Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en itse asiassa tiedä omasta äidistä mutta mulla on ollut molemmissa ekoissa raskauksissa ihan jäätävä pahoinvointi, samoin mun siskoilla on ollut kanssa..

Se on niin raskaudestakin kiinni onko oireita vai ei..

Mulla on ihan jäätävä väsymys ja mielialat vaihtelee tosi nopeesti nyt. Oon täällä itkeny kun katson Toisenlaisia äitejä.

Huh! Olemme lomalla ulkomailla. Oireita ei ole nimeksikään... Ostin sitten apteekista clearbluen digitestin. H5+1 näytti viikkoja 2-3, tein tänään uuden h5+3 ja edelleen näyttää 2-3 ...
Edellisessä keskenmenneessä tein samoin h5+2 digin ja näytti silloin 3+...
Tää on niin tuskaa ja piinaavaa.. Hedelmöittyminen on tarkkaan tiedossa, tosin kävi pakastuksen kautta, kun nyt tehtiin PAS
Harkitsen jo täällä alkuraskauden ua.tä.

6+0 pamahti eilen ja heti tänä aamuna aivan järkyttävä olo, oksennus olisi varmasti lentänyt, mikäli olisi vatsassa jotakin ollut. Väsymys painaa edelleen kovasti ja nyt pukkaa sitten myös flunssa päälle, puh. Menee tämä raskaus näemmä täysin samoilla oireilla ja samalla viikolla näyttää alkavan kuin edellisessäkin.. tosin, en muista että ensimmäisessä raskaudessa olisi ollut rinnat näin arat ja vuotoa yhtä paljon.. pahoinvointi loppui esikoisesta viikolla 10 aivan yhtäkkiä samoin kuin alkoi viikolla 6. Viikon 10 jälkeen viikolle 38+1 kun esikoinen syntyi olin kyllä aivan elämäni kunnossa! :)

Mullakin näyttävästi menee ihan kuin esikoisesta. Oon kirjoittanut esikoisen odotusajasta muistelmia. Mut en kyllä muista olevani näin väsynyt, tai sitten olin, mutta olin vain kauhissani niistä oloist, että väsymys ei jäänyt mieleen :D

Hyi kamala. Kuvotusta jatkunut monta päivää. En kärsi niinkään aamupahoinvoinnista vaan puolen päivän aikaan alkavasta kuvotuksesta, minä kestää koko iltapäivän ja illan. Nyt viime yönä en saanut nukuttuakaan kuvotuksen takia, vaan heräsin siihen monta kertaa sekä näin oksentamisesta unia lähes koko yön.
Rv 6+5

Muokattu viimeksi:
Mua särkee tooossii kova vas. munasarjan kohdalle jaksottain, pitäiskö olla huolissaan?
Rv 6+5

Mua särkee tooossii kova vas. munasarjan kohdalle jaksottain, pitäiskö olla huolissaan?
Rv 6+5

Vaikea sanoa, en ikävä kyllä Senni osaa sanoa. Itseäni on jomottanut alavatsaa koko ajan enkä ole ollut huolissani siitä, kun olen ajatellut olevan normaalia, että siellä jotain tapahtuu. En kuitenkaan ole paikallistanut kipua myöskään tiettyyn kohtaan. Osaisikohan neuvolassa vastata sinulle jotain jos soittaisit? Koskas sulla onkaan varhaisultra?

Mulla ei tulee nyt ollenkaan varhaisultra :( huomiselle olisi ollut aika mutta oli pakko perua sen kun huomiselle tuli kiireista henkilökohtaista menoa eikä sieltä löytyy mtn muuta sopiva aikaa :/ mies kun ei voi olla töistä pois muina päivinä ja esikoista en voi ota ultraan.. enkä haluaisi kellekkään muulle vielä paljastaa raskautta. Toivoon että tulisi joku perutus aika lähiaikona mikä sopisi.. muulle yksityisasemalle ei o oikein varaa :/
Ei tuu vuotoa.. alkoi niin pelottaa jos on kohdunulkoinen raskaus

Itse oon kuullu kans, että alkuviikoilla kipuilu on normaalia, mutta onhan se hyvä kysästä neuvolasta vielä. Itsellä oli esikoisesta rv 10 paikkeilla kovatkin masu kivut, mut tais olla niitä normaaleita kohdun kasvukipuja, kun mitään syytä ei päivystyksessä löytynyt ja maha-asukkikin voi hyvin. Kivut yltyi kumartaessa ja nosteluissa.

Senni_ mitä jos kävisit päivystyksessä? Kyllä ne sielläkin ultraavat jos on huoli ja kipuja niinkuin sulla. Tai ainakin lähettävät eteenpäin ultraukseen.

Mulla tuli tänään melkein hätä, kun ei tissit olekaan kipeät, tai niin kipeät kuin on ollut.. Mutta pahoinvointi kompensoi kyllä sitten.. Se on ollut tänä aamuna järkyttävää.. Eikä oo auttanut vaikka on syöny tai juonu..

Itse kävin päivystyksessä Tampereen Acutassa viikko sitten eivätkä he siellä olleet yhtään kiinnostuneita raskaudesta, kun olin vasta kuudennella viikolla. :/ He eivät ottaneet kuuleviin korviinsakaan raskautta. Kuuntelivat keuhkot ja lähettivät pois. Selkeästi heidän asenteensa oli se että on niin alkuraskaus, että meidän ei tarvitse huolehtia asiasta yhtään... soitin terveyspalveluiden neuvontaan silloin pari päivää ennen päivystykseen menoa vatsakivuista niin SH vastasi kylmän viileästi, että keskenmenohan sieltä hyvin voi tulla. Ei olisi pitänyt soittaa, huoli vaan kasvoi vaikka ei ole keskenmenoa tiettävästi tullut. Suosittelen siis mieluummin olemaan yhteydessä neuvolaan. Tai toivon, että muualla asiat on hieman paremmin kuin Tampereella... :/

Huh! Olemme lomalla ulkomailla. Oireita ei ole nimeksikään... Ostin sitten apteekista clearbluen digitestin. H5+1 näytti viikkoja 2-3, tein tänään uuden h5+3 ja edelleen näyttää 2-3 ...
Edellisessä keskenmenneessä tein samoin h5+2 digin ja näytti silloin 3+...
Tää on niin tuskaa ja piinaavaa.. Hedelmöittyminen on tarkkaan tiedossa, tosin kävi pakastuksen kautta, kun nyt tehtiin PAS
Harkitsen jo täällä alkuraskauden ua.tä.
purin digitestit atomeiksi. Liuskan viivat sisällä oli tummunut selvästi. Huoh.
Tänäaamuna aamupala meinasi potkia vastaan ja mullakin kipuilee munasarjat. Ajoin vasemmalla ja ajoin oikealla. Tänään etenkin oikealla.

Lääkäri soitteli ja kysyin mun toispuoleisista väliaikasista kivuista ja kovista menkkamaisista kivuista. Sano niitten olevan normaaleja. Jos kipu on kova, pitkäaikaista ja veristä vuotoa tulee niin sit täytyy mennä lääkäriin. Sano myös, että ei laskis näitä mun kipuja keskenmenoonkaan. Nyt vaan pähkäilen et pitäskö kuitenki varmistukseks varata yksityiseltä aikaa varhaisultraan loppukuulle. Jotenkin mun päässä pyörii vieläkin ajatus kohdunulkopuolisesta raskaudesta :confused: :confused: tai sitten seurailen näitä olotiloja vielä. Nyt rv 4+6

Kissanainen: Toi on just sama, ku mulla, mut mun alko vähän aikasemmin. Täl hetkel krampit on vaan semmost pientä, mikä ei murisemal menis ohi :D Mulla kesti pahimmat kivut 3-4 päivää. Jos oot huolissas, ni kannattaa varata aika.
Toivottavast sullakin menis pian ohi, tai ainaki lieventyis.

Täälläkin alavatsa kipukohtaus kesken ruokailun, rupes myös kummankin jalan etureisien kohdilta hermokipuilemaan. Ajo ihan pitkälleen joksikin aikaa. Tässä juon Pegorionia jos johtuis kovasta massusta vain.. Ylös noustessa vielä kaksin kerroin veti ja kankusta nappas.. No huomen aamusta ultra.

Minulla on koko ajan tukkoinen nenä! Voimakkain oire tässä vaiheessa (4+1 ;) ) Nenä ollut tukossa ovulaatiosta saakka, ihan kuin olisi flunssaa mutta ilman mitään muita oireita ja nuhaa. Allergiaksi luulin ensin mutta allergia-oireet tunnistan eikä tämä ole sitä. Tukkoisuuden takia en haista mitään joten hajut ei vielä kuvota :D Muuten kuvottaa kylläkin, varsinkin kun on nälkä ja aamuisin jos ei heti syö. Ja välillä kun kuvottaa nälän takia mikään ei kuitenkaan maistu. Paitsi makea :P Hieman menkkamaista jomotusta välillä. Siinä kaikki.

Kissanainen tsemppiä <3 Ollaan samoilla viikoilla menossa, mullakin tänään rv 4+6. Oon menossa varhaisultraan 26.4. kun Clomifen-hoidon takia haluavat ultrata naistenpolilla. Itse lohduttaudun sillä ajatuksella, että kaikki on alkuraskaudessa "normaalia" paitsi runsas verinen vuoto.

Mua on vaivannut
- väsymys
- tukkoinen nenä
- kipeät ja arat rinnat
- turvotus
- kuvotus
- vatsan jomotus

Viime viikolla kärsin parina kolmena päivänä järkyttävästä päänsärystä ja pahoinvoinnista. Se on onneksi helpottanut kun olen jättänyt suolaiset iltasyömiset pois.

Takaisin