Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kai niihin mikään kunnolla auta. Mulla liikkeelle lähtö on pahin ja helpottaa sitten kun hetken kulkenut ja pahenee sitten kun on kunnolla rasittanut. Lämpö auttaa, kuuma suihku tai kauratyyny, mutta eipä niitäkään kokoajan voi käyttää, mutta kotioloissa tuo helpotusta.

Miulla ei myöskään virtsasta löydy mitään poikkeavaa, mut näin vaan istun osastolla tarkkailussa koska paineet koholla, ajoittaista päänsärkyä ja öklötystä.

Mä olen kyllä ollut niin onnellinen tuosta kylpyammeesta, lilluminen siellä on auttanut hyvin moniin kipuihin. Eli lämpö jossain muodossa + panadol.. ? Mulla oli vasemmassa nivusessa hyvin pitkään jatkunut särky ja ajattelin ettei se lopu koskaan, kärsin siitä yli kuukauden.. Mutta niin se vaan väistyi. Tsemppiä sinne!

Onko muilla ollut nyt loppuvaiheessa pahoinvointia?
Parina iltana ja koko viime yön on ollut alavatsassa kuukautiskipujen sekä vatsataudin kaltaisia kipuja, jotka pahenevat makaamalla pitkällään. Vatsatautia ei kuitenkaan ole.
Aiemmat supistukset ovat olleet erilaisia, joten en osaa tunnistaa mistä nyt on kyse.

Mulla on ollu pahoinvointia taas tässä loppuraskaudesta. Välillä kuvottaa ihan hirveesti ja väsyttää samalla tavalla kun sillon alussa. Suolen toiminta myös aiheuttaa usein kivuliaan supistuksen, joka tuntuu menkkakipuna. Saman tekee, jos pieru jää kiertämään. Mulla on suolen pinnalla vielä ensometrioosikasvustoa, joka pahentaa kipuja aika paljon.

Myös täällä kuvotusta ja pahoinvointia ajoittain, samoin maha joinain päivinä tosi sekaisin, eikä mulla yleensä ole koskaan. Myös sukkapuikkotuikkiminen ja selkäkivut on alkaneet olla päivittäisiä eikä varmaan tästä helpota ennen synnytystä.

Olen kyllä muutenkin niin malttamaton jo, että en panis ollenkaan pahakseni, jos vauva viikon päästä, ollessaan täysiaikainen, päättäisi jo syntyä. <3

Nessu 35+6

Täälläkin bingo, kauhee oksetus, varsinkin iltaisin ja aamuisin... oon oksennellutkin viimiset pari viikkoo iltasin ennen kun nukkumaan oon mennyt... mäkin olisin ihan valmis synnyttämään, "turhauttaa" kun "pahimmassa" tapauksessa tää maha-asukki voi viihtyä yksiössään vielä kuukauden päivät! >:( Ja mun säkällä tekeekin niin ja joudutaan käynnistään. >:( rv 37+3

Täällä kaiketi supistelee parhaillaan, en osaa kyllä taas yhdistää näitä niihin harjoitussuppareihin, mitä on ollut jo viikkoja.. Tällä kertaa tuntuu selässä asti sellainen olo, että vatsa olisi sekaisin. Hieman huono vointi. Tänään olen kyllä taas vaihteeksi heilunut, ja tehnyt kotitöitä aamusta alkaen... Tiedä nyt sitten näistä.. 38+3

Täällä kaiketi supistelee parhaillaan, en osaa kyllä taas yhdistää näitä niihin harjoitussuppareihin, mitä on ollut jo viikkoja.. Tällä kertaa tuntuu selässä asti sellainen olo, että vatsa olisi sekaisin. Hieman huono vointi. Tänään olen kyllä taas vaihteeksi heilunut, ja tehnyt kotitöitä aamusta alkaen... Tiedä nyt sitten näistä.. 38+3
Mäkin siivosin kämpän KIRJAIMELLISESTI lattiasta kattoon tänään (Hinkkasin nimittäin keittiön seinätkin :D) ja seksiäkin on harrastettu, saunassa en oo kyllä käynyt :D Mua supisteli sen aikana kun siivosin, mut ei mitenkään kipeästi, tuntu vaan vähän "ilkeeltä" ja nyt illasta ei oo ollu mitään... Mut katotaan tapahtuuko sulla jotain tänä yönä, meet näköjään tasan viikon mua edellä! (37+3)

Tää Ilta on ollut kyllä ihan kauhee, itkettää koko ajan ja oon jotenkin niin turhautunut tästä odottamisesta ja kivuista. Mieskin on aina yöt töissä niin ei oo ketään kelle puhua edes kun on paha mieli. No tätä itkuisuutta on ollut nyt viimepäivinä aika paljon. Mut nyt tää alkaa meneen jo ihan joksikin hysteriaks kun yhtäkkiä kesken itkemisen rupeenkin nauraan enkä pysty lopettaan ja sit jatkan samalla sekunnilla taas itkemistä. Mä oon kyllä jo IHAN LOPPU. Nyt jos koskaan on semmonen olo että tää ei synny KOSKAAN.

Mäkin siivosin kämpän KIRJAIMELLISESTI lattiasta kattoon tänään (Hinkkasin nimittäin keittiön seinätkin :D) ja seksiäkin on harrastettu, saunassa en oo kyllä käynyt :D Mua supisteli sen aikana kun siivosin, mut ei mitenkään kipeästi, tuntu vaan vähän "ilkeeltä" ja nyt illasta ei oo ollu mitään... Mut katotaan tapahtuuko sulla jotain tänä yönä, meet näköjään tasan viikon mua edellä! (37+3)

Saas katsoo.. Nyt on taas ihan hyvä olo. Mä tänään menin lattiaa pitkin rätin kanssa ja vedin vessasta joka kulman puhtaaksi :D aikani kun kyykin ja jynssäsin paikkoja ja heiluin imurin kanssa. Niin kyllä se tuntuikin, hyvä kun pääsin ylös lattialta. Ja kun tämä touhu ei riittänyt pyöräytin siihen päälle vielä kakun. Eli koko päivä oon ollut ihan vauhtia täynnä.. Ihme energiaa. Supisteli kun lopetin touhut. Mutta ei ole enää jatkuneet.. Sauna jäi täälläkin tänään väliin :)

Sama täällä, mä oon palellut nyt iltaisin viimiset kolme päivää,muuten päivällä on ollut "normaali" lämpöinen olo. Ja Ompas muuten kummallista tuntee semmosta asiaa kun palelu, ite nimittäin hikoillut koko raskauden aivan järjettömästi vaikka en edes tekis mitään! (Paitsi tietty alkuraskauden aikana, sillon palelin) :D

Kumpa pystyiskin siivoamaan, mutta kun on perse niin kipeä, että ei toivoakaa, ihan just sen verran, että täällä pystyy elämään ja siitäkin esim. imurointi on jäänyt aika paljon isännän harteille... Enkä mä edes jaksa :/ Palelukin olis kivaa vaihtelua tälle hikoilulle... *valivali*.

Mulla ei kans tulis mieleenkään siivota etenkään kunnolla. Hyvä kun saan perheen ruokittua, lapsen puettua ja vietyä tarhaan...Sen verran sattuu joka paikkaan ja ei just vaan jaksa. Sitten se ärsyttää kun ei jaksa ja jää kaikki toisen harteille töiden lisäksi. Kaikki vauvan liikkeet tuntuu pahalta. Eilen ajoin muutamaan päivään autolla ja alko heti supistamaan, erityisen ikävää kun ajaessa vetää peräsuolesta. Ja on palellu, mut johtuu varmaan siitä että laitettiin lämmöt vasta nyt päälle ;)
Pahoinvointia on ollut ton yöllisen oksentelun merkeissä.
Verenpaine oli mielestäni ok kun eilen mittasin 107/74. Että ei kai tässä. Max reilu 3 vkoa vielä.

Tänään siivottu ja järjestelty hirveän näköinen vaatekomerokin uuteen uskoon! Eli nyt on asunto täysin valmis vauvallekkin kaikinpuolin, jos joku tuntematon tulis nyt kylään niin vois luulla että meillä on jo vauva kun sen tavaroita joka paikassa! :D Kävin saunomassakin siivouksen päätteeksi vanhemmillani, kävely on tuottanut TUSKAA tänään. Tuntuu että heti rupeaa juilimaan ja ehkä vähän supistelemaankin... kävelen ihan etana vauhtia ja ihan surkeassa ryhdissä kun alavatsaan sattuu kamalasti kun selkä on "ryhdissä". Nyt tuntuu jo oikeesti siltä että ratkeen alapäästä, niin kamala paine! Vauva on viimepäivinä pyörinyt ja hyörinyt ja potkinut IHAN JATKUVASTI! Plus että liikkeet tuntuu jo vähän pahalta ja niitä pelästyy kun miettii vaan mihin se seuraavaks monottaa et mihin sitten sattuu. Eli liikelaskentaa ei oo paljoo tarvinnut! Oikeen puolen nivusta särkenyt tänään niin paljon että aamulla oli panadolia otettava, mutta vaikutushan on jo loppunut... jos sitä uskaltaisi yöksi ottaa vielä toisen että saisi edes nukuttua sen muutaman tunnin kun enää viikkoon ei oo tullut sen enempää nukuttua yössä, myöskään päivällä en saa unta. :(

Heipsu. Antakaapas mielipidettä, kantsiiko tällaisesta olla yhteyksissä neuvolaan vai onko ihan normaalia.

Mulla on nyt parina kolmena päivänä särkenyt päätä, ei mitenkään koko päivää, mutta aika ajoin. Tänään pää on tuntunut kipeältä aamusta asti. Särky ei ole migreenimäistä vaan sellaista vähän tuikkivaa, normaalin päänsäryn tuntuista.

Samoin nyt on pikkuisen kuumeisen tuntuinen olo, koko pää tuntuu helottavan, mutta kun mittasin, lämmöt oli jopa matalammat kuin yleensä (kahdella mittauksella 35,8 ja 36,0). Lisäksi mulla on useamman päivän ajan ollut aaltoilevan huono olo, kuvottaa ja yököttelee, maha on sekaisin. Selkä ja kyljet on kipuilleet koko viikon.

Olen tosi harvoin kipeänä, siis edes kuumeessa. Migreeni tai perus päänsärky vaivaa ehkä kerran tai kahdesti vuodessa.

Nyt rv 36+1. Vedänkö vaan peiton korviin ja lepäilen vai kantsiiko laittaa neuvolath:lle viestiä? Turhasta en viittis napista, jos onkin vaan tavallista flunssanpoikasta tms. Mutta ensikertalaisena odottajana en myöskään tiedä, mikä kuuluu tässä vaiheessa raskautta asiaan ja mistä pitäisi huolestua.

Miut ainakii otettiin ihan osastolle tarkkailuun kun oli kohonneen verenpaineen kaverina pientä ajoittaista päänsärkyä ja pahoinvointia. Jos siulla lisänä selkä/kylkisärkyä, niin siulla vielä enempi oireita jotka voi viitata raskausmyrkytykseen et ainakii kävisin verenpaineet mittauttamassa ja pissan stiksaamassa. Miulla lääkäri totes et ollaan mieluummin ylivarovaisia kuin et kadutaan jälkikäteen.

Käväisin neuvolassa. Pissatestissä kaikki kunnossa, samoin painonnousu normaalia (400 grammaa viikossa), paineet hyvät. Kuulemma aaltoileva kuvotus ja muutenkin hyvin vaihteleva olo kuuluvat loppuraskauteen, mutta hyvä käydä tarkistuttamassa, jos yhtään mietityttää. Että saadaan poissuljettua, ettei ole mitään, mistä oikeesti pitäis huolestua.

Nyt siis täällä vaan lepäilyä, jotta olo kohenee :)

Takaisin