Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen palellut iltaisin tosi paljon. Pitkää pyjamaa ja villasukkia on tarvinnut. Mietin, että en kyllä ole mitenkään väsyneeksi itseän tuntenut, mutta toisaalta olen kyllä käynyt nukkumaan kymmenen kieppeillä ja nukkunut melkein kahdeksaan saakka että toisaalta kyllä siinä yöunta on tullut enemmän ku normaalisti. Just eilen aloin huolestua kun ei oikein pahoinvointia ole enää ollut mutta aamulla sitten oli pakko kakoa pari kertaa lavuaariin päin. En ole oksentanut, mutta yökkäysolo on kyllä taas tuttu.

Joo, mullakin peiton lisäksi semmonen paksu huopaviltti illalla ja siihe mies antaa palan omaa peittoa päälle ni on ok sitte vasta. Järkkyy tää kylmä. No kylmäminen viestittäis poikaa:wink

Mä ihmettelen edelleen, että oireeni ovat niin kovin vähäisiä, vaikka tiistaina varhaisultrassa kaikki oli oikein hyvin. Minulla ei edelleenkään pahoinvointia ja kuvotuskin on mennyt tällä viikolla ohi, maanantaina vielä kuvotti iltapäivästä iltaan asti mutta ei juuri enää. Oireita kyllä on: hajut tulee tuulahduksina todella voimakkaasti, nenä tukossa, vatsa älyttömän turvoksissa, kahvi ja tee ei maistu, mikään ruoka ei oikein maistu, kaupassa täytyy valikoida tarkasti mitä tekee mieli, ilmavaivat on pahoja ja alavatsaa koko ajan lievästi hieman jomottelee, menkkakipumaisesti. Silti pahoinvoinnin puute ihmetyttää, toisaalta olen hyvin tyytyväinen ollessani onnekas pahoinvoivaton. Rinnatkaan ei ole juuri kipeät, hieman arat kylläkin mutta eivät haittaavasti, eivät myöskään ole turvoksissa kuten plussaamisen keskellä olivat. Valkovuotoa ei tule. En ole sen erityisemmin jäässä tai palele. Yöllä päinvastoin hieman kuuma yhdellä peitolla. En myöskään kärsi mistään järjettömästä väsymyksestä mistä aina puhutaan raskaudessa. Oireet siis hyvin hyvin vähäisiä vaikka ultrassa kaikki kunnossa.

Onko täällä muita joilla näin vähän oireita?

Rv 7+2

Tosin kyllä iltaisin mua väsyttää tosi paljon ennen kymmentä niin että olen nukahtanut monina iltoina ennen miestä, koska on vain ollut pakko mennä nukkumaan. Uniongelmat on pahoja, tosin ne voi johtua ihan unilääkkeen lopetuksesta. Ummetus on pahentunut raskauden myötä. Ja nälkä on ihan koko ajan! Parin tunnin välein pitää syödä jotain, muuten alkaa heikottaa. Ja aamuyölläkin tai viimeistään seitsemältä syön sängyssä puolikkaan banaanin.

Oireitakin siis on mutta kun ei ole järjetöntä väsymystä päiväsaikaan eikä aamupahoinvointia eikä oksentelua eikä rinnat tosi arat niin siksi aina vaan ihmettelee... vaikka ei pitäisi, pitäisi muistaa, että oireita on paljon ja minä nyt en onnekkaana kärsi ainakaan vielä pahoinvoinnista. :)

Rv 7+2

Niin ja kaikkihan ei kärsi pahoinvoinnista. Muistan esikoisen aikaan lukeneeni jonkun artikkelin pahoinvoinneista, koska mulla oli esikoisesta ihan järkyttävät olot (ja ei nääkää huonona kakkosena tule), niin että raskauspahoinvoinnit ois kehon yksi tapa yrittää saada "vierasta" kehosta pois. Vaikka eihän se oksentamalla todellakaan lähde, mutta se on vielä joidenkin keholle vieras, että jotkut kärsii alussa ja jotku läpi raskauden. Itse toivon taas, että nää olot loppuisi piakkoin. Ei oo todellakaan kiva. :sorry: Haluaisin olla kuin äitini jolla oli vain, että joidenkin ruokien valmistustuoksut oli, että "hyi v*ttu", mut muuta ei.. Ollapa itse kans noin vähä oireinen, mutta ei. :sad001

Browneyedgirl, taisin kirjoittaakin jo aiemmin että mun siskolla on kolme täysin oireetonta raskautta onnellisesti takana. Itse kuulun myös niihin joiden ei ole tarvinut pönttöä vielä syleillä. Muutaman kerran on ollut etova olo ja heikottamaan alkaa jos ei syö pariin tuntiin. Jotenkin sellainen oli, että jos oksettais ja olis paha olo niin tämä raskaus tuntuis jotenkin konkreettisemmalta. Kova nälkä on kyllä kokoajan. Ens viikon torstaina on varhaisultra ja sittenhän sitä saa vastauksia mielessä pyöriviin kysymyksiin.

Just täällä "kiroan" ne onnelliset jotka pystyy nauttimaan alkuunkin raskaudesta nimim. Eilen ja tänään kokoaja oksetusolo ja mietin millo sielt tulee ylös.. Kumpa nää viikot menis nopeesti! Toivon, että esikoisen odotuksen mukaan menis tääki eli rv 11 tienoilla ois helpotusta tiedossa. Nyt rv6..

Olkaa te onnellisia joilla ei oo tätä oloa!

Tsemppiä kaikille oireidensa kanssa! Itsellä turvotusta, nippailuja alavatsalla jo useamman viikon, muuten ei juuri mitään. Tosin tänään huomasin, että hierojan pöydällä vatsallaan makaaminen aiheutti varsin ikäviä tuntemuksia etumuksessa eli kai tuolla rintamasuunnalla on myös jotain tapahtunut.

Browneydedgirl, täälläkin yksi suht oireeton joulukuinen. Viikon päästä selviää, onko kaikki pienellä hyvin. En kuitenkaan osaa oireettomuudesta tällä kertaa stressata, koska esikoista odottaessa oli ihan sama juttu. Suu auki vaan luin kaikkia juttuja, ku typit ei ees pysty käymään suihkussa, ku rinnat on niin arat, että veden tulo sattuu tai et oksettaa vaan koko ajan eikä mitään pysty syömään jne. Mulla ei todellakaan ollu mitään tommosia ja näin jälkikäteen olen tajunnut, kuinka onnekas olinkaan (ja olen nytkin). Eli nauti nyt sinäkin tuosta vähäoiresuudesta!

Tsemppiä kaikille oireidensa kanssa! Itsellä turvotusta, nippailuja alavatsalla jo useamman viikon, muuten ei juuri mitään. Tosin tänään huomasin, että hierojan pöydällä vatsallaan makaaminen aiheutti varsin ikäviä tuntemuksia etumuksessa eli kai tuolla rintamasuunnalla on myös jotain tapahtunut.

Voiko alkuraskaudessa käydä vielä ihan normaalisti hieronnassa? Kerrotko, että olet raskaana, otettiinko se jotenkin huomioon? Itse juurikin kaipailisin hierontaa niskoille, hartioille ja selälle. Katselin, että raskaushieronnasta veloitetaan hirveästi enemmän. Ärsyttävää! Tutulla hierojalla ei taida olla mahdollisuutta hieroa muuta kuin makuultaan joten tässä oon pohdiskellut mihin hakeutua ja mitä tehdä asian suhteen.

Kerroin ennen hierontaa ja tästä syystä vaihtoi öljyn luomuversioon (siinä ei tainnut olla niin paljon eteerisiä öljyjä myöskään). Hierojan mukaan voi hyvin käydä. Kun masu kasvaa, voi hieronnan tehdä kyljellään tai istuvassa asennossa.

Mulla on nyt pari päivää ollut pientä kuvotusta (vihdoinkin!), joka alkaa yleensä iltapäivällä. Sinänsä hyvä, niin ei haittaa työajalla. Muita oireita ei juuri ole. Nännit aristavat koskiessa, muttei muuten. Ja en tiedä liittyykö raskauteen, mutta olen viime aikoina nähnyt kauheesti unia. Melkein joka yö ja ne vielä muistaakin aamulla. Viime yönä mut kidnapattiin mutten ollut siitä moksiskaan vaan käppäilin coolina sieppaajan perässäympäriinsä :grin
Tänään 7+0 ja ens tiistaina vihdoin ultraan tsekkaamaan tilanne.

Täällä tänään 7+0. Parin viikon ajan pientä kuvotusta. Eilisestä lähtien todella huono-olo, mikään maistu, oksettaa koko ajan. Yöllä ei pystynyt juuri nukkumaan. Onko moni törmännyt yöpahoinvointiin? Onko löytynyt keinoja, jotka auttaa?
Ensimmäsitä odotetaan, joten vinkit tervetulleita :)

Suolakeksit on auttanut mulla iltasin pahoinvointiin, niistä tulee kyl vähän turvonnu olo mut toimii :)

Todella omituista. Oon parina yönä herännyt alavatsakramppeihin, mut sit nukahtanut aina uudestaan. Eilen ei kuitenkaan tullu valkovuotoa juuri ollenkaan. Jotenkin tosi pelottavaa, koska eiliseen asti on tullut aika paljonkin. Tissit edelleen arat, lähes jatkuva nälkä, pientä väsymystä ja vähän viluttaa.. ala vatsassa semmonen menkkamainen jomotus joka on nyt pari päivää kestänyt..(se jomotus katosi jossain vaiheessa muutamaks päiväks) kovin häiritsee toi valkovuodon yhtäkkinäinen vähyys :confused:

Edit. Täl hetkellä siis rv 5+4 :cool:

Muokattu viimeksi:
Suolakeksejä ja suolapähkinöitä laitettu tilaukseen kaupasta :)

Mulla ei ole valkovuotoa ollut juuri ollenkaa. Menkkamaisia kipuja kylläkin lähes päivittäin.
Pahoinvointi vaan vetää voimat täysin nolliin ja toki yöunien vähyys myös :yuck:

Mulla ollut neljäs yö ilman pahoinvointia, kun oon tankannut just ennen nukkumaan menoa kaks tonnikala paahtoleipää. Siinä on mulle ilmeisesti riittävästi kaikkea, että aamulla kuuden maissa alkaa sit taas kuvotella vasta.

Mulla kans on oireita aika vähän.. Väsymys (voi johtua uudesta työstäkin), jotku hajut kuvottaa ja turvotus.. Tyhmä kysymys mut voiko raskaus vaikuttaa hiuksiin ku mulla on kamalia takkuja hiuksissa nyt kokoajan!!!! Niin ärsyttävää!!!

Huonovointisuutta ei ole nimeksikään enää mutta närästys, ai että. Mua ei normisti närästä ikinä ja nyt tuntuu kuin olisin kävelevä, palava, rintakehä/nielu.

Mä ihmettelen edelleen, että oireeni ovat niin kovin vähäisiä, vaikka tiistaina varhaisultrassa kaikki oli oikein hyvin. Minulla ei edelleenkään pahoinvointia ja kuvotuskin on mennyt tällä viikolla ohi, maanantaina vielä kuvotti iltapäivästä iltaan asti mutta ei juuri enää. Oireita kyllä on: hajut tulee tuulahduksina todella voimakkaasti, nenä tukossa, vatsa älyttömän turvoksissa, kahvi ja tee ei maistu, mikään ruoka ei oikein maistu, kaupassa täytyy valikoida tarkasti mitä tekee mieli, ilmavaivat on pahoja ja alavatsaa koko ajan lievästi hieman jomottelee, menkkakipumaisesti. Silti pahoinvoinnin puute ihmetyttää, toisaalta olen hyvin tyytyväinen ollessani onnekas pahoinvoivaton. Rinnatkaan ei ole juuri kipeät, hieman arat kylläkin mutta eivät haittaavasti, eivät myöskään ole turvoksissa kuten plussaamisen keskellä olivat. Valkovuotoa ei tule. En ole sen erityisemmin jäässä tai palele. Yöllä päinvastoin hieman kuuma yhdellä peitolla. En myöskään kärsi mistään järjettömästä väsymyksestä mistä aina puhutaan raskaudessa. Oireet siis hyvin hyvin vähäisiä vaikka ultrassa kaikki kunnossa.

Onko täällä muita joilla näin vähän oireita?

Rv 7+2

Täällä!
Ihan kuin kirjoittaisin itsestäni. Oireet todella vähäisiä. Keskenmenneessä kuvotti aamuisin ja nyt ei ole juuri mitään.
Alavatsalla nippailee ja kouraisee ajoin, mutta ei juuri muuta.
H6+2

Takaisin