Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut nyt parina päivänä, et tulee normaalia voimakkaampi supistus (ihan ku maha pingottuis liikaa), ja sen alettua hellittää iskee menkkamaisest krampit. Ja koko setti kestää ehkä sen 5min, ja olo on sen jälkeen taas normaali. Ja aina ennen ruokkista. Voiskohan johtua nälästä tms.?

Hikkailua (tai sitä sen uskoisin olevan) tuntu eilen hetken aikaa. Oli semmosta pientä nykähtelyä vasemman lonkan lähellä. Tai sit tuntui siinä mun asennon vuoksi.

Sinja, minulla on myös hengenahdistusta. Ensimmäisen kerran jo monta viikkoa sitten, silloin yhdistin sen närästykseen. Nyt on taas viikon verran ahdistanut henkeä ja myös ollut tosi kovia vatsakipuja joista kirjoitinkin muutama päivä sitten. Puristava ja ahdistava tunne mahassa iltaisin.

Virtsakokeen mukaan alustavasti näyttäisi siltä että on virtsatulehdus mutta saan huomenna vasta tarkat tulokset. Lisäksi eilen alkoi oksentelu joten jouduin myös laajempiin verikokeisiin. Toivottavasti ei ole mitään vakavampaa kyseessä. Proteiinit ja verenpaine olivat normaalit joten sen puolesta ei viittaa raskaumyrkytykseen mutta jotain laajempaa tulehdusta saattaa olla. Vauva on onneksi liikkunut vilkkaasti.

Kannattaa soittaa neuvolaan jos huolettaa.

Mulla on tunnottomuutta alapäässä jos oon istunut pitkään (tänään esim. työpäivän verran) ja käyn vessassa. Ei nyt huoleta mut todella hassun tuntuista... :grin

Mikähän tää mahakipu ny on? Sitä tulee aika ajoin. Herään yöllä pissahätään ja mahakipuun. Maha on kipeä kauttaaltaan eniten vatsan yläosassa. Kipu on niin kovaa että liikkuminen sattuu ja ei mene ohi millään. Epäilin viimeyönä kipuun herätessäni sappikiviä... Toisaalta olo oli että olisi ollut pieru hukassa ja se olisi helpottanut jos olis löytäny ulos muttei löytäny... Kipu meni ohi noin tunnin päästä tai siis helpotti että nukahdin. Vielä vähän arka. Vähän helpottaa kun laittaa tyynyn mahan ja sängyn väliin.

Caarina, raskausmyrkytykseen liittyy ylämahakipua. Onko muita siihen viittaavaa oireilua? Mulle on ainaki sanottu että jos mitään oireita tulee mikä vois viitata myrkytykseen ni pitää heti olla yhteyksissä neuvolaan.

Ei ainakaan oo ollu paineet koholla eikä pääkipua.,keskiviikkona on neuvola pitää mainita asiasta. Ärsyttää ku mies tulee mukaan... En oikeen tiiä millaista sen myrkytyksen mahakivun pitäisi olla. Tämä on verrattavissa koliikkiin tämä kipu...

Turvotus voi olla oireena ja nopea painon nousu. Välttämättä ei tarvitse verenpaineiden nousta eikä proteiinin olla pissassa jos on vasta alkava raskausmyrkytys. Itsellä oli turvotus ja painonnousu ensimmäiset oireet raskausmyrkytyksessä, sen jälkeen vasta alkoi erittyä proteiinia virtsaan ja edellisenä päivänä ennen sektioo vasta nosti verenpaineet. Muita oireita ei ollutkaan.

Mulla myös on ollut useastikin tuollaisia vatsakipuja... herään yöllä useasti vessaan ja huomaan vatsan olevan kipeä/arka.. jatkuu kyllä varmaan useamman tunnin kunnes on hävinnyt.. en tiiä onko joku mitä on syönyt ni kipeyttänyt vatsan vai mikä..

On ny tämäki sitte muka niin kivaa kun käyt vessassa ja menet suoraan sänkyyn. Pikkukaveri sitten jumppailee ja saa aikaan uuden pissahädän jo puolessa tunnissa! No sit saaki sentää nukkua muutaman tunnin ennen uutta vessassa käyntiä.
Onko muute muita joilla on kokoajan kuuma? (Palelen normisti) ja tulee useemmin jano...?
Muuten, on nyt jo ikävä vatsallaan makoilua! XD

Mulla on ihan jatkuvasti kuuma, muut palelee täällä normi vaatteissa ja mä oon pikkareissa ja rintsikoissa ja valitan että on kuuma
Pidän parvekkeen oven yläkerrassa auki aina päivisin kun muita ei ole kotona.

Joo ikävä on vatsallaan makoilua! Ois kiva poitsun kanssa lueskella sängyllä niin, mutta aina pitää olla jollain ihme kiemuralla. Synnärillä oli kyllä oudon hauskaa, kun pitkästä aikaa sai olla masullaan :)

Mulla on ihan kokoajan kuuma. Yöllä herään juomaan koska on kuuma ja hikoilen. Töissä oon t-paidassa, muilla pitkähihaisrt + villatakit

Mulla on kanssa nykyään kuuma melkein koko ajan! Ja mähän olen normaalisti pahimman luokan vilukissa! Nukun yleensä kesät talvet villasukat jalassa, mutta ei tulis enää mieleenkään!

Juu kuuma on! Ja vilukissa normisti minäkin. :D Vauva/kohtu alkaa olla jo sen kokoinen myös, että syömisestä on tullut napostelua ja viime päivinä oon huomannu sen alkuraskauden kuvotuksen palanneen. Varsinkin jos väsyn, tulee huono olo.

Hiki on myös täällä koko ajan läsnä. Närästys vaan pahenee :(

Kuuma kans. Hiki virrannu tosin jo 10 viikkoa ja pahenee. Oon pihalla topilla kun muut toppatakeilla... Yöllä petivaatteet märkänä hiestä.

Närästää. Oon pitäny sekamehulasia yöt pöydällä ja juonu sen yön aikana 0,5l ja tajusin että se närästää... Illalla meinas itku tulla taas ku nii poltteli ja nousi hapot. Vaihdoin vesilasiin ja ei oo ainakaa vielä närästäny.

Mulla auttaa maitotuotteet närästykseen. Iltasin saatan ottaa pari kulausta maitoa, ni selviän yön ilman närästyksiä. Ja kannattaa kattoo, paljon ja mitä syö ennen nukkumaan menoa. Mulla ruisleipä aiheuttaa kovaa närästystä :/ Ja se oli mun lempparia.

Mulla on alkanut tissit vuotaa. Prkl, ku ei koko aikaa jaksais pitää rintsikoita. Oon aina vihannut niitä :D
Ja tekee muuten pirusti mieli piparitaikinaa :O Siis ihan raakana. Uskaltaisko sitä syödä :P

Takaisin