Oireet

Minni, mulla ollut jostain vk 25 alkaen about kipua häpyluun seudulla. Yön jälkeen usein pahimmillaan, joskus tuntuu että halkee noi luut tai jotain.

Häpyluu on miullakin tosi kipeä.. johtuu ihan siitä, et häpyliitos venyy. Lantiokin levenee kun tekee tilaa vauvalle..

Tuo häpyluu ja nivuset on mullaki nykyään kipeänä etenkin aamuisin, kun yön jäljiltä sängystä nousee. Siitä sitten kyllä nopsaan taas vetristyy, mut eipä nuo aamut enää nykyään kamalan mukavia ole, kun saa ähkien pungertaa ittensä ylös sängystä. Siihen vielä lisäksi kamala pissahätä päälle, koska oon nyt taas useamman yön nukkunu ilman, että oisin yöllä heränny vessareissulle. Mahtava tunne! :o Ootan kauhulla tulevia viikkoja, jos ja kun tuntemukset tästä varmasti vaan pahenee. Lisäks mä kaipaan sitä, että saan nukkua mahalteen!

Täällä koettu tänään täysin uusi oire.. polttava tunne kohdunkaulalla. Aikalailla koko päivä mennyt maatessa ja kyyneleitä on saanut vuodattaa kun sattuu niin paljon. Ei polta koko aikaa vain silloin tällöin.. hassua etten muista että muissa odotuksissani olisi ollut tälläistä.. vauvakin on ollut todella vaisu jo pari päivää.

Mulla on kans aamut tosi inhottavia. Tuntuu että vatsalihakset ei toimi juuri lainkaan, eikä oo mitään tukea sängyn vieressä josta vois työntää ittensä ylös :D Myös ongelmia tuottaa sohvalta ylös pääsy, koska meidän sohva on todella matala! Usein noustessa sattuu alavatsaan ja alapäähän. Mulla on kans ollut eilen ja tänään tota polttavaa tunnetta alapäässä, yhdistettynä menkkakipuihin. Mutta päinvastoin taas vauva liikkunut normaalia enemmän, joka myös on tuottanut kipua ja irvistelyä.. Tätä onnen määrää taas tänään, kun kaikki tuntuu vaan sattuvan. Plus tää turvotus ja helle, saa mut raivostumaan... Sori avautuminen :D

Heeei! Onko tää menkkaoireinen kipu liitettävissä supisteluihin? En tunne mtn supisteluja mielestäni, ainoastaan vauvan liikkeitä. Yöllä noustessa on vatsa ihan kivikova, harjotussupisteluja? Meen jo ihan sekaisin mikä on mitä! Mut ei kuitenkaan pelota kun tuntuu luontevilta ja asiaan kuuluvilta asioilta. Pissalla pitää käydä heti kun lähtee liikenteeseen. Kun tulee vessasta nii pitäis jo melkein käydä uudestaan :D ei onneks oo vietsatientulehduksesta kyse kuitenkaan, niin usein siitä kärsineenä tiedän... ja mulla myös noita häpyhuulikipuja... toivon ettei olis suonikohjuja tulos sinne, lukenut että ne on todella raastavan kipeitä sitten... nyt rv 30.

Mä kävin koirien kanssa lenkillä ja puolimatkassa iski rankkasade. Kotiin päästyä jouduinkin sitten pesemään koirat kurasta ja siitäkös alaselkä tykkäs. Mulla on jo ennen raskautta ollu tuo alaselkä vaivana, se tollasessa kumartelussa rasittuu helposti. Lopulta istuin kylppärin lattialla ja kuivasin koiria hiki päästä valuen. Päätin sitten selkäjumppaa kokeilla pesuoperaation jälkeen ja kyllähän se jälkeen kerran auttoi. Vitsi kun muistais/viitsis taas jokapäiväiseks rutiiniks ottaa tuon selkäjumpan, kun se tuo niin hyvän olon joka kerta. Alaselkä on yllättävän vähän oikutellu nyt odotusaikana, joten on päässy tämä jumppailu vähän repsahtamaan. Ihanku sitä pitäis olla aina ne kivut päällä, ennenku voi jotain tehdä oman hyvinvointinsa eteen. Huoh, ärsyttävä laiska minä! :|

Mä meen huomenna hierojalle vetreyttämään selkääni. Lähdetään lauantaina ajelemaan pohjanmaalle, ja tulee varsin tuskanen reissu, jos selkä ihan jumissa. Ei tee hyvää liika istuminenkaan!

Miina mulla on ollut noita menkkajomoja nyt pari viikkoa, eivät tule yhtäaikaa harjoitussupistusten kanssa. Kävin äitiyspolilla, kun kipu kesti monta tuntia putkeen ja oli aaltoilevaa, mutta kaikki oli hyvin, enkä saanut mitään syytä kivulle. Itse ajattelin, että on kasvukipuja. Nyt kipuilee välillä, mutta vain vähän aikaa kerrallaan. Jos kipu on kovaa, eikä lepo auta, tai kipu alkaa aaltoilla, niin varmaan hyvä käydä katsastamassa, ettei oo kohdunkaulalle tapahtunut mitään.

Täällä kans menkkjomoinen! Joko jatkuvaa tai aaltoilevaa, usein menee ohi kun vaihtaa vähän asentoa. Mulle äpolilla sanottiin kans, että jos kovasti voimistuu tai muita oireita tulee lisää niin uudelleen yhteys. Muuten ovat kai ihan raskauteen kuuluvia. :) Nyt 2pv varsinkin ollut välillä koviakin jomotuksia ja ihankun nivuset ja alapää olis tulessa aina välillä.

Täällä kärsitään nyt alaselkäkivusta vasemmalla puolella, ei oikein kärsi kävelläkään kun joka askel kirpaisee niin pahasti. Ja kumartelut myös.. Kiroilen sitä että olen laiminlyönyt selän terveyden jättämällä raskausjoogat ja -jumpat viime viikkoina käymättä, muka muiden kiireiden vuoksi. Eikä kotonakaan tietysti ole juuri mitään jumppailtu. Taustalla on kuitenkin välilevyongelmaa, joten ei kovin fiksua toimintaa tämä... :( No jospa tämä menis nyt levolla, venyttelyllä ja jumpalla ohi, kuumavesipullo ja parasetamoli myös käytössä... Tänään iltapäivällä on vihdoin ja viimein lääkärintarkastus jossa ultraillaankin, toivottavasti vauvalla sentään olis asiat hyvin...

Joo en oo minäkään nyt viimeviikkoina jaksanut venyttää selkää, fysioterapian jumppaohjelmasta puhumattakaan.. Multa on kertaalleen välilevynpullistuma leikattu 2015 tammikuussa joka uusiutu samaa välikköön heti toukokuussa 2015.. Nyt kyllä oireilee voimakkaammin, kun alkanut vatsa painaa sen verran. Pitäis ehkä skarpata tuon suhteen, mutkun olo on jatkuvasti kun yliajetulla ei motivaatio riitä edes pieneen jumppaan.

Täällä kärsitään nyt alaselkäkivusta vasemmalla puolella, ei oikein kärsi kävelläkään kun joka askel kirpaisee niin pahasti. Ja kumartelut myös.. Kiroilen sitä että olen laiminlyönyt selän terveyden jättämällä raskausjoogat ja -jumpat viime viikkoina käymättä, muka muiden kiireiden vuoksi. Eikä kotonakaan tietysti ole juuri mitään jumppailtu. Taustalla on kuitenkin välilevyongelmaa, joten ei kovin fiksua toimintaa tämä... :( No jospa tämä menis nyt levolla, venyttelyllä ja jumpalla ohi, kuumavesipullo ja parasetamoli myös käytössä... Tänään iltapäivällä on vihdoin ja viimein lääkärintarkastus jossa ultraillaankin, toivottavasti vauvalla sentään olis asiat hyvin...

Kuulostaa SI-nivelen vaivalta! Mulla ollut molemmissa raskauksissa ja nyt enemmän ja vähemmän kuukauden kärvistelleenä olen päättänyt tilata si-tukivyön, katotaan tehoisko. Viime viikkoinen osteopaatti ei tuonut vielä helpostusta ja tälle viikolle ei saanut enää aikaa ja nyt pari viikkoa reissussa...

Arg mulla on alkanut tulemaan sellasta ihme alapääkipua välillä liikkuessa. Tonne röörin seudulle sattuu/ painaa jotenkin ikävästi. Tuntuu että luihin? sattuisi. Kellään muulla tällästä? :O

Mulle kans tullu tommosta! Viikolla 3- nyt.
Täytyy sen tuntemuksen takia hidastaa tahtia tosi paljon :0 salilla käynti vaikeutunut pahasti.

Mimmeli, sitä itsekin veikkaan, ja mietin myös osteopaattia, mutta nyt ei olisi oikein ylimääräistä rahaa sellaiseen... Varsinkin kun yksi hoitokerta ei taida riittää. Toivottavasti saat nautittua reissusta selkävaivoista huolimatta!

Mulla on tollanen si-tukivyö eikä auta yhtään! :( Aiheuttaa vaan supistelua eikä tunnu tukevan yhtään sen enempää. 80€ tosta maksoin, niin nyt vähän harmittaa.

Mä tilaan vähän halvemman vyön, toivottavasti itselle auttais, harmi ettei Jennyhannele sulla auttanu. Onneksi on parempiakin päiviä, mutta taaperon kanssa tuntuu, ettei saa levätä selkä tarpeeksi:/ Viimeksi mulla tais itsekseen kivut kadota loppuraskaudessa, mutta nyt olen kyllä jo muistaakseni pidemmällä raskaudessa kuin silloin kipujen kadotessa.

Onkohan meidän jäbä laskeutunut. Vatsa on tipahtanut alas, eikä henkeäkään enään ahdista! Alapäässä tuntuu kun olis keilapallo ja kokoaika pissattaa.. Eikai se haittaa, vaikka laskeutuiskin jo? Hyvin osuis noi eiliset kivutkin siihen, kun ei pystynyt edes vessassa omin avuin käymään vihlonnoilta ja kivistelyltä. Menkkajomot jatkuu jo toista viikkoa jatkuvana ja aaltoilevana, mutta viimepäivinä ollu selvästi kipeempiä. Onneksi on tiistaina neuvola, saa sielä kyllä katsoa missä herra oikein hengailee. On meinaan kovimmat vihlonnat koko raskauden aikana nyt!
Muoks: Painelin alavatsalta ja luulen kyllä tunteneeni pään ihan tossa häpyluussa, kaipa hän nyt sitten on päättänyt laskeutua alemmas.

Muokattu viimeksi:
Pää tuntuu sellasena isona möykkynä, se on isoin osa koko kropasta. Mulla se tuntuu siinä heti häpyluun yläpuolella. Peppukin on paljon "terävämpi", vastasyntyneen peppu ei oo samalla tavalla pyöreä kuin oma :D Meillä ainakin esikoinen ei varsinaisesti koskaan "laskeutunut" koska se oli tosi alhaalla koko ajan. Terkka osaa sit kokeilla onko pää jo kiinnittynyt, eli ei heilu enää.

Kauhee kun ei tänään tuntunut koko vauvaa, kun paineli mahaa, joka oli tosi litteä muutenkin heti herätessä :eek: missä ihmeen asennossa toi tyyppi oikein majailee o_O

Takaisin