Oireet

Kauhee kun ei tänään tuntunut koko vauvaa, kun paineli mahaa, joka oli tosi litteä muutenkin heti herätessä :eek: missä ihmeen asennossa toi tyyppi oikein majailee o_O

Täällä sama vika! :o Liikkeiden tunteminen on sitten helpottavaa, vaikka ne välillä ikäviltä tuntuukin. Tekis mieli koko ajan yrittää saada kaveri liikkumaan lisää, ettei tarvii miettiä, onko kaikki ok. Jotenkin huoli pienestä on taas tullu uudella tapaa lähemmäksi, kun viikot vähenee.

Tunnistan tunteen. Välillä tuntuu että maha vaan pienenisi, vaikka eihän se toki niin voi tehdä. Jotenkin pitää pitää itsensä rauhallisena.

Täällä välillä hengittäminen tuntuu vaikealta. Ja pissalla saa juosta koko ajan. Tuntuu ettei rakko tyhjene kunnolla kerralla vaan saa oikein tiristellä.

Täällä on tänään ollu vähän hermoja kiristävä päivä. Ilma tuntuu aiheuttavan tuskallisen olotilan, vaikkei aurinko edes koko ajan paista. Pienikin lenkki metsässä koirien kanssa saa aikaan semmosen määrän hikeä, ettei se ota sitten loppuakseen. Alaselkää jurppii ja se säteilee myös oikeeseen jalkaan. Mieli on surkee ja fiilistä ei helpota se, että tänään olis pitäny kyläillä kaverin luona, minkä jouduin nyt sit luonnollisesti perumaan, koska ainoa mulle sopiva paikka on tällä hetkellä sänky tai sohva. Lattiaki käy, jos voin siinä maata takalisto pystyssä ja venyttää selkää. Tää olis koomista, ellei samalla ketuttais niin paljon. Ihana päivä! :(

Joo tää hikoilu on kyllä niin syvältä, tänään piti olla siivouspäivä mutta en ala tällä helteellä sisällä huudattaan imuria. Josko huomenna olis viileempää. Kaupassakin kun käytiin, olin ihan hiestä märkä vaikka oli vaan todella kevyt maksimekko päällä. Loppuu todellakin huumori tästä touhusta! :s

Täällä kans yks hikipossu! Ihan kaupassa asti kävin ja sellanen hiki, että huhhhuh! Sittenpä kotiin möllöttämään tuulettimen viereen. Meneehän se aurinkoinen heinäkuun lauantaipäivä näinkin...

Meilläki mies kävi hakee tuulettimen varastosta, kun mun valitusvirsi oli sitä sorttia, ettei se tainnu jaksaa kuunnella enää. Ärsyttävää tämmönen hikoaminen. Pää on hiestä märkä heti, kun vähänki käy kävelee tai tekee jotain suurempaa. Ens yönä saa takuuvarmasti kärsiä jalkakrampeista, kun on takana lämmin päivä.

Mä en koskaan oo ollu sellanen joka hikois yhtään! Nyt on jatkuvasti tahmainen ja limainen olo. Ei tekis mieli pukea mitään päälle, taikka tehdä yhtään mitään! Mä niin toivoisin, että elokuussa ei olis niin kamalan kuuma. Muuten voi olla aika tuskaset oltavat.. :s
Ps. Tuplatuulettimet päällä 24/7 ja sähkölasku kiittää!

Mustaajavalkoista, mulla on myös usein ihan vastaavanlaista selkä särkyä joka säteilee oikeaan jalkaan. Se alkaa aina ihan varmasti jos uskaltaudun päivän aikana useampaan kuin kahteen kauppaan tai kyläpaikkaan (nuokin kauppareissut ovat maks. 10min pituisia.) Kolmas on jo liikaa :oops: Nykyään en viitsi edes luvata yhtään mitään vaan aina on mentävä sen hetkisen olotilan mukaan ja yleensähän se on kaamea :facepalm::dead:.

Mustaajavalkoista, mulla on myös usein ihan vastaavanlaista selkä särkyä joka säteilee oikeaan jalkaan. Se alkaa aina ihan varmasti jos uskaltaudun päivän aikana useampaan kuin kahteen kauppaan tai kyläpaikkaan (nuokin kauppareissut ovat maks. 10min pituisia.) Kolmas on jo liikaa :oops: Nykyään en viitsi edes luvata yhtään mitään vaan aina on mentävä sen hetkisen olotilan mukaan ja yleensähän se on kaamea :facepalm::dead:.
Täällä kans ihan sama juttu. Niin monesti nyt joutunu perumaan, että en enään etukäteen sovi mitään!

Uhhuh, eilen oli vatsa koko päivän tosi pinkeänä ja tänään tuntuu, että happi loppuu. Inhottavaa, vielä olis melkein pari kuukautta laskettuun.

Kiva kiva. Soittelin aamulla neuvolaan kun mua on jo pari päivää kutisuttanut ihoa aika tavalla. No labroihin tuli lähete ja kävinkin niissä heti. Noh, maksa-arvot koholla (ei kovin radikaalisti onneksi vielä) ja lähete äippäpolille. Näinköhän päädyn siihen 1% raskaana olevista, joille kehkeytyy se himputin hepatoosi. Harmittaa ja ahdistaa jo nyt :crybaby2 Lisäksi kiva nyt vaan odotella tässä, että millon sieltä polilta tavoitellaan - terkka laittoi lähetteen 1.kiireysluokassa eli yhteydenotto 1-7 päivän kuluessa.

Onko teillä mitään kokemusta tästä riesasta?

Mulla epäiltiin sitä kans, kun kauhea kutina ollut muutaman viikon. Ei onneksi ollut, mutta neuvolatäti sanoi että sitä ei aina edes hoideta. Riippuu kuinka korkealla arvot on ja millaisia oireita tulee. Eiköhän äpolilta ihan pian olla yhteydessä, ole rauhassa vaan! :)

Olin nyt ma-ti töissä kokeilemassa, miten selkä kestää sitä toimistossa istumista, ja eihän se kivalta tuntunut... Sitten vielä kun lyhyt työmatka oli yks tuskien taival, niin kävin nyt sitten lääkärissä ja sain viikon saikkua. Ja varmaan sitä sitten jatketaan, äitiysvapaan alkuun on tasan kolme viikkoa. En nimittäin jaksa uskoa, että nää kivut tästä enää hellittää... Kylkiasento on oikeestaan ainut mikä ei satu. Valivali :)

Mulla oli viime raskaudessa hepatoosi.
Todettiin verikokeilla rv 35+6 ja käynnistettiin 36+5

Ensin ultrassa lääkäri määräs kutinaan lääkettä mut 2h ultran jälkeen hoitaja joka siel kans oli ni slitti et pääsisinkö käynnistykseen ja seuraavana aamuna sit meninki :)

Et täs kohtaa ne määrää varmaan lääkkeet :)

Viime yönä pohkeeseen iski ihan hirveä kramppi hyvä ettei itku tullut kun sattui niin paljon ja se vaan kesti ja kesti oli aika ikävä herätys :hungover: Kävin tänään äp polilla radin takia ja uhkasi että saan vielä insuliinin jos arvot ei pysy kurissa viikkoa :sad001 Ja tuli tosi kiva olo kun piti tehä koko arvio ja jutella lääkärin kanssa niin en päässyt ku kukaan ei kerinnyt joten ens viikolla uudestaan :meh: Katto kätilö sitten pikaisesti Ultralla kun näytin niin pettyneeltä. Mut ei tehnyt mitään koko arviota :eek: Hohnhoh kun tuli kurja fiilis tuosta käynnistä :confused:

Aika pian ovat diagnoosista päätyneet käynnistykseen sun kohdalla, Maiskukka! Arvot olivat kenties aika paljon koholla?

Mulla nousu oli nyt vielä aika pieni, mutta toisaalta tiesihän tuo google kertoa, että arvot saattavat pahentua tosi nopeasti. Mulla siis nyt viikot 33+4, että ihan en olis vielä valmis käynnistyshommiin...

Terkkakin onneksi oli puhelimessa sitä mieltä, että näillä arvoilla saa vielä olla suht. huoletta ja nukkua yönsä rauhassa. Mutta katsotaan, sit polikontaktin jälkeen varmasit viisaampi tässä!

Lukuja en muista tarkkaan mutta muistaakseni lääkärin mielest oli aika korkeet ja painoarvio oli 3,2kg jo ja oltiin niin liki täysaikaa eli 37 et varmaa siks myös käynnistivät :)
Mut hyvä niin..

Eilen alkoi ihon kutina etenkin jalkapohjissa ja kämmenissä ja yöllä en kunnolla nukkunut sen takia. Täytyy neuvolaan soittaa että laittaa labraan lähetteen.. Kylläpä taas alko pelottamaan tämäkin :sorry:

Takaisin