jo toimi joka päivä ja pari kertaakin, nyt ehkä parin kolmen päivän välein.

Niin ja täällä kans juostaa pissalla koko aika :D

Visyblin on paremman makusta kuin levolac, tai mielipidekysymys :). Myös vehnälesettä kannattaa käyttää jos syö rahkaa tai jogurtteja. Itse tosin syön aamulla puuron vehnäleseillä ja marjoilla. Ei toimi yksin noin vaan kahvia pitää saada niin päivittäinen helpotus taattu

Miulla taas vehnä pistää mahan turpoomaan sekä heikentää suolen toimintaa:rolleyes:
Et tuokin on et miten maha reagoi mihinkin ?

Niin joo ja tietty liikunta auttaa. Erityisesti semmoinen missä on "tärähtelyä". Juoksu ois paras, mutta mulla ainakin tuntuu jo näillä viikoilla juoksu ikävältä. Kävelylenkkiä vaan.

Takaisin