Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei ole osoittanut mitään oireita tuohon suuntaan.. Mietin että pitäiskö tässä huolestua asiasta ku toiveena on kuitenkin imetys..

Ei vaikuta vuoto mitenkään imetykseen:) ja mä kyl sanoisin et imetys onnistuu kaikilla jolla on muuten terveet rinnat. Se homma on enemmän pään sisällä. Ei kannata kuunnella "ei sun maito riitä" jne kommentteja. Kyl se riittää:)

Se on totta, et pään sisältä kaikki lähtee. Eikä kannata murehtia, ettei rinnat valuta. Säästyy pieneltä murheelta. Ja kyllä ne ehtii valumaan ihan tarpeeks sit, ku imetät ;)

Mulla on yläkylkiluiden (?) Alla koko ajan ahdistava tunne ja se helpottaa vain kun seisoo mahdollisimman pitkänä ja ryhdikkäästi. En tiedä onko siellä sitten jotkut sisäelimet sen verran sumpussa kun tila alkaa käydä vähiin? Ei kuitenkaan ole särkevää kipua, joten ei varmaan pidä olla huolissaan..?

Virmu, täällä sama juttu. Alkoi ihan pari päivää sitten, tuntuu ahdistavalta ja keljulta.

Mulla ilmeisesti si-nivel nyt pottuilee.. järkky paine oikealla alaselässä, tuntuu et ku sais naksautettua niin kipu helpottais.. onko muilla ollu ja ootteko keksin helpotusta ? Voiko hieronta tms.auttaa?mobilat ?

Ite hieron sitä kipeää kohtaa ja ehkä keinutan lantiota tms.. Ei se paljoa helpota mut kuitenkin jonkin verran.

Mie sain närästykseen reseptillä lääkettä.. Ei ole ollut tietoakaan närästyksestä sen jälkeen :D

"9. Sopiiko Mobilat raskauden tai imetyksen aikana?

Mobilatia voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana esimerkiksi selkäkivuissa. Jos kyseessä on jatkuva käyttö tai hoidettava alue on kovin laaja, kannattaa asiasta kysyä lääkäriltä. Farmakologista estettä käytölle ei kuitenkaan ole, kunhan noudattaa tervettä järkeä (esimerkiksi ei levitetä Mobilatia rintojen alueelle imetyksen yhteydessä). "

Tämä teksti mobilatin sivuilla :)

Mulla ei si-nivelen kipuihin auta muu, kuin vältellä makaamista selällään kovalla pinnalla ja painavien asioiden nostelua. Tukivyöstä voi myös olla vähän apua.

P
Kalvojen napsumiseksi sitä sanotaan kun kuuluu mahasta "naps" ääni, ihan kun sormi tai varvas naksahtaa itsellä. Faktatietoa en ole koskaan saanut mistä johtuu, arvauksia on paljon mm. Äidin mahan venyminen ja omien lihasten välissä olevat kalvot, vauvan nivelten välissä oleva ilma joka poksahtelee kun vauva liikkuu, sikiökalvojen napsahtelu. Jotkut sanoneet ennustavan lähestyvää synnytystä/vauvan kiinnittymistä... Aika harvinaista tämä naksuminen mutta joillain ilmenee.

Neuvolas mulle vastattu tyyliin et vauva napsuttaa sormia. Synnärillä sanottuun että kalvot napsuu.

Muokattu viimeksi:
Mulla on nyt tässä raskaudessa paristi kuulunut vaimea napsahdus. Esikoisesta kuului kerran, synnärillä, jolloin meni lapsivesi:grin

Mullon taas niin sitkeet kalvot ollu että on puhkastu molemmissa synnytyksissä. Ja siitä se lähti sit vauhdilla etenemään. Siksi toivon että vedet ei menisi kotona kun ei välttämättä ehdi sairaalaan...

Takaisin