Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rasti seinään! Viime yönä vain kaksi vessakäyntiä enkä aamulla kakonut mahahappoja pihalle, kun jätin purentakiskot laittamatta yöks. Niiden pois ottaminen aamuisin on ollut kaameeta.

Mutta hitto tätä nälkää. Se on koko ajan! Varmaan kohta töissäkin kattovat, että jopas tolle ruoka maittaa... :D

En muista missä ketjussa oli keskustelua ihanasta oireesta nimeltään ummetus. mutta edellisestä raskaudesta opin, että paras lääke on ehdottomasti Pegorion! Ei maistu millekään ja voi ottaa lievän yliannostuksen alkuun ja sitten kun tasaisesti käyttää, niin ei ole ongelmaa.

Mulla kans nälkä vaivaa. Ja kun se pääsee iskemään, niin se on heti kova! Onneksi mulla tekee tällä hetkellä mieli ihan tavallista kotiruokaa. Nytkin hellalla porisee soossi ja potut. Mitään roskaruokaa ei edes tee mieli. Viikonloppuna kun muu perhe meinasi tilata pizzaa, niin tutkin salaattitarjontaa, kun ajatuskin pizzasta ällötti. Namuja kyllä tekee mieli. Tänään yhden kinderin sorruin töissä syömään.

No hyvä. Mitä snäksejä sä syöt pahan olon karkottamiseks töissä? Kiinnostaa, josko itsekin keksisin vaihtelua omiin naksuihin. Mulla on töissä iso kasa hedelmiä, raejuustoa, näkkäriä ja pähkinöitä sekä jogurttia.

Tänään on ollu aika hyvä päivä. Oli melko pirtee olo, ei pahempia kuvotuksia päivällä. Vasta nyt illalla alkaa perus paha olo hyökyä päälle - aamut ja illat on pahimpia. Mites teillä?

(7+5)

Mulla on ollut nyt ihan hyvä olo, kun jätin aamulla ottamatta raskausvitamiinit. Paha olo on siirtynyt aamupäivään ennen lounasta. Pitää siis muistaa syödä joku välipala ennen lounasta (omena, jogurtti, mantelit).

Täällä pahoinvointi jatkuu aamulla, päivisin ja öisin. Illalla on pieni hetki jopa ihan hyvä olo.

Mulla on kans tunteet pinnassa. Yleensä en ole ammattiloukkaantuja, mutta nyt tuntuu kaikki pahalta ja loukkaukselta. Töissä ja kotona mainaa kaikki mennä tunteisiin. Itkuinen en ole vielä ollut. En kyllä viimeksikään vetistelly kovin paljon. Kerran tillitin keittiön lattialla, kun mies unohti tuoda kaupasta sitä mitä pyysin.

Turvotus lisääntyy koko ajan. Tänään jouduin iltapäivällä avaamaan farkunnapit ja kulkemaan loppupäivän housut auki. Onneksi sain pysyä iltapäivän omassa toimistossa. Päiväkodille mennessä koko ajan jänskätti millon housut huilaa nilkkaan kun nappi ei menny enää kiinni. Väsymys on myös edelleen kamala. Tai se on semmoinen kaiken yli hyökyvä uupumus. Tuntuu lihaksissa, silmissä ja ajatukset ei tahdo kulkea. Yhdestä neljään on töissä ihan tuskaa yrittää pysyä aiheessa.

Jännä juttu tuo raskauden vaikuttaminen mielialaan. Mä huomaan itsessäni todella outoja muutoksia. Oon kyllä perusreilu ja hauska tyyppi, mutta jo jonkin aikaa oon ollut duunissa ja sen ulkopuolella jotenkin kaikille superymmärtäväinen.

Mua ei saa hermostumaan ei sitten millään, autan ja tsemppaan hulluna, ja oon jotenkin ÄIDILLINEN. Yleensä en duunissa siedä esim. muiden keskinkertaista työnjälkeä vaan vaadin parempaa ja saatan olla niissä tilanteissa aika ehdoton. Mutta nyt oon kuin mikäkin ymmärtävä, hymyilevä kanaemo. Jo on aikoihin eletty!

Huomaan myös, että stressaan vähemmän ja luotan siihen, että kaikki asettuu uomiinsa. Oon ihan zen.

Paitsi, jos näen ahdistavia uutisia. Se on jännä, yhtään ei pysty kattomaan tai lukemaan mistään pelottavasta, ahdistavasta tai kielteisestä. Ja just sellaista tavaraa tuntuu puskevan joka tuutista. Mä haluaisin ajatella nyt vain kivoja asioita ja nähdä asioissa hyvää.

Hitto, kun alko muuten yhtäkkiä tehdä mieli teeleipiä... ja mämmiä kermalla sekä sokerilla! Mmmm... Slurps.

Nessu, sekaisin kuin seinäkello, 7+6.

Mulla on vatsa kasvanut ihan huomattavasti. Varmaan saman kokoinen kuin esikoisesta 5-6kk kieppeillä. Eikä siis näytä pelkältä turvotukselta tai lihomiselta.

Nessu, odotan innokkaasti tuon samaisen zen-tilan saavuttamista jossain vaiheessa. Muistan, kun syksyllä läheinen työkaverini oli samassa tilassa raskautensa loppuvaiheessa. Olen opettaja, ja muutaman kerran olen jälkeenpäin huomannut, että oppilasparka on saattanut saada törttöilystään vähän liian suurikirjaimisen puhuttelun sen takia, että opettaja on saattanut olla hieman hormonipäissään...

Tema sama juttu mahan kanssa!
Kokoa on jo melkoisesti. Esikoisesta alkoi näkymään vasta 6. tai 7. kuulla.

Vatsa on tosi herkästi ummella :( täytyy vetää laksatiiveja säännöllisesti :(
Rv 10+1

Niin ja täällä painajaiset ja yölliset kuumat aallot haittaa yöunia! :(
Onko muilla samaa?

Tässä itkuherkkyydessä ei oo mitään järkeä! Kävin aamulla verikokeissa ja yhdessä huoneessa lapsi itki/huusi varmaan piikkipelkoa ja mähän sitten pillahdin itkuun! Selittelin verinäytteenoitajalle jotain raskaushormoneista :D

Omppoloinen, uni tosi katkonaista ja hikistä/viluttavaa myös täällä. Pari viikkoa on myös menty joka yö parilla vessakäynnillä, mikä on outoa mulle. Mutta tähän vissiin kuuluu... Montako kertaa yössä te muut joudutte ramppaamaan pissalla?

Mulla ei painajaisia juuri ole ollut, mutta aivan jäätävän paljon eroottissävytteisiä unia. No, hyvä että edes unissa, koska hereillä oon niin väsynyt tai huonoissa oloissa, että ei oo paljoa tarttenu peittoja viuhutella.

Nessu, 8+0.

Mä juoksen yöllä vessassa 1-3 kertaa ja yleensä en enää aamuyöllä saa unta uudestaan :/ ...Viime raskaudessa vikat kuukaudet ravasin yöllä vessassa noin tunnin välein. . Miksi nyt raskaana keho ei voi jotenkin "nukkua varastoon", miksi se valvominen pitää aloittaa jo ennen vauvan syntymää?! :)

Takaisin