Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä kaikille pahoinvoiville ja muuten kovasti oireileville :Heartblue
Mulla on edelleen tosi vähän oireita. Ei oikeastaan mistään edes huomaa raskautta, hiukan on rinnat arat. Mun on ollut pakko vähentää näiden palstojen lukemista ihan oman mielenrauhani takia.

En muista, oliko se tämä, vai ultraketju vai mikä, jossa puhuttiin (varsinkin e.m.) kanssa kutinasta ja tulehduksista. Joka tapauksessa soitin yhtenä päivänä gynelle, ja juttelin sairaanhoitajan kanssa. Mun tammikuisen antibioottikuurin syy ei pitäisi olla riski raskaudelle, kehotti olemaan rauhallisin mielin. On kyllä hyvä, että voi jonnekin soitella.

Jotain erilaista sentään tuntuu. Eilen illalla olin jo sängyssä, makasin selälläni, kun yhtäkkiä aivastin. Aivan kamala repäisykipu tuli vatsaan, oli pakko kääntyä kyljelle kippuraan. Parkaisin niin, että viereisessä huoneessa oleva koira alkoi murista :eek:

6+0

• Tykkään
Reaktiot: Ce
Tsemppiä pahoinvointiin! Se on kyllä tosi raskasta. Mutta hyvällä tuurilla se helpottaa jo pian, mulla on ollut viikon ajan helpompaa (nyt 9+2). Muutaman päivän oli jo tosi vähäistä, tällä viikolla enemmän aaltoilevaa. Mutta nyt olo on ollut ihan älyttömän väsynyt, vaikka en ole edes töissä tällä hetkellä. Lisäksi iltaisin tulee aina tosi kuumeinen olo, enkä tiedä, onko kyse flunssasta vai raskaudesta. Mulla on ollut jo pari viikkoa yskää, muttei muuten oikeastaan selkeitä flunssaoireita.

Jännä, että rinnat on muuttaneet koostumustaan, alkuraskaudessa ne oli paljon pinkeämmär kuin nyt (arkuus on kyllä säilynyt ennallaan). Huoletti ensin, että on huono merkki, mut tällä viikolla on ultra ja neuvola varmistaneet kaiken olevan ok :)

Suvetar, kiva kuulla, että sulla on olo hieman helpottanut!

Me käytiin miehen kanssa tänään ar-ultrassa. Pikkutyyppi oli oikeassa paikassa, 11,1 milliä pitkä ja kaveri oli yhtä sydäntä. Pieni sydän jumputti niin maan vimmatusti.

Sain myös äitiyskortin. Hurjaa! Mieskin on puhunut käynnin jälkeen koko ajan pikkutyypistä, että pitää alkaa vertailla vauvatarvikkeiden hintoja jne.

Lääkäri ja kätilö muistuttivat, että vaikka odottavalla äidillä on huono olo, vauva voi hyvin. Tällä ajatuksella jaksaa tsempata kuvotuksista huolimatta! <3

Ai niin, myös la vahvistui. Pieni just laskielmieni 7+1 kokoinen ja la on 20.10. Hauska, että tutkimuksessa mukana olleen kätilön lapsi on kuulemma syntynyt samana päivänä.

Ja hitsi vie, tänään on julkaistu uusi äitiyspakkauskin. Alkaa tulla tunne, että kaikella on tarkoitus. :)

Muokattu viimeksi:
Napu75, heh, mulla on vähän sama juttu. Tai vielä ei ole tehnyt mieli lihaa, mutta saa nähdä mihin homma menee. Olen vuosia ollut enimmäkseen kasvissyöjä (kalaa syön) mutta sanoin jo muutama kuukausi sitten vaimolle että jos raskaushuuruissa alan himoita jotain kinkkua tai makkaraa, niin osta mulle! :grin Ehtii sitä taas syödä kasvispainotteisesti myöhemminkin.

Ce, mikä viikko sulla sitten on meneillään jos pahoinvoinnin pitäisi kohta alkaa?

Mulla on edelleen lähes oireetonta. Rinnat hieman arat ja ehkä väsyttää vähän enemmän kuin tavallisesti, mutta ei hurja ero kuitenkaan. En ole silti stressaantunut, kun ei asialle voi tehdä nyt mitään, eivätkä oireet takaa että kaikki olisi kunnossa. Olen onnellinen että olen päässyt näin vähällä toistaiseksi. Rv5+5
Mulla on tänään 6+1 ja neuvolan ihminen sanoi että yleensä seiska viikolla alkaa oksettamaan.. Sitä odotellessa.

Se se on ärsyttävää että illalla on ihan kuolemanväsynyt ja simahtaa heti. Sitten aamuyöstä herää pissalle eikä saa pariin tuntiin unta! Ikinä ei oo tällasta ollut, aina oon hyvin nukkunut. Muuten oireita (tällä hetkellä) vain hyvin lievästi. 7+0

Mä taas pyörin edelleenkin puoli yötä sängyssä ja haen unta..vaikka olisin sohvalla haukotellut kuin viimeistä päivää :) Tällä viikolla tullut pahoinvointi kuvioihin, menee ja tulee pitkin päivää. 7+6

Onko kukaan vielä yrittänyt helpottaa oloaan sea band-pahoinvointirannekkeilla ja jos on, niin onko ollut hyötyä?
kuvotus on tähän asti ollut siedettävää, mutta tänään sain huomata kärsiväni myös matkapahoinvoinnista.
Ostin ne. En ole oikeestaan kokenut niistä olevan hyötyä...välillä ehkä mutta.. Tosin oon miettinyt että jos ne ei olekaan oikeiden pisteiden päällä..eli jos en osaakaa asettaa niitä oikein. Välillä ne tuntuu veemäisiltä, ihan ku tulis mustelmat ranteisiin. Itse aloitan jokaisen aamun oksentamalla vatsahapot ulos. Mitään ei ehdi edes syödä. 9+2

Pikkasen huolettaa kun kaikissa kolmessa aiemmassa raskaudessa olen oksennellut viimeistään viikolla 7 ja nyt on jo 8+1 eikä pahemmin ole edes huonoa oloa ollut...
Tietääkö joku millä viikoilla voi kotidopplerilla kuulua syke?

Kuulin dopplerilla sykkeet 8+4, mutta oli kovan etsinnän takana. Kuuntelen päivittäin muiden sydänääniä :D Yleisimmin suositellaan, että viikolta 10 alkaen.

Mäkin kuulin viikoilla 8+1 ekan kerran. Sitten meni pari päivää kun en kuullut ja 8+4 kuulin taas.. kauan mennyt etsimiseen.. joten joka päivä en kuuntele..

Hei kertokaapas dotidoppleroijat, mikä laite teillä on, mistä ootte ostaneet ja mihin hintaan? Mäkin olen suunnitellut masiinan hankkimista.
Ajattelin, että se vois tuoda mielenrauhaa, kun seuraavaa ultraa saa taas vartoa yli kuukauden. Ja sen jälkeenkin niin kauan, että pikkuisen liikkeet alkaa tuntua. :)

Raskauskeijulta kattelin ite sellasta härpäkettä, jossa saa puhelimen kanssa toimimaan sen dopplerin. Eli lataa kännykkään appsin, johon sitten ne kaikki sydänkäyrät tallentuu ja voi kuunnella.

Mulla on alaselkä kipeä :sad001
Teen istumatyötä, ja on ennenkin välillä ollut selkäkipuja. Nyt viikonloppunakin pidemmällä maastolenkillä alkoi särkeä. Tänään aamulla, kun heräsin, ei särkenyt, mutta alkoi taas särkeä, kun nousin ylös. Huolettaa kyllä, mutta eipä tälle mitään voi. Tämä kipu olisi hyvinkin siedettävää, jos tietäisi, että kaikki olisi kuitenkin hyvin. Mutta mistäs sen tietää...

Muuten ei edelleenkään juuri muuta kuin tissiarkuutta. Eilen kyllä suolapähkinät haisi lähes metrin päästä niin pahalle, että piti siirtää kauemmas.

6+2

Mä löysin dopplerin torista tai siis nyt vasta kun ehdin sen maksan ja myyjä sitten lähettää.En varma minkä merkkinen tuo oli mutta pieni ja siinä oli mun mielestä myös näyttö ja mukaan tuli geelitkin :) ehkä ensi viikolla sen saan katsotaan sitten koska alkaa kuulua.Esikoisen aikaan ei sellaista ollut toisen aikana sain lainaan vasta joskus vähän ennenkuin oli 12 vko täynnä ja silloin löytyi hyvin.Itsellä hiukan on ylimääräistä vatsan päällä ei pahoin mutta vähän että ei pakosti ihan heti ne äänet löydy.

Tänään 10+0 :) <3

Välillä on huolettanut kun on ollut lähes oireettomia päiviä - jostain syystä km pelko ei meinaa hellittää. Mutta kyllähän näillä viikoilla voi paha olo hyvinkin jo loppua (esikoisen kohdalla hellitti vasta viikolla 16). ...tänään kuitenki ihan yllättäen tuli aamupalat ulos. Eiköhän tuolla vatsassa pikkuinen ole vielä hengissä <3

Uskallankohan sanoa ääneen, mutta nyt on pari päivää ollu jo helpompaa pahoinvoinnin kanssa. Oiskohan se hellittämässä otettaan? Kuvottaa edelleen usein, mutta se on siedettävää. Tilalle on tullut ihan mahdoton väsymys. Voisin vaan nukkua. Tänään väsymyksessä unohdin esikon harrastuksen kokonaan... Päänsäryt ovat myös pikkuhiljaa alkamassa. Eilen oli eka kova päänsärky. Panadol ei paljon auttanut.

Edellisessä raskaudessa mulla meni selkä tosi huonoon kuntoon. Alaselän nivelet löystyi niin, että käytin SI-vyötä puolesta välistä loppuun saakka. Jalat lähti pariin otteeseen alta. Nyt on aamuisin ollu selkä tosi kipeä. Mulla taitaa olla liian pehmeä patja sängyssä. Saa nähdä meneekö nyt aikaisemmin tuo selkä pahaan kuntoon. En muistanutkaan mitä kaikkia ikävyyksiä raskaus tuo tullessaan. Eka oli jo tosi hankala ja veti kunnon ihan kaameaksi. Aika näköjään kultaa muistot, kun nyt vasta moni asia alkaa palaamaan mieleen. Nyt yritänkin pitää enemmän painoa kurissa ja saada liikunnalla kunnon pidettyä parempana.

Huono olo vaihtelee. Tossa jo loppuviikosta aattelin et noni menee paremmin et ei oo huono olo mut kyl se eilen palasi.. oksenna en kun en muutenkaan helposti oksentele mut välillä aina joutuu miettiin et mihis vessaan kohta juoksis.. päänsärkyä alkanu pienesti oleen ja närästya, hitto renniee vedelly kaks aiempaaki raskautta et kai niitä on taas isot paketit haettava..

9+3

Tuo närästys on muuten vaivoista se melkein kamalin. Varsinkin nyt yhdistettynä kuvotukseen... Mulla alko viimeksi vasta loppuvaiheessa närästää. Nyt on ollut jo monta kertaa renniet tarpeen. Pitääkin muistaa töihin laittaa laukkuun renniet ja oanadolit päätä varten. Harmittaa, että tuo kurkun polttelu alkaa pikkuhiljaa jo nyt. Odotin sitä vasta sitten kun maha alkaa painamaan. Mutta mäköjään turvotus riittää saamaan sen aikaan. Mie en siis ennen edellistä raskautta tiennyt mitä on närästys.

Mä en tiennyt närästyksestä mitään ennen kolmatta raskautta! Siinä sit puolen välin jälkeen alko närästää silloin tällöin, ei onneks paljoa eikä usein. Saa nähdä miten tällä kertaa käy.

Onko teillä muilla alkanut vatsaa kiristämään? Mulla on selvästi alkanut maha kasvamaan ja kiristämään kovien turvotusten lisäksi. Tukala olla yötä päivää :(

Janna ja Talitintti, toivottavasti ei närästys kovin pahaksi äityisi. Mulla oli pari vuotta sitten tosi stressaava työtilanne, ja närästys oli massiivista. Jouduin vetämään monta kertaa päivässä isot annokset protonipumpunestäjiä (vahva närästyslääke) varmaan muutaman vuoden ajan, ennen kuin pääsin itelle sopivampaan työtehtävään ja koko vaiva katos. Mutta niin kauan kuin sitä kesti, se oli kammottavaa. Voi kun ei itellekään raskausaikana tulis.

Omppoloinen, ai sulla kiristelee jo vatsaa. Mitkäs sun viikot olikaan? Jos vaan muistatte/jaksatte/haluutte, laitelkaas postausten perään viikot, niin on helpompi seurata, että mitä kenelläkin missäkin vaiheessa.

Mulla ei vielä (7+4) muuta ulkomuodossa tuntuvaa kuin turvotusta. Just viritin housut kiinni vähän väljemmin hiuslenksulla, kun tuntu, että ahistaa.

Täällä vkl meni ihanasti. Retkeiltiin miehen kanssa ja tehtiin kaikkea kivaa. Pahoinvointi pysyi melko hyvin kurissa jatkuvalla syömisellä. Uus himo on jäiset mustikat!

Toisaalta, uus viikko alkoi kyllä hehkeesti: yöllä kolme vessakäyntiä ja aamulla kunnon mahahappoyrjöt. Oujee. :D

Takaisin