Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla auttaa myös toi vaahtoamaton tahna. Ja sähköhammasharja on patempi kuin perusharja. Kieltä en kyllä pysty harjaamaan edes pelkällä vedellä. Pelkkä ajatuskin ällöttää. :sick006

Talitintti, tsempit tähän päivään. Onhan sulla kuitenkin jotain snäksejä mukana, ettet ihan tuuperru? Mulla oli viime viikolla vastaavanlainen työreissupäivä, jota jännitin etukäteen, koska ohjelma oli tiivis eikä aikaa välipaloille liiemmin jäänyt. Mutta söin silti jokaisessa mahdollisessa välissä jotain, kun oli mukana sämpylää, raakapatukkaa, hedelmiä yms. Ja selvisin.

Joten oon varma, että sunkin päivä lopulta sujuu, vaikka etukäteen mietityttää. :)

Beislahan taisi suositella hammasharjausongelmiin apteekista Salutemia. En oo vielä saanut aikaiseksi hakea sitä, kun oon nyt kahesti harjannut hampit ilman kovin pahaa laatatusta.

Tekniikkani:
- harjauspaikka: ikkunan äärellä maisemia tiiraillen
- pesen eka ulkopinnat niin, että puren hampaat yhteen
- sitten nopeesti sisä- ja lopuksi purupinnat
- sitten tuleekin jo kiire juosta vähän yökkien vessaan sylkemään tahna pois, mutta teen sen silmät kiinni, niin ei yökötä katella sitä tahnalimaa :D

Hätä keinot keksii! Ja sähköharja on must. Käsikäyttöisellä kestäis niin kauan, että olisin jo tyhjentänyt koko mahan sisällön ennen kuin purukalusto olis pyykätty... Kielen harjaus myös täällä mahdotonta.

Ai että miten kaunista aikaa, hiukset rasvottuu päivässä kunnon liimaletiksi, jalkapohjat ja kämmenet hikoaa ja maha täynnä ilmaa :D Pahoinvointi vetää välillä aika hiljaiseksi, yöllä heräilin parin tunnin välein joko juomaan vettä, käymään pissalla ja viimeiseksi viiden aikaan niin pahaan pahoinvointiin että oli pakko ottaa aamun tyhjään mahaan otettava lääke jo silloin jotta sai hetken kuluttua syötyä jotain.. Nyt väsyttää..

Hikoileeko muilla jalkapohjat ja kämmenet? Oon hieman hämilläni,koska en edes tiennyt että jalkapohjat voi hikoilla näin..

rv 6+5

Täällä jo vajaan viikon ollut oireetonta. Tai ainakin pahoinvointi on kaikonnut. Rinnat on kasvanu varmaan kuppikoolla. Ja ovat sen verran hellät että asennon hakeminen on hankalaa. Parina yönä on joutunut heräämään vessaan. Muuten olo ihan hyvä.

Oon varmaan ihan pimee, mutta vähän kakeutta herättää nuo teidän oireet. Itsellä on kadonneet kaikki mahanjuilimiset ja muut olot ja nyt hieman pelottaa että onko siellä ketään.. Kahden viikon päästä ultraan, jos malttais odottaa sinne asti.. Neuvolan täti kyllä varoitti että vasta ensi viikolla pitäisi alkaa pahoinvointi. :grin

Mä valittelin aiemmin sitä turvotusta. Pari päivää meni vähemmällä turvotuksella, tuli vissiin viikonloppuna liikuttua sen verran enemmän, että helpotti. Röyhtäilytti, paukutti ja pissatti sen verran, että johonkin suuntaan se ilma ja neste ainakin liikkuu. :) Tänään taas turvottaa senkin edestä. :(
Ja mulla kun on tarkoitus pitää tää alkuaika raskaus salassa (töissäkin) (nyt vasta rv 5+3), niin toivottavasti tää turvotus menee ihan lihomisen piikkiin, joutui kyllä tänään vaihtamaan toisen paidan mitä olin suunnitellut. :)
Ja jos en tosta turvotuksesta narahda, niin viimeistään siitä, että kahvi ei maistu. Normaalisti juon monta kuppia kahvia päivässä ja nyt vähensin tarkoituksella plussan jälkeen kahteen kuppiin, mutta kun nekin kupilliset tuntuu joutuvan kaatamaan lavuaariin. Se on multa sen verran poikkeavaa käytöstä, että kohta joku jo ihmettelee. :)

• Tykkään
Reaktiot: Ce
Connie, mie kans luulen että jos jostain jään töissä kiinni niin kahvin juonnin vähentämisestä.

8+6 ja täysi kyllästyminen jatkuvaan pahaan oloon, joka syö myös työmotivaatiota. Vapaa-aika menee patjalla olkkarin lattialla. Tyttö jaksaa onneksi paljon puuhata tässä vieressä, kiipeilee mun päällä tai tuo kirjoja luettavaksi ja pääsen myös osallistumaan hänen hoitamiseen. Melkein joka päivä pakotan itseni ulkoilemaan. Tyttö tykkää pulkkailusta kovin. Happi tekee hyvää. Silti tuntuu että en mitenkään jaksa pahaa oloa vielä 7 viikkoa, jos kestääkin yhtä kauan kuin viimeksi.

Napu75, heh, mulla on vähän sama juttu. Tai vielä ei ole tehnyt mieli lihaa, mutta saa nähdä mihin homma menee. Olen vuosia ollut enimmäkseen kasvissyöjä (kalaa syön) mutta sanoin jo muutama kuukausi sitten vaimolle että jos raskaushuuruissa alan himoita jotain kinkkua tai makkaraa, niin osta mulle! :grin Ehtii sitä taas syödä kasvispainotteisesti myöhemminkin.

Ce, mikä viikko sulla sitten on meneillään jos pahoinvoinnin pitäisi kohta alkaa?

Mulla on edelleen lähes oireetonta. Rinnat hieman arat ja ehkä väsyttää vähän enemmän kuin tavallisesti, mutta ei hurja ero kuitenkaan. En ole silti stressaantunut, kun ei asialle voi tehdä nyt mitään, eivätkä oireet takaa että kaikki olisi kunnossa. Olen onnellinen että olen päässyt näin vähällä toistaiseksi. Rv5+5

Kiitos Nessu tsemppauksesta! Tämä päivä meni yllättävän hyvin. Lähdin kotoa jo seiskan jälkeen ja tulin kasin jälkeen illalla kotiin. Tänään oli pahoinvoinnin suhteen helpompi päivä. Ei ollut niin paha kuin parina aiempana päivänä. Jospa se ois menny noin helpolla? Toiveajattelua... Tänään tosin on uuvuttanut ihan hirveesti. Silmäluomet painaa ja ei taho pysyä hereillä kunnolla. Huomennakin pitkä päivä töissä. Onneksi perjantaina on helpompi ja lyhempi päivä.

Mullakin on tissit kipeenä ja kasvaneet jo hieman. Hirvittää, että ne paisuu ihan mahottomasti ja sitten taas tyhjenee, niin että jää vain tyhjä säkki jäljelle... Edellisen jäljiltä jo aikamoiset rukkaset. Kohta ne saa varmaan rullata liiveihin sisään. Nyt mua jo mietityttää, että miten maito nousee. Onko muilla, joilla on useampi taskaus takana, noussut aikasemmin maito? Pitääkö liivinsuojia alkaa käyttää jo ennen synnytystä? Mulla ei oikein viimeksi noussu edes synnytyksen jälkeenkään. Jospa nyt pystyisi töysimettään edes jonkin aikaa.

Beislalla aika mukava tilanne, kun ei ihmeempiä oireita tai ällötyksiä. Tosin ehtiihän ne vielä sullekin tulla

Talitintti, hurjan pitkä päivä sulle. Onneks kohta on viikonloppu ja vapaata. Toivottavasti sullakin, että ehdit levätä ja palautua. Tuntuu kyllä, että tässä tilassa mikään levon määrä ei riitä. Ja päivisin on ku nukkuneen rukous, haukottelee vaan.

Ehkä kahvittomuudellakin on osuutta asiaan. Töissä pohjustin kahvittomuuden kätevästi sillä, että kun työkaverit tietää mulla olleen pitempään ajoin uniongelmia, niin sanoin pokkana plussan jälkeen, että kokeilen nyt kofeiinittomuutta, joskos sais nukuttua. Ja hyvin on tepsinyt, joten näillä mennään Ei oo kyllä pariin viikkoon enää tehnyt kahvia mielikään.

Hurjaa, että täällä pyörähtää huomenna käyntiin viikko 7! <3

Huh tsemppiä kaikille pahoinvoiville! Täällä oikeestaan ainoo "oire" tähän mennessä on otsaan ja leukaan ilmestyneet kipeet näppylät/finnit (raskausakne? :D ) RV 7+1

Talitintti, ihmiskroppa tuntuu olevan merkillinen. Tollaset action-päivät vaan jotenkin selviää - ehkä kroppa tajuaa että ei oo vaihtoehtoja..?

Mulla ei oo noussut maito rintoihin kuin vasta synnytyksen jälkeen. Synnytyssalissa jo imetin ja täysimetystä kummastakin 5 kuukautta. Tytöillä ikäeroa vajaa 3 vuotta, muistaakseni maitoa tuli puristamalla koko sen väliajan vaikka esikoisen imetys loppui 9 kuukauden kohdalla. Liivinsuojia en tarvinut. Tosi kipeet tissit on mullakin nyt... 6+5

Täällä lensi kans oksennus eilen illalla kertaalleen mutta mahakivusta päätellen kyseessä kyllä oksennustauti :/ Nyt sit murehduttaa aiheuttaako tuollaiset pöpöt jotain vauvalle :(

Uhh, täällä yks päivä päivältä pahoinvoivampi. Kestonälkä ja kestopahoinvointi. Näistä ja muutenkin ihan järjetön väsy. Kroppa ei jotenkin lataudu levossakaan, vaan koko ajan nuutunut ja kuvottava olo. On myös hemmetin työlästä salailla pahoinvointia ja muita oireita töissä.

Ainoastaan nukkuessa voi olla hetkittäin hyvä olo, kun on kanveesissa. Siis silloin, kun ei oo pissahätä, tissit ei osu kipeesti tyynyyn, ei yrjötä eikä maha kurni silleen epämukavasti.

Huhh. Ihan veto pois. No, jospa huomenna sais palkinnon kärsimyksistä ar-ultrassa!

(7+0)

Voi Nessuu! Myötäelän tismalleen samaa fiilistä täällä. Eilen menin keskellä yötä suihkuun kun en tiennyt miten muutenkaan olisin voinut enää helpottaa oloa. Pahoinvointi rannekkeet ostin ja kokeilin, mutta tuntu että pahoinvointi vaan lisääntyi.. kerroppa heti sitten ultrakuulumisia kun tiedät :)

Toivotaan että ei nää olot jatkuis kovin montaa viikkoa, yks kaveri meinas että jos alussa kärsii pahoinvoinnista niin sit ei lopussa. :--) toivotaan siis!

SiniApila, sä siis testasit niitä rannekkeita? Mulla on ollu niin kiire, etten oo ehtinyt niitä hankkimaan. Mutta ehkä vielä harkitsen, kun sullakaan eivät helpottaneet.

Mulla on yks kaveri, jonka pahoinvointi kesti KOKO raskauden ajan. Ihan alusta ihan loppuun. Hän ei ihan hirveästi nauttinut raskaudesta, vaikka heillä nyt ihana tyttö onkin.

Ei tätä jatkuvaa yökötystä kyllä voi ymmärtää ennen kuin sen ite kokee. Toivottavasti tämä tosiaan helpottaa pian. Mulla ainakin kunto alkaa olla jo ihan siinä hilkulla, pystyykö menemään töihin. Ja huomaa myös työnjäljestä, ettei pysty yhtä hyvään suoritukseen kuin yleensä.

Nessu, juu kävin apteekista hakemassa. Eilen ei tosiaan ainakaan tuntunut pahimpaan oloon vaikuttavan mitenkää... voi olla kyllä että olin jokseenkin tuskastuneessa ja kärsimättömässä tilassa että ehkä annan niille vielä mahdollisuuden. Jos ne vaikka oli väärässä kohdassa tai jotain..

Toisaalta ne maksoivat 19€, että jos ne sulla auttaakin niin suht edullinen apu on kyllä :--) monet niitä on kehuneet että kai sekin on ihan yksilöllistä että auttaako vai ei.

Kovasti tsemppiä ja jaksamista töihin Nessu :)

Mulla on tänäänkin ollut vähän lyhempiä nuo pahoinvoinnin hetket. Pari tuntia aina kerrallaan. Aamut ja illat on pahimpia. Tänään oli taas mammutipäivä töissä. Nyt alkaa olla veto ihan pois. Ihan itkettää ajatus, että huomenna täytyy mennä vielä töihin. Onneksi se viikonloppu sieltä koittaa. Sillon toivottavasti ehtii nukkua pitkät yöunet.

Varattiin myös ultra ensi viikolle. Jospa sitten sais varmistuksen tälle. Mulla on maha jo niin turvoksissa, että huomasin tänään iltapäivällä saavani katseita.

Ja voi Nessua. Toivottavasti pahoinvointi ei enää pahene. Onnea matkaan huomiseen ultraan!

Talitintti, voi sua raasua. Superpitkiä päiviä kaiken raskausoireilun päälle. Ei ihme, että itkettää ajatus vielä yhestä päivästä, mikä pitäs jaksaa ennen vapaata ja lepoa. Viikonloppuna sit lepuuttelut ja kunnolla! Mulla sama suunnitelma.

Kiva, kun tekin saitte ultran varatuksi. Kaipa se konkretisoi tätä asiaa ihan eri tavalla kuin kuvotus. :D

Ai niin, ja iso kiitos tsempeistä teille molemmille, Talitintti ja SiniApila!

Takaisin