Oireet

Nyt on oireet kohdillaan... Alkoi eilen illalla joku mahatauti. Ei yrjöä, mutta ripulia ja aivan täysin veto pois. Pikkuhiljaa paermpaan päin, mutta saas nähdä pääseekö huomenna vielä töihin.

Raskausdiabeteksen ja mahataudin yhdistelmä ei oo kiva. Mitään ei tee mieli paitsi ehkä tuoremehu? Sitten pomppaa sokerit ensin ylös ja parin tunnin päästä ryminällä alas. Mulla siis ongelmana, että sokeri laskee tosi alas (jotenkin ylikompensoituu), jos syö vaan hiilaria, muttei kuituja ja protskua. Lounaaksi söin kaurapuuroa keittiön lattialla välillä istuen ja välilä makoillen, kun huippasi niin kovin. Nyt väkisin 2 h välein jotain pientä naposteltavaa, niin pysyy tasaisena noi sokerit.

Hyi, kun vihaan olla kipeä. Mutta on tää parempi kuin pääsiäisenä ollut noro, koska silloin oltiin esikoisen kanssa yhtä aikaa kipeitä. Mies töissä, itellä pää pöntössä ja 1 v yrjöää päälle about 24/7 :D

Tsemppiä Enough! Toivottavasti helpottaa nopeasti ja loppu perhe säästyy!

Mulla alkaa olemaan oireet kohdillaan. Edelleenkin kävely on lähes mahdotonta jos istun yhtään pidempään... Alavatsalla on myös ollut kipuja, jotka esiintyy lähinnä kävellessä (nopeasti).

Uutena on myös vasemman reiden ulkosyrjän PUUTUMINEN. Välillä tuntuu vaan että jalka lähtee esim. seistessä puutumaan. Ihan hirvittävä tunne :D

Onneks mulla on Kättärillä lääkäri maanantaina, niin ehkä siellä saan edes vahvistuksen sille, että nämä ei aiheuta ainakaan kohdunsuulle muutoksia.

Noihin reiden ulkosyrjän puutumisiin oli sellainen pirun hyvä venytys mikä tehtiin kylkimakuulla sängyn reunalla sillain, että tarttee toisen aikuisen pitämään lonkkaa paikallaan. Koitan googlettaa löytäisinkö ohjeet...

En onnistunut kaivamaan enää netistä sitä ohjetta. Venytin siis sillä ekassa raskaudessa ja oli toimiva. Idea oli siis, että menee ihan sängyn reunalle kyljelleen makaamaan selkä sänkyyn päin. Siis niin reunalle, kun voi mennä ilman että tippuu. Sitten kaveri pitää aika tiukallakin otteella kiinni ylemmästä lonkasta ja ylempi jalka ojennetaan eteen suorana ns. roikkumaan sen sängyn reunan yli. Siitä lonkasta saa pitää ihan kunnolla kiinni, niin että lonkat pysyy oikeesti päällekäin eikä päällimmäinen lonkka karkaa. En tiedä tajuuko tosta mitään. Siinä nettiohjeessa oli hyvät kuvatkin...

Kaikkien edellisten (3) lasten kohdalla ensimmäinen tunnistettava raskausoire on ollut mahan/selän palelu. Nyt se on vihdoin tullut tähänkin odotukseen, jee! Onpa kotoisan tuttu tunne kaiken tämän muun kummallisuuden päälle 27+0 :)

Lisäys: Ennen tullut just vkolla 12 hinku jynssätä keittiön lattialistoja.. tänään vihdoin iski tuokin puuska! Alakaapin ovet, listat ja lattia jynssätty. Vain 15 vkoa myöhässä :grin

Muokattu viimeksi:
Mie en ala! :sad001 Kuluneella viikolla joku pv huomasin suihkussa ollesssani kainaloon ilmestyneen pienen patin. Esikoisen aikaan mulla kasvoi lisärintakudosta kainaloihin asti, jotka sitten kipeytyi niin pahoin etten voinut imettää. 10pv särkkiksillä ja sit piti luovuttaa. Imetyksen lopetettuani kipu katosi, mutta se kasvanut rintakudos jäi. Siitä sittemmin jouduin leikkaukseen, jossa ne poistettiin (molemmista kainaloista). Lääkäri sanoi että ei voi olla varma onko kaikki saatu pois ja nämä voi uusia seuraavassa raskaudessa tai sitten ei. Nyt vähän pelottaa että sama vaiva uusii. Tänään aamupalaa laittaessani se patti alkoi niin kovin kiristämään ihan yhtäkkiä, etten usko nyt enää sen olevan mitään muutakaan. Pala kurkussa nyt tämän takia kun mä niin kovin toivoin että pystyisi edes tokaa vauvaa imettämään :meh:

Kuulostava ikävältä, Ipa86:sad001 Todella harmillista, kun olisit halunnut imettää. Ihmettelin neuvolassa, kun kätilö kysyi multa, miten suhtaudun imettämiseen.... minähän haluan imettää lastani, mielellään ainakin sen puoli vuotta, jos maitoa piisaa ja imettäminen onnistuu. Kaipa se nykyaikana on sellaista, että yhä useampi suhtautuu imettämiseen niin, ettei sitä haluta tehdä...liekö syynä se, että rinnoista tulee tyhjät pussit imettämiseen jälkeen, vai mikä lie?.. Vaikka itse ulkoistaisin synnyttämisen mieluusti pois itseltäni:wacky:koen imettämisen olevan osa koko perheen perustamista, ja hienoa, että noista ulokkeista, joita minäkin olen vuosikymmenet kantanut, on oikeastikin jotain hyötyä :wink

Ne rinnat kyllä venähtää maidonnousun myötä sen mitä venähtää, eli imettämättä jättäminen ei rintojen lössähtämiseen auta. Ainoa varmaan, jos saa hormonipiikin heti synnytyksessä, jolla maidonnousu estetään. Sitä ei tosin anneta kai Suomessa koskaan (?) ja muuallakin (ainakin Jenkeissä) vain jos antaa lapsen synnytyksestä pois (adoptioon).

Musta on vaan ihanaa, kun on tullut tällainen "äitikroppa" ekan jälkeen ;)

Tsemppiä imetyspettymykseen, jos sellaisia tulee. Onneksi se, ettei pysty imettämään, ei tee kenestäkään pätkääkään huonompaa äitiä. Saa se silti surettaa tietysti.

Ja rintojen muutoshan alkaa jo raskausaikana hormonimuutosten myötä... :)

Juu-u, ei oo siitä kohtaa kyllä lähteny vaikka olis joutanuki ! Oon yhtä tissiä ja mahaa kahden tikun nokassa, kun kilot reisistä ja kaulalta kuroutuu pallovatsaksi o_O

Se on huomattu! :grin Nää on niin oudot ja kamalat jo nyt, että ihan jännittää ku maito alkaa kunnolla nousee! Nää on nyt jo kolme kuppikokoo normaalia isommat ja varmaan siitä johtuen aivan täynnä uusia raskausarpia. Löytyy outoja ja hassujakin värimuutoksia ympäri rintoja, muualtaki ku nänneistä. Nännit on ku mitkäki "tutit" eli siis 24/7 nänninöpötys ja ennen ne oli jopa vähä sisäänpäin. Rinnat on pinkeet ja kipuilee vähän väliä. Nännit on arat ja se keltanen maitotöhnä vaan lisääntyy. Välillä käytän liivinsuojia vaan sen takia, ettei tarvii rintsikoita pestä joka päivä, ku aina tulee sitä töhnää.... :yuck:

Onko muita, jotka ovat heräilleet yöllä, ilmeisesti keho valmistautuu yöheräilyihin? Mulla on nyt jo neljäs yö viikon sisään, rv28+1, ja on ihan pyllystä! Saatan jäädä hereille 3-4tunniksi ennen kuin nukahdan taas. Kivaa, kun on reilu 1v taapero hoidettavana, joka roikkuu kintuissa tai ulisee. : P

Täällä rv24 ja ihan sama, että herään tosi helposti yöllä enkä saa sitten nukuttua välttämättä pariin tuntiin. Tosin nyt on toispuoleinen hartia/niskakipu vaivannut jo viikon joten en senkään puolesta saa nukuttua kunnolla. Alkuyöstä voin nukkua selälläni ja silloin ei niskaa särje, mutta myöhemmin täytyy vaihtaa asentoa kun tuntuu mahassa ikävältä, eikä sit taas oikein kummallakaan kyljellä tunnu niskan puolesta hyvältä.
Meen huomenna työterveyshuoltoon, josko saisin ajan fyssarille. Tosin vaikka viikkoja vasta näin vähän, olen toimistotyöpäivien istumisesta aivan jumissa muutenkin...vatsaa jotenkin painaa enkä voi illalla esim enää tehdä kunnon kävelylenkkejä koirien kanssa (20min on ihan maksimi hyvänä päivänä)

Mä oon jo pari viikkoa heräilly yöllä muutaman 3-4 aikaa yöllä. Ja herään tosi herkästi kaikkeen mitä kuuluu, jos mies käy vessassa yöllä tai kun hänellä soi herätys aamulla töihin. Ennen en nuihin oo pahemmin heräilly.

Mä jään välillä hereille kun mies lähtee töihin vaik muksu nukkuu.. ärsyttävää kun sit oon iha koomassa.. :(

Mä herään usein pissalle siinä kahden maissa ja neljän aikoihin nälkään.. Aamulla maistuu pahalle suussa ku yöllä napostellu.. aina ei vaan tuhti iltapala onnistu jos iltaruokakin on venähtänyt sinne iltaseiskaan..

Heräilyä ja yövalvomista täälläkin, tosin ei (ainakaan vielä) yhtä pahaa kuin esikoista odottaessa.

Onko muita, jotka ovat heräilleet yöllä, ilmeisesti keho valmistautuu yöheräilyihin? Mulla on nyt jo neljäs yö viikon sisään, rv28+1, ja on ihan pyllystä! Saatan jäädä hereille 3-4tunniksi ennen kuin nukahdan taas. Kivaa, kun on reilu 1v taapero hoidettavana, joka roikkuu kintuissa tai ulisee. : P
Määrä kans heräilen jo pojan kanssa pari kertaa yössä, aamuyö on pahin. Eilen heräsin jo 3.30 ja tänää oon 4 heränny otin kyllä heti opamoxin puolikkaan kun on pakko joskus munkin nukkua. Mut kiva kun muu perhe nukku 4,5 tuntia pidempään ja mies tuli päikkäreitäkin herättään :banghead:. No jos nukkuu 20-04 niin tuleehan siitä jo 8 h ja päikkärit päälle mutta kun on 24/7 väsyny niin voisin mä nukkua sen aamuyönkin :banghead: ja tätä on kestäny jo monta viikkoo ehkä jo kuukauden...

Muistakaa, että jos saa vaan uudestaan unta, niin noista heräilyistä ei kannata olla lainkaan huolissaan. Ei vähennä palauttavan syvän unen määrää. Uni kulkee kaikilla normaalisti 1,5 h sykleissä. Noiden välissä on aina kevyt "heräämisvaihe", joskin normaaliyönä ei herää niin paljoa, että muistaisi heränneensä. Mutta siis jos saa nukkua riittävän monta 1,5 h pätkää (mulle riittää 5 tai väliaikaisesti 4), niin saa ihan tarpeeksi unta.

Takaisin