Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuo lämmitysjuttu on herättäny meillä hilpeyttä :D Alakerta lämpiää siis varaavan takan voimin ja tähän aikaan vuodesta vaatii pienen lämmityksen joka ilta. Aina ennen se olin minä joka yritti, että jos vielä muutaman puun polttais niin tarkenis paremmin seuraavaan päivään. Nyt oon monena iltana koittanu sanoo, ettei ihan välttämättä tartte lämmittää ollenkaan. Että jos vaikka joka toinen päivä, niin pärjään kyllä aivan hyvin. Mies ei meinaa ollenkaan käsittää, että minä voin sanoa niin :grin

Meilläki mies valittaa kylmästä. Siis eiks 17 ollukkaan ihanne nukkumalämpö?? :P me ollaan 2 yötä nukuttu uudes huoneessa. Illalla mies kuulemma laitto "vähä" lämpöä patteriin. Joo en voinu nukkua siellä kun hiki virtaa, oli tyyliin 23 astetta yök... No nukuin sohvalla ja oli sopivat 17 astetta kun en laittanu pumppua päälle. Tosin mies paino sen päälle aamulla kun heräsi niin tuli taas kuuma.

Mut kuulemma mun korvien välissä tuo kuumuus kun ei muilla oo kuuma. Että saan kuulemma kestää tai maata muualla.

Kuuma täälläkin. Mies sanoi et miten sul on naama ihan punainen :rolleyes: mulla vihlonut eilisestä asti oikeata nänniä . Ärsyttävää ja harkka supistuksia tullut paljon enemmän. Viime yönä parin tunnin ajan niit tuli n. 5-10 min välein. Alan olee ihan kypsä tähän olotilaan kun ei oikein jaksa tehä mitään ja seisaaltaan olo vaivalloista . Huomenna rv 37 et sais syntyy pian .

Supistelupäivä täälläkin. Aamulla tuli ekaa kertaa _oikea_ supistus ja piti keskittyä hengittämään, että sai pidettyä ittensä edes suurinpiirtein rentona. Tuntui, että kestikin ikuisuuden mokoma. Mutta siinäpä se sitten oli, se yksi kivulias on nyt kärsitty ja loppupäivä on tuntunut niitä perinteisiä menkkakipumaisia tapauksia ja paineentunnetta. Eipä sillä, näillä viikoilla en halua vauvan vielä syntyvänkään (nyt siis 36+6). Sais kasvaa pienoinen rauhassa vielä pari viikkoa ainakin ja kerätä voimia.

Kuumuus on tuttua täälläkin. Yöt pitää nukkua ilman rihman kiertämää. Muuten ei tule nukkumisesta mitään.
Sukkapuikkokivut ja paineentunne päivittäisenä riemuna. Tänään tuntunut, että paras asento on olla makuuasennossa.

Täällä kans yks hikoilija:p Varsinkin esikoisen pukemisrumba saa hien nousemaan pintaan. Ja eilen tuli vedettyä kunnolla rähmälleen ulkona:facepalm: Onneks ei mahaan sattunu, nivuset vaan tais venähtää. Nyt sit köpötellään rauhallisempaan tahtiin

Ei nyt suoranaisesti hiki virtaa, mutta en nyt palelekaan niikuin usein normaalisti. Sisäinen lämpöpatteri hoitaa osuutensa lämmityksestä :D
Päivällä oli puhetta keskosista. Yhdellä tutulla syntyi vauva viikolla 23, paino 560 g. Onneks itte ollaan jo pitkällä tuosta. Ens viikolla saa sanoa kai jo täysaikaiseksi, joten sen puoleen selvillä vesillä.

Mä en nyt tajuu. Alkuviikoilla verenpaine oli n. 100\60. Sitten se nousi n. 120\80. Nyt kun löysin mittarini niin saan taas matalampaa lukemaa n. 110\70. Joko toi keskimmäinen on neuvolan stressilukema kun kotimittaus näyttää matalempaa vai voiko laskee lopuraskaudessa? Mä oon käsittäny et nousisi...

Pulssi kyllä on jatkuvasti 100-115 ja rytmihäiriöitä ja muljumista esiintynyt pari viikkoa. Rasituksessa pulssi nousee tosi paljon ja tuntuu että sydän pumppaa ittensä ulos.

Taisi jotkut jo aiemmin huomata sen minkä mä huomasin äsken: turvonneet ulkosynnyttimet. säikähin jo et alapäässäni on joku uloke! :D mutta siis ai kamala, jos tästä jo järkytyin niin miten järkytyn sit synnytyksen jälkeen...
Muutaman päivän ajan on myös luultavasti pari kertaa supistanu.
Eilen olin hieronnassa, aluksi hierottiin jalkoja ja annoin luvan vyöhyketerapia-otteisiin joka tuntui hyvältä kunnes ykskaks tuli huono olo ja oli pakko käydä oksentamassa, onneksi olo hekpotti ja päästiin jatkamaan selän hieronnalla. en tiedä mikä tuli, olisiko puoli tuntia puoli-istuvassa asennosa ollut liikaa+hajut (hierontavoide, kynttilä ja kynsilakat ym kynsijutut samassa huoneessa)+ löytyikö jalkapohjista joku kohta joka laukaisi oksennusrefleksin...

Caarina ylipäätään yleensä kun menee johonkin missä otetaan rr niin on korkeampi kuin kotona mitattu. Se on se ulkoisten tekijöiden vaikutus.

Ja mulla on selvästi noussut rr nyt loppua kohden.. Välillä oli yläpaine jossakin 90 tienoilla neuvolassa ja nyt on aina 110-125 välillä :)

Ihmeellinen nännikipu ollut erityisesti oikeassa nännissä eilen ja tänään. ajottain tulee tunne että joku terävä piikki menisi nännistä sisälle tissiin :/ muutenki vuodan maitoo paljo herkemmi ja enemmä oikeesta tissistä...? ja varsinki ku heiluttaa peittoo niin kyllä tissit vuotaa ja kunnolla! :O

Mulla toinen rinta kutissu normaalia enemmän pari-kolme päivää nyt. Ei siis mitenkään kovasti, että olisin oikein raapimalla raapinut. Alkuun ajattelinkin, että ehkä se johtui hikoilusta, kun kutina on enemmän tuossa alapuolella. Mutta ehkä tässä on nyt jotain kehon valmistautumista maidontuotantoon tms taustalla myös. En mitään paineita ole asiasta ottanut, vaikka onhan se vähän ikävää jos kesken jonkun tilanteen alkaa kovin kutista, eikä voi vain työntää kättä liiveihin ja tehdä asialle jotain :grin Näin yksin ollessa se ei ollenkaan haittaa.

Mulla on nännit ollu taas tosi kipeet.. Siis jopa välillä ihan kosketusherkkyyttä.. Ja kutinaa myös..

Kyl on lonkka kipee ja hohkaa koko oikeaan jalkaan. Levottomat jalat ollut noin viikon. Kävely sattuu.

Pissa ollut tänään hassun väristä. Tummaa. Yleensä väritöntä.

Lonkat kipuilee ja vasen jalka puutuu! Noi kivuttomat supistukset tuntuu kestävän pidempään ku aiemmin..

Onko teillä ilmennyt turvotuksia? Tänään ekaa kertaa huomasin, että sormet hieman turvonneet, samoin jalat mutta osaksi johtuen monen tunnin istumisesta ensin valmennuksessa ja sitten ompelukoneen ääressä.

Takaisin