Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omppoloinen mulla on myös vatsan kiristelyä, se on ehkä enemmän kyllä repäisykipujen tyyppistä mutta tuntuu vaan koko ajan. Inhottava tunne, aivatukset, yskäisyt ja oksentaminen repii aika pahasti. Ja muutenkin tuntuu että kaikki vatsalihakset on jotenkin jumissa :O

Nessu täällä kans oon heittäny kunnon vatsahappo oksut parina päivänä. Ja vatsahappoa tulee vaikka olis syöny ja juonu just ennen...Hedelmät, piltit tai marjat ei auta enää pahoinvointiin vaan tuntuu että yllyttää vaan kyökkimistä. Leipä auttaa, mutta nihkeesti sekin menee alas.

Kireitä housuja ei todellakaan tee mieli laittaa jalkaan vaan collaget tai jumppapöksyt jalassa :D turvottaaa! Rv7+3

Mullakin kiristää, mut enemmänkin ylävatsalla tuntuu tämä kiristys. Epämiellyttävää.

Täällä edelleen turvotellaan. (6+2) Ja jos ei syö säännöllisesti niin tulee hiukan huono olo. Ei vielä onneksi etova tai oksettava.

Mä tossa aamulla mietin, että olen viimeiset pari viikkoa herännyt ennen kellonsoittoa ja mä sentäs olen todellakin aamuntorkku. Isäntäkin on ihmetellyt, että mitä sä nyt jo heräsit. :) En nut tiedä onko se varsinainen oire, vai vaan seurausta siitä, että illallakin väsyttää normaalia aiemmin ja sitten tää kaikki uusi "stressaa" sen verran, ettei tule nukuttua.

Joo, ja olin sitten viikonloppuna messuilla Hesassa ja muputin koko ajan käsilaukussa olevia eväitä, olin siis varautunut syömään säännöllisesti. Silti mulle tuli yhtäkkiä ihan sikahuono olo, kun noustiin pitkät portaat toiseen kerrokseen, tuli sellainen tuskanhiki ja pyörrytti. Piti päästä istumaan, ottaa kaikki ylimääräiset vaatteet pois ja syödä kaksin käsin eväitä. Hui, mä kun kuvittelin oikeasti koko ajan tankanneeni evästä tarpeeksi. Oltiin kyllä menossa silloin syömään, että olikin ruoka-aika, mutta tästä eteenpäin mulla on eväspusseja jemmassa töissä, kotona, autossa ja kaikissa käsilaukuissa. :)

Mulla on kamala väsymys. 100km työmatkaa ja meinaa nukahtaa rattiin joka kerta. On muuten pelottavaa. Töissä ja kotona väsyttää koko ajan. Ja kun on väsynyt, niin huono vointi ja huimaus puskee päälle. Soitin neuvolaan ja huomenna lääkäri kirjottaa saikkua. Nyt 9+1. Muilla näin kovaa väsymystä?

Maariah:Mulla on ihan jäätävä väsymys varsinkin iltaisin.Töissä oon pystynyt vielä olla mutta koti on aika kaaoksessa kun ei jaksaisi tehdä mitään.Kyllä musta yhden iltavuoron jälkeen tuntui että ihan sumussa ajoin sen matkan kotiin.Mut oon nyt yrittänyt vielä sinnitellä. Käyn myös koulua kauempana mutta toivottavasti pääsen toisen kanssa niin ei tarvii pelätä rattiin nukahtamista.

Unohtui tosiaan viikot laittaa, nyt 9+5. Närästys täälläkin nostaa päätään :( viime raskaudessa söin omeprazolia melkein koko 9kk. Kiristelyt jatkuu.

Connie, sustakin tullut aamuvirkku! Täällä sama. Jo kolmisen viikkoa oon täysin epätyypillisesti itelleni herännyt jopa tunti ennen kellonsoittoa ja viikonloppuisinkin älyttömän aikaisin. Meillä myös mies ihmetellyt samaa, koska mä en _ikinä_ nouse vapaaehtoisesti aikaisin aamulla vaan nukun kuin tukki.

Uni on kyllä nyt muutenkin katkonaista. Vessaan, sänkyyn, pyörimistä, nukahtaminen (ehkä) ja sit samaa rundia kolmisenkin kertaa yössä... :D

(7+4)

Mulla oli ensimmäinen raskaus lähes oireeton. Väsymystä oli jossain vaiheessa, mutta ei muuta. Ellen olisi tiennyt olevani raskaana, en olisi sitä mistään osannut päätellä. Ennen kuin maha toki alkoi kasvaa ja sekin vasta joskus reilusti yli puolivälin. Tunsin oloni hehkeäksi koko raskauden ja rakastin olla raskaana. :happy:

Nyt on toisesta menossa viikot 6+5 ja "arvasin" raskauden jo ennen kuin kuukautiset jäi pois. Kaikki ärsyttää, naamaan tuntuu joka päivä puskevan jotain, tissit on kipeät, koko ajan on huono olo (vaikkei onneksi oksetakkaan) ja väsyttää. Puoliltapäivin alkaa jo olemaan aivan naatti ja odottaa vain, että lapsi menee päikkäreille ja pääsee itsekin vähän levähtämään. Vatsaakin jo turvottaa kauheasti, vaikka viikkoja on niin vähän. Eipä ole hehkeä olo ainakaan tässä vaiheessa raskautta. :hungover:

Mulla on jo kolmas päivä putkeen ilman suurta pahoinvointia. Vaan semmosta kuvotusta koko ajan. Ja erityisesti jos nälkä yllättää. Myöskin ruoat on alkaneet uudella tavalla jakaantua ällöihin ja syötäviin. Jos jotain ei tee mieli, niin en todellakaan voi sitä syödä. Kuten viikonloppuna mies teki salamimunakasta, niin en voinut syödä. Piti tehä itelle tomaatista oma versio.

Väsymys on myös ihan mahoton. Tänään oli töissä niin rankka päivä. Väsymyksen myötä myös pinna on kireä. Meinaan ihan turhasta äristä niin miehelle kuin esikoiselle. Töissä kans kaikki asiat meinaa mennä tunteisiin, vaikka en normaalisti ole kovin herkkis. Nyt koko ajan ärsyttää tai harmittaa joku asia. Kaikki kommentit tuntuu henkilökohtaisille, vaikka ne koskisi pöydän jalkaa.

Hui, kun kuulostaa hurjalle nuo Nessu sun närästykset. Kaikkea se stressi voi aiheuttaa. Mie todella toivon, ettei tämä äidy pahaksi ainakaan vielä. Pitää vältellä mausteisia ruokia.

Torstaina sitten saadaan vahvistus, että onko mahassa vauva vai pelkästään iso pieruko se sielä turvottaa... Vähän meinaa jo jännittää!

Muoks. Ja siis viikot on nyt 7+ jotain.

Mullakin väsymys pisti uuden pykälän silmään viime loppuviikosta. Lugesteron-kuuri loppui keskiviikkona, ja olin varma, että sen myötä häviää suurin osa epämiellyttävistä oireista, mutta niinhän ei käynyt, ne vähän ehkä muutti muotoaan ja väsymys tosiaan paheni. Sama pahoinvointi. En oksenna, mutta jos vähänkään uhkaa tulla nälkä, niin on jo paha olo. Ja tämä turvotus aiheuttaa sen, että aamuisin saa jo käyttää mielikuvitusta, mitä pystyy laittamaan päälle töihin.. Vaikka olo onkin näiden myötä suhteellisen tukala, niin tuntuu kuitenkin paremmalta nyt, kun tietää, että nämä ovat "oikeita" oireita, eivätkä vain lugesteronin aiheuttamia.

(8+3)

Aika samankaltaista menoa taitaa olla monella meistä. Thelma mulla sama juttu. Nytkin paha olo, kun syömisestä alkaa olla pari tuntia.
Illat on pahimpia. Huomaan myös, että työpäivinä on jatkuvasti huono olo ja mieletön väsymys, vapaapäivinä olo on paljon parempi, kun saa levätä kunnolla eikä tartte raataa.

(7+4)

Nessu, mulla päinvastoin. Työpäivät voin paremmin. Vloppuisin oon paljon väsyneempi ja huonovointisempi. Tai ainaki viime vloppuna.. ehkä kun duunissa tulee syötyä tasasemmin välein..
Rv 9+4

Eikö sulla Vadelma ime duuni kaikkia mehuja nyt? Musta tuntuu, että jos ennen raskautta oli työpäivän jälkeen ehkä 20 prossaa omaa akkua vielä jäljellä, nyt on -100 prossaa. Eli oon täysin kuitti... Ja ultimaattinen väsymys synkkaa ultimaattisen kuvotuksen ja päänsäryn kanssa mahtavasti. Hyh. Silti pitää koirat lenkittää ja ruuat tehä...

Nessu, imasee mut pahemmin viikonloput imasee.. :D oon mä väsyneempi arkena ku mitä ennen raskautta mut vloppuisin en pysy hereillä iltapäivää saati illalla 20 jälkeen.. :) mulle tulee rytmiä varmaan töistä tähän elämään et arki helpompaa.. :D

Nyt vähän jännittää. Eilen alko pahoinvointi oikeen kunnolla ja tänään pitäis koko päivä haastatella kesätyöntekijöitä.
Kuinkahan tästä selvitään? :confused:

Pippuri, auttaisko sulla erittäin säännöllinen syöminen? Maistuvaa evästä reilusti mukaan ja sitä huiviin vähintään parin tunnin välein? Pahoinvointi on kyllä aikamoinen kaveri - etenkin, jos sitä pitää salailla muilta. Tsemppiä päivän rutistukseen! Ja kerrohan sitten, miten meni ☺️

Mulla alkoi pahoinvointi sunnuntaina, kun oli 6+0 ja nyt on aamuisin yökitty mahanesteitä. Tänä aamuna otin pari mantelia ja mehukeittoa ennen kuin mahassa alkoi kunnolla vellomaan ja heti helpotti. Pitää muistaa aamullakin syödä erissä ja pitkin päivää parin tunnin välein. Raskausvitamiinit otan vasta illalla, sillä huomasin, että ne oksettavat aamuisin. Muutoin on ihan hyvä olo. Vatsakivut ja vihlonnat ovat helpottamaan päin, onneksi. Mahan ja reisien turvotus on ärsyttävää. Tuntuu, ettei salilla mene jumppahousut jalkaan. Öisin nukun 9h kuin tukki :)

Väsymystä, joo! Iltaisin oon ihan tööt, yöllä herään 2-3 kertaa pissalle, aamulla herään ennen kellon soittoa. Ylipäätään aika voimaton olo, ei vaan jaksa. Eilen illalla tuli fiilis lähteä pitkästä aikaa normimittaiselle lenkille (n 4,5 km). Taapersin rauhallisesti, mut hyvä että jaksoin kotiin asti. Nyt vielä alkoi flunssa. Töissä en saa aikaiseksi mitään. Ylihuomenna kehityskeskustelu, pitää yrittää vielä salata tää tilanne.

Parin viikon päästä olis eka neuvola. Ootan kovasti. Nyt just on semmonen vaihe, että ei oo täysin varma mistään. Ei oo voimakkaita oireita, ei tunnu liikkeitä, ei vauvamahaa.

Kaiken kaikkiaan tää alkuraskaus on ihanan onnellista, mutta ärsyttävää salailun ja voimattomuuden aikaa. Olispa jo rv13. Nyt 7+3

Helloo.. Onko kellään tullu pyyhittäessä verta paperiin ? Täällä viikkoja 9+4 ja kauhee pelko. Viimeyönä alaselkä oli sika kipee

Mulla oli myös viime yönä alaselkä kipeä ja mahassa vähän niinkuin poltteli mutta ei supistuksilta kuitenkaan tuntunut.Verta ei oo tullut.Ja sitten sellainen jännä tunne ollut välillä et ku istuu tuntuu sellainen patti alamahassa kohtu?Siis ei käsin vaan tuntuu sillein jännästi en oikein osaa selittää.

Takaisin