Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt 36+3 ja mie oon kans ihan kypsä synnärille. Joka paikkaa kolottaa ja olo on ikävä. Alaosasto on kipeä ja vatsaan sattuu kun kävelee. Öisin en saa kunnolla nukuttua kun lonkat ja kädet puutuu joka asennossa. Nyt muutenkin odottavan aika tuntuu pitkälle. Olen ollut kotona jo kuusi viikkoa saikulla ennen äitiyslomaa, joten kaikki on valmiina. Halusin tällä kertaa olla valmistautunut paremmin. Esikko syntyi 36 viikolla enkä,ollut laittanut kaikkea valmiiksi kun kaikki sanoi, että yli se menee.

Mäkään en käytä sukkia vielä. Tosin ongelmana ei ole turvotus kun sitä ei onneksi ole, mutten vaan taivu laittamaan sukkia jalkaan enää tän mahan kanssa. :grin Vetelen siis edelleen tyylikkäästi ballerinoissa. Onneksi ulkona on vielä kohtuu lämmin. Niinä päivinä kun on ollut pakko laittaa tennarit jalkaan, niin onhan se kamalaa äheltämistä kun ensin äheltää sen kengän ja sitten on noustava puuskuttamaan ylös ja seuraavaksi ähellettävä nauhat kiinni ja taas noustava ylös puuskuttamaan ennen vastaavaa operaatiota toiselle kengälle. :hilarious: Ei taida siis olla vauva mahassa vielä laskeutunut kun painaa niin kovasti keuhkoja. Ja miehelle toki kyyneleet silmissä vakuutetaan, ettei todellakaan tarvita mitään apua. :cool:

Täällä on nyt häpyluu kipeytynyt oikein kunnolla. Terkkari jo viimeeksi tunnusteli, että kovin oli kuulemma liitos pehmentynyt. Mutta nyt se viiltelee vähän väliä. Varsinkaan kun en osaa oikein vain olla, saati että esikoinenkaan antaisi olla rauhassa!

Mäkään en käytä sukkia vielä. Tosin ongelmana ei ole turvotus kun sitä ei onneksi ole, mutten vaan taivu laittamaan sukkia jalkaan enää tän mahan kanssa. :grin Vetelen siis edelleen tyylikkäästi ballerinoissa. Onneksi ulkona on vielä kohtuu lämmin. Niinä päivinä kun on ollut pakko laittaa tennarit jalkaan, niin onhan se kamalaa äheltämistä kun ensin äheltää sen kengän ja sitten on noustava puuskuttamaan ylös ja seuraavaksi ähellettävä nauhat kiinni ja taas noustava ylös puuskuttamaan ennen vastaavaa operaatiota toiselle kengälle. :hilarious: Ei taida siis olla vauva mahassa vielä laskeutunut kun painaa niin kovasti keuhkoja. Ja miehelle toki kyyneleet silmissä vakuutetaan, ettei todellakaan tarvita mitään apua. :cool:

Täällä on nyt häpyluu kipeytynyt oikein kunnolla. Terkkari jo viimeeksi tunnusteli, että kovin oli kuulemma liitos pehmentynyt. Mutta nyt se viiltelee vähän väliä. Varsinkaan kun en osaa oikein vain olla, saati että esikoinenkaan antaisi olla rauhassa!
Ota tuoli ja kenkälusikka käyttöön. Helpottaa kummasti.

Viime raskaudessa kun loppuraskaus oli keskellä talvea en olis selvinnyt ilman pitkävartista kenkälusikkaa! Ostin sellasen itelleni töihin kans. Nyt käytän vaan crockseja niin ei tarvii kenkälusikkaa. :)

Mulla on semmoinen kuminauha lenkkareissa ettei tartte sitoa. Niillä tai ballerinoilla joka paikkaan. Ja joo, pitkävartinen kenkälusikka on eteisessä. Neuvolassa meinasi itku päästä ku sielä ei ollu kenkälusikkaa. Kenkien ja sukkien laitto ilman apua ei onnistu ollenkaan kumartumalla, jos on supistus just päällä. Sillon sattuu mahaan niin ja ei vaan taivu. Jouduin viimeksi vähän sikaa istumaan neuvolan aulassa kun ei ollu sitä lusikkaa ja oli piiitkä supistus.

Niin joo ja mulla on alkanu crocsitkin jo kiristää jalassa. Lenkkarit saa änkemällä. Ne on ollu semmoset viime talvena paksujen villasukkien kanssa pidettävät lenkkarit...

Mulla menee jalkaan Adidaksen superstarit kun nauhat on tosi löysällä... Ja se on sen verran tukeva kenkä, et ei tarvi jalkaan laittaessaan koskea koko kenkään vaan menee ihan seisaaltaan pukkaamalla.

Mulla on semmoinen kuminauha lenkkareissa ettei tartte sitoa. Niillä tai ballerinoilla joka paikkaan. Ja joo, pitkävartinen kenkälusikka on eteisessä. Neuvolassa meinasi itku päästä ku sielä ei ollu kenkälusikkaa. Kenkien ja sukkien laitto ilman apua ei onnistu ollenkaan kumartumalla, jos on supistus just päällä. Sillon sattuu mahaan niin ja ei vaan taivu. Jouduin viimeksi vähän sikaa istumaan neuvolan aulassa kun ei ollu sitä lusikkaa ja oli piiitkä supistus.
En tiiä mitä ihmettä mutta eipä oo tääläkään neuvolassa kenkälusikkaa! Luulis että se on ainoo asia minkä sielä oikeesti tarvii!! :DD

Oon käyttäny jo reilun kuukauden mahdollisimman paljon päiväsaikaan tukisukkia ja ovat olleet kyllä hyvät kuhan ne saa ensin vaan vedettyä jalkaan ;D ja pari kuukautta sitte ostin numeroa isommat kengät kun vanhat ei yksinkertaisesti mahu enää jalkaan! Nyt 39+3

Mulla ei ainakaan tuoli kauheasti auta asiaa kun siinäkin on kumarrettava laittamaan kengät, niin efekti on sama. :rolleyes: Viime raskaudessa käytin koko loppuraskauden sellaisia nilkkureita, joissa on venykkeet nilkassa molemmissa sivuissa. Ne oli helppo vain vetäistä jalkaan, vaikka toki hetkellisesti aiheuttikin hengenahdistusta. Mutta kengännauhat on kyllä itse pirun keksintö näin loppuraskaudesta. :grin

Tää ilta, jotain niin tukalaa, oon oksentanut kolme kertaa (pakottanut oksennuksen tulemaan) koska närästää niin paljon että tulee suuhun koko ajan jotain vähän. Eikä helpota. Itkettää kun väsyttääkin niin paljon!

Just tajusin, että viimeinen viikko kun tarvitsee nukkua puoli-istuvassa asennossa, nyt oon kolme viikkoa rakennellut tyynyistä sellaisen kasan seinää vasten, johon pystyn nojaamaan niin ettei mikään paina. Valitettavasti tässä on viikonlopun ja alkuviikon aikana alkanut pahat astmakohtaukset öisin kun vatsa painaa keuhkoja.. Eli sekään ei enää toimi. Ja nyt muutamana päivänä on ollut istuessa ihan kamalat poltot, olenkin ollut kahden vaiheilla lähteäkö sairaalaan. Tänään viimeksi poltti vatsaa, siinä sitä kärvistelin puolisen tuntia, ennen kuin tajusin, että ehkä seisominen voisi autta, ja niinhän se auttoikin... Ei uskoisi että loppua kohden tekisi näin tiukkaa tämä oleminen. Ja varsinkin kun ei voi tuolla ulkona mennä ilman housuja =D Ne tuntuu niin puristavan, että tekisi mieli olla ilman.. No nyt taas yökyöpelinä valvottaa ja aamulla neuvola. Onneksi näin. Josko kokeilisi taas unta..

Täälläkin valvotaan..kolmas yö. Ei tosin ole kipuja missään, sen sijaan täytyy kuulostella onko mahassa ketään ja välillä kokeiltava vieläkö pallo on mukana. Mikä lie taas valvottaa. Ottaa vaan kupoliin kun ei saa unta ja varmasti taas aamulla ja päivällä väsyttää.

Mäkään en saa unta. Jotain neljä tuntia kerkesin nukkua kunnes heräsin yltä päältä hiessä. Otin kaikki vaatteetkin pois (tai siis sen yhden teepaidan vaan joka mulla oli) ja nyt ois lämpötila sopiva, uni ei vaan tuu jostain syystä... Kai tää on elimistöltä jotain harjoitusta tulevaan.

Mä heräsin vessaan ja nyt ei sit meinaa uni tulla uudelleen. Pitää kai vaan yrittää kun muuten oon niin kiukkuinen taas koko päivän. Viime yönä kun nukuin ehkä 3 tuntia :/ Jos jaksais päivällä tehdä pullaakin pakkaseen, niin olis sit tarjottavaa vieraille, ei tarttis ihan kaupan pullien varassa mennä eikä heti vauvan kanssa alkaa leipomaan.

Sais edes tunnin nukuttua! Eilen nukuin aamulla sen 1,5h ja tytön kanssa otettiin parin tunnin päikkärit. On ihan mielipuolinen olo kun ei edes puoleksi tunniksi nukahda näin yöllä. On kuumakin. Ja ihan tosissaan vituttaa.

Mä olin yöllä hereillä melkeen kolmeen asti ja yritin provosoida supistuksia jatkumaan mutta niin ne vaan lopahti taas kerran. Heräsin klo 5 ja kävin vessassa. Takaisin sänkyyn ja tajusin ettei tullut supistusta edes kun nousin seisomaan enkä tuntenut ainuttakaan vauvan liikettä! Hetken tökin vatsaa mutta en saanut vastausta. Oli pakko nousta ylös taas, juoda mehua ja syödä karkkia. Ei mitään... Menin sohvalle istumaan ja odottelemaan ja itkuhan siinä tuli. Lopulta tuntui pieni vaimea potkaisu ylävatsalla! :) Ja pari liikettä lisää perään. Mutta kylläpä mä ehdin jo pelästyä! Huh, nyt takaisin sänkyyn jos vielä saisi nukuttua vähän.

No huh. Te kaikki. Jaksuja.

Mä nukun ihan ok siihen asti, kunnes joku mut herättää. Tänä yönä se oli pahaa unta nähnyt lapsi. Se ei edes herättänyt mua vaan isin, mut havahduin riittävästi ja tän yön unet oli siinä.

Päikkärit ottaisin mielelläni, mut ei nukuta kuin vasta iltapäivällä ja silloin isot on tulleet jo koulusta ja vaativat oman huomionsa...

Fiksu on elimistö kun valmistaa meitä tulevaan. Mutta huoh kuitenki.

Juu täälläkin jokapäiväistä tai aamuista se että herää aamuyöllä ihan virkeänä ja uni ei vaan enää tuu :( nyt oonki kituuttanu siihen asti että mies nousee kuudelta ja syönyt itsekin silloin aamupalan.. Sitte aamupalan jälkeen vähän kännykällä värkkäilyä ja sitte uudestaan unille kun väsyttää.. Mulla on alkanut synnytys pyörimään sen verran mielessä että vie varmaan unetki vaikka ihan siis luottavaisilla mielin oon menossa synnyttämään :)

Sain unen, niin eikö vaan tuo nuorimmainen rymistellyt huoneessaan puoli seiskan jälkeen kun yleensä se herää vasta vähän kasin jälkeen. *koko maailma on mua vastaan*!! <-- Oire se on tuokin. "Piristystyisit vähän, ei tuollaista jaksa kahtoa" tuumas mies mulle eilen kun taas itkeä tihuutin kaikesta...

Takaisin