Oireet

Pari-kolme tosi huonosti nukuttua yötä takana ja alkaa vähän huolettaa, että tästäkö ne paljon puhutut loppuraskauden uniongelmat alkaa :/ Mun kaveri, joka on nelisen viikkoa edelle, just kysyikin, että joko olen alkanut valvomaan yöt...

Ihan ihme homma kyllä, viime yönäkin vaan makasi valveilla ja ihmettelin kun uni ei tule. En edes murehtinut mitään (ihme ja kumma), mihinkään ei särkenyt tms. Siinä sitten vaan törötin hereillä syyttä!

Miten te nukutte? Toivottavasti hyvin :Heartred

Sydänkäpynen jos on pitkä helma niin kannatan crocseja! Ja ehottomasti tukisukat/sukkahousut jalkaan heti aamusta :) toivotaan vähän viileempiä ilmoja niin ei turvottas nii paljo..

Leijona, vielä onneks maittaa uni hyvin.. kyljen vaihto on kyl melkonen operaatio :D mut toi pikkuneiti pitää huolen et väsyttää..

Satunnaisesti olen herännyt liian aikaisin 04-06 välillä, silloin ei vain uni enää tule. Bling vaan ja olen herännyt, kun muu perhe nukkuu. Eipä siinä auta kuin nousta ylös ja lukea vaikka kirjaa.

Mulla kans unettomuutta, tulee kausittain. Saatan kaks viikkoa nukkua kun tukki ja yhtäkkiä kaks viikkoa valvon aamu kolmesta eteenpäin. Nyt ollut toi ikävämpi valvomisjakso just päällä melkeen toista viikkoa jo.. :s

Mä saan unen illalla, mutta alan heräillä aamuyöllä. Pari päivää sitten erään ravintolan tarjoilija kehotti lepäämään hyvin nyt kun vielä voi... Olen vähän laiminlyönyt itsestä huolehtimista, joten tänään kyllä vähän joogailen, jos se auttaisi.

Itselläni ei varsinaisia uniongelmia ole ollut, mutta liian myöhäänhän sitä tulee unille mentyä. :/ Monesti menee puolille öin, vähintään yhteentoista. Esikoinen herää seiskan pintaan ja sitä ennen yleensä havahdun puoli kuuden jälkeen kun mies lähtee töihin. Onneksi olen kuitenkin vielä tähän asti saanut silloin vielä unta ennen kuin lastenhuoneesta kuuluu "äitiiiii".

Pitäisi malttaa mennä aikaisemmin unille, mutta voi veljet kun se oma aika vaan on niin mukavaa iltaisin. :D Ja kun iltatyötä teen, niin useampana päivänä viikossa kotiudunkin vasta 21.30 pintaan. Silloin venyy pakostikin, kun syöt, käyt suihkussa, hetken istuskelet... Onneksi töitä kuitenkin yleensä vain 2-4xvk.

Itselläni on alkaneet muuten suonenvedot jaloissa. Muistan saman oireen myös esikoisen odotusajalta. Pääsääntöisesti vetää vain toisesta jalasta ja erityisesti aamuyöllä. Viime yönä oli kyllä toisessakin jalassa ja silleen inhottavasti varpaiden väleissä nyki ja veti. Magnesiumin puutetta kai...

Vielä olen nukkunut hyvin, välillä juurikin herään kyljen kääntämiseen. Viime raskauden loppu puolella olin juurikin yöllä hereillä klo 2-6 välisen ajan. Oli hermoja raastavaa silloin kun uni ei vaan tullut. Silloin luin yöllä kirjoja tai katsoin hiljaisella elokuvia.
Toivon että tässä raskaudessa vielä riittäisi unta. Tsemppiä teillä jotka yöllä valvovat, tunnen tuskanne.

hyvin nukkuttaa! mutta yöllä kun herää vessaan, alkaa mahassa niin kova disko että menee hetken (joskus tuntikin) aikaa ennenku saa unen päästä kiinni :D elämä on..

tsemppiä kaikille univaikeuksista kärsiville!

Mullakin on takana satunnaisia unettomia öitä, mutta sen jälkeen on aina seurannu pidempi hyvien yöunien kausi. Heti se vaan alkaa vaivata mieltä ja unille käyminen on tympeetä, kun stressaa, et onko eessä uneton yö. Toivotaan meille kaikille sinne unettomien öiden joukkoon myös niitä hyviä öitä!

Mä oon yrittäny taas viime päivinä olla reippaampi lenkkeilijä, joten bussilla kulkemisen sijasta kävelen aika paljon paikasta a paikkaan b. Toki bussilla täytyy pidempiä siirtymiä kulkea, mut paljon yritän myös jaksaa reippailla ja samalla säästää bussikortissa. Noista reippailuista tulee tosi hyvä olo ja on ollu kiva palata ns. arkeen kesälomareissujen jäljiltä. Valitettavasti noihin reippailuihin liittyy myös se, että aika pian iskee tunne pissahädästä. Ei se kävelyä haittaa, mut ei se kivakaan tunne ole kävellä loppumatkaa, kun tekis mieli vaan vetästä housut kinttuun ja ruveta pissalle. Voi näitä pieniäsuuria oloja! :D

Mä olin aina ajatellut että se raskauden aikainen tiuha vessassa juokseminen olis vaan yksi kliseinen raskausoire, joka ei nyt hirveesti edes häiritse elämää. No joo nyt sekin kostautui, sillä edes että pääsen nukkumaan joudun sitä ennen käymään 5-kertaa vessassa. :bored: Päivän aikana myös tottakai jatkuvasti.. Sit kaikista karmeinta on herätä aamuyöstä siihen, kun rakko on poksahtamista vaille täynnä ja Mini puskee itseensä vatsanahan läpi. Sillon oikeesti tuntuu, että mä halkeen kohta! :arghh::hilarious:

Se on inha tunne, kun rakko on ihan täynnä ja samaan aikaan kaveri puskee itteensä vatsassa. Sanotaanko näin, et olo on niinä hetkinä hyvinki raskas! Voi sitä autuutta, kun pääsee pöntölle, joskus tekis oikeen mieli sulkee silmät ja huokasta helpotuksesta! :D Mä odotan sitä aikaa, kun pääsee taas elämään normaalisti sillä tavallisella vessarytmillä...

Mä olin aina ajatellut että se raskauden aikainen tiuha vessassa juokseminen olis vaan yksi kliseinen raskausoire, joka ei nyt hirveesti edes häiritse elämää. No joo nyt sekin kostautui, sillä edes että pääsen nukkumaan joudun sitä ennen käymään 5-kertaa vessassa. :bored: Päivän aikana myös tottakai jatkuvasti.. Sit kaikista karmeinta on herätä aamuyöstä siihen, kun rakko on poksahtamista vaille täynnä ja Mini puskee itseensä vatsanahan läpi. Sillon oikeesti tuntuu, että mä halkeen kohta! :arghh::hilarious:
Musta tuntuu, että mun elämä on yhtä pissaamisat.. :D Mulla kans jokailtainen rumba, ravata vessassa ennenkun voi nukahtaa. Ja aamuyöstä juurikin herään siihen, kun vatsaa ihan koskee kun on niin kova hätä, vaivalla nousen ylös ja raahaan itteni vessaan. Tuloksena usein säälittävä pieni lorahdus :D hahaa!

Mullakin nykyään kävellessä riesana supistusten sijaan jatkuva pissahätä, siis monesti on pissahätä samantien vessassakäynnin jälkeen. Raivostuttavaa!

Muillakin siis samoja oireita! Kyllä täytyy vaan todeta, että esikoisen raskaudesta selvisin todella helpolla. Nyt on ihan eri luokan meininki :D

Hengittäminen alkaa olemaan jo aika rankkaa!vaikka kuinka huilais niin silti tuntuu ettei happi riitä:inpain:

No niin alkaa. Siis tuntuu kun happi loppuis ja sit tulee huono olo!!! Vaikka kuinka hengittää syvään, niin silti ahdistaa ja tuntuu todella epämukavalta. Nyt viel kipeä ja turvonnut kurkku tähän samaan sykliin, niin ai että on mukavaa! :D

Täällä kans happi meinaa loppua ja jotain kun tekee niin saa ihan puuskuttaa. Sekä nyt alavatsa ja selkä on kipeänä ja tuntuu että tulee harjoitus supistuksia. Ja voihan väsymys.

Palaan taas kaikkien lempiaiheeseen, eli pissaan. Tähän vessassa juoksuun nyt alkaa jo tottua, mutta nyt muutamana päivänä kävellessä virtsarakkoon on alkanut vihloa. Siis täysin pysäyttävä kipu! En usko, että on liitoskipuja, kun tuntuu spesifisti virtsarakossa. Mietin jo, että onko nämä nyt sukkapuikkotuntemuksia, mutta luulisin erottavani virtsarakon ja kohdunsuun toisistaan. Tuntuu ku veitsellä pistettäis hyi h...

Arg mulla on alkanut tulemaan sellasta ihme alapääkipua välillä liikkuessa. Tonne röörin seudulle sattuu/ painaa jotenkin ikävästi. Tuntuu että luihin? sattuisi. Kellään muulla tällästä? :O

Takaisin