Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla napsahtaa päivittäin monta kerta mahassa, luulen et kalvot tai vauva kun napsahdud kuulu ainostaan silloin kun vauva liikkuu. Jännä ääni, mieskin kuulee jos istuu mun vieressä. Ei kuulunut tollasi napsahduksia esikoista odottaessa.
Neuvolalääkäriltä kun kysyin niin totesti et se napsahdus on kuulema mun suoliääni, no ei kyl ole :D

Mun kaverilla kuulu kans tota napsumista, sit vauvan synnyttyä aina ku vauva imi peukaloa, sitte ku otti sen pois suusta ni kuulu semmonen "flop". Hän ainaki väitti et hällä ihan varmasti samasta syystä kuulu se ääni sillon raskausaikanaki:grin tiedä sitten...

Täällä ollut monen sattumuksen summasta kaoottinen ilta. Nostelin esikoista paljon, kannoin, stressiä mahtunut päivään ym. Kaupassa tuli monia vihlaisuja, nyt särkee nivuset, reidet, selkä.. Kävely hidasta. Vatsaa painaa mutta ei mielestäni supistele. Toivottavasti rauhoittuu pikkuhiljaa, nyt jo lepäilen sängyssä ja säin kasan suklaata. Vauva liikkuu hyvin. Nyt saatava vaan mieli ja kroppa rauhoittumaan. Huh. Mies viikonlopun reissussa ja yksin pitäisi selvitä päivistä. Miten musta nyt tuntuu että mun oltava tylsä äiti ja tylsä koiranomistaja ja jäytävä vaan lyhyet lenkit ja leikittävä rauhallisesti..

Kotimama, tuollaista mulla on päivittäin vaikken hirveästi teekään mitään, eli juu u..lepoa nyt! Ite en älynny höllätä silloin heti kun alkoi oireita tuleen elokuun puolella ja täällä mä nyt saikulla sit oon. Ja joudun oleen tylsä ihan kokopäiväisesti vielä kolme viikkoa. Pöh!

Aiemmin mulla ei oo ihan tollaista ollut. Kun käytiin eilen nukkumaan olin vieläkin ihan hermostunut ja huomasin miettiväni että mitä jos vauva syntyykin jo. Tai miten selviän viikonlopusta jos olo ei helpota? Nivuset ja ihan vatsan alaosa jomotteli tosissaan. Luulen että olivat pahemman luokan liitoskipuja? Tai muuten kehon hälytysmerkki. Huhhuh :( maanantaina rv 29+0, vielä saisi vauva ainakin sen 8vk pötsissä pysyä. Esikoisen puolesta vaan paha mieli, taidetaan viikonloppuna katsoa tavallista enemmän lastenohjelmia. Ei se muu auta.

Kotimama, voit aina käydä synnärillä tarkistamassa paikat mikäli yhtään arveluttaa. Turhia käyntejä ei ole.

Totta. Tänään ollut parempi olo mutta ei edelleenkään se "normaali touhukas" mikä yleensä olen. Uuvuttaa. Tänään sattunut ylävatsaan, suuhun tullut nesteitä eli taitaa närästys taas kolkutella. Tänään otetaan rauhallisesti :) herkkuja ostin kaappiin viikonloppua varten, toivottavasti närästys ei pilaa tätä :grin

Kuinka monella teistä muuten näkyy linea negra? Mä huomasin viime viikolla hennon viivan koko mahan yli.

Mulla on kans ollu parisen kuukautta linea negra..ihan alhaalta rintojen alle asti mutta aika vaaleana näkyy.

Ei näy lineaa muutaku karvojen muodossa. Liekö johtuu siitä että oon vaalea luonnostaan ja sinisilmäinen, eli tosi snadisti pigmenttiä.

Mulla on näkyny jo tosi kauan ja napaan asti on tuo. Ei kyllä ole mitenkään tummentunut.

Pikkasen hellänä "alakerta"... Illalla ja yöllä kovia sukkapuikkoja, kun olis puukolla tökitty...

Onko muilla ylävatsan arkuutta? Tuntuu ahtaalta heti tuosta rintojen alapuolelta aamusta iltaan. Varmaan kohtu jo sen verta ylhäällä että painaa muita sisuskaluja. Nyt ei närästyskipua ole perjantain jälkeen ollut mutta epämukava tunne ja röyhtäily jäi päälle kumminkin. Muistaakseni tämä helpotti sitten kun vauva "tipahtaa alemmas" ennen synnytystä. Ja happikin kulkee kehnosti.

Mulla on ajoittain tuota aristusta sekä siis ylä- että alavatsalla. Jos varsinkin jos syön paljon kerrallaan niin tulee tosi kamala olo. Ton pienen lievän ahdistuksen tunteen kestän kyllä vaikka sitä jatkuu aamusta iltaan..

Lisäksi nälän tunnetta en ole oikein tuntenut päiviin. Ainoastaan aamulla ennen aamupalaa. Mitään ei oikein tee mieli eikä mikään maistu. Varmaan tämä tukala fiilis tekee omansa. Annoskoot pienentyneet entisestä. Syön kuitenkin vaikka ei nälän tunnetta olisikaan viidesti päivässä ja silti sen kaksi lämmintä ateriaa. Puuroa menee kans aika paljon, siitä tulee jotenkin hyvä olo :)

Takaisin