Oireet

Mä en myöskään saa nukuttua öisin.. Tosi paljon tulee pyörittyä hereillä, kun hyvää asentoa ei löydy. Aamulla on tosi kiva nousta töihin :rolleyes:
Öisin tulee välillä myös tosi kova kipu vatsaan! Ei sillon voi edes koskea vatsaa tai kääntyä, kun sattuu niin paljon.. Mikälie ton aiheuttaa :confused:

Mä en myöskään saa nukuttua öisin.. Tosi paljon tulee pyörittyä hereillä, kun hyvää asentoa ei löydy. Aamulla on tosi kiva nousta töihin :rolleyes:
Öisin tulee välillä myös tosi kova kipu vatsaan! Ei sillon voi edes koskea vatsaa tai kääntyä, kun sattuu niin paljon.. Mikälie ton aiheuttaa :confused:

Voisko olla vauvan joku asento mikä tuntuu ikävältä? :o mul on ylävatsa välil tosi hellänä

Onko muilla unettomuutta? Täällä pyöritään hereillä joka yö 2-3 tuntia... Ja aamuisin pitäisi jaksaa töihin lähteä :/

On niin todellakin unettomuutta! Taas menin ysiltä väsynä nukkumaan ja heräsin vähän ennen puolta yötä, tuntui ettei vois vähempää nukuttaa... Sit joskus puoli viiden aikaan nukahdin pariksi tunniksi :dead:
Eikä ole edes aina kovin epämukava olokaan, mut sit ku on hereillä ni en pysty nukahtaa jos pissattaa vähänkään, ja sitähän tekee koko ajan:banghead:
Toinen mitä mulla on ainakin aamuisin jatkuvasti ollut pitkään on ihan raivokas päänsärky, johon pakko ottaa panadolia ja magnesiumia. Onneks auttavat, muuten se vaan pahenee koko päivän ja säteilee nenään astio_O

Vielä kaksi ja puoli kuukautta, epätoivo iskee!

Mulla puutuu sormet päivittäin ja neuvolassa mainitsivat tosta.. pitää kuulemma vaan venyttää

Mulla ei kyllä auttanut tohon kuin synnytys (ja tosiaan n. 1 kk viiveellä). Luin silloin jostain, että liittyy raskauden mukanaan tuomaan turvotukseen, eli suolan vähentäminen voisi jeesata. Luin myös, että ei oo vaarallista ja menee ohi, kun turvotuskin helpottaa. Mutta ei tohon kyllä mulla mikään venyttely auttanut... Käsien jumppailu, sormien koukistelu ja käsien koholla pitäminen jonkun verran jeesasi alkuun. Lopulta ei sekään. Mutta tohon puutuneisiin sormiin tottui eikä se niin hirveesti häirinnyt, kun tiesi, ettei oo vaarallista.

Edellisenä iltana, kun synnytys käynnistyi, yritin auttaa kummipoikaa kasaamaan legoavaruusalushässäkkää, mutta mun turvonneilla käsillä semmoisen yhden palan kokoisen legon kiinnittäminen oli täysi mahdottomuus :woot:

Minä sain myös neuvolasta puutumiseen ohjeena venyttelyn, en tunne itse venyttelystä olevan apua. Töissä on asteen verran hankala pökkelösormilla mitään askarrella, työ sattuu olemaan kokoonpanoa. Illalla selkeesti helpottaa kun saa heilutella käsiä vapaammin

Kuinkahan usein noita ennakoivia supistuksia on vielä normaalia? Tänä aamuna heräsin niihin joskus 6:30 ja olivat kamalan epämukavan tuntuisia. Niitä tuli 2min välein ja jatkuivat aina aamu 9 asti. Ei siis sellaisia synnytyspolttoja, vaan luokittelisin nuo vielä harjoitussuppareiksi. Maha aivan kivikova niiden aikana ja sellanen ikävä jomotus selän puolella sekä alamahalla. :sour: Yritä siinä sitten nukkua.. 8 aikaan tulin töihin ja vielä töissäkin niitä jatkui tunnin verran.

Yks oire - tai oireettomuus, mistä oon positiivisesti yllättyny kun ei kramppaa pohkeet. Esikoisen aikaan piti koko viiminen kolmannes popsia magnesiumia purkista ku yölläki heräili sikeestä unesta jalkakramppiin.

Tohon rannekanavaoireeseen eli puutumiseen auttaa yöksi laitettavat lastat käsiin niin puutuminen vähenee ja saa paremmin nukuttua. Välinevuokraamosta saa lainaan, ettei tarvi ostaa.

Palautui tuosta puutumisesta mieleen, että mulla tuli edellisellä kerralla rannekanavaoireyhtymä loppuviikoilla. Se sormien puutuminen jatkui vielä n. 1 kk synnytyksen jälkeen. Mietin jo että palautuukohan tää tunto ikinä. No onneksi palautui. Saa nähdä tuleeko sama homma nytkin...

Kiva kuulla että tuolle on nimikin!
Eivät vaan lääkärissä tuntuneet osaavan mitään sanoa aiheeseen.
Ensimmäisenä epäillään kaiken maailman tauteja yms... Mutta googlasin tuon rannekanavaoireyhtymän... Kuulostaa siltä että osu ja upposi.

Mitäs te sitten puuhailette öisin, kun uni ei tule? Mä käyn yleensä syömässä yhden leivän ja juon tuoremehua, käyn vessassa ja plaraan kännykkää, mikä ei varmaan ainakaan auta unen tuloon :/ Mutta ei kauheesti voi muutakaan tehdä...

Mitäs te sitten puuhailette öisin, kun uni ei tule? Mä käyn yleensä syömässä yhden leivän ja juon tuoremehua, käyn vessassa ja plaraan kännykkää, mikä ei varmaan ainakaan auta unen tuloon :/ Mutta ei kauheesti voi muutakaan tehdä...

Mä nousen ylös kun tuntuu ettei jaksa sängyssä kiemurrella ja saa mieskin vähän nukkua. Sit luen kirjaa ja syön, oon huomannut et aina öisin iha mahdoton nälkä jos ei saa nukuttua..:rolleyes: tosin milloinpa ei olisi...
Jossain vaiheessa saattaa alkaa nukuttaa uudestaan ja sit on kiva kömpiä takasin lämpimään sänkyyn:sleep002

Vessassa ja syömässä minäkin yöllä käyn. Joskus oon menny sohvalle katsomaan jotain tylsää ohjelmaa, ei siellä muuta yöllä tulekkaan.

Mä en kärsi varsinaisesta unettomuudesta. Heräilen useaan kertaan ja toisinaan menee aikaa ennenkuin saan uudelleen nukutuksi, mutta mä useimmiten vaan nautin siitä, että on yö. En nouse(kuin pissille, ja useaan kertaan), makailen vaan sängyssä ja olen tyytyväinen, ettei ole vielä aamu.
Sisun kuoleman jälkeen yö on ollut ainoa vuorokauden aika, mistä nautin. En tiedä, miksi, mutta oikein odotan sitä, että saan mennä nukkumaan. Sisun kuolemasta on nyt reilut kolme viikkoa, eikä vieläkään ole alkanut helpottaa. On todella lohduton ja epätoivoinen olo, itken joka päivä, kun kaipaan niin hirmuisesti mun rakasta huskypoikaani!:Heartbigred:crybaby2miten jokin voi tehdä näin kipeää????

Kyl on itel ollu tukalat oltavat jo monta viikkoa. Pikkuhiljaa alkaa tuntuu siltä et kumpa tää olis jo ohitte. Närästää, nukkuminen on ihan mitä sattuu, selkä sattuu nii hemmetisti, närästää ahistaa. Ja sit mun häntäluu on ku olis persiillee lentäny oikee kunnolla, ollu jo viikon verran. Eilen ehtoolla alapää turpos ja kirveli iha saakutisti, tuntu ihan ku ois vereslihalle hiertyny ja kaikenmaailman rasvoja laitoin.. en tie mistä nää kaks viimisintä voi oikee johtua..

Kyl on itel ollu tukalat oltavat jo monta viikkoa. Pikkuhiljaa alkaa tuntuu siltä et kumpa tää olis jo ohitte. Närästää, nukkuminen on ihan mitä sattuu, selkä sattuu nii hemmetisti, närästää ahistaa. Ja sit mun häntäluu on ku olis persiillee lentäny oikee kunnolla, ollu jo viikon verran. Eilen ehtoolla alapää turpos ja kirveli iha saakutisti, tuntu ihan ku ois vereslihalle hiertyny ja kaikenmaailman rasvoja laitoin.. en tie mistä nää kaks viimisintä voi oikee johtua..
täällä on häntäluu ollu kipeenä heinäkuusta asti :/ jotenkin kohtu painaa risti- ja häntäluuta.. nojatuolissa istuminen ei ole kovin houkuttelevaa ja pitkät ajomatkat hyvin puuduttaa pyllyn..:P

Hohhoijaa! Väsyttäis, uni ei tuu, ja kolmesta asti taas touhunnu kaikkee, ja tekis mieli kuristaa mies sen tyytyväistä tuhinaa kuunnellessa:sour:
Uusi kurjistuksen aihe on nää tuskaiset tuikkailut tonne alapäähän/jonnekin sisälle, samaa myös oikeassa tississä:hilarious: taitaa paikat venyy ja paukkuu siihen malliin et alkaa tosissaan tuntuakin!
Ja alituinen lirinä tisseistä ottaa aivoon, joo kiva että toimivat mut vois vaikka säästellä mehuja vähän myöhäisemmäksi:shifty: surettaa myös tää tissien valtava koko, ekat raskausarvet tullut niiden alle kun venähtäneet koosta c kokoon dd/e :wideyed: en näe mahaani näiltä meloneilta!

MUa kans unettomuus vaivaa jo pari kuukautta ollu. Nyt oon viime viikkoina nukkunu kyllä paremmin. Mä pyörin vaa sängyssä ja joskus meen sit 5-6 välillä aamupalalle... mut on kyllä täysin mehut vieny. Jos meen muualle mies tulee sanoon et tuu meiän viereen vielä nukkuun.

Mulla oli viime yönä oikein kierre... Heräsin vessaan 3.30, samalla vauvat heräs ja rupes potkimaan. A-vauva on nyt jotenkin niin matalalla, että aiheuttaa menkkamaisia kipuja omilla liikkeillään. Hetken päästä esikoinen tuli meidän sänkyyn itkien ja taas vauvat heräs potkimaan. Vuoron perään kaikki kolme lastani pitivät minua hereillä <3

Mutta eipä tarvi miettiä onko vatsassa ketään, kun potkivat niin kovin <3

Kunhan vaan ei kohdunsuulla tapahtuis mitään kun menkkamaisia kipuja on harva se päivä. Muuten olo on yllättävän hyvä, pitkästä aikaa :)

Kuulostaa melkein samalta kun mun viime yö. Heräsin menkkamaisiin kipuihin ja vauva potki myös paljon. Sitten tuli esikoinen itkien meidän viereen ja valvoin kipujen ja esikoisen pyörimisen takia ties miten pitkään. Onneksi ei ole tänään mitään tähdellistä tekemistä kun on niin väsynyt olo.

Voihan 'hermoromahdus' :banghead: Onko täällä muita joilla meinaa olla hieman pinna kireällä? Lähes koko päivän saanu jotain itku kohtauksia ko puhelin päätti sanoa itsensä irti. Tämä ei siis johdu siitä, etttä olisin someriippuvainen, vaan siitä äärettömästä v*tutuksen määrästä kun vuosi sitten ostin kalliimman puhelimen ja nyt jo vissii pitäs ostaa uusi :mad: Sillä mä en tykkää ostella uusinta uutta joka vuosi vaan mielummin menisin sillä vanhalla ja turvallisella monta vuotta :smug:

Yks päivä kun en saanut suolakurkku purkkia auki niin taas kauhea turhautuminen ja itkupotkuraivarit :shifty: Jatkuvaa kireyttä ja itkua, mutta sit kohta sekunnissa naurelen jo ja oon niin hyväntuuulinen etttäää :hilarious:

Miehelleki oon sanonu, että naurattaa nää mun mielialavaihdokset kun ihan naurettavista asioista pitää raivota :D Ja kun nyt viimeisellä kolmanneksella alkanu ko aattelin, että hormoonit ois melkei heti raskauduttua alkanu tekee tämmösiä :hilarious:

Takaisin