Oireet

Ruusutarha!!:Aivan samat oireet ollut kiusana muutaman viikon. Mulla kutisee nuo näppylät myös vatsan seudulta. Tämä neljäs raskaus ja muissa ei ole tämmöistä ollut. Lisäksi myös raskausarvet kutisee jatkuvasti. Kaikenlaiset rasvat oon kokeillut eikä tulosta. Suihkutteluu vähentänyy. Tänään ostin arville ja kuivalle iholle mainostettuu bio oil öljyy. Iho tuntuu hyvälle vaikkakin kutisee,mutta katsotaan...
Lääkärikää ei osaa sanoa sen kummempaa eikä netistä ole löytynyt ratkaisua muutakuin raskausajan ihomuutokset tyyliin....

Täällä taas niin päin, että meillä mies kiehnää koko ajan ja mua vaan a h d i s t a a. Yhtään ei tee mieli, haluun vaan olla rauhassa. Sama homma oli esikoista odottaessa. Halut palas kyllä normaaleiks hieman synnytyksen jälkeen. Mutta yök, että jotain seksiä pitäis tässä harrastaa niin eih.. :wtf:

Voih, ei tuokaan kyllä mukavalta kuulosta :sour: mulla myös odottajakaveri jolla ihan sama tilanne, sanoi että jo miehen hitaasti (muka huomaamattomasti) tissille kiipivä käsi herättää äklötyksen.
Nää miehet! :hilarious: osa ei anna ja osa ei jätä rauhaan... Onneksi niitä järjissään oleviakin löytyy:grin nauttikaa heistä naiset!:woot:

Mulla on Awsedr ihan sama juttu...tai paremminkin OLI sama juttu. Muutamasta syystä seksi ei kiinnostanut pätkääkään, yksi niistä haluttomuus. Nyt ei kumpikaan enää haluu. Mies tykkää hoikista naisista, eikä sillä näytä olevan minkäänlaista fetissit raskaana oleviin. Joten pitkään on ollut "rauhallista" meillä....toivottavasti tilanne korjaantuu, kun lapsi on syntynyt ja paikat alkaa olla kunnossa....

Iho on kuiva ja kutisee. Tämä on mulle ihan outoa, kun yleensä olen oikea rasvanaama. Naamassa ei ole näpyn näppyä, mutta selän kuivassa ihossa senkin edestä. Ihohuokoset menee ilmeisesti tukkoon, kun iho kuivuu liikaa..

Kaikista ärsyttävin iho-oire on luomien kasvu. Selässä luomet on muuttuneet muhkuraisiksi ja kaulaan ja rintaan on ilmestynyt ällöttäviä pitkulaisia varsiluomia, joita tekisi mieli repiä pois. Onneksi ne ekan raskauden jälkeen lähti pikkuhiljaa itsestään pois. Ekan raskauden aikana luulin, että mulla on melanooma. :joyful:

Mulla oli iskiaskipu, joka kesti reilun kaksi viikkoa. Se oli alaselässä ja vasemmassa pakarassa ja säteili siitä reiteen. Kävely oli todella piinnallista. Nyt kipu on vaihtanut paikkaa selässä keskemmälle. Kävely sattuu edelleen, mutta ei niin paljon. Nyt vaan sitten sattuu moni muukin asia.. Ihan istuminenkin. Sairauslomalla olen siitä syystä.

Muita oireita on just tuo herkkyys ja hermostuneisuus, mikä monella muullakin. Liitoskivut on voimakkaimmillaan iltaisin. Aamuisin on vähän pahoinvointia. Vessassa käyn tooooosi usein..

Mulla kutis maha kovasti joskus viikoilla 20.. Aloitin rasvailun ja helpotti..
Nyt eilen rupes kovasti kutiseen taas ja kutisee vieläkin, mainitsin ohimennen eilen neuvolassa käydessä ja terkkari oli siitä vähän huolissaan. Ei mul oo kämmenien tai jalkapohjien kutinaa, lähinnä vaan koko ylävartalo.
Aattelin jos vielä huomenna kutisee niin täytynee käydä tarkastamassa labrassa maksa-arvot hepatoosin varalta, niin ei tarvii jossitella!

Mulla kutis maha kovasti joskus viikoilla 20.. Aloitin rasvailun ja helpotti..
Nyt eilen rupes kovasti kutiseen taas ja kutisee vieläkin, mainitsin ohimennen eilen neuvolassa käydessä ja terkkari oli siitä vähän huolissaan. Ei mul oo kämmenien tai jalkapohjien kutinaa, lähinnä vaan koko ylävartalo.
Aattelin jos vielä huomenna kutisee niin täytynee käydä tarkastamassa labrassa maksa-arvot hepatoosin varalta, niin ei tarvii jossitella!

Mulla ei oo koskaan ollut kämmenissä kutinaa mutta hepatoosi diagnosoitu jo kahteen kertaan (ja ilmeisesti oli ekassakin raskaudessa niin ettei huomattu) eli kyllä ne arvot kannattaa otattaa vaikkei ihan hepatoosioireitten mukaisesti kutisisikaan.

Mulla ei oo koskaan ollut kämmenissä kutinaa mutta hepatoosi diagnosoitu jo kahteen kertaan (ja ilmeisesti oli ekassakin raskaudessa niin ettei huomattu) eli kyllä ne arvot kannattaa otattaa vaikkei ihan hepatoosioireitten mukaisesti kutisisikaan.

Näin kans aattelin et käy varmistaan =)

Mulla kans kutiaa ainoastaan raajat, muttei kämmenpohjat eikä jalkapohjatkaan. Maksa-arvot olivat hiukan koholla, mutta ei hälyttävästi. Huomenna kuitenkin lääkärin pakeille uudestaan tästä vaivasta.

Mulla kans kutiaa ainoastaan raajat, muttei kämmenpohjat eikä jalkapohjatkaan. Maksa-arvot olivat hiukan koholla, mutta ei hälyttävästi. Huomenna kuitenkin lääkärin pakeille uudestaan tästä vaivasta.

Onko sappiarvot katottu, kohonneet sappiarvot on vissiin ne jotka kutinan tekee.

Viikon sisään alkanut paineen tunne alapäässä. Niinku häpyhuulissa. Tuntuu jotenkin aremmalta esim. vessassa pyyhkiminen. Tämmöstä en muista olleen viime raskaudessa.

Muuten voin loistavasti. Repaleisia yöunia on harvakseltaan, ei kipuja kun rauhassa. Toki jos kävelen reippaasti tai pitkään, alkaa mahaa juilia, mutta tätä ollut jo monta viikkoa.

Mulla myös raskaus saa luomet kasvamaan ja niitä tulee tosi paljon lisää.. ennestäänkin valtavasti, joten en välttämättä tarvisi enempää..

Miten te saatte nukuttua?Itellä menossa rv 31+1 ja joka yö herään 4-6 maissa ja sit saakin valvoa pari tuntia.myös iltaisin menee myöhään ennenku uni tulee.

Tähän asti kyllä nukkunu yöt ihan hyvin, mut tällä viikolla alkanu joku ihmeen unettomuus yöllä ja pitkin päivää vois vaan nukkua. En tiiä mistä syystä valvottaa öisin ja sitä vastoin taas päivät menee hirveessä koomassa :shifty:

Mä saan ihan hyvin nukuttua, jos herään niin yleensä on nälkä ja en saa unta ennenkun oon syöny jotain. Esikoinen mua vaan valvottaa. Nukkusin varmaan vaikka kuinka pitkät yöunet jos ei sen perään tartteis kattoa. Rv 32+0

Mulla menossa 31+4 ja uni ei meinaa tulla millään..sitte ku se tulee, niin herään n.2h välein vessaan ja juomaan. Hikoilen nykyään myös, ku pien sika ja siihenki välillä herää, ku on ihan märkä sänky ja peitto. :yuck:

Myös täällä uni edelleen kateissa, viikot 31+1, vaikea nukahtaa ja max kolme tuntia niin herään. Aina tuntuu et kello on vaikka mitä jo, mut sit se onkin vasta yksi tai jotain.
Sama kuin Henzillä, aina nälkä herätessä, ja kun syön niin vauvakin virkistyy.
Nyt oon parina yönä saanu nukahdettua uudestaan joskus viiden-kuuden maissa ja sit saatan nukkua ysiinkin.

Näistä uniongelmista puhuin neuvolassa kun tuntuu et pää hajoaa, ja kannustava täti sanoi että tulee pahenemaan vaan ja normaalia on:mad:
En kyllä tiedä miten selviää seuraavat kuukaudet jos tää unen määrä vähenee.

Joo pissalla saa ravata 2-3h välein ja sit aamuyöllä/aikaisin aamulla jään pyörimään vessareissun jälkeen kun ei saa unta.ja nälkä valvottaa myös [emoji14]!kovin myöhään ei enää aamusta voi syödä kun otettava kilpirauhaslääke herättyä ja nälässä vaikea nukkua.

Takaisin