Oireet

Mä käytin ensin Levolacia ummetukseen mutta se lähinnä aiheutti mahakipua ja järkyttävän määrän suolistokaasuja mut tavaraa ei kuitenkaan tullu ulos! Nyt oon viikon verran käyttäny vi-sibliniä ja vatsa on toiminut hyvin joka päivä, joten suosittelen sitä jos Levolac ei auta.
 
Mulla on ollut Vi-Siblin käytössä koko raskauden ajan mutta ei mulla yksinään riitä, lisänä Levolacin kaltainen laktuloosivalmiste ja/tai Pegorion. Molemmat auttaa mulla, mutta laktuloosi selvästi aktivoi suolta kun taas Pegorion enemmän vaan pehmentää.

Laktuloosi ainakin mulla toimii nopeammin joten käytän sitä täyden mitallisen silloin kun on niin tuskainen olo että vähän toivonkin sitä fiilistä että joku "räjäyttää" röörit puhtaaksi. Parin tunnin sisällä tulee vähän kramppailua ja sitä seuraa varpusparviripuli. Sotken sitä ylimakeaa laktuloosilitkua joskus myös aamusmoothien sekaan jolloin se toimii samalla makeuttajana, ja jos laitan vaan puoli mitallista, niin vaikutus on ollut pikemminkin suolen toimintaa ylläpitävä kuin tuo räjäytysripuli. :)

Pegorion taas mulla vaikuttaa vasta 1-2 päivässä, joten akuutin hädän helpottajaksi siitä ei mulla ole, mutta kun suurimman osan raskausajasta isoimpana suoliongelmana oli lähinnä kovan ulosteen aiheuttama verenvuoto peräpukamista niin siihen se tepsi kyllä mainiosti.
 
Mulla kans ilmeisesti jotain tyhjentymiseen liittyvää.. Tänään heti herättyä vatsa alkoi toimia vaikka yleensä täytyy odottaa että syön ensin.. Ja toi jatkuva pahoinvointi.. No ehkäpä tää tästä....
 
Yyyyh, piti sit pukamat iskee just nyt :sad001 Muutenki vaikee kääntää kylkee ni ny viel sattuu peffaan, pöh!
 
Selkeästi kun jättää sokerit ja hiilarit pois ruokavaliosta niin ei tarvii miettiä enää mitään ummetusta :grin

Ai mulla oli just toisinpäin. :wideyed: Siis joskus ennen raskautta kokeilin puolisen vuotta karppausta, niin suoli meni siitä kyllä kovin juntturalle. Pakko oli vetää jotain lese- tai kuitulisää että jaksoi suoli toimia. Mutta tietty oikein hyvä jos jollakin toimii noin päin. :happy:
 
Mulla kans muuten runsas määrä sokeria saa vatsan toimimaan.. Ja varsinkin laktoosi! Mulla siis intoleranssin oireet on tosi lievät ja jos syön gluteenitonta niin oireita ei ole.. Paitsi jos vedän puoli litraa jäätelöä! :D sillon ei ole väliä mitä jäätelöä se on jo onko gluteeniton ruokavalio vai ei niin voin taata että pönttö on sekaisin sen jälkeen :grin:grin
 
Voihan tää olla ihan siis synnytystä enteilevää tyhjennystä (sormet ristissä).
Ja ei kaikkia hiilareita oo jätetty pois, toki syön aika paljon kurpitsaa, kaalia, purjoa jne. Mutta kaikki mitä nyt saattaa aiheuttaa sokerin nousua niin oon jättäny pois ja tavara kulkee :grin
 
mullakin tuli pukamavaiva joku aika sitten, mut sain pehmennettyä tavaran laatua, joten pukama ja kivut vetäytyi pois. Meinas iskeä jo paniikki.
 
Ai mulla oli just toisinpäin. :wideyed: Siis joskus ennen raskautta kokeilin puolisen vuotta karppausta, niin suoli meni siitä kyllä kovin juntturalle. Pakko oli vetää jotain lese- tai kuitulisää että jaksoi suoli toimia. Mutta tietty oikein hyvä jos jollakin toimii noin päin. :happy:
Mä aikanaan kunnostauduin karppaamaalla ja riittävä rasvan saanti piisas suolen toimintaan. Aamu alkoi rasvakahvilla, pekonilla, munilla, voilla ja kasviksilla tietty jne. Nam :P
 
Voihan tää olla ihan siis synnytystä enteilevää tyhjennystä (sormet ristissä).
Ja ei kaikkia hiilareita oo jätetty pois, toki syön aika paljon kurpitsaa, kaalia, purjoa jne. Mutta kaikki mitä nyt saattaa aiheuttaa sokerin nousua niin oon jättäny pois ja tavara kulkee :grin
Kuulostaa, että tuo kasviskuitujen painotus voi hyvin olla hyvän vatsantoiminnan taustalla! :)
 
Mä aikanaan kunnostauduin karppaamaalla ja riittävä rasvan saanti piisas suolen toimintaan. Aamu alkoi rasvakahvilla, pekonilla, munilla, voilla ja kasviksilla tietty jne. Nam :p

Niin sekin voi tietysti vaikuttaa. Mä en ollut niinkään tuollaisella Atkins-tyyppisellä runsasrasvaisella karppausdieetillä, vaan pyrin korvaamaan perunat ja viljat kasviksilla ja proteiinilla. Myöhemmin kokeilin myös sellaista missä 100% täysjyväruisleipä oli sallittua mutta muut viljat kielletty, se oli suolistoystävällisempi mulle. :)
 
Yyh, eilen nukkumaan mennessä ensinnäkin närästi niin paljon että oli huono olo, 2 cavisconia onneksi autto loppujen lopuksi, teki kyl mieli ottaa kolmaskin mutta en sit viittiny. Sitten kamalat kivut lonkissa ja nivusissa ollu koko illan joihin olin pitäny lämpöpusseja jotka autto hetkellisesti mutta paheni kun kävi nukkumaan. Sitten vielä lisäksi siinä sängyssä iski päänsärky ja todennäkösesti myös supistella, joka tapauksessa maha oli pinkee ja kipee. 2 panadolia ja luojan kiitos olo helpotti niin että sain nukuttua.
 
Mulla tota menkkajomottelua pitkin päivää ja yötä. Neuvola sanoi että voivat olla suppareita...että jos voimistuvat tai tihentyvät niin näytille polille. Ja vihloo alapäähän aina välillä. Niiin ja toi ahdistava olo mahalla.
Plus joko ummetus tai vesiripuli :P ihanaa...tää loppuaika. :)
 
Siis röyhyttääkö teitä muita? Mä en olen ikinä röyhtäillyt näin paljon, ja siis se on alkanut tuntumaan jo epämukavalta :yuck:
Lisäksi tein henkilökohtaisen vessassa käynti ennätyksen viime yönä, 7 kertaa! Onneksi nukahdan aina heti uudelleen kun tuun takas sänkyyn, mutta vaikeinta on aina kammeta itsensä ylös etenkin kun käsien nivelet on turvoksissa ja ne sattuu/särkee öisin. Joulu joulu tule jo!
 
Poppy_86 röyhtäily on kyllä huipussaan. Nolointa kun avaa vahingossa suun puhuaksesi ja tuleekin röyhtäisy, siis ihan vahingossa :rolleyes: viimeksi taisi käydä neuvolassa näin... no onneksi ovat tottuneita varmaan.Toinen on tuo käsien puutuminen, särky ja tunnottomuus. Herään öisin siihen vähintään yhtä monta kertaa kuin vessassa käyntiin. Veri ei enää vaan virtaa raajoihin hyvin ja sormetkin on ihan muodottomat möykyt kohta (puhumattakaan jalkateristä). Huoh :bored:
 
Takaisin
Top