Oireet

Nyt oon jopa ollu tunnistavinani muutamat supistukset:) Voimat on ihan loppu ja pahaolo pahenee vaan. Tossa ruokaa laittaessa meinas taju lähtee muutamaanki otteeseen mut oli se prkl pakko saada uuniin jos meinas valmista saada. Yritin sit välillä sekotella istualteen.

Esikoisen aikaan nuo etuliitoksen kivut oli vaan satunnaisia vihlaisuja. Nyt liikkeessä särkee koko häpyluuta. Myös reidet ja lonkat ovat tänään särkeneet ja kaikesta tästä hyvästä saanut vappua kun Aku Ankka. Pitää ottaa nyt viikonloppu levon kannalta, jos vaikka rauhoittuis. Vaikka luin, et ei noille liitoskivuille vaan hirveesti mitään voi ja joillakin voi mennä loppuraskaudesta kyky seisoa ja kävellä ihan kokonaan. Huh.

Huhhuh, täällä ollaan keuhkokuumeen kourissa. Ihan kamalaa. Supistuksiakin on tullut satunnaisesti nyt yskästä johtuen, mutta ei pitäis kuitenkaan kauheasti olla vaaraksi.

Onko täällä muita jotka itkee aivan kaikesta? Vai oonko tosiaan ainoa. Ja voikohan raskauden aikainen itkuisuus olla perinnöllistä, nimittäin iskä sano että äitini on itkeny jokaisen neljän raskauden läpi.

Mua niiin äärettömän paljon turhauttaa, että itken koko ajan. Aivan kaikesta ja yleensä en oo niin itkuista tyyppiä. Mies kerto, että hänen äitinsä tietää kumpaa sukupuolta tuleva lapsi edustaa kun oli puheista sen päätelly. Ja mulle tuli niiin armoton itkukohtaus, huhhuh.

Ja kun ajattelen kaiken näköstä niin tulee itkettyäki enemmän. Ja miehelläki menee hermot ko joka päivä saa katella :D Oon huomannu, että sitten kun pidättelen itkua, padon tunteita niin sit iltasin/öisin aina ahdistun tosi paljon ja itken sit yölllä monta tuntia :sad002

Joo, piti vähä vaa avautua ko ottaa niiin päähän nää tunteilut (Y)

Itkuisuutta on täälläkin. Vaihtelevasti tosin, joka päivä ei itketä. Mutta toisina päivinä melkein mikä vaan saa hanat aukeamaan, radiomainoksista alkaen. Enkä tosiaan normaalisti ole kovin itkuherkkä...

Onko täällä muita jotka itkee aivan kaikesta? Vai oonko tosiaan ainoa. Ja voikohan raskauden aikainen itkuisuus olla perinnöllistä, nimittäin iskä sano että äitini on itkeny jokaisen neljän raskauden läpi.

Mua niiin äärettömän paljon turhauttaa, että itken koko ajan. Aivan kaikesta ja yleensä en oo niin itkuista tyyppiä. Mies kerto, että hänen äitinsä tietää kumpaa sukupuolta tuleva lapsi edustaa kun oli puheista sen päätelly. Ja mulle tuli niiin armoton itkukohtaus, huhhuh.

Ja kun ajattelen kaiken näköstä niin tulee itkettyäki enemmän. Ja miehelläki menee hermot ko joka päivä saa katella :D Oon huomannu, että sitten kun pidättelen itkua, padon tunteita niin sit iltasin/öisin aina ahdistun tosi paljon ja itken sit yölllä monta tuntia :sad002

Joo, piti vähä vaa avautua ko ottaa niiin päähän nää tunteilut (Y)
Kyllä mäkin itken. Väsymystä ja nyt noita kipuja ( tänää en oo vielä itkeny). Ei mulla muistaakseni tämmöstä ollu ekaa odottaessa. Mut itken välillä millon mistäkin esim. Kun mies sano et lähtee yksin kauppaan.

Täällä itketään kans milloin mistäkin. :rolleyes: Mieskin kysyy koko ajan et onko kaikki hyvin ja mikä on huonosti kun itkettää. Kiva sitten sopertaa et en itsekään tiiä miksi itken. En tunnista itseeni ollenkaan nyt kun yleensä en kauheen tunteellinen ole.

Mä myös itkeskelen. Syystä ja ilman syytä. Onhan se vaimolle vähän outoo, mut toisaalta on näitä ollu ennenki ku varsinkin jos oon todella väsyny saatan itkee ilman syytä.

Mulla ei oo mitään tollasia perus raskausoireita (itkuisuutta, himoja, ällötyksiä tms) ei ollu esikoisestakaan.. mä oisin melkee toivonu et ois ees jtn tullu :D

Mä kyllä itkeskelen herkästi väsyneenä, mutta sama se oli jo ennen raskauttakin..
Tällä hetkellä ei oikeestaan oo ruuankaan suhteen mitään sen kummempia himotuksia/ällötyksiä, eli melko oireetonta on täällä kans..
Jokunen viikko sitten tuntu närästävän, mutta sekin meni ohi ennen kuin sain raahattua itteni kohti apteekkia.

Ei toi mies oikee ymmärrä et mitä on huilata. Iltapäivällä oon nyt maannu sohvalla ja kävin kattoon sängyssä vielä vanhan toisenlaiset äidit jakson. En mä arkenakaan oo jalkeilla koko päivää. Ja sit se kysyy et onko mulla taas niitä kipuja. On niitä tänääkin ollu ja huilaan kyllä muutenkin. No onneks se meni laittaan iltaruokaa ton 1 v jätkän pätkän kanssa. Ja kyllähän se täällä touhuaa viikonloppuna monenlaista muutakin mm. imuroinu, tehny monenlaista pientä remonttia mm. Vaihtanu palaneen lampun ja jotai sähköjohtoja kiinnitelly yläkerrassa.

Oireita :
-väsyn helposti
- tunteet on taas pinnassa (itkuisuus, herkkyys, ärtyneisyys)
- supistelua
- tuntuu että olen valas ja tarvin kauheasti tilaa
- kumartuminen vaikeaa
- pahoinvointia jonkun verran
- pissalle pitää mennä usein
- kipuja alavartalossa
Ihana kuulla, että muutkin itkee..
Itkettää tuo koko oma listani.. Ihanaa odottaa vauvaa, mutta ei tässä vaiheessa ihan helpolla enää pääse. Oli se keskiraskaus kyllä tosiaan helppoa aikaa, mutta kyllä tämäkin tästä

Aamu alkoikin vauhdikkaasti. Heräsin kovaan vatsakipuun ja tulikin lähtö Taysiin synnytyspäivystykseen :eek:

Lääkäri epäili ihan normaaliksi vasvaivoiksi ensin, mutta tutkimusten jälkeen selvisi että kohdunkaula onkin vähän lyhentynyt, joten sain supistuksia estävää lääkettä piikillä käsivarteen ja hetken odottelun jälkeen kotiin.

Nyt on sitten ensiviikko sairaslomaa ja perjantaina kontrollikäynti että mille tilanne näyttää.
Lepäillä siis vaan pitää, mitään rasittavaa ei saa tehdä.

Oijoi täällä onkin jo monella synnytyksen lähestymiseen viittaavia oireita!! Tsemppiä omena kaneli ja vauvalle vielä masuviikkoja! Onko sulla jo 28+0 täynnä?

Ihanaa et muillakin on pitkä lista: väsymys, aamuyön unettomuus, närästys, suonenvedot, peräpukamat, pissahätä ( yritän mä juuakin pitkin päivää hyvin), supistukset, menkkajuilit, itkuisuus. Onhan näitä joka lähtöön, mä kyllä nautin ihan kympillä siitä et saa huilia, levätä ja pötköttää rauhassa.

Oireita :
-väsyn helposti
- tunteet on taas pinnassa (itkuisuus, herkkyys, ärtyneisyys)
- supistelua
- tuntuu että olen valas ja tarvin kauheasti tilaa
- kumartuminen vaikeaa
- pahoinvointia jonkun verran
- pissalle pitää mennä usein
- kipuja alavartalossa
Ihana kuulla, että muutkin itkee..
Itkettää tuo koko oma listani.. Ihanaa odottaa vauvaa, mutta ei tässä vaiheessa ihan helpolla enää pääse. Oli se keskiraskaus kyllä tosiaan helppoa aikaa, mutta kyllä tämäkin tästä

Voin täysin samaistua tuohon sun listaan! :-O voi kun ois jo toi ens viikko ohi, niin sitten oisin saanu tän työharjottelun tehtyä ja saisin jäädä kotiin lepäämään ja valmistelee vauvajuttuja...

Mä oon nyt alkanu itkeen ja muistellen mun äidin tätiä joka 88-vuotiaana menehtyi aika yllättäen viime maaliskuussa. Hänellä ei ollu omaa perhettä ja oli meille kolmas mummu. Kun oltiin pieniä oli monesti meillä auttamassa kun asuttiin lähellä. Ihan jo se kun äiti mainitsi et tää hänen tätinsä oli ollu auttamassa ja tai kun kaapista osuu käteen hänen vuosia sitten mulle tuparilahjaks ostamat kupit. En mä oo näin paljoo itkeny koskaan iäkkään isovanhemman kuolemaa josta on jo kuukausia. Kun onhan se ihan luonnollista et pitkä elämä päättyy joskus.

Itkuisuutta täälläkin ja tänä aamuna yllätti noin tunnin verran kestäneet supistukset. Kipeät sellaset 6min välein. o_O Esikoisesta ei ollu mitään ennenku tovi ennen synnytystä. Ilmeisesti kroppa närkästyi kun eilen illalla kotiuduttiin reissusta ja tänään siivoilin lakananvaihtelua myöten. Neuvolaan soitin ja ohjeena lepo. Jos uusiutuvat levosta huolimatta niin sitten pitänee tutkia onko vakavaakin. Ainakin ne loppui tähän aamuun eikä enää ole tullu uusia. Toivottavasti ei tuukaan seuraavaan 10 viikkoon. :shifty: Vähän kyllä säikäytti.

Oireita kun la:han jäljellä n. 9vkoa

-jatkuva jano -> jatkuva pissahätä
-supistaa päivittäin/tunneittain
-seesteinen ja rauhallinen olotila
-liitoskivut
-jalan turvotukset/pakotukset
-rasvoittunut tukka ja iho loistanut poissaolollaan koko raskauden
-yöheräämiset väh.4x/yö
-raajojen puutuminen ja kolotukset
-uneliaisuus
-närästys

Piilo 30+3

Muutamia kivoja oireita kaikkien vähemmän kivojen seurana:

- Hiukset ovat viimein tajunneet raskauden ja niitä ei juuri tipu
- kynnet ovat myös vahvemmat kuin normaalisti
- turvotusta ei ole vielä tullut ollenkaan (esikoista odotin kesällä ja mitkään kengät ei mahtunut tässä vaiheessa jalkaan)

Ad 31+6

Takaisin