Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kaks pientä tyynyä (semmosia tigerissa myytävänä olleita pitkulaisia) toinen menee just hyvin jalkojen välissä ja toista on hyvä halailla :)

Täällä on nukkuminen onnistunut vielä ihan hyvin, mitä nyt aamun heräilyt on palannu... mutta, yks kamala asia on, kunk kiireessä kävelee ni penikoita käy särkemään niin paljon, ettei meinaa kävelystä tulla mitään :( inhottavaa !! Onko muilla ollut tälläistä ?

Mulla on aina vähän tota vaivaa.. En ole huomannut että olis tilanne ns huonompi näin raskauden aikana muuten kuin sillai että nukkuessa helpommin särkee jalat (penikat ja noin ylipäätään)..

Mä herään nykyään joka yö siihen että pohkeet kramppaa :grin

Tällä viikolla tullut harkkasuppareita selkeästi enemmän kun ollut vauhdikasta menoa ja stressiä.

Kotimama mulla on noi krampit loppunut kun aloitin magnesiumia ottamaan iltaisin vielä siis erillisenä..

Mulla ei auta edes magnesium enää noihin yöllisiin kramppeihin. Ja ihan jäätävä närästys, vaikka söisi vaan salaattia. :(

Itseasiassa kiamaria salaatti ja tuoreet vihannekset aiheuttaa aika helposti närästystä :grin ainakin itsellä. Mulla tässä raskaudessa ei (ainakaan vielä) ole närästys pahasti vaivannut, esikoisen raskaudessa vaivasi paljon ja pupelsinkin silloin toisinaan pelkkiä puuroja :)

Fuji: Oon syöny magnesiumia mutta siitä ei ole nyt ollut apua. Nämä krampit alkaneet hieman yli viikko sitten ja ihan jokaöisiä ovat ja oman hetkensä kestää. Päivisin ei vaivaa :)

En tiedä miten kestän sit kun/jos mulle tulee kanssa tuo.. Mulla on siis tosta magnesiumista huolimatta öisin sellainen olo että kun venyttäisi vaan pohjetta tarpeeksi niin ihan varmasti kramppaa..

Mulla ei onneksi vielä kramppaa nukkuessa mutta kun herään öisin vessaan niin siinä kävellessä niin tuntuu, että jalat menee alta. Viime yö oli taas sieltä ja syvältä - ei vaan löydy asentoa jossa saisi nukuttua. Nukun sinne klo 2-3 asti ihan ok ja sit alkaa se pyöriminen. Loppujen lopuksi menin sohvalle nukkumaan ja se helpotti hieman. Ihan tyhmää. Pakko tänään mennä päikkäreille tai mä nukahdan pystyyn.

Olen kokeillut syödä ihan mitä vaan niin aina närästää. Ihan jäätävää, tällä vauvalla on syntyessään pitkät hiukset, jos vanhaa kansaa uskominen. :D

Vessassa on myös käytävä yön aikana ainakin 3krt. Ja sitten vaan pyörin sen jälkeen sängyssä, kun jalkoja särkee.

Muakin närästää lähes 80% päivästä.. Vikana ku meen nukkumaan ja kun herään. Hetkellistä helpotusta olen saanut novalucol tableteista. se järkky litku gaviscon ei tehnyt mitään, mikä toisaalta hyvä niin ei tarvii sitä yrittää saada alas. Ja siis aivan sama mitä ruoka aineita välttelee tai nauttii, niin närästää.

Mulla se gaviscon toimi kuin unelma.. Mut en kestänyt sitä makua.. Ja joo siis mulla myös toi että ihan sama mitä syön niin närästää..

Jee iski pahat jomotukset pitkästä aikaa.. Nyt siis ihan oksettaa ja nivuset särkee.. Ja mie olin just syömässä! No eipä tartte miettiä syömistä..

Mulla on ihan hirveetä tuo alaselkäkipuilu. Päivisin selviän sen kans ihan kohtuudella mut iltasin alkaa ja jos erehtyy menee maaten sohvalle lepyytteleen ni siitä ylös nousu on yhtä tuskaa. En ymmärrä mikä siinä on. Aikasemmista tosin oli ihan samaa, kait se on vaan niin kouetuksella kaikesta. Supistelut ei yhtään helpota asiaa, sillä yrittää hetken rentoutua ja maata mut ku ei pääse sit ylös. Muuten mulla on pitkään ollu seesteistä aikaa, oon nauttinu tästä!:happy: Paitsi kävelyllä yritän käydä päivittäin ja tuleekin käytyä lastenkin takia ni sillon en nauti. Selkäjomot alkaa heti 100m jälkeen ja supistelut 200m jälkeen:eek:

Mullakin viime yönä kramppasi pohje. On kyl niin ikävän tuntuista :hungover: Oon nyt nukkunut imetystyynyn kanssa, niin on vähän liitoskivut hellittäneet. :)

Mulla ei oo kipuja, nyt ei oo jalatka kramppaillu (puuta kopottaa) mut töissä maha kovettuu ja kiristyy välil tosi ikävästi, ei satu mut tuntuu epämukavalle.

Närästys alkoi taas pitkän tauon jälkeen. Kai se olis jollain koitettava kohottaa sängyn pääpuolta että sais nukutuks..

Tuntuuko jollain muulla jo vauvan hikka? En muista että olisin esikoisesta näin ajoissa tuntenut. Lisäksi myös tuntuu että liikkeetkin tuntuisi todella alhaalla ihan alavatsalla. Eilen kävelylenkillä oli kova painetta ihan alavatsalla ja huomasin jälleen vaappuvani. Kuvittelin jopa peilistä katsoessani että maha olisi jo "tipahtanut" alemmas ja kun ei mitään närästysvaivojakaan ole oikein ollut. Näh, kun ei saa unta niin tulee mietittyä kaikenlaista taas.

Kotimama täällä hikkaillaan milteimpä päivittäin. Esikoinen teki ihan samaa, mutta viikkoja en muista milloin alkoi. N.viikon verran on nyt tätä päivittäistä hikottelua jatkunut ja ihan alhaalla se mullakin tuntuu. Kävely on myös sellaista vaapuntaa tai taaperrusta, mitä en esikoisesta muista kuin ihan viimeisiltä viikoilta. Lantio alkaa myös olla niin löysä että iltaisin jo napsuu tuolta takaa alhaalta. Siitä, miten kivasti lonkkia, lantiota ja alaselkää juilii ei varmaan tarvi sanoakaan.. viikkoja nyt 29+1

Takaisin