Oireet

Väsyttää ihan älyttömästi koko ajan.. vaikka on öisinkin nukkunut ihan kohtuullisen hyvin.
 
Onko kukaan muu alkanut kuorsaamaan loppuraskaudesta? :woot: En tiedä johtuuko siitä, että limakalvot on niin turpeat joka paikasta vai lievä flunssa, jota on ollut ilmassa, mutta nukahtaessa tuntuu, että kurkunkansi pärähtää kiinni ja usein itse herään siihen, että kurkussa korisee.
 
Ja pienellä googlettelullahan löytyi ihan asiallisista lähteistä tietoa, että uniapneakin voi iskeä raskauden aikana ja että kuorsaus voisi ennustaa raskausmyrkytystä! Täytyy pitää silmällä muita oireita!
 
Lumitukka, mä ainakin esikoisen kanssa kuorsasin ihan kauheasti loppuraskaudessa. Kai tässä toisessakin, muttei niin pahasti. Ei kannata stressaantua :)
 
Joo, eipä tuo ihme ole, kun on nenä ollut tukkonen varmaan jo puolesta välistä saakka koko ajan! :) eikä tässä toivottavasti enää kauhean kauan tarvitse odotella synnytystäkään ja sen jälkeen varmaan lähtee helpottamaan!
 
Saa nähdä minkälaiseen olotilaan sitä siirtyy, kun nämä raskaushormonit lakkaa vaikuttamasta :D Mulla on sellainen olo, että minä rupsahdan. Nyt on kuitenkin iho ollut hyvä ja tukka paksu, eikä oo ollu mahavaivoja. Loppujenlopuks elämäni paras vuosi! Seuraavassa raskaudessa en mahda olla näin onnen pekka ja kärsin kaiken korkojen kera.

Mutta nämä loppuraskauden yöt?! Viimeyönä muistan ajatelleeni, että "jes nyt se käynnistyy! Ihanaa, sattuu sinne ja tänne", mutta nyt aamulla ei oo taas mitään tuntemuksia. Vähän kevyttä menkkajomoa. No ihmekös ihmiset synnyttää pääosin yöaikaan.
 
^ se on varmaan se "suden hetki" yöllä mikä vaikuttaa myös synnytykseen, kun vaikuttaa ihmiskehoon muutenkin (klo 3-5) mun pojan synnytys käynnistyi 3.05 :)
 
Mä oon huomannu et kaikki kipeimmät supistukset ja sukkapuikko kivut ajoittuu kanssa yöaikaan. Päivällä ei oikein mitään tuntemuksia. Jännä nähä lähteekö sitte yöllä käyntiin ,kun on sen aika
 
Lumitukka, mä oon kanssa alkanut kuorsaan :D ja herään itekin siihen krohinaan, mitä kurkusta kuuluu :D
 
Mulla on niin järkyttävä närästys etten ole saanut nukuttua vieläkään :/ ei auta lääke ja maitoakin kokeilin, mutta ei. Eikä lopu edes kun istun. Tämän oireen loppumista odotan kyllä eniten! :mad:
 
Mulla on niin järkyttävä närästys etten ole saanut nukuttua vieläkään :/ ei auta lääke ja maitoakin kokeilin, mutta ei. Eikä lopu edes kun istun. Tämän oireen loppumista odotan kyllä eniten! :mad:

Oletko kokeillut sitä omeprazolia . Mä kärsin kanssa kamalasta närästyksestä , mutta tuo on auttanut. Oon nyt pari viikkoa käyttänyt
 
Manteleita kannattaa kokeilla myös närästykseen. Ekassa raskaudessa ne autto mulla jonkun verran. Nyt ei oo auttanut kun omeprazol...ja rennie. Mut maito ja mantelit kannattaa koittaa (kourallinen manteleita pureskellaan)
 
En oo kokeillu omeprazolia, oon syöny novocolia (en muista mikä oli suomen vastine nimeltään) ja se on auttanut tosi hyvin aina viime yöhön saakka. Pitää varmaan laittaa hankintaan, vai onko se reseptin takana? Manteleita kokeilen mielelläni, en tiennytkään että ne voi auttaa! Kiitos teille vinkeistä :)
 
Ai kauhee mikä turvotus jalkapöydissä ja nilkoissa ja ne on kipeet! sama oli eilen. nyt onneks vähän autto kun saunaan tein jalkakylvyn. huono juttu kun en voi laittaa jalkoja kohti taivasta kun en voi olla selälläni :/
 
^ tota nauroinki miehelle yks ilta ettei voi nostaa jalkoja ylös ja yritin nostaa vasemmalla kyljellä maatessani sivuttain jalat ylös ja aikamoinen solmu syntyi :D

Typerää tehdä tollasia suosituksia kun se on fakta ettei raskaana oleva voi maata selällään...
 
Takaisin
Top