Oireet

Joo univaikeudet ollu tässä jo jonkin aikaa vaivana... missää asennossa ei oo hyvä olla! :-( just aamulla sanoin miehelle, että alkaa tuntuu et nuppi hajoaa tähän valvomiseen... ja tiiän jo kahdesta edellisestä odotuksesta, että tulee vaa pahenee loppua kohti. :-O
Mulla myös tullut roikkuluomia ihan älyttömästi.. ne on ärsyttäviä, mut ihotautilääkäri totes että hyvinkin yleisiä raskaana olevilla.

Mulla on tuota alapään painetta ja pullotusta ollut jo elokuusta lähtien. Tosiaankin jotain turpoaa ulos! Ja olen kärsinyt siitä koko ajan. Vagisan oli lääkärin ohje kokeilla ja se tosiaan on auttanut. Lenkit koirien kanssakin olivat melkoisen ikäviä, kun reipas kävely sai heti tuntumaan, että jotain tursuaa ulos. Vagisania ennen lenkille lähtöä, eikä painetta ollenkaan niin paljoa!

Joo univaikeudet ollu tässä jo jonkin aikaa vaivana... missää asennossa ei oo hyvä olla! :-( just aamulla sanoin miehelle, että alkaa tuntuu et nuppi hajoaa tähän valvomiseen... ja tiiän jo kahdesta edellisestä odotuksesta, että tulee vaa pahenee loppua kohti. :-O
Mulla myös tullut roikkuluomia ihan älyttömästi.. ne on ärsyttäviä, mut ihotautilääkäri totes että hyvinkin yleisiä raskaana olevilla.

Mulla on muutama melko huomaamaton tullu mahaan ja tisseissä on vähä enemmän. Häviääköhän ne joskus??

Mulla on muutama melko huomaamaton tullu mahaan ja tisseissä on vähä enemmän. Häviääköhän ne joskus??

No se ihotautilääkäri sano, että voi lähteä iteksee pois tai sitten voi mennä poistattaa synnytyksen jälkeen. Noi on kyl sen verran inhottavan näköisiä, että mä meinaan hetken katella ja jos ei iteksee lähde niin meen kyl poistattaa.

Mulla ei onneksi ole roikkuluomia vaan ihan tavallisia, mutta sitäkin enemmän. Niitä ei kyllä niin helposti poisteta, kun vaatii aina leikkauksen ja tikit ja jää arpi eli ei auta kuin kestää.

Yöllisten valvomisten lisäksi viikon verran ollu harjoitussuppareita tosi paljon!levossa rauhoittuu mut tulee niitä silloinkin.Taitaa olla kasvuspurtti menossa vauvalla mut onneksi ultra ens vkolla niin voivat tarkistaa kohdunkaulan pituuden.Pahoinvointia on myös tullut hieman takaisin.Lisäksi ruokailun jälkeistä ylämahakipua ja muutakin lievää vatsakipuilua mikä varmasti osaltaan liittyy kohdun kasvuun ja osaltaan mun ärtyvään vatsaan,mikä ollu tähän asti tosi hyvänä.Lyhyellä aikaa kyllä lisääntyneet vaivat,nyt siis viikkoja 31+2 :-)

Nyt alkanut tulla nukkumaan mennessä sellainen ihon pistää/kutittaa -tuntemus, kutina joka tulee siis niinkuin jokin pistäisi, ja sätkähdän joka kerran raapimaan. Ihan erittäin epämiellyttävää:bored: luulin että voisi olla ihan kuivuudesta mutta ei oo öljyillä läträämiset auttaneet.
Viime yönä oli taas nää loputtomiin jatkuvat tissit olleet puristuksissa kun nukuin kyljellään, ja aamulla käsivartta myöten kuivuneita maitoraitoja:dead::grumpy: Onneks on vissiin aika sokerista tms. tää mitä nyt valuu, niin kuivuu semmoisiksi kokkareiksi eikä tartte kummemmin hankailla irti. Vaan on kyllä melkoisen yäk:rolleyes:

Ite ressasin viime loppuraskauden valvomisesta koska pelkäsin että en jaksa sit vauvan kanssa kun jo ennen synnytystä on tullut univelkaa. Mut mä sain kyl hormoneista energiapiikin kun olin synnyttänyt. Jaksoi paremmin siis synnytyksen jälkeen vaikka ennen sitä oli ihan koomassa. Ja vauvalla kesti n.pari kuukautta löytää yön unirytmi. (Hän siis ajoitti alkuun pisimmän valveillaolojakson klo 11-03... Auttoi kun selkeesti nukutin valoisaan aina päiväunille ja yöllä oltiin pimeässä vaikka valvottiinkin.)

Joo kyllä tää univaikeus aiheuttaa stressiä kun esikoista odotan.Aiemmin oon heräilly aamuyöllä valvomaan,nyt pari viimeistä yötä menny niin et uni tullu vasta 4-5 maissa.Sit uni ei varmasti tuu kun sitä alkaa stressaamaan :-(

Mullaki tuo unettomuus stressanu aivan älyttömän paljon, koska se tuntuu mulle niin epänormaalilta ja ahdistavalta. Muttta nyt on vähän helpottanut kun oon täältä lukenu, että en oo ainut joka valvoskelee

Huhhuh tätä migreeniä kun on taas näköjään alkanut! :banghead: Mulla oli useita kuukausia ihan ilman mitään päänsärkyjä, joista olin tosi onnellinen. Nyt sitten parin viikon ajan kärsinyt jo särystä. Ei kyllä ollut ikävä tätä yhtään.

Täällä valvottiin viime yönä puoli kolmeen asti. plääh, toivon todella ettei tuu tavaks. Muistan esikoista odottaessa, kuinka valvoin yöt neljään-viiteen ja pelasin Candy Crushia :hilarious:

Mä en muista että esikoista odottaessa olisin valvonut öisin mutta nyt valvon joka yö tunnin tai pari. Nyt on hirvee flunssa päällä

Täällä sama homma valvomisen kanssa. Illalla ei meinaa uni tulla eikä löydy hyvää asentoa. Mikään asento ei enää tunnu hyvältä. Sitten herään monta kertaa yössä ja viimeistään kuudelta ei enää nukuta. Valvon tunnin, jonka jälkeen nukuttaa taas ja sittenpä voisinkin nukkua esim kymppiin asti. Turhauttaa! :grumpy: Ja melkein stressaa mennä nukkumaan illalla kun tietää tämän pelin.

Mä heräilen yöllä moneen kertaan; milloin koirani herättää, milloin on alemman jalan lonkka puutunut tai milloin pitää mennä vessaan....yms. Mua ei tuo heräileminen kuitenkaan rassaa, vaikka ihan aina en heti uudelleen nukutuksi saakaan. Nyt, kun on melkoinen flunssa päällä ja nenä tukossa, niin se valvottaa ja se inhottaa! Kauhulla etukäteen ajattelin, että jos flunssan saan, niin miten ihmeessä pystyn nukkumaan ilman Nasolinia!!! Enkä oikein pystykään...mutta toivottavasti nuha hellittää viikon kuluessa, jos sitten saisi taas nukutuksi.
Kaksi viikkoa vielä pitäisi jaksaa nousta aamuisin töihin ja sitten alkaakin äippäloma!

Jensan, oletko kokeillut ihan suolavesisuihketta. Se on turvallista käyttää ja sitä kun saa suihkia ihan mielinmäärin, niin avaa nenän ilman lääkeainettakin. Teho ei tietty ihan yhtä hyvä ole. Itse myös pistin vicksiä itselleni flunssassa rintaan ja se auttoi öitä hieman.

Toi kuudelta heräily on jo luxusta!! Niin monta kertaa unet on häippässyt jo 4 tienoilla. Jos herää kuudelta ja ei oo pahemmin valvonu niin yö on ollu tosi hyvä!! Tässä on varmaa jo 3 hyvää yötä putkessa. Tääkin jo harvinaista herkkua!

Mä oon kyllä surutta käyttänyt nasolinia...suolaliuossuihke ei itsellä juuri auta enkä vaan yksinkertaisesti pysty olemaan jos henki ei kulje. Omistan myös nenäkannun mutta ei siitäkään oo apua.

Olen käyttänyt suolaliuossuihketta, mutta sillä ei juurikaan ole vaikutusta mun tukkoisuuteen. Ja olen jotenkin ylivarovainen, ettei vaan mitään pahaa koituisi mun tekemisistä vauvalle. Siksi en ole ajatellutkaan käyttää Nasolinia, vaikka en muutoin saakaan nenää auki. Ja mulla on ihan sama juttu kuin sulla _hanna_, etten pysty nukkumaan kun henki ei nenän kautta kulje...

Mä sain noin kuukaus sitten ihan reseptin Nasonex-sumutteeseen, kun flunssan yhteydessä menin aivan umpitukkoon. Se on ollut kyllä ihan hyvä, vähentänyt ehkä nenän limakalvojen turvotusta, mikä mulla piti nenää tukossa flunssan lisäks.

Takaisin