Oireet

Huhhuh, googlettelemalla tosiaan löytyi mielenkiintoisia tarinoita kuinka maitoa suihkuaa myös kainaloista. Ja kuinka kainalon rauhaset on pitänyt poistaa leikkauksella. Sellaistahan mä just kaipaisinkin :rolleyes:. No toivottavasti katoaa itsestään minullakin.
 
Apua, no Mulla ei onneksi suihkunnut maitoa kainalosta sentään :nailbiting: :grin Mutta kyllä kipeä oli eikä kättä pystynyt kunnolla nostamaan. Kaikkeen sitä joutuukin!
 
Pahoinvointi palannut taas lähes yhtä pahana kuin alkuraskaudessa. :wideyed: Todella ärsyttävää. En ole vielä oksentanut, mutta sitä se oli mulla pääosin alkuraskaudessakin, melko voimakasta pahoinvointia ilman oksentelua.
 
mikäs joku valas imettikään kainalosta, ollaan maitovalaita kohta kaikki :D

Voi vehnä ku mun jalat ei siedä ollenkaan kuumaa. Jos on pitkät kalsarit jalassa, ni ei voi laittaa peittoo päälle ku pakottaa niin kovasti. Nyt makaan sängyllä ikkuna auki x-asennossa.
 
Pahoinvointi palannut taas lähes yhtä pahana kuin alkuraskaudessa. :wideyed: Todella ärsyttävää. En ole vielä oksentanut, mutta sitä se oli mulla pääosin alkuraskaudessakin, melko voimakasta pahoinvointia ilman oksentelua.

Mulla kans on toi pahoinvointi.. Alkuraskauden aikana tosin kävin aamuisin oksentamassa ja nyt ei onneks ole tarvinnut. Kyllä sekin varmaan kohta alkaa jos vielä kestää pitkään ku jokaisen aterian jälkeen oksettaa ja aamuisin. Pari kertaa ollu jo lähellä oksennus mutta jotenkin sen on pystynyt välttämään :)
 
Mulla on nyt parina päivänä, tänään erityisesti, aina kumartuessa kuulunu sellasta "lorinaa" tai semmosta jännää ääntä mahasta. Enemmänkin tuosta vasemmalta puolelta. Oon aatellu, että voisko se olla lapsivettä, joka sitten ääntelee noin kun rutistaa itseään kasaan. Hassusti selitetty, mutta ehkä joku sai kiinni tästä :)
 
Mulla on kanssa mahassa lorissut viime päivinä! Ajattelin ensin että olisi jotain ruoansulatuksen liittyvää, mutta jotenkin ääni on erilainen. Lisäksi tuntuu, että kroppa poksuu joka puolelta. Aina poksahduksen kohdalla herää toivo että jokos menisi lapsivedet :woot: en siis tiedä poksahtaako silloin, mutta jostain olen sellaisen mielikuvan saanut päähäni :grin
 
Ite kuvailisin ennemmin että pulputusta.. Ja just enemmän vasemmalla puolella.. Oon miettiny mistä toi tulee :D
 
Vihloo 24/7 alamahalla. Ollut muutaman päivän. Ihan sama tekeekö jotain vai onko tekemättä ni tosi tympiää vihlontaa/repimistä/viiltävää kipua. Ei kovin kovasti, ei oo käyny mielessäkään et ottaisin lääkettä mut semmosta tympiää kipua. En muistanu neuvolassa mainita tästä..o_O
 
mullakin lorisee varsinkin oikealla puolella, on parin viikon ajan kuulunut kumartuessa. Kuulostaa villiltä, kun todennäköisesti se lapsiveden pulpatusta on :P Vitsailtiin miehen kanssa että vauva tekee kainalopieruja :D
 
Kivistääkö muilla vatsaa? Mulla on kivistellyt silloin tällöin mutta nyt eilen ilta ja koko yö ja nyt taas illalla alkoi. Ja siis kyseessä koko vatsan kivistys. Mistä tämäkin nyt johtuu?
 
Harkkasuppareita? Sellaselta kivistävältä ja kovalta tuntuu vatsa sillon ku tulee harkkasuppareita :) paineen tunnetta voi myös tulla.
 
Musta tuntuu että silloin kun vauvalla rupes olemaan ahdasta niin kohtu oli koko ajan krampissa ja tuntui koko päivän kivikovalta viikon ajan. Nyt se kohtulihas on varmaan tottunut jatkuvaan paineeseen ja on rauhoittunut ja oon ihmetelly ku ei oo ollu perinteisiä harkkareita tai kramppailua pariin viikkoon. Jos mahan hiplailu ja painelu saa aikaan harkkasuppareita, niin saa tuo täysaikainen vauvan pullukkakin.
 
Perhanan kipee peukalo! Se on kipeytynyt kuukausi sitten kun saunassa korjasin asentoa, kuinkas muuten kuin käsieni avulla, kun ei vatsalihaksetkaan toimi. No nyt kun tein unipesää ja ujutin kiristysnauhaa paikalleen niin samainen peukalo rasittui ja nyt se on kuin tulehtunut. Ei kai tuo parane kovin nopeasti kun pitää koko ajan käyttää käsiä, et pääsee makuulta ylös ja vaihettua kylkeä. Täytyy köyttää käsi selän taakse, että se paranis ennen synnytystä
 
Täällä on vatsa edelleen kovalla, onneksi lax-tipat vähä auttanu mutta tuntuis siltä ettei tarpeeksi..
Heräsin pariin kertaan käsien puutumisee, niskahartia seutu on kyllä iha jökissä.
Lonkat ja nivuset kipeytyny entisestää. eilen oli myös pää kipee :/
 
Harkkasuppareita? Sellaselta kivistävältä ja kovalta tuntuu vatsa sillon ku tulee harkkasuppareita :) paineen tunnetta voi myös tulla.

Mua on supistellut kivuttomasti ja kivuliaasti monta viikkoa, mutta ne on kyllä tuntuneet eriltä.. mutta ehkä ovat muuttaneet muotoaan myös tällaiseksi minulla. Kummallista! Kiitos vastauksista :)
 
Tänään on ollu jonkun verran huono olo. Ihan oon saanu kyllä syötyä ym, mutta imurointi oli tosi kova homma, vaikka kuinka yritin kaikessa rauhassa edetä. Vatsa on myös ollu nyt muutaman tunnin aika sekaisin. Varsinaisesti ei ole edes kipeä, mutta ns. "hellänä".
Vasemman jalan pohje kramppaa edelleen, magnesiumia ja vettä menny tänäänkin. Se onneks hiljalleen liikkuessa pikkusen vetreytyy. Täytyy siis välttää pisempään paikallaoloa.
 
Takaisin
Top