Oireet

Tsemppiä teille kaikille.

Täällä vaivaa väsymys, taitaa olla vielä eilisen univelkoja. Toissapäiväinen rehkiminen siivoustouhuissa ja pihahommissa verotti yöunia ja jaksamista. Aloitin rautakuurin ja toivon, että alkaisi vaikuttaa. Täytyy koittaa skarpata, että saa tehtyä hommia. Hieman harmittavaa tällainen vetämättömyys.

Eilen alkoi ihon kutina etenkin jalkapohjissa ja kämmenissä ja yöllä en kunnolla nukkunut sen takia. Täytyy neuvolaan soittaa että laittaa labraan lähetteen.. Kylläpä taas alko pelottamaan tämäkin :sorry:

Voi ei, toivottavasti sulla on arvot kunnossa! Mulla tosiaan oli maksa-arvot koholla kun kutinan takia labrat otettiin ja tänään polille keskustelemaan asiasta lääkärin kanssa.

Harmittaa kyllä, että tämmöistä tähän viimeisille viikoille vielä, mutta minkäs teet :sad001

Täällä on kans vatsa laskeutunut reippaasti eikä oleesim ollut närästystä, niin kuin esikoisen aikana. Mutta vatsan laskeutuminen onkin ollut työläs kestää. Valtavaa painontunnetta, kipuja, vihlontaa... Vauvan vilkkaat liikkeet sattuu vaikka ovatkin jonkin verran rauhoittuneet parin viikon takaisista liikkeistä.
Eilen oli sit pakko varata neuvola, ku tuntuu, että vauva on tosi alhaalla ja näinhän siinä kävi, että lapsi on lähtökuopassa. Jaiks. Lääkäri on vasta elokuun puolella eli kanavan tilannetta en tiedä, että olenko auki vai en. Jänniä hetkiä ja viikkoja. Tuli kiire kasata sairaalalaukku..ja alkaa pesemään vauvan vaatteita ja tuo pinnasänkykin pitää laittaa valmiiksi.. Iik.

Leijona83 mitä lääkäri sun kohdalla päätti raskaushepatoosin hoitamisesta? Itse sain saman diagnoosin sitten myös:banghead:

Eikä! No siis mun tilannetta tutkitaan edelleen. Kävin eilen ylävatsan ultrassa (poissulkevat muita maksa/sappi/jne. ongelmia) ja maanantaina olis kaikenmaailman verikokeet. Sit tiistaina soittoaika lääkärille. Mua ei siis toistaiseksi ole diagnosoitu mitenkään. Mulla ei nimittäin sappiarvot olleet ainakaan vielä koholla, vaan pelkästään ne maksa-arvot, joten ehkä siksi varmentavat tarkemmin, mistä on kysymys. Ja se kutinakin on aika lievää ainakin siihen nähden, mitä netin kauhutarinat ovat kertoneet sen voivan olla...

Mites sulla ja miten voit?

Mulla oli se Alat-arvo lähemmäs 300, sappiarvo ei näkynyt vielä eilen. Ataraxia ja adursalia aloin syömään. Viikottain pitää käydä verikokeissa ja myös äitipolilla seurataan tilannetta. Kuulemma jos lääkkeet ei auta niin mietitään käynnistämistä aiemmin. Kutina on kyllä kovaa etenkin öisin mutta tänä aamuna oli myös niin kovaa että olisin voinu leikata jalat ja kädet irti:oops:aikamoista on,mutta onneks on seurannassa!

Täällä supisteluja ollut kolme vuorokautta ihan urakalla. Säännöllisiä, mutta ei kivuliaita. Tulee 7-10min välein parin tunnin ajan useamman kerran päivässä. Eilen tosin 6h. Soitin synnärille jo mutta ei oltu huolissaan koska ei kipuja eikä vuotoja. Kolmas raskaus, eikä ennen ole näin aikasin supistellut joten melko jännän äärellä oltu. Vihlomista ja jomottelua myös ollut. No ei auta kun seurailla koska mihinkään ei oteta vastaan tarkastamaan tilannetta, itselle olisi helpotus kun saisi varmuuden ettei kohdunsuulla mitään tapahdu. Viikkoja kuitenkin vasta 30+4. Katsotaan millainen päivä tästä muodostuu, seiskalta aamulla herätty jomotuksiin.
Onko muilla näillä viikoilla vastaavanlaista ollut?

Täällä supisteluja ollut kolme vuorokautta ihan urakalla. Säännöllisiä, mutta ei kivuliaita. Tulee 7-10min välein parin tunnin ajan useamman kerran päivässä. Eilen tosin 6h. Soitin synnärille jo mutta ei oltu huolissaan koska ei kipuja eikä vuotoja. Kolmas raskaus, eikä ennen ole näin aikasin supistellut joten melko jännän äärellä oltu. Vihlomista ja jomottelua myös ollut. No ei auta kun seurailla koska mihinkään ei oteta vastaan tarkastamaan tilannetta, itselle olisi helpotus kun saisi varmuuden ettei kohdunsuulla mitään tapahdu. Viikkoja kuitenkin vasta 30+4. Katsotaan millainen päivä tästä muodostuu, seiskalta aamulla herätty jomotuksiin.
Tuttua. Ikävä kyllä. Eilen alkoi jo vuotamaankin. Eikä siitäkään kätilö ollut huolissaan.. epätietoisuus tilanteesta on pahinta.
Onhan sinulta testattu ettei esim. Joku tulehdus aiheuta supistelua?

Täällä kans supistellut jo monta viikkoa ja olinkin vuodelevossa rv29-34. Mulla oli jopa todella kivuliaita supistuksia, mutta eipä ne silti paikkoja lähtenyt avaamaan. Kohdunsuu pehmentynyt mutta ei muuta. Harjoitussupparithan voi tulla säännöllisestikkin ja alkavat hyvin yksilöllisesti. Esim mulla tullut jo rv23 alkaen. Vihlomiseen ja jomotteluun sanoisin, että jos eivät mene levolla ja panadolilla ohi ja kestävät usean päivän pyytäisin neuvolasta pissakokeisiin lähetteet, jotta sulkevat pois tulehdukset. Jotka voi myös aiheuttaa supisteluja. Mulla sattuu kans jatkuvasti eikä mikään tunnu auttavan, mutta äpolilla on sanottu et kuuluu asiaan, joillan vaan koskee ja särkee enemmän :) Soittele huomenna neuvolaan ja pyydä labroja ja neuvoa, niin saat mielenrauhaa. Tsemppiä tuskailuun!
Ps. Vkoilta 30+ ei enään "turhaan" tehdä alatie tutkimuksia, kun voi edesauttaa synnytyksen käynnistymistä, näin ainakin NKL:lla sanottiin. :)

Mustaajavalkoista ja heinis jne.. täällä samat jomot. Turha sopia mitään omaa kotikoloa kauemmas.. yksinkään ei uskalla kauas lähteä, kun kivut voi päästä yllättämään niin totaalisesti. Panadolia saa napsia joka päivä, joka vähän hirvittää

Tää vauva viihtyy vielä vaakamakuulla, saa nähdä meinaako kääntyä lainkaan.
Elokuulle pelkopoli ja lääkäri.

Juu tuttuja on tosiaan nuo säännölliset supistukset. Ainakin jo neljästi olen niiden takia juossut äpolilla tarkistuksessa. Mulla nuo supistukset ovat olleet kivuliaita, mutta eivät ole saaneet aikaan minkäänlaisia muutoksia alakerrassa. Kannattaa kyllä tosiaan tarkistaa onko tulehduksista kyse.

Nyt uutena oireena on tullut järkyttävä pahoinvointi. Olisikohan rautalääkityksestä johtuvaa, kun oikeastaan sen jälkeen olo aina huononee. Väsyttää myös jatkuvasti, mutta jos erehdyn nukahtamaan päiväunet on olo siitä herättyä vieläkin hirveämpi!

Mulla taas vaihteeks tissit heruttaa. Rinnat tuntunu koko päivän raskailta ja nyt sitten koko ajan tuntuu märältä. Pitää vissiin suunnata liiviostoksille, kunhan tästä reissusta kotiudun. En halua hyviä rintsikoita pilata maidon herumisella!

Pissanäyte on otettu ja se on puhdas ainakin. Täytyy huomenna olla yhteydessä että saa muut tulehdukset pois suljettua. Taas kolme tuntia 8min välein supistanut ja tuntuu että hieman kipuakin mukana:/ Ja tulee tosi huono olo kun supistaa.
Tuntuu ettei enää kykene mitään tekemään kun alkaa supistelut. No ehkäpä huomenna selviää jotain tai sitten ei :)
En näköjään ole ainut näiden supistelujen kanssa, tsemppiä kaikille näistä kärsiville minulta myös. Tuskaiselta tuntuu mutta ei enää palkinto kovin kaukana odota :)

Nyt uutena oireena on tullut järkyttävä pahoinvointi. Olisikohan rautalääkityksestä johtuvaa, kun oikeastaan sen jälkeen olo aina huononee. Väsyttää myös jatkuvasti, mutta jos erehdyn nukahtamaan päiväunet on olo siitä herättyä vieläkin hirveämpi!

Itselle tuli aiemmassa rautakuurissa huono olo myös, kun otin yleensä tyhjään vatsaan veden kanssa. Auttoi, kun aloin ottaa vedellä laimennetun appelsiinimehun kera ja vähän ajan päästä jotain hedelmää tai vihannesta päälle. Sitten vasta normiaamiainen.

Itselle tuli aiemmassa rautakuurissa huono olo myös, kun otin yleensä tyhjään vatsaan veden kanssa. Auttoi, kun aloin ottaa vedellä laimennetun appelsiinimehun kera ja vähän ajan päästä jotain hedelmää tai vihannesta päälle. Sitten vasta normiaamiainen.

Täytyypä kokeilla tätä! :)

Mie oon ottanu rautatabut illalla nukkumaan käydessä, ei oo tullu huono olo :)

Sitä oon myös miettinyt, mutta viimeksi tuli niin huono olo kun otin raudan iltapalan jälkeen, että pidin sitten viikon tauon. Nyt on sitten olo jatkuvasti niin väsynyt, että alkaa jo kauhistuttaa kuinka alas hb on tippunut. Onneksi tänään neuvola niin selvii varmaan siellä.

Takaisin