Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^ toi piparitaikinajuttu oli mulla esikoisen kans! Harmi ku oli kesävauva ja mies joutu lähtee etsimään kaupoista taikinaa eikä sitä tietty missää myyty :D olis tietysti voinu tehdä itse.

Hyvä, etten oo mitenkään outo :D Jotenkin jouluvauvasta tuli mieleen piparit ja et jaksanko ruveta tänä vuonna vääntämään niitä, ja sen jälkeen on tehnyt mieli taikinaa. Tarttee tänään kokeilla, jos jostain löytyis. Alkaahan kohta muutenkin olee joulukrääsää myynnissä ;)

Mulla on kans hikoilua ja kuuma. Vaikka normaalisti tosiaan menee villasukat ympäri vuoden. Ulkona eilenkin tuuli ja mulla päällä ns kesävarustus.
Mulla on myös ruvennu lähtemään jalka alta :( ilman varoitusta kävellessä tuntuu tavallaan muljahtavan toi lonkka ja jalka meinaa mennä alta. Kokeilin kotona viimeksi mutta jalalle ei voinut laittaa painoa kun kävi noin..

Minulla on nyt alkanut oireita tulemaan. MNärästys, jota ei voi ruokavaliolla vältellä, sillä joka ilta polttelee.
Levottomat jalat maatessa! Ei saa hitto soikoon edes päiväunia nukuttua, ku jalkoja sätkyttää.
Lannerangan jumitus ja kipu istumaan käydessä.
Jalkapohjien kuivuminen ja kutina illalla.
Selkäkipu öisin
+jumalaton väsymiys!!

Mut jotain hyvää myöskin! Mun hiukset ei rasvoitu enää joka päivä! Taitaa riittää ku pesee kahdesti viikossa.

Muokattu viimeksi:
Mulla tulee kans tota puristelua ja kiristelyä.. Siis tuntuu välillä ihan että nahka repeää mahasta ihan just auki kun niin paljon painetta :( supistukset mulla on todella lyhyitä ja tosiaan tulee ensin semmosta pientä painetta joka vaan kasvaa tosi ikävän tuntuiseksi ja heti ns huipun jälkeen laantuu pois. Sillon myös kohtu hieman kovettuu ja tuntuu ihan kuin paisuisi samalla tavalla kuin ilmapalloon puhaltaisi

Mulla on kanssa viime aikoina ollut vaikeuksia tunnistaa onko kyseessä supistus vai venytteleekö vauva. Rv 20 tienoilla kun mulla supisteli enemmän niin ei ollut epäselvää oliko kyseessä supistus, mutta nyt kun tulee samanlainen tunne kuin supistaessa, niin joskus on selvästi huomattavissa kaksi selkeää palluraa mahassa, jotka olen tulkinnut pääksi ja pepuksi, joten ilmeisesti vauva vaan venyttelee. Tosin maha kyllä tuntuu samalla tavalla koveetuneelta kuin supistaessa, joten en sitten varmaksi tiedä kumpi kyseessä.

Mullakin samanlaista venymisen tunnetta. Eka tuntuis olevan supistus, mut sitten tuntuukin vauvan venyttelyltä. Ihme tuntemuksia.

Mulla oli edellisen loppuraskaudessa, joskus rv35 lähtien sitä et vauva (oli rt) nyrkkeili alamahalle tosi kovasti mitkä aiheutti aina ihan hirveitä supistuksia. Sai ottaa tukea yhtäkkiä jostaki et pysyy pystyssä, tuli aina niin yhtäkkiä ja kovasti. Ja ne muutamat (ehkä 10) supistukset aukas paikat 3,5cm. Neuvolalääkärissä siis rv34 oli kiinni. Muistan et ensimmäisten niitten supistusten jälkeen mietin et voiko nää olla supistuksia, mut kyllä ne oli. Tuli aina sillain yksittäin, ei alkanu säännöllisesti supistelee mut yksittäisiä ja kipeitä.

Onkohan teillä muillaki sitte ollu vastaavaa..?

Mulla on nämä nykyiset supistukset/venyttelyt ollut ihan kivuttomia, vaikka inhottavalta tuntuukin.

Olen tähän asti saanut nukuttua ihan hyvin, mutta viime aikoina en ole löytänyt enää mitään hyvää asentoa tyynyviritelmistä huolimatta :mad: kyljellään on pakko nukkua, mutta vaikka kuinka mahaa kuinka yrittäisi tukea, niin tuntuu epämukavalta. Tuntuu että maha roikkuu ja ylämahassa rintojen alla siltä, että siitä kohtaa repeää kohta. Nyt alkaa ensimmäistä kertaa tulla epätoivo, että vielä 2 kk tätä jäljellä!

Lisäksi navan ympäristö on tosi arka. Napa ei ole pullahtanut, mutta on tosi matala normaaliin verrattuna. Voikohan nuo kivut suoraan yhdistää siihen, että napa on pian pullahtamassa, vai voikohan olla jotain muuta? Lisäksi navan ympärillä on tumma rinkula, hieman kuin siinä olisi mustelma :wideyed:

Eilen juoksin kisun kanssa ulkona n.20 metrii ja tuli nivuset kipeeks. Yöllä en sit saanut nukuttua ja aloin miettii, et jos muksu syntyis ennenaikaisesti, ni mulla ei olis mitään valmiina. Kaikki vaatteet pesemättä, pinnis putsaamatta eikä oo vaippoja tms. hankittuna.

Viime yönä nukuin yllättävän hyvin. Näkyy myös tänään,ettei ole kipuja missään. Närästys ainoastaan läsnä.

Kukkis.mlk, Vaatteet ne tärkeimmät on. Muut ehti sitten vaikka kotimatkalla vaippoja hakemaan ja meillä vauva ainakin nukkuu ekat kuukaudet äitiyslaatikossa. :)

En oikeasti tajua miksi tää nukkuminen voi olla näin vaikeaa :( tuntuu siis että vaikka nukun niin en saa lepoa vaan aina kun herään niin ihan ku en olis nukkunut lainkaan :(
Mulla on kans toi navan seutu iltaisin hieman aristava. Mietin kans että mistä mahtaa johtua.

Sinja mua ei siis välttämättä edes väsytä aamulla.. Ku oon kokoajan ihan valppaana vaan tai jotain.. Vaikea selittää..

Nyt varmaan täytyy huomenna hakea rautalääkettä, menee päivät ihan sumussa. Oli viimeksi tippunut hb 116:sta.

Viimein mun iskiaskipu on helpottanut! 2,5viikkoa kesti sietämätöntä kipua niin että hyvä kun pysty kotosalla kävelemään saati käymään kaupassa eikä mikään tuntunut auttavan kipuun. Nyt on 4 päivää ollut vetreämpi olo ja pakara/jalka huomattavasti kivuttomampi. Minulla kipuun auttoi kuin auttoikin lepo + tein kevyttä raskaudenaikaista selkään/pakaroihin kohdistuvaa jumppaa. Tai sitten joku nikama on vaihtanut parempaan asentoon raskauden edetessä :D Mahtava tunne oli kävellä kunnon lenkki metsässä! :smiley-bounce012

Mä kävin pojan kans metsässä kun piti päästä leikkiin miinaharavalla ja mä totesin että oon jäykkä! Ei taipunu eikä jalka noussu... Ja sitte supisti ja sukkapuikkoili. Auts...

Takaisin