Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nojuu :D monennellakos viikolla sää nyt sit olitkaa?

Täytyykin laittaa omasta "turvotuksestani" myös kuvaa tänään :D

Mulla on napaki tullu "esiin" taas. Paniikissa olin, ku sohvalla löhnäsin ja siinä se napa turvotuksinee taas yritti "ylähuulinapailla" (miehen sanonta heh). Järkyttävä turbo turvo!

01d81fd3bc46d9d9dafb79d151117aa3

Tältä näyttää ylhäältäpäin :'D

Oikeesti onko muita jotka on väsyneitä 24/7 silleen, että ei jaksa muuta kuin tuijottaa koneen näyttöä ja telkkaria möllöttää sohvalla viltin alla ja nukuttais kokoaja? Tätä väsymystä on kestänyt nyt kolmisen viikkoa.. Tänään on meinannut päästä monesti itku, kun v*tuttaa olla kokoajan näin väsynyt! Haluisin jaksaa olla pirteämpi äiti. Kyllä mie siis touhuun pojan kanssa, mutta kokoajan silmät ristissä ja en kuule mitään, kun oon pirun väsynyt ja ei jaksa vaan rekisteröidä hirveemmin mitään. Ruuatkin on ollut jotai pikaa, perunat kiehuu, jauhelihakastike porisemaa, nakit uuniin, kinkkukiusaus.. Jotenkin niin hirvee olo, kun ei jaksa monipuolista ruokaakaan tehdä. Viime viikolla pakotin itteni pullia leipomaan silmät ristissä, kun halusin tehdä jotain miun rakkaille miehille. Oon aina tehnyt kunnon ruuat ja leiponut päälle. Mut nykyää ruuat koostuu helpoista ja melko yksipuolisista ruuista.. Kohta ois viel esikoisen 2v-synttärit....... Miten mie jaksan tehä mitään? Pakkohan se on, mut iha hirveetä tää väsymys. Ja anteeksi vuodatus.. Tehopakkaus on muuttunut mitättömäksi laiskuriksi.

Ei hitto! Ollut kaikenlaisia raskausoireita melko paljonkin. En oo vielä tehnyt testiä, huomenna tarkoitus tehdä. Oon aika yllättynyt, että oireet on alkanu näin aikaisin eli viime perjantaina rv 3+3. Mahassa tuntu 5 sek vihlaisu ja sitten alko oireet. Uusin on nyt tänään turvotus. Teen istumatyötä ja tuntuu ihan mahdottomalta istua farkkujen kanssa. En todellakaan tajunnu, että oireet alkaa näin aikaisin ja näin vaihtelevina. Tuntuu, että mulla on ollu kaikki mahdolliset jo tän neljän päivän aikana. Tässä tuskin on epäilystä, oonko raskaana vai en. Eipä sitäkään tiedä.

Mutta onko teillä muilla siis ollut turvotusta missä kohtaa raskautta / raskauksia? Jos nyt siis olen raskaana, tämä on eka. <3

Onko muilla ollut hengenahdistusta oireena? Mua ahdistaa henkeä jos vähänkin liikun nopeampa ja etenkin aamuisin.. pelottaa tommonen, esikkosta oli vasta loppuvaiheessa eikä näin alussa :/ sykeki nousee tosi helposti

Kun oireeni hävisivät viikko sitten ma-ti, olen ollut aivan paniikissa sekä täysin varma, joinakin päivinä 100% varma, että en kanna mitään elävää sisälläni. Olen ollut varma, että saamme kuulla ensi tiistaina ikäviä uutisia varhaisultrassa. Siihen päälle influenssassa makaaminen 24/7 (aivan kaamea olo ja tauti!!) on lisännyt murehtimista, kun ei ole ollut mitään muuta kuin aikaa ajatella.

Tein kuitenkin viimeksi maanantaina vahvat viivat raskaustestiin. Nyt viime yönä alkoi yhtäkkiä uudelleen vihdoin rintojen arkuus ja heräsinkin yöllä moneen kertaan siihen kuinka kipeät ne olikaan. Alavatsaa on myös koko ajan tämän viikon juilinut ja hieman jomotellut sekä vatsa on turvoksissa sekä aamulla että illalla mutta erityisesti illalla näyttää, että raskaus olisi pidemmälläkin. Ei ole itkuherkkyyksiä eikä mitään, mikä ihmetyttää. On vain ollut vahva tunne, että en ole raskaana.

Nyt tänään tuntuu, että VOISIN olla raskaana. Ah mikä kaivattu tunne. :)

Niin ja oireisiin vielä mitä on ollut koko ajan: alavatsaa repii yskiessä ja aivastaessa ja influenssan kourissa aivastukset ja yskimiset pitää tehdä kaksinkerroin koska muuten kramppaa hulluna.

Onko muilla ollut hengenahdistusta oireena? Mua ahdistaa henkeä jos vähänkin liikun nopeampa ja etenkin aamuisin.. pelottaa tommonen, esikkosta oli vasta loppuvaiheessa eikä näin alussa :/ sykeki nousee tosi helposti

Mulla on ollut hengenahdistusta, oli jo ennen plussaamista ja kun plussan tein, niin selittyi se outo oireilu, mikä oli pelottavaa. Nyt influenssasta johtuen en tiedä mikä on raskautta ja mikä influenssaa, kun influenssa aiheuttaa hengenahdistusta.

Toki onhan mulla koko ajan ollut kaikenlaisia ihmeoireita joita ei oikein selitä muu kuin raskaus... :'D Ja epäily raskautta kohtaan on ollut alusta lähtien, johtuen lähinnä siitä, että elämässäni on ollut niin paljon haasteita ja surua, että on vaikea uskoa siihen, että minä voisin saada jotain hyvää. Kuitenkin niitä selittämättömiä outoja oireita on mm.:

Minä, joka ennen rakastin koiranpennun pusuja ja pussailin koiranpennun kanssa monia kymmeniä kertoja päivässä, niin nyt en voi sietää niitä!

Minä, joka rakastin cashewpähkinöitä ylikaiken, en enää tykkää niistä!

Minä, joka join aina kolme kahvikuppia aamuisin, en saanut alas viime viikonloppuna anoppilassa kuin hädin tuskin yhden kupin väkisin ja sekin maistui pahalta ja palaneelta!

Lisäksi nännipihat on ollut plussaamisesta eli pitkäperjantaista asti huomattavasti isommat. Rinnat muutenkin on pinkeät, täynnä tavaraa, vaikka eivät välissä arat olleetkaan. Nyt ne on sekä täydet että hemmetin arat.

Mie itkin tänää, kun luin tota oma päiväkirja osioo. ::D Ja muutenki meinaa itkettää tosi herkkään. Varsinkin jos telkassaki joku pillittää ni meitsi on kans pillittämäs ihan vaa sen takii, kun tuo toinenkin itkee :grin:rolleyes:

Mulla ei ole nyt muutamaan päivään ollut minkäänlaisia oireita. Tuntuu että aiemmin ollut rintojen aristaminenkin on poistunut. Tietysti olen käyttänyt aikani googlailemalla (mitä luonnollisesti pitäisi välttää) ja sen seurauksena olen ihan sekaisin:
Oireettomuus voi olla keskenmenon oire. No, sitten mietin, että alaselkää sattui muutama päivä sitten. Eikun googlaamaan ja sama tulos. Samoin solisluun alta sattui muutama päivä sitten. Googlaus ja sama lopputulos. Toki useassa paikassa vakuuteltiin, että raskaana voi olla ihan oireettakin, mutta aina vaan jää nuo pessimistisemmät vaihtoehdot mieleen pyörimään. Alkuraskauden ultraan on aikaa vielä melkein pari viikkoa ja tuntuu että tulen hulluksi siihen mennessä :nailbiting:

Mulla ei ole nyt muutamaan päivään ollut minkäänlaisia oireita. Tuntuu että aiemmin ollut rintojen aristaminenkin on poistunut. Tietysti olen käyttänyt aikani googlailemalla (mitä luonnollisesti pitäisi välttää) ja sen seurauksena olen ihan sekaisin:
Oireettomuus voi olla keskenmenon oire. No, sitten mietin, että alaselkää sattui muutama päivä sitten. Eikun googlaamaan ja sama tulos. Samoin solisluun alta sattui muutama päivä sitten. Googlaus ja sama lopputulos. Toki useassa paikassa vakuuteltiin, että raskaana voi olla ihan oireettakin, mutta aina vaan jää nuo pessimistisemmät vaihtoehdot mieleen pyörimään. Alkuraskauden ultraan on aikaa vielä melkein pari viikkoa ja tuntuu että tulen hulluksi siihen mennessä :nailbiting:

Juuri samoissa tunnelmissa minä olen täällä elänyt yli viikon... :'/ Olin ihan sataprosenttisen varma, että en ole raskaana. Sanoin miehelle, että TIEDÄN SEN. Tänään ei enää tunnukaan siltä, tänään tunnen olevani raskaana. Miksi? Viime yönä palasi oireilu. Mullakin nimittäin suurin osa oireista katosi ja se todella oli pelottavaa. Nyt uskon, että taidan ehkä olla raskaana.

Pystyn siis hyvin ymmärtämään sua ja sitä kuinka rankkoja tunteita käyt läpi ja kuinka siihen murehtimiseen jää kiinni vaikka kuinka yrittäisi järkeistää... :'( <3

Mullehan tuli kauhea alavatsa- ja alaselkäkipukohtaus viime pe-la. Alavatsaa jomotti, vihloi, särki ja alaselkä oli aivan tulessa. Soitin terveyspalveluiden neuvontaan niin SH tyynen rauhallisesti totesi että sieltä voi keskenmeno tulla... senhän halusinkin kuulla? Huhheijjaa. Kipu meni ohi yön aikana nukkuessa, päivä oli kaikkinensa stressaava joten stressi selkeästi laukaisi ja pahensi oireita. Olin aivan varma, että kannan kuollutta alkioo kohdussani kunnes tänään en enää olekaan niin varma asiasta vaan uskon olevani raskaana. Kuinka paljon sh:n "kannustavat sanat" pahensi pelkoa? Sitäpä voi miettiä.

Uskon kuitenkin Virmu, että suurella todennäköisyydellä sullakin siellä on kaikki kunnossa! Suuremmalla todennäköisyydellä kaikki on hyvin. <3 Onneksi muakin on muistutettu siitä.

Jännä jos itse epäilee km, että ei voida paljo ennemmi ultrata.

Mut toivottavasti kaikilla on kyytiläiset loppuun asti kyydis :)

Mullehan tuli kauhea alavatsa- ja alaselkäkipukohtaus viime pe-la. Alavatsaa jomotti, vihloi, särki ja alaselkä oli aivan tulessa. Soitin terveyspalveluiden neuvontaan niin SH tyynen rauhallisesti totesi että sieltä voi keskenmeno tulla... senhän halusinkin kuulla? Huhheijjaa. Kipu meni ohi yön aikana nukkuessa, päivä oli kaikkinensa stressaava joten stressi selkeästi laukaisi ja pahensi oireita. Olin aivan varma, että kannan kuollutta alkioo kohdussani kunnes tänään en enää olekaan niin varma asiasta vaan uskon olevani raskaana. Kuinka paljon sh:n "kannustavat sanat" pahensi pelkoa? Sitäpä voi miettiä.

Uskon kuitenkin Virmu, että suurella todennäköisyydellä sullakin siellä on kaikki kunnossa! Suuremmalla todennäköisyydellä kaikki on hyvin. <3 Onneksi muakin on muistutettu siitä.
Kiitos Browneyedgirl, ei tätä ajatusten kierrettä tosiaan saa millään poikki ennen kuin joku muu vähän tsemppaa ja muistuttaa ettei ne asiat välttämättä niin huonosti ole. Toivotaan että minullakin on vaan joku oireeton välivaihe menossa. Kiva että olet itse taas paremmalla mielellä tuosta sh:n tökeröstä ulosannista huolimatta!

Takaisin