Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mul tuo pahoinvointi vaivaa vaan öisin ja päivisin järkyttävä väsymys. Ois nii kiva jaksaa olla reipas ja jaksava äiti mun koht 2veelle. Toivottavasti tää helpottuisi lähi viikkoina tai viimeistään rv11-12.. Siihenkin tosin 6 viikkoa :O

Pahoinvointi vaan yltyy eikä auta syöminen. Närästää myös. Ja hajuaisti - ei ole mitään mitä supernenäni ei haistaisi. Siksipä oli niin kivaa eilen istua kokouksessa jossa vierustoveri söi alussa kalasalaatin ja sit se lautanen jäi siihen pöydälle. Istuin ja pidin nenästä kiinni varmaan pari tuntia :yuck:

Mulle sanottiin eilen että kivut on normaaleita niin kauvan kun niitä kestää. Jos tulee sellaisia kipuja ettei pystyssä pysty olemaan niin sitten pitää mennä lääkäriin (mun tapauksessa äitiyspolille).

Mulla taas oireet sen kun pahenee! Pahoinvoinnista on tullut pahempaa. Aikasin aamusta tulee paha olo, mut ei pysty syömään ja sit kun ei syö, se vaan pahenee. Äsken aukasin jääkaapin oven ja meinasin oksentaa makaronilaatikon päällä olevan juuston hajusta. Väsymys on myös hirveetä... en tajua miten sitä taas kykenee töissä olemaan kun ei meinaa pysyä hereillä. Sit kun oon viä päiväkodissa töissä, nii pitäs olla oikein skarppina koko ajan. Mielialat vaihtelee ja musta on tullut kauheen kiukkunen. Turvottaa ja turvottaa... Oon niin väsynyt ja kaikkea, et vois vaan itkeä!

Täällä hieman apua väsymykseen suolapähkinöistä. Verenpaineet huitelee täällä siiiis paljonkin.Ylösnoustessa mm. pimenee silmissä ja heittää päässä. Sinällää ärsyttää, koska nuo pähkinäthän sisältää sikanaa kaloreita ja yksi toiveista oli, etten olisi lihonut maltaita tässä raskaudessa, kun viimeksikin sai puoles vuodes puotella ne 20kg. Ja huonot olot on tänään jatkunut pitkälle päivään tähän asti. Eli onko nää samat tulossa kuin esikoisessa, että yötä päivää äklöttää!

Täällä mennään varsin pienillä oireilla: iltaisin tipahdan normaalia aiemmin, menkkamaista jomottelua ja koira haisee entistä pahemmalle :hilarious: Jos pienellä alulla kaikki hyvin niin en valita. Tosin alussahan tässä ollaan, vasta 5+0.

Mulla on molemmista tytöistä ollut jäätävä pahoinvointi.. Samoin on nyt.. Tosin toistaiseksi se on vielä siedettävä mutta kamalaa silti :hungover:

Nyt mun on pari pvä särkeny päätä ja tullut iltaisin ainakin ilmavaivoja.. Ja huono olo on pitkin päivää.. Mikään ei oikein maita, ei makea eikä suolainen..

Hajuaisti on mullakin terävä. Ei pysty jääkaappiinkaan katsomaan jos siellä on avattu metukkapaketti.. Yh..

Sit mua väsyttää niin et torkun puolet päivästä sohvalla..

Syksyinen: Joo hyviä rasvoja niissä kyllä on, mut eiköhän tuo lihotus onnistu niilläkin :grinNaturel pähkinöissäkin, kun on muistaakseni yli 600kcal ja nois plus sit toi suola:confused: Estrellan Ranch sipsit ois enempi herkkua (eilen sain maistiaiset ja juma mikä maku!:love7 Nimim. Joka syö normaalisti sipsii kerran vuodessa).

Täälläkin meinaa painonhallinta tökkiä, kun kaikkea epäterveellistä tekee mieli... Tosin vastapainona kyl ehkä suurin himo on tomaatit, mut en vaan osannu ostaa niitä kaupasta tarpeeksi, kun tänään vedetty jo 1 kg nassuun:hungry: Mun pitäisi periaatteessa kai noudattaa raskausdiabetesruokavaliota jo nyt, kun radi-diagnoosin esikoisesta sain, mutta en vaan kykene siihen..vielä..

Täällä viikko 5+5 menossa ja oireina:
- kova väsymys (pitkät yöunet ja päikkärit pakolliset, silti väsyttää töissä)
- kipeät rinnat
- turvotus
- herkistynyt hajuaisti
- vatsan nipistely
- pahoinvointia vain kerran :)

Täällä aamu aloitettu yrjöömällä :grin Kiva siinä, kun 2vee matkii vieressä, kun äiti oksentaa. Ei oo siis vielä ikinä nähnyt kenenkään oksentavan. Nii itellä sit hirvee selittely "äitii koski mahaan, sen takia äiti oksentaa ja ei ****n tarvi oksentaa, ei oo kiva".:sorry:

Yö meni silleen "nukun alkuyöstä 4h, herään huonoon oloon, pitkälleen olo pahentaa, meen kävelylle, helpottaa, meen nukkuu, pitkällee olo pahentaa, nousen kävelee, helpottaa, meen nukkuu, ehk 1½h unta, herään tosi huonoon oloon, kävelen, yritän nukkua, unta 1½h, herään -> ykälle.:bag:

Onneksi täällä ei vielä ole yrjöä näkynyt vaikka paha olo muistaa käydä säännöllisesti.

Turvotusta on kuitenki. Mun jaloista on tullut tukit. Mun sormet tuplasivat kokoaan. :bored:

Vieläkin vähän flunssainen olo ja väsyttää. Voisin nukkua vuorokauden ympäri:dead:

Tänään oli oksentaminen jo lähellä mutta siltä vältyttiin kuitenkin. Rinnat on tässä parissa päivässä kipeytyneet aika rajusti. Ja kun ne on luonnostaan aika isot (65H) niin pelottaa että mihin mittoihin ne voi vielä paisua...

Mulla alkaa vasta nyt rinnat kipeytymään. Eikä ne ees sillain oo vielä mitenkään kipeet, vähän arat mut kyllä niihin vielä koskee voi :D Pelkäsin että mitä tästä aamusta tulee, kun olin töissä yksin lasten kanssa. Välillä paha olo, mut menee ohi kun istahtaa alas ja ainaki juo jotain.

Takaisin