Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä myös isomahainen.Siis osittain turvotusta koska iltaisin hirveän iso pallo :)
Ja vessassa joudun ravata myös 1-3krt yössä varmaan useimmiten 2krt.

Wc-käyntejä tulee varmaan 2-3 krt/yö. Tuntuu, että väsymyskin vaan pahenee raskauden edetessä. rv10+1.

Tylsää, mutta tavallaan hirveän lohdullista, että näköjään me kaikki vietetään yömme juoksemalla vessassa.

Isla, ihan oikeesti tunnin välein vessavisiitti loppuraskaudesta? Siis tääkö vain kiihtyy kohdun ja ipanan kasvaessa?? No, sitä odotellessa. Ja siinä tapauksessa täytyy yrittää ottaa kaikki ilo irti, että nyt selviää vain parilla yöllisellä vessahaahuilulla.

Mikäs muuten teillä muilla pahoinvointitilanne? Mulla on ollut pari päivää selvästi helpompaa kuin edellisviikot. Väsyttää, mutta ei oo kellon ympäri infernaalista kuvotusta. Aika jees! :)

Nessu, 8+0.

Mulla edelleen sama, lähes oireetonta. Tuntuu hölmöltä päivittää taas että "ei oireita", mutta ehkä täällä on joku muukin?
Vessassa oon käynyt 1-2 kertaa yössä (tosin jonkin yön taisin nukkua heräämättä), normaalisti käyn 0-1 kerran, en ikinä kahta. Eli aavistuksen lisääntynyt mullakin. :)

Beisla, käsittääkseni noin joka viidennellä naisella ei ole erityisiä raskausoireita, joten nauti vaan, jos pääset siinä suhteessa pikkuisen helpommalla ☺️

Jep on jotenkin lohdullista että ei ole ainoa joka yöllä kävelee silmät kiinni vessaan. Välillä yritän vaan olla välittämättä pissahädästä, mutta harvemmin uni tulee jos pissattaa..

Täällä pahoinvointi on pysynyt nyt pikkasen paremmin kurissa kun on alkanut ruoka maittamaan paremmin. Viime viikolla en olis voinut kuvitellakaan syöväni kalakeittoa tai pinaattikeittoa, mutta tällä viikolla on jo onnistunut noi lämpimien aterioiden syömiset. Toki siis tasaiseen tahtiin saa syödä, heti jos tunti venyy kahteen niin olo on sietämätön.

Väsymys on pahentunut, nukahdin kesken ruuanlaiton istualteni sohvalle ja ruoka ehti sitten hieman kärähtää ennen kuin mies tajusi tilanteen.. Ihme narkolepsia :oops:

rv7+6

Mulla tuo pahoinvointi vähän tulee ja menee..välillä on pari päivää ettei ole mitään ja sitten iskee taas kunnolla. Menen työmatkat yleensä kävellen, mutta nyt parina aamuna on hengästyttänyt jostain syystä ihan kauheasti. Ihan kuin kunto olisi romahtanut kokonaan :D

Ja pääsinpä testaamaan lentokoneella matkustamisen ja raskaden..ei hyvä oli muuten TOSI huono olo koko matkan

Minä en onneksi (ainakaan vielä) joudu heräämään pissalle vasta kuin kuudelta aamulla, mutta monesti näin oli jo ennen raskautumista. Rinnat olivat pari viikkoa sitten tosi kipeät, nyt ehkä vähän vähemmän, mutta kasvaneet. Toppahousujen nappia (töissä käytän päivittäin) en ole pariin viikkoon saanut kiinni. Mulla on muutoinkin melko herkästi turpoileva maha, mutta nyt on kyllä enemmän esillä. Etova olo iskee, kun on nälkä - ei pahemmin ole kuitenkaan häirinnyt elämää, eikä tosiaankaan ole ollut oksentaminen lähelläkään. Vatsassa tuntuu välillä nipistelyä tms. "lieviä" tuntemuksia. Parempia yöunia toivottelen teille! :goodnight

Muoks: ehkä häiritsevin oire unohtui: tehostunut hajuaisti...

Mä en välttämättä käy ollenkaan yöllä vessassa, tosin yleensä on aamulla jo melkoisen tuskainen olo. Jos lapsi herää yöllä juomaan, niin silloin käyn kyllä yleensä samalla vessassakin. Tosin en kyllä viime raskaudessakaan edes loppuvaiheessakaan käynyt kuin kerran tai kaksi yössä vessassa. Toivottavasti ei oo merkki mistään huonosta kun niin moni tuntuu ravaavan vessassa useammin. :nailbiting:

Mie saan nukuttua yöt ilman vessakäyntejä ja nukun ku tukki, töidenkin jälkeen on joka päivä otettava päikkärit. Lievää pahoinvointia taisi olla 8.viikolla mutta sen jälkeen ei mitään. Oireina minulla: arat rinnat, turvotus, melkein jatkuva nälkä ja sen vuoksi on tullutkin syötyä paljon, kahvia en juo enää ollenkaan ku ei tee mieli ja vatsa ei pelaa ollenkaan. Muutaman kerran olen ottanut jo ulostuslääkettä mutta tänään ostin luumuja testattavaksi, että jos ne tehoaisivat niin voisi huoletta käyttää vaikka joka päivä huh tulipa pitkä sepostus

Mun ei onneks tarvii käydä yöllä vessassa mutta aamulla sit juoksenkin 2-5 kertaa vessassa ennen kuin lähden kotoa! Ei siis vaan yksinkertaisesti tule kaikki kerralla.
Mut nää hormonit... Voi luoja! Tänään meillä oli töissä (iltapäiväkerho) paloharjoitus ja vaikka mä tiesin harjoituksesta etukäteen oli koko ajan itku lähellä. Siis mä olin tippa linssissä koko sen ajan kun poistuttiin ulos ja mentiin kadun toiselle puolelle koulun puhalle! Mua ei pelottanut millään tavalla vaan kävi lapsia sääliks kun he ei tienneet sen olevan harjoitus vaan luulivat että talossa oikeesti palaa. Ja kun pihalle kurvas vielä paloautokin niin pari lasta alko itkeä vaikka oltiin jo pihalla. Yritä siinä sitten kuulostaa ja näyttää rauhalliselta kun ääni katkeilee... :( Ja sit menee hermot aivan mitättömistä asioista... Etenkään lasten riitelyä en kestä hetkeäkään vaan pistän heti erilleen leikkimään. Ja liikenteessä kiroilen muille autoilijoille, mitä en siis todellakaan harrasta normisti.
Paino ei ole noussut eikä pahoinvointiakaan ole oikeestaan ollut.

Beisla, sähän oot voittanut lotossa kun ei ole oireita :) Teillä oli sen verran hankalaa saada raskaus alkuun, niin ehkä tämä on universumin tapa hyvittää!

Mulla on maha niin pallo että yhdetkään housut ei verkkareiden lisäksi mene päälle. Onneksi käytän töissä paljon mekkoja, niiden alle mahtuu piilottelemaan. Samoin rintsikkakauppa kutsui viikko sitten, aika törkeästi pursusi rinnat ulos vanhoista :D Mutta miten tuo maha voi olla noin iso?? Toki pahenee iltaa kohti, mutta on se aamullakin jo mitoissaan. Terkan mukaan alkaa näkyä rv18, ja turvotuksen pitäisi laskea ennen sitä. Pahemmaksi kyllä menee vaan...

Täällä kans ravataan yöklä veskissä. Tai usein en jaksa nousta ja sinnittelen pissahädästä huolimatta sängyssä, mutta en saa kunnolla untakaan. Jos vaan luovuttais ja kävis useammin veskissä niin sais varmaan paremmin nukuttua. Musta tuntuu, ettei rakko oikein tyhjene kunnolla, kun koko ajan on semmoinen pissahädäntunne. Yöllä varsinkin. Ennen nukahtamista saatan käydä monta kertaa pissalla ennen kuin saan rauhotuttua.

Mahakipuja on nyt alkanut olla jonkin verran. Luulen, että ne liittyy kohdun kasvamiseen ja endometrioosin kasvattamiin kiinnikkeisiin. Kiinnikkeet siellä rutisee kun sisuskalut etsii uutta paikkaa. Selkä on myös alkanut öisin kipeytyä. Mulla edellisessä raskaudessa petti si-nivel puolen välin jälkeen ja nyt toivon, että ei menis aikaisemmin kun on jo kerran mennyt.

Useat tuntuu kärsivän aamupahoinvoinnista, mutta täällä kärsitään iltapahoinvoinnista. Aamusin voin hääräillä vaikka kuinka pitkään ilman syömistäkin eikä huonoa oloa näkyvissäkään, mutta illalla iskee aina huonovointisuus. Pari iltaa oli olo jo parempi ja tissitkään eivät enää ihan niin aroilta tuntuneet ja pelästyin jo, josko jotain on vialla, mutta tänään on kyllä taas huonovointisuus ollut huipussaan ja tissien olemassaoloakaan ei voi unohtaa vaikka istuisi vain paikallaan. Viime raskaudessakin tosin muistelisin, että enemmin oli illalla huono olo kuin aamulla, jos nyt jompi kumpi pitää valita, sillä se raskaus kyllä oli niin oireeton.

Pystyvätkö muuten muut nukkumaan vielä vatsallaan? Itse nukuin viime raskaudessa todella pitkään vatsallani, varmasti ainakin viimeiselle kolmannekselle asti, mutta nyt en pysty nukkumaan vatsallani lainkaan kun tuntuu pahalta. Muutenkin viime raskaudessa vatsa alkoi kasvaa vasta reilusti puolivälin jälkeen, kun taas tässä raskaudessa (nyt 7+1) vatsa pullottaa jo ja tiukassa vaatteessa sen kyllä huomaa. Tosin onneksi en muutenkaan pukeudu juuri tiukkoihin vaatteihin kotia lukuunottamatta. :)

Täällä alkaa olla oksentelu selätetty, paha olo ollut viimeisen viikon aikana vain satunnaisesti ihan illasta tai aamusta! Pitänee koputtaa puuta :) Väsymys on edelleen todella suurta ja tällä viikolla olen minäkin alkanut öisin pari kertaa vessassa juosta.

Useampi on kertonut ummetuksesta. Onko kellään päinvastaista vaivaa? Mulla on ollut 6. viikolta lähtien maha sekaisin ja kiinteästä tavarasta on turha unelmoidakkaan, nyt kuitenkin jo 9. viikon paremmalla puolella (sori jos jollekkin liikaa infoa). Syön terveellisesti ja säännöllisesti, siitä ei pitäisi homman olla kiinni. Noh.. ensi tiistaina ensimmäinen neuvola, pitää ottaa asia esille siellä.

Mulla oli ensimmäinen raskaus lähes oireeton. Väsymystä oli jossain vaiheessa, mutta ei muuta. Ellen olisi tiennyt olevani raskaana, en olisi sitä mistään osannut päätellä. Ennen kuin maha toki alkoi kasvaa ja sekin vasta joskus reilusti yli puolivälin. Tunsin oloni hehkeäksi koko raskauden ja rakastin olla raskaana. :happy:

Nyt on toisesta menossa viikot 6+5 ja "arvasin" raskauden jo ennen kuin kuukautiset jäi pois. Kaikki ärsyttää, naamaan tuntuu joka päivä puskevan jotain, tissit on kipeät, koko ajan on huono olo (vaikkei onneksi oksetakkaan) ja väsyttää. Puoliltapäivin alkaa jo olemaan aivan naatti ja odottaa vain, että lapsi menee päikkäreille ja pääsee itsekin vähän levähtämään. Vatsaakin jo turvottaa kauheasti, vaikka viikkoja on niin vähän. Eipä ole hehkeä olo ainakaan tässä vaiheessa raskautta. :hungover:

Marraskuisten ryhmään kuulun, mutta la ihan kuun vaihteessa niin taustalla oon lokakuunkin ketjuja lueskellut. Tää PikkuPapusen teksti oli aivan täydellinen kuvaus mun oloista! On käyny mielessä et mieluummin olisin osan näistä oireista ottanut jo edellisessä raskaudessa, ettei ois kaikki kasaantunu nyt käsittäviksi :D

muoks. viikkoja tänään 6+4

Olkaa onnellisia, jos ei ole pahoinvointia. Ittiä alkaa jo ketuttaa ja uuvuttaa jatkuva huono olo. Ei millään meinaa löytyä mikä maistuisi tai mistä ei tulisi huono olo. Äsken oksensin ihan kunnolla - eka kertaa lensi oikein laatta yöllä ja selkä on kipee vasemmalta puolelta, laitoin tyynyt polvien alle jos saisin suoristettua selkää. Nyt rukoilen, että saisin edes pari tuntia katkeamatonta unta...

Ultran mukaan nyt 8+1.

Takaisin