Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä toivon, että vältyn pahoinvoinnilta tällä kertaa. Viimeksi oksensin rv6-15..

Mulla on tänään ollu pahaolo koko aamun.. Ei varsinaisesti okseta mutta kaikki tekee pahaa. Eipä oikeinmaita syödäkkään mitään.. Ja eilen tajusin et mä en päivän aikana syö paljon mitään.. Siis tosi vähän..

Mulla tänään 5+1 omien laskujen mukaan. Tissit on ku tiiliskivet ja väsyttää niin hitosti! Lisäks on alkanu vähän närästää/röyhtäytyttää viime päivinä... Onko muilla samaa vai johtuukohan jostain ihan muusta? Ei oo mulle muuten tyypillistä. Vielä ei ainakaan oo pahoinvointia ollu, saa nähä tuleeko!

Täällä oireet kyllä vaihtelee aikalailla päivittäin. Välillä tosi huono-olo sitten toisinaan taas tosi hyvä. Välillä turvottaa ja välillä ei eli hyvin vaihtelevaa kyllä. Arkuus tisseissäkin on hyvin aaltomaista. Väsymys sen sijaan on kyllä aivan jatkuvaa. Töiden jälkeen olisi aina ihan valmis nukkumaan. Ajoittain sitä jopa miettii, onkohan kaikki kohdillaan? Mutta sitten sen ajatuksen pyyhkiikin mielestään pois. Mulla on viikkoja nyt 7+4 ja nyt on alkanut tuntua ajoittain sellaista jännää tikuttelua kohdussa... Mä en esikoisen ajalta muista mitään muita oireita kuin pahoinvoinnin...

Oon ollut hämmentynyt, kun nyt on niin voimakkaasti oireita. Viikkoja vasta 4+1. Välillä hirmuinen hiki puskee, pääasiassa olen jatkuvasti viluinen nyt raskaus aikana ollut. Kiinnittymisen aikoina oli nenä iltaisin aivan tukossa. Nyt nuha jäänyt päälle. Maha on niin turvoksissa, että on siirryttävä leggareihin ja kaivaa esikoisen äitiyshousut. Lämpö vähän koholla. Menkkamaista kipua alavatsassa ja välillä alaselässä. Päänsärky yllätti myös aamupäivällä. Aamuisin herään aikasin ja illalla väsyttää. Plussa on vahvistunut eka plussauksesta. Oon todella iloinen, kun on oireita, mut välillä pelottaa et mistä moinen runsaus? Esikoisesta oli myös oireita, mut ei musta näin aikaisin näin paljon. Rinnat ovat saaneet olla entisellään, kuten oli esikoisestakin näillä viikoilla.

Ylävatsan turvotus, väsymys, huimaus, jano ja rintojen arkuus. Ei okseta, jes!

Rv 6+4

Muokattu viimeksi:
Koivumetsä: mua kanssa hikoiluttaa! Enkä todellakaan muista että esikoisesta olis ollut vastaavaa. Me mennäänkin aika samoilla viikoilla, mulla on nyt 4+2.

6+6, paha olo on kokonaan pois mutta närästys on tullut jäädäkseen. Samoin kun vähän hötkyin koiratreeneissä niin jo meinas ruuat tulla ylös... Tuntuu kuin olisi joku refluksitauti tms vaikkei aikaisemmin ollut moisia oireita.

Piti varmuuden vuoksi tänään pissata vika testi pois, et oonhan mä vielä raskaana :grin no olin mä :p

6+4 ja ei ainakaan oksennusolot ole helpottamaan päin. 3 viikkoa ollut ja kokoajan pahentunut ja odotan rv9-11 vielä pahempia oloja, kun tulee epätoivoisesti luettua kaiken maailman lääkäri sivustoja ja kirjoja millon luvassa helpotusta/pahempaa kuten esikoisen aikaan. Esikoisen kirjaan olin merkannu olojen loppumisen rv11. Eli vielä jos pääsisin niin "vähällä" kuten esikoisesta niin 4 viikkoa vielä ! Jaksaa jaksaa.. Muut nukkuu, meitsiä väsyttää myös, mutta minkäs teet kun piti nousta ykäämään.

Kumpa tää lahjoittaminen kävisi niille helposti jotka täällä janoavat näitä oloja! Ja ilman palautusoikeutta.

Mulla rv 7 ja ensimmäistä kertaa elämässäni kärsin pahoinvoinnista aamuisin ja iltaisin. rinnat aristaa ja pissalla joutuu juoksemaan. voiko olla mahdollista että maha näkyisi jo näillä viikoilla? LA 7.12.2016 ONNEA KAIKILLE ODOTTAJILLE! :)

4+0 vasta menossa...ja en oikein usko edes testitulosta vielä, mutta pakko kai se on uskoa niitä pieniä viivoja ;)
Mutta siis oireina rinnat ja etenkin nännien alue ihan hirmu kipeänä ollut jo viikon. Tosi isoa huimausta ollu puolisen viikkoa. Ja tuo nälkä...POHJATON :D

Täytyy sanoo etten muistanut millasta se raskaus pahoinvointi on.. Nyt muistan.. Eilen ja tänään halaillu urakalla pönttöä, mitään ei tuun ylös mutta yökättää silti.. Ja se huono olo.. Huh.. Ja eilen se oli myös illalla..
Tänään herätty 5.20.. Eli aamuvirkku ja illantorkku vaikka aina oon ollut just toisinpäin..
Rv Ultran mukaan 6+3...

Tää huonon olon ja nälän yhdistelmä on tosi "hauska". Mitään ei tee mieli ja monet hajut ällöttää, jopa ruuan koostumus ällöttää. Mut sit kun alkaa syödä, menee kevyesti melko isokin annos.. Ottaisko vielä leipää, joo. Hedelmää tai jugurttia jälkiruuaksi? Joo. Eikä tullut edes täyteen :D. Mulla rv 4+2.

Tää on kyl niin ärsyttävää, ku jos ei syö, tekee pahaa. Mut jos syö, ni heti tekis mieli tunkee sormet kurkkuun. Ei siis tuu semmosta pahaa eikä etovaa olo, vaan semmone, et tekis mieli heittää sormet kurkkuun :/ Ei ees tuu pahemmin syöty enää, ku en tiiä, kumpi olo on pahempi.
Mä voin Pilvilinna ottaa sun pahoinvoinnin, jos sä otat tän iljettävän "sormet kurkkuun" olon. Millon sopis vaihto?

Voi kuule, mun täytyy vähä väliä työntää sormet kurkkuun jos ei yökkäys itse tule, kun helpottaa jokski aikaa. Että vaikka heti?

Täällä rv 6+2 ja eilen oksensin ensimmäistä kertaa raskauden vuoksi. Rasti seinään :hungover: Samoin illalla tuli yökkäysrefleksi kun pesin hampaita. Tänään taas ihan normaali olotila. Rinnat ovat olleet todella arat pari viikkoa. Yölläkin välillä herään kivistykseen. Nukun normaalisti mahallani, mutta en ole pariin viikkoon sitäkään enää tehnyt. Ruoka maistuu, etenkin suolainen. Makea on alkanut tökkimään aika pahasti.

Pistätkö Matkahuollon mukana?
Tiedän, et mun pitäis olla ilonen, ku en joudu halaa pönttöö. Jotenki vaan tuntuu väärältä, et jotkut kärsii joka raskaudessa pahoinvoinnista ja sit yks tämmöne idiootti pääsee helpommal, mut silti itkee kaikest :/ Yritän aina laittaa asiat oikeisiin suhteisiin, mut ei se aina onnistu.
Kyllähän mä sun pahoinvoinnin voisin ottaa, jos se olis mahdollista. Oppisin ainakin olemaan valittamatta pienistä.

Takaisin