Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äääää! Mä oon nyt sit antanut ajatusten vaeltaa ja tehnyt oman diagnoosinkin! Tuulimuna! Olen lähes varma, että mun raskaus on se...aiemminkin se yritti tulla mieleeni, mutta lohdutin itseäni, että ei ole kovinkaan yleinen. No meninpä vielä lukemaan aiheesta tietoiskuja ja muiden kokemuksia. :( mulla kun ei mitään maha turvotusta ole, eikä mitään runsasta valkovuotoa tai muutenkaan mitään paineen tunnetta masussa tai menkkamaisia oloja...pahoinvointia ja väsymystä löytyy ajoittain, mutta yleensä nämä oireet tulevatkin vahvoina juuri tuulimunassa. Mä en tajua miksi annoin itseni mennä lukemaan ja ylipäätään miettimään tälläistä, kun ei näihin voi vaikuttaa itse mitenkään. Nyt joudun viikon odottaa ultraa ja pelätä pahinta. :( kolmess onnistuneessa raskaudessa mulla ollut siis kaikkea mahdollista oirettä, mutta tarkkoja viikkoja en muista. Nähtäväksi jää olenko nyt sitten oikeassa olojeni kanssa. :(

Voi sua äiskä89...Toi on just niin paha, kun menee lukemaan vaikkapa jotain keskutelua, jonka otsikkona on "tuulimunraskaus", niin alkaa nähdä sen kaikkein todennäköisempänä vaihtoehtona, kun niin monilla tuntuu olevan kokemuksia siitä. Luulenpa, että ihan yhtä useilla ihmisillä on kokemusta oireettomasta raskaudesta, mutta siinä ei ole tarvetta vertaistuelle, niin eipä sitä tarvitse hehkuttaa netissäkään.

Mä tein esikoista odottaessa ton saman virheen, että menin lueskelemaan tuulimunasta. Olin aivan varma, että siitä on nyt kyse ja tää raskaus oli tässä. Edes ar-ultrassa en osannut innostua sykkeestä ruudulla, kun olin ollut niiiiiiiiin varma, että tuulimuna on kyseessä. Eipä ollut :) Mä todella uskon, että sulla on nyt meneillään yksi lukuisista raskauteen kuuluvista paniikkivaiheista, jolla ei kuitenkaan ole totuuspohjaa. Ja en tarkoita tätä mitenkään ilkeästi, vaan kaikella rakkaudella, koska ymmärrän ajatuksiasi tosi hyvin. Mut haluun vaan tsempata, sillä huomattavasti todennäköisempää kuitenkin on, että kaikki on hyvin ja oireet tulevat vasta myöhemmin tai kuulut tässä raskaudessa onnekkaisiin, ketkä selviävät lähes oireitta synnytykseen asti <3

Kirjottelen tännekin nyt tästä, jos jollakulla sattuu oleen sama tilanne ja kaipaa tukea. Eli kirjottelinkin tossa aiemmin, että mulla alkoi viime perjantaina (laskeskelin että jotain rv 3+3) kaikenlaisia raskausoireita. Olin ihan vakuuttunut, että olen raskaana. Eilen alkoi kuitenkin vuotoa. Olin päättänyt tehdä tänään testin, jonka teinkin. Negaa näytti. :( Noh, eilen jo ehdin lueskella, että vuoto / menkat ei ole edes kovin harvinainen juttu (neljänneksellä naisista esiintyy), kuten myös siitä, että testit voi näin alussa vielä näyttää negatiivistakin. Joten sitten surullisena päätin, että soitanpa neuvolaan ja kysyn, mitä mieltä ovat, kannattaako toivo heittää ja uutta vaan yrittää (minkä teemmekin kyllä). Sieltä sanottiin, että koska ollut oireita ja koska näin alussa ja koska vuotokin kohtuullisen yleistä, kannattaa tehdä uusi testi viikon parin päästä. Näin siis toimimme! :)

Voi kiitos paljon syksyinen lohduttavista sanoistasi. <3 Olet kyllä oikeassa kaikessa, noita keskusteluja kun lukee, sitä rupee Tottakai ajattelemaan heti omalle kohdalle. Ite vaan teen myös sitä, että vertailen kolmeen onnistuneeseen raskauteen, jotka kyllä on jokainen ollut jokseenkin erilainen. Jokaisessa mulla kuitenkin on alkuun ollut mahakipuja, sen sijaan kahdessa keskenmenneessä ei ollut mitään kipuja, ja toinen siis kohdunulkoinen. Tietenkin rupesin nyt kuumoilemaan juuri tuota, että kun ei juurikaan mahakipuja ole ollut, hyvin pieniä (onneksi edes pieniä!) pahaolo on kyllä nyt päivittäin ollut, mitä ilman en ole koskaan selvinnyt, mutta se on jokaisessa myös ollut erilainen, kova, sietämätön ja siedettävä..aikalailla noin menneet ja alkaneet kaikki pikkasen eri rv:nä kuitenkin 6-8 mennessä. Nyt sit piti mennä keksimään josko mulla olisikin tämä tuulimuna jota mulla ei siis vielä ole ollut. 7kk yritetty vauvaa ja luulin jo, että raskaaksi en tule lainkaan kun vasen johdin poistettiin sen kohdunulkoisen seurauksena. En voinut kuvitellakaan, että sitten kun tuska siitä loppuu, että en tule raskaaksi, niin alan murehtimaan heti viallista raskautta :( kolmannen kohdalla pelkäsin myös kuollakseni ja olinkin ihan varma, että jokin pielessä kun menin ar-ultraan yllätys oli valtava kun sydänsykki ♥ nyt toivon ja rukoilen, että olen väärässä tässäkin.

Mulla nyt rv4+2. Oviksesta asti ollut rinnat kipeät, ei voi pitää kaarituellisia liivejä ja pienetkin liikkeet tisseissä tuntuu ikävältä. Muutaman päivän ollut etovaa oloa varsinkin jos ei syö, siis tuntuu et olis koko ajan nälkä ja mikään ruoka määrä ei riitä :nailbiting: Viluttaa ja vähä enemmän väsyttää. Ilmaakin vattassa on; pierettää ja röyhyttää.

Itsellä esikoisen odotus oli ihan ekoista viikoista täysin oireetonta joten ei kannata murehtia liikaa jos ei mitään oiretta ole :) minulla ei ollut edes rinnat kipeet,ei siis oikeasti yhtään oireenoiretta.

Totta, menee nuo oireet yleensä vähän raskaus kohtaisesti, ei sais liikaa vertailla. :/ mulla kuitenkin pahoinvointia ollu enemmän ja vähemmän jo useita päiviä. Nyt kyllä alkaa olee jo hitusen pahempaa tämä jo...Eilisestä kyllä fiilikset paljon paremmat, joten luottavaisin mielin päätän jatkaa eteenpäin :)

Nämä olot alkavat tässäkin raskaudessa näyttävästi rv6. Iha samalla tavalla kuin esikoisesta. Nooh, toivoa sopii, että yrjöolot loppuis viikkoa aiemmi täs raskaudessa, kun ei haluis kertoa miehen sukulaisille ja ens kuussa esikon syndet... Mitenköhä onnistuu jos olot päällä.. Pakko onnistuu kyl salaus! Ei kestä keskenmeno juttuja yhtää nimittäin täs raskaudessa, kun semmonen tapahtu oikeesti pari kk sitten ja on iha tuoreessa muistissa :/

Kyllä sä Pilvilinna pystyt siihen :) Auttaako yhtään, jos vaik hörppisit jotain mehua? Ja tarjolle jotain purtavaa, joka rauhottais sun mahaa?

Ite oon vielä selvinnyt ilman äklöö oloo. Tosin oon jo pari viikkoo kärsinyt v-maisesta menkkamaisesta jomotuksesta (pahimmillaan piti itkee makkarin nurkassa, kun ei vaan kipu tahtonut hellittää). Nyt on enää pientä ärsyttävää kramppaamista :shifty: Unettomuus on tullu kans alkuviikosta seuraks. Ruokaa ei tee mieli, ja jos iskee nälkä, niin perinteinen suklaata-tänne-nyt-ja-heti fiilis on kadonnut kokonaan :wideyed: Eli suht helpolla oon päässyt :hilarious:

Täälläkin vähän huolestuttaa kun oireita ei oo juuri lainkaan,unettomuutta vain.Rinnat on kipeät,mut imetän yhä kuopusta, joten ne on muutenkin välillä..Ruokahalu on kadonnu kokonaan,samoin makeanhimo.Ennen meni suklaalevy päivässä,nyt ei yhtään tee mieli..Testiin tulee vahva viiva kyllä jo ennen sitä toista viivaa ,mut kaikissa neljässä aiemmassa kun on ollu huono olo heti..Pitäis vaan nauttia kun ei tartte pönttöä halata,mut sen sijaan stressaan ku hullu.

Mulla nyt rv4+2. Oviksesta asti ollut rinnat kipeät, ei voi pitää kaarituellisia liivejä ja pienetkin liikkeet tisseissä tuntuu ikävältä. Muutaman päivän ollut etovaa oloa varsinkin jos ei syö, siis tuntuu et olis koko ajan nälkä ja mikään ruoka määrä ei riitä :nailbiting: Viluttaa ja vähä enemmän väsyttää. Ilmaakin vattassa on; pierettää ja röyhyttää.
No jo on.. tänään nää lähes kaikki oireet on hävinnyt. Rintojen arkuus on pysynyt pahentunut. Yöllä heräsin siihen, kun käänsin kylkeä ja tissit liikkui siinä mukana :eek: :confused: vattassa on välillä outo tunne, ihan kun ilmaa tai kiertäis vähän :confused: ensimmäistä siis odottelen ja nää oireet on ihan outoja mulle :eek: vai ajattelenko kenties näitä kaikkia mahdollisia oireita liikaa siihen nähden miten alussa koko raskaus on..? :confused:

Täällä on ollut vähäiset raskausoireet, vaikka menossa rvo 5+1. Pissillä ravaamista, rinnat arat ja armoton nälkä.
Esikoista odottaessa oli samalla tavalla vähäiset oireet. En pitäisi pahitteeksi, jos tämä raskaus menisi samoin. :)

Kukkis : Jos tää menee samalla tapaa kuin esikoisesta niin ei auta kyl mikää syöminen tai syömättä olo :/ Toivottavasti ei ois nii pahat viikot edessä. Mut kiitos tsemeistä :)

5+1 menossa. Aivan järkyttävän huono olo mutta niin oli edelliskerrallakin. Oksettaa läpi päivän, närästää ja yleisvointi huono. Voisin nukkua 16h putkeen. :hungover: ja hassuinta on, että mä en voi taaskaan sietää miestä lähelle, sama kävi viimeksi. Ja kuulema olen ihanan äkkipikainen ja suutun pienemmästäkin. En voi ymmärtää? :wink

Tiiui, tuttu tunne tuo, että pelottaa onko kaikki hyvin jos joitakin eroja edellisiin raskauksiin. Suosittelen ottaa vaan iisisti ja odottelee oireita, kuulostaa kuitenkin hyvältä kun olet vahvat viivat saanut testeihin.:) Pian varmasti huomaat, että oireet nostavat päätään ja olet stressannut aivan turhaan. Tai sitten voit olla helpottunut, että tällä kertaa ei tulekkaan niin voimakasta pahoinvointia. Itse vietin eilisen päivän ensimmäistä kertaa aivan kauheassa paniikissa, sitä ennen olen pystynyt pitämään pään kylmänä ja odotella rauhassa, mutta eilen kaikki paha vaan vyöryi päälle.:/ Tänään kaikki oli toisin, olen ollut huonovointinen ja saanut ne mahakivutkin kaupanpäälle, joita kerkesin jo ihmetellä, että ei oikein ole tällä kertaa. No nyt on :D nautitaan nyt tästä raskaudesta! Murehtimalla ei asiat miksikään muutu, sen minä eilen oivalsin lopulta. Tsemppaukset siis Tiiuille! :)

Ummetus... Tää menee liiankin kuin esikoisesta. Pahoinvointi alkoi rv6. Eilen eka paha päivä. Ja nyt maha ummella. Onneks tammikuussa tuli ostettua säästöpakkaus pegorionia. Esikoisesta oli kauheen kova maha ja nii on nytki :/

Mulla on nyt 4+.. Ja paha olo on vallannut minut jo jonkin aikaa(siksi epäilen että viikkoja mahd. Enemmän) väsyttää, mutta kuitenkin herään joka aamu luvattoman aikaisin..
Lisäksi mulla on vatsakipuja.. Nippailuja ja ihan kipuja, kouraisuja yms.. Kivaa mutta ei kivaa

Viime viikolla ja sitä edellisenä viikolla mä himoitsin mandariinejä ja seksiä. Nyt mun ei tee mieli kumpaakaa! Viime viikolla teki mieli ruokaa koko ajan ja oksentelin jonkun verran ja pahoinvointia oli melko lailla koko ajan. Mut keskiviikkona se loppu yht äkkiä ja helpottanu huono olo. Nyt jos jotain yrittää saada syötyä niin fine. Sit yhdessä kohdassa haluan jotain mut sit se ei enää kelpaa toisessa kohdassa. Mitä tämä oikein on? I'm confuest. Mieliala muuttuu koko ajan! Pissattaa yhä useasti ja ummetus. Tissit on kipeet ja kasvaneet. Myös nännipihat tummentuneet. Vatsa turvonnu ja kohdun kohta kans turvonnu ja isontunu.

Ei voi muuta sanoa kun ihan järkyttävä olo siitä asti kun silmänsä avasi, väsyttää sikana!! Mikään ei maistu! Ja oksettava olo koko ajan! Ainakin olen nyt saanut todisteet siitä, että jotain mun sisällä tapahtuu :D ja tunnin päästä vielä töihin lähtö....huh jos mä tästä selviän! :/

Takaisin