Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans kuoriutuu huulet jatkuvasti. Eikä asiaa auta se että lenssun takia nukun vieläkin välillä suu auki :( sit on koko suu aamulla ihan kuiva.. Hyi.. :D

Huh, kun vaikea yö ollut. Lonkat/lantio ja liitoskivut valvotti. Niin kipeänä, tunnin parin välein pitäny nousta ylös kun ei vaan voi maata :sad001 Ei meinaa enää tyynyilläkään saada hyvää asentoa. Ehkä sitten ens yönä taas paremmin!
Tänää 37+5 :)

Nyt on turvotus mennyt nyt jalkoihin. Käsissä lievää mut jalat/varpaat kihelmöi ja pistelee. Lisäksi näkökentässä vilisee mustia pisteitä. Käyn tänään ylimääräisellä neuvolakäynnillä katsomassa paineet ja pissaamassa purkkiin vaikka samaa taisi olla esikoisen odotuksessakin. Lisäksi semmoinen höntsäolo

Katoin eilen illalla jalkojani.. Niissä alkaa pikkuhiljaa huomaamaan että turvotusta on vähän enemmän.. Ei kuitenkaan pahasti vielä mut kuitenkin huomaa. Ja sama sormien kanssa. Edelleenkin noi nivelet on kauhean jäykät.

Tääläki turvottaa jalat. Aamulla pökkäsin croksit jalkaan ku lähin poikaa viemään kouluun ja nehän puristi!

Sormia ja nilkkoja turvottaa. Olis ihan siedettävää mut flunssa kaupanpäällisinä vetää ihan voimattomaksi

Mä en pysty oleen yhtään ylhäällä, heti tulee hartioihin kauhee paineen tunne ja tuntuu et lyyhistyn :( En tajuu mikä on. Verenpaine on normaali, et ei siitä johdu. Ahistava olo muutenki.

Mun on pakko ottaa sormukset pois. En millään haluais! Mut ei meinaa enää löytää ees hetkiä et millon ne lähtee ku niin turvonneet, nyt sain pois ja en kyllä uskalla enää laittaa takasi! Pitää laittaa johonki koruun mitä pidän kaulassa..:)

Muuten ei oikeestaan ees turvota. Paitsi viime lauantaina ku oltiin kavereitten pikkujouluissa ja oltiin lähössä kotiin viimesten joukossa ni luulin ihan tosissaan et on vaihtunu jollaki kengät mun kans. Oli niin pienet. Mietin et laitan seuraavana päivänä kavereille viestiä kunnes aamulla tajusin et on ihan omat kengät mut jalat vaan niin turvoksissa... kauheeta..:hilarious:

Olin vähän aikaa tuolla ulkona touhuilemassa ja nyt kyllä turvottaa! Taitaa sormus joutua hyllylle pikapuoliin. Mä en uskalla sitä laittaa kaulaan roikkumaan, kun ihan varmasti onnistun sen johonkin hukkaamaan. Vaikka oon vuosikausia pitäny kaulakoruja ihan yötäpäivää eikä oo rikki menny. Silti mun tuurilla se sit just tapahtuis kun laittaisin sormuksen siihen roikkumaan :D ehkäpä sitä jonkun aikaa osaa olla ilmankin. Meillä ei mieskään ole pitänyt sormusta ollenkaan, niin onko tuolla nyt sitten niin väliä.

Uutena oireena: Jos istun pidempään lattialla esim leikin esikon kanssa niin kun nousen ylös meinaa Ekoilla askeleilla mennä jalat alta ja sattuu järkysti alapäähän / nivusiin joka säteilee sisäreisiin. Jalat puutuu tosi helposti. Puhhuh.

Kuulostaa tutulle kotimama. Mulla tulee mistä tahansa noustessa tuo olo jos maannut rai istunut yli 15min

Perjantaina ja eilen tuskailin, että jos olo on tällainen vielä monta viikkoa, tuun hulluksi. Kaiken maailman kipuja ja vihlomisia ja menkkajomotuksia oli ihan riittävästi. Ei siis aiemmin ole ollut kuin ihan satunnaisia juttuja. Tuntui, että nyt parin päivän aikana ihan sama mitä tein, niin jollain lailla johonkin sattui. Eilen iltaa kohti sitten alkoi helpottaa ja ainakin tänä aamuna ollut ihan hyvä olla. Jos ei lasketa sitä älytöntä lonkkasärkyä mikä pitää hereillä kaikki yöt ja itse asiassa tänään ei edes helpottanut vaikka nousin ylös.

Joo siis toi lonkkasärky :( kiesus ku se on ikävä vaiva! Ite herään yöllä vähintään 2-3h välein niin että pakko nousta hetkeksi istumaan sängyn laidalle.. Yleensä samalla meen sit vessaan..

Sama mulla, vaikkei oikein kova vessahätä oliskaan, käyn silti. Yleensä samalla vielä juon jotain. Saa vähän jaloitella ja pärjää taas muutaman tunnin..

Kävin hermopäissäni lyllertämässä 1.4km ja matkalla vauva kai potki kylkiin niin et melki itkin ku sattu niin, tosin tommonen samantyylinen kipu oli esikoiseta synnytystä edeltävän iltana...

Sen lisäksi että vatsalihakset tuntuu revähtäneen olen bongannut myös sellaisen uuden oireen kuin karvankasvun hidastuminen. Eipä ole tarvinnut höylätä samaan malliin kuin ennen. Alkuraskaudesta kasvu nimenomaa kiihtyi, nyt on miltei kokonaan tyrehtynyt....

Takaisin