Oireet

Täällä oirelistalla:
- jatkuva jano
- liitoskivut nivusissa
- symfyysikivut tuolla syvemmällä
- rasvoittuvat hiukset
- finnit
- mielialanvaihtelut
- itkuisuus
- väsymys
- katkonaiset yöt
- lastentaudit flunssan yhteydessä
- nälättömyyden tunne
- närästys
- rintojen arkuus, vuoto ja polttelu
- iskias onneks vaan pitkien lenkkien jälkeen
- ummetus
- vasemman jalan puutuminen
- kenkien ja sukkien laittaminen vaikeaa
- kumartuminen vaikeaa
- sängystä/sohvalta nouseminen hankalaa
Mitähän vielä?! o_O Kyllä mulla helpoin oli alkuraskaus/eka kolmannes, ku ei ollu pahoinvointiakaa suuremmin.

Kuuluuko tämä kauhean ahdistava ja pinkeä olo ihan normaaleihin oireisiin? Varmaan.. sen jälkeen kun olin maannut sairaalassa sen neljä päivää, tuli tälläinen kamala olo kuin olisi niellyt jättimäisen, painavan keilapallon!
Tuntuu että ei saa henkeä kunnolla, eikä oikein uskalla vetääkään sitä, kun tuntuu että jos hengittää syvään, vatsa aivan varmasti repeää ja valuu vauva ja sisuskalut ulos! :wideyed:
Pienetkin asiat hengästyttää ja tuntuu että pulssi hakkaa tuhatta ja sataa.

Kuuluuko tämä kauhean ahdistava ja pinkeä olo ihan normaaleihin oireisiin? Varmaan.. sen jälkeen kun olin maannut sairaalassa sen neljä päivää, tuli tälläinen kamala olo kuin olisi niellyt jättimäisen, painavan keilapallon!
Tuntuu että ei saa henkeä kunnolla, eikä oikein uskalla vetääkään sitä, kun tuntuu että jos hengittää syvään, vatsa aivan varmasti repeää ja valuu vauva ja sisuskalut ulos! :wideyed:
Pienetkin asiat hengästyttää ja tuntuu että pulssi hakkaa tuhatta ja sataa.

Mulla samalla tavalla, mut polilla olivat sitä mieltä, että masu painaa jokasuuntaan :) viikkoja on kyllä 30+0 ja kaksoset tulossa. Sain kyllä pötkötellä osastolla tollasien oireitten takia :(

Ns. hyviä raskausoireita on ollut koko raskauden ajan se, että hiukset ei rasvotu, eikä tarvi edes sheivailla turhan useasti viikossa (: Se vaan, että kun hiukset on aika 'puhtaat' niin sähköttyy ja kuivuu tosi paljon ko niitä pesee sen muutamanki kerran viikossa.

Pahoinvointiaki pahempi oireilu on mulla mun mielestä jonkinlainen liitoskipu. Jossain tuolla häntäluun lähettyvillä. On päiviä jolloin ei satu ja päiviä jolloin sattuu hyvienki päivien edestä :sad001 Makoillessa tuntuu välillä painentunteenta tai vastaavana se kipu, mutta liikkuessa aivan jäätävänä vihlontana.

Toinen huono oireilu on todella kuiva iho. Usemman kerran päivässä saa rasvailla päivässä ja silti tuntuu, että pitäis vielä muutaman kerran lisää.

Mulla tais nyt alkaa pikkuhiljaa turvottelu. Sitä oli siis kesällä lämpimien aikaan, mutta nyt taitaa olla se loppuraskauden ihana nesteiden kertyminen käsillä. :angry

Parin päivän ajan on ollut hetkittäistä puutumista käsissä ja tänä aamuna oli kasvot, kädet ja jalat turvoksissa. Ei mitään kauhean isoa vielä, mutta itse huomaan.

Muuten oireina on närästys (vaihtelevassa määrin), liitoskivut (onneksi aika vähäisinä), alavatsan lihaskivut ja satunnainen supistelu/vatsan kovettuminen. Väsyttää tosi paljon ja päivän tekemiset pitää suunnitella tarkkaan että jaksaa kaiken.

Vatsa on nyt myös niin suuri, että kaikki kumartuminen ja mm. sängyssä asennon vaihtaminen on jo pitkällisen harkinnan ja työn tulosta :laughing025

Täällä sama - närästys alkanu vaivaamaan ihan tosissaan. Eilen koko päivän ihan kamala olo ja kolmesti joutu oksentamaanki :dead: Enpä juuri saanu mitää syötyä, kaikki vaa etoi. Tänään ei vielä ihan siinä pisteessä, mutta uskaltaako tässä taas mitään syödäkään ku mieluummi on nälässä ku närästyksen ja yökkäilyjen kera.

Myös tuo kyykkyyn ja ylös sekä painavien asioiden nostelu on melko haastavaa - varsinki ku töissä pitäs tehä tietyssä ajassa hommia. Sängystä ylös pääseminen on myös alkanu olla jumppaamista :hilarious:

Itellä alkaa kans olla jo kankea olo; nouseminen sohvalta, sängyssä kyljen kääntäminen, lattialle ja sen tasolle kurkottaminen (kuten kengännauhojen sitominen) on kyllä jo melkoisen hankalaa! Mitä se ollenkaan tulee olemaan ihan loppuraskaudessa? Matkaa olisi kuitenkin vielä ihan hyvin jäljellä...

Eilen liitoskipuili illalla ekaa kertaa vähän enemmänkin. Oli esikoisen kanssa vähän hankala kauppareissu (= pukiessa tuli muutama isku mahaan ja piti kantaa sylissä oikeastaan koko aika ja toisella kädellä työnnellä rattaita). Alkaa tuommoinen rehkiminen jo tuntua. Onneksi tämmöiset väsyharmikiukut on meillä tosi harvinaisia. Pitää kyllä alkaa kantaa kassissa rengasliinaa varuiksi mukana, niin saa helpommin syliin tuon pienen tarvittaessa :love017

Närästys on täälläkin melkein päivittäistä nyt. :violent5Se onneksi muistaakseni helpottaa, kun maha alkaa laskeutua alemmas. Nää viikot taisi olla viimeksikin pahimmat.

Mä oon neljä päivää syönyt kymmenen Rennien sijaan yhden Losecin närästykseen eikä ole närästänyt yhtään. Mieletön olo! Ei mulla suuhun asti närästys noussut, mutta kiusasi tosi monta kertaa päivässä ja aina kun yhtään kävi pitkäkseen. Nämä päivät ilman närästystä ovat olleet ihmeellisiä. Ihan epätodellinen olo, voiko näin hyvin olla? :)

Odotan vaan, että selkäkipukin loppuisi, niin mullahan alkaa ihan uusi elämä! Osaako sitä enää olla ilman selkäsärkyä, kun siitä on ehtinyt kärsiä jo puoli vuotta?

Onko muilla unettomuutta? Täällä pyöritään hereillä joka yö 2-3 tuntia... Ja aamuisin pitäisi jaksaa töihin lähteä :/

Joo on! Alkanut just tällä viikolla. Tosi vaikea saada unta uudelleen yöllä kun herää ja ihme pikkupätkiä tämäkin yö...

Mulla on ollu kanssa välistä tosi katkonaisia yöunia, tuntuu että nukkuu 'koiranunta' koko yön, ja herää jokaiseen kyljen kääntöön tai sit pitää nousta vessaan. Ja aina kestää jonkin aikaa saada unesta kiinni.

On, mulla jatkunut jo pidempään tää ettei saa kunnolla unta tai jos herää niin on vaikeaa saada uudestaan unen päästä kiinni.... :-/

Katkonaisia öitä vietetty jo kuukauden päivät. Minut herättää (vessa käyntien lisäksi) puutuneet kädet ja toinen jalka. On aivan pakko nousta usein sängystä jumppaamaan aamuyöstä, että se kipu ja särinä vähän helpottaisi.

Palautui tuosta puutumisesta mieleen, että mulla tuli edellisellä kerralla rannekanavaoireyhtymä loppuviikoilla. Se sormien puutuminen jatkui vielä n. 1 kk synnytyksen jälkeen. Mietin jo että palautuukohan tää tunto ikinä. No onneksi palautui. Saa nähdä tuleeko sama homma nytkin...

Mulla puutuu sormet päivittäin ja neuvolassa mainitsivat tosta.. pitää kuulemma vaan venyttää

Takaisin