Oireet

Niin mun yöhän oli taas varsin mielenkiintonen. Vauveli päätti ruveta riehumaan just sillä hetkellä, kun minä halusin nukkua. Aikani siinä sitten hivelin mahaa ja istuksin sängyllä, alkoi onneksi vähän rauhoittua jossain vaiheessa. Kuulostelin sitten ties kuinka kauan, että josko jotakin supistuksentapaista tai jotain muuta oiretta keksisin. Ilmeisesti olin sitten välillä vähän nukahtanut ja pari-kolme kertaa havahduin, että nyt supistaa. Lopulta en kuitenkaan tiedä olinko esim nähnyt vain unta ja kuvittelin. Tai jos oikeasti supistikin, ei ollut erityisen kivuliaita eikä niistä mitään jatkoseuraamuksia ole tähän hetkeen mennessä tullut. Mutta täytyy kyllä sanoa, että suorastaan hirvittää mennä iltaisin nukkumaan, kun koko ajan kuulostelen ja kuvittelen ja arvailen ja yritän keksiä vaikka minkälaista supparia ym. Alkaa pikkusen käydä hermojen päälle. Siihen lisäksi se perus lonkkasärky, niin avot.
 
Täällä myös lonkat kipeät ja vauva riehuu paljon mahassa ja painaa suolistoa. Maha ollu pari kertaa ihan sekaisin sen takia :sad001 oksetus on edelleen jatkuvaa mutta pystyn kyllä onneks syömään. Tänään on jotenkin maha ollu enemmän kovana siis tyyliin kivuton supistus mutta kestää tosi kauan kerrallaan.. Jotenkin muutenkin kyllä tosi outo olo..
 
nyt on ollu viime yöstä asti niin oksettava olo että oksat pois ;( en pysty makaamaan kyljellää ku tulee huono olo ja istualteenki niin en voi pitkään pitää selkää selkänojassa. välillä tulee niin paha olo että melkein ku vintti pimenis! mietin että onko ihan normaalia vai pitäiskö ottaa yhteyttä äitiyspolille ja kysästä. verenpaineet ok ja kyllä ruoka sinänsä maistuu ja muksu liikkuu mutta ei oo aikasemmin näin voimakasta reaktiota ollut ja vielä näin pitkään ;(
 
Että nää on kipeät... Normaalisti oon sironilkkainen enkä kerää turvotusta, vaan tää on ny ihan kamalaa, yhdessä yössä noussu... Sanokaa nyt et teidän muidenki jalat näyttää tältä...WP_20161206_18_05_08_Pro.jpg
 
Mulla tulee kans öisin helposti huono-olo. en tiiä onko närästystä vai mitä. Viime yönä en tiiä vaikuttiko se, että vedin telkkaa kattoessa itteni ähkyyn sipsejä ja porkkanoita.

Jalkoja turvotti kans eilen, mutta mulla siihen vaikuttaa selkeästi ainakin liikkuminen. Eilen kun oli niin kova nuha, niin lähinnä makoilin ja istuin, joten oli sit enemmän turvotustakin. Jos taas käyn lenkillä, niin veri kiertää paremmin, eikä oo niin paljoo turvotustakaan.
 
Mulla ei meinaa mahtua kengät jalkaa enää :sad001 vaikka ois ohuet sukat.. Villasukkien kanssa on ihan turha toivo edes yrittää vaikka nekin olis ohuet..
 
Caarina, mun on toinen jalka just tommonen... ja mul on ongelmana se, etten saa siihen enää mitään kenkää jalkaan... ja mul ei oo itel edes mitään reinoja tms., mut anoppi tai sisko onneks voivat jotain lainata, ku heil o isompi jalka.
 
Onko jollai muulla sama juttu...mä oon normaalisti kun gorilla (jalkakarvat ja kainalot etenkin)....ja nyt ei o tarvinnu pariin kuukauteen ajella karvoja (ONNEKS :) ). Oon vaan jääny ihmetteleen, et miks? Ei mulla edellises raskaudessa näin ollu. Karvat vaan ei niiku kasva. Mistä se mahtaa johtua?
 
Vadelmavahtis, mulla sama juttu! Tai säärikarvojen osalta. Sen sijaan kainalot ovat tummuneet ihan gorillan kainaloiksi, karvat kasvavat entistä tahtia. Johtunee varmaan rintojen tummumisesta...
 
Mulla taas karvankasvu kiihtynyt :) Tukka paksuuntunut, kainalot ja jalat sais olla ajamassa harva se päivä.
Yks huomio näin ihan loppunetreillä, vaikka pesen hiuksia aamulla tuntuu ne rasvasilta jo iltapäivästä. Tosi kiva... vaihtelin merkkiäkin kotoa löytyvistä shampo-pulloista mutta ei auta.

Hb oli noussut kun mitattiin neuvolassa ja on kuulema merkki lähestyvästä synnytyksestä - keho nostaa sitä itsekseen :)
 
En oo kahtena iltana muistanu ottaa magnesiumia, ei oo pohkeet krampannu onneks, mutta nyt kramppaa parhaillaan vasen hauis :D mitä ihmettä. Johtuuko se tosta influenssapiikistä? Oli se pistokohta kipeä koko yön, mutta että lihaskramppi käsivarressa o.O
Ei pidä kyseenalaistaa magnesiumin tarvetta :D
 
Mä kirjoittelinkin joskus aiemmin johonkin ketjuun tuosta karvan kasvusta, minulls myös loppuraskaudesta hiipunut! Alkuraskaudesta kiihtyi ja normistikin olen aika karvainen. Ja kun olen tosi tumma niin karvatkin on...

Hiukset on yhä tuuheat eli ne ei onneksi ole harvenemaan päin, mutta ihokarvat eivät tosiaan enää kasva. Tai ihan hissukseen.

Jalat turvottaa vähän, etenkin jos ole ollut paljon pystyssä.

Valitettavasti huomasin myös ensimmäiset raskausarvet rinnoissa. Outoa, sillä ei ne vielä ole erityisesti kasvaneet. Mahaan ei ole tullut vielä mitään. Rasvannut olen koko kroppaa läpi raskauden vähintään kahdesti päivässä, joten siitä ei voi johtua.
 
Eilen ekaa kertaa vauva todenteolla puski päätään kohdunsuulle. Aiemmin puskeminen on ollut lonkkaan. Ja tuntui räpiköivän kaikilla raajoilla taas itseään alaspäin, kuin että olisi heti halunnut tulla ulos :P

Mun kohdunkaula tuntuu olevan niin vahva, ettei ole tuollaisesta moksiskaan vaan "antaa rääpäleen ny yrittää". Tuntuu että supistukset joita tuntuu ovat lähinnä vatsassa kipeitä kovettumisia. Selkäkivusta en ole enää varma, koska olen havainnut sen olevan toispuoleista ja todennäköisemmin johtuu lihaksista.

Eilen tuli kyllä läpi päivän menkkajomoja. Tuohon ihan häpyluun yläpuolelle, samanlainen tuskainen kipu kun kovissa kuukautisissa.

Erittäin vaikea oikeasti tulkita missä mennään. Tämä raskaus on ollut ihan erilainen kun kaksi muuta aiempaa. Aiemmilla kerroilla olin kipeä vaan kun piti lähteä synnyttämään. Nyt oon ollut kipeä jatkuvasti ja oon ihan sekaisin että koskas tästä nyt sit lähetään synnyttämään?
 
En tiiä mihin oisin kirjoittanut niin menkööt tänne.
Mulla on oikea lonkka jotenkin ihmeellisesti lukossa. Siis sattuu jos yritän kävellä, liikuttaa jalkaa jne. Mut sit taas painoa pystyn laittamaan tolle jalalle.
Tavallaan tuntuu että olis naksahtamassa lonkka mutta ei naksahda.. :sad001 en siis pääse edes ite kävelemään sohvalta vessaan vaan miehen täytyy auttaa.. Tää on ihan kamalaa.
 
Onks muilla pissaaminen semmosta et se vähän niinku valuu vaan pöntöllä, ei tuu siis kunnon paineella ja tuntuu et se menee ihan erisuuntaanki ku ennen? Tietty ku niin usein käy, niin eihän sitä sinne kerrykkä niin paljon, mut välil luulen et se valuu ohi pöntön :D
 
Tän päivän aikana alkanu tulla tommosta oiretta mut ei aiemmin ole ollut..
 
Mulla on ollu ny useemman päivän, voiskohan se johtuu siitä et vauva olis jo niin alhaalla, en muutaka selitystä keksi.
 
Noni. Aamuriidan päätteeksi seksiä. Tuntu oudolta kun mies hiveli nännejä. Pää meni pyörälle ja tuli hassu olo, veikkaan hormooniryöppyä syyksi. No seksi nyt oli taas sitä sisään-ulos ja pitkä tuijotus kategoriaa ja mä hormoonihuuruissani sain itkukohtauksen ja säikytin miehen kun en saanut salaa itkettyä peiton alla...
 
Takaisin
Top