Oireet

No nyt on tulehduksen poissulkemiseksi otettu kokeita. Sisätutkimus tehty ja edelleen pari senttiä kanavaa jäljellä ja kohdunsuu kiinni, huh onneksi. Ke tulee tuloksia jolloin kontrolli käynti neuvolassa. Paineet koholla ja proteiini plussalla virtsassa. Huonoa oloa ollut ja satunnaisia näköhäiriöitä jotka kylläkin pistänyt väsymyksen piikkiin :)
Toivottavasti ei myrkytyksestä olisi kyse, ekassa raskaudessa oli.

Mukavaa helteistä viikkoa oireista huolimatta kaikille :)

Mitenkäs muut on jaksaneet helteitä/kuumuutta?

Itsellä tulee heti huono olo ja päätä alkaa särkemään, turvotus myös kuumina päivinä ihan omaa luokkaansa!! :confused: Huomenna rv 34 :happy:

Ite oon toistaiseksi kestänyt ihan hyvin tätä kuumuutta, joka meillä on jo jatkunut aika pitkään. Ainakaan turvotusta ei juuri ole vielä näkynyt, eikä päänsärkyä. Tietysti hikoilen kuin pieni possu :) Varsinkin tässä muuttokamoja pakkaillessa ja vanhan asunnon loppusiivousta tehdessä... Yritän juoda paljon vettä ja pitää tarpeeksi lepotaukoja, selkäkivut ja välillä harjotussupparit kyllä ajaa miut sohvalle aika usein.

Meillä nukutaan huonosti näin lämpimällä, vaikka pidetään ikkunatkin auki. :( Pilvistä ja viileämpää odotellessa. Eilen paettiin lämpöä kavereiden kanssa Hoploppiin. Tänään aion kyllä nukkua päikkärit. Sen verran väsyneen pöhnäinen olo on. :(

Lämpöö riittää, mikä vähän tuskastuttaa. En muutenkaan ole kovien helteiden ystävä, mutta kyllä mä lämmöstä tykkään. Nyt vaan hermostuttaa, kun ihan pienikin tekeminen saa aikaan armottoman hikoilun, joka ei ota sit loppuakseen. Heräsin aamulla alaselän toispuoleiseen kiristykseen, jota helpotin tovi sitten joogalla. Ei vaan jaksa vetää ohjelmaa loppuun asti, kun hiki iskee heti alkumetreillä. Illalla sitten lisää, kun vähän on tupa viilentynyt!

Mulla ei onneks tuota turvotusta ole missään kohtaa ollut. Unia kylläkin oon kaikenmaailman vaivoista nähny. Viime yönä heräsin tarkistamaan, tuleeko mun rinnoista tosiaan niin paljon verta kuin mitä unessa oli näyttäny tulevan. :D

Tämä kaveri vatsassa taitaa edelleen olla pää alaspäin. Pissahätä tuntuu iskevän jatkuvasti, vaikka mitään ei juuri pöntölle päästyä tuliskaan. Poitsun jalat muljuaa tuolla kyljissä ja rintojen alla, mikä on kyllä ihan hullun tuntusta välillä. Vatsa tuntuu hiljalleen muljuvan ihan miten sattuu, välillä on vaikka minkä muotonen. Hullun näköstä!

Mun puolesta sais olla pilvistä ja viileää kokoaika. Mä normaalisti pidän helteistä, mut tää hikoilu ja siitä johtuva huonovointisuus on ihan yhtä helvettiä. Meillä on tälläkin hetkellä kotona sisällä 32astetta, ja kämppään paistaa ihan aamusta iltaan aurinko. Ei pahemmin tuulettimistakaan tunnu olevan apua, tekis mieli lillua kylmässä suihkussa 24/7. Iltasin turvottaa melko mukavasti ja yöt menee pyöriessä, vaikka tuuletin on täydellä teholla puolen metrin päässä. Tästä alkaa olemaan huumori kaukana. Äsken kävin mummin kanssa itiksessä lounaalla ja veti kyllä kaikki mehut tästä ihmiskropasta. Vielä pitäis jaksaa tiskata ja leipoa, ei kiinnostaisi sit yhtään. Illalla tulee anoppi ja miehen isovanhemmat kahville, ties mitä tuliaisia tällä kertaa tullessaan... :D

On tää helle kyl liikaa tässä olotilassa, oisin varmaan jo seonnut ellei oltais käyty ostamas ilmastointilaitetta, puhaltaa nyt aamusta iltaan. Meilläki paistaa iltapäivästä myöhäsee aurinko kämppään niin kyllä muuten nousis asteet korkeelle. Tänään ulkona käppäiltyä huomasin sormissa turvotusta ja kivistystä, hassua kun en oikeen muualla kropassa oo vielä tuntenu. Loppu kyllä aika heti kun pääsin sisälle viileeseen.

Kokeilkaahan laittaa ämpäriin tosi kylmää vettä ja liottaa siinä jalkoja - oon ite todennut hyväksi koko kropan viilennyskeinoksi täällä kuumassa asunnossa!
Mä harrastan tota kans iltasin ja kylmä pyyhe pään päällä :"D Oon mä varmasti aikamoinen näky hahaaa!

Nautin lämpimästä myös raskaana ollessani. Nyt olen ollut sisähommissa siivoamassa, saisi jo siivoaminen loppua, mutta vielä on kesken hommat. Ei ole onneksi turvotustakaan, kunpa ehtisi pihalle nauttimaan lämmöstä ja mustikkametsään.

Mulla ollut tänään molemmat kädet ihan puutuneet, toivottavasti johtuu näistä helteistä (vaikkei mainittavaa turvotusta olekaan). En ala mitään, jos jatkuu koko loppuajan, varsinkin kun on pahemman luokan neuloosi päällä :bored:

Mantunen sama täällä! Mulla puutuu yöllä sormet ja ranteet on ihan superkipeät - nimenomaan öisin! Kysyin tästä terkalta ja kuulemma varsin tyypillinen raskausajan ongelma. Oli sillä nimikin, rannekanavaoireyhtymä tai jotan sellaista. Kaikkea sitä. Mä oon kyl kerennyt/kerkeen kerätä ison potin kaikista maailman raskausoireista ennen h-hetkeä. Jotenkin tuntuu, että koko ajan tulee jotain uutta :banghead:

Muistelen, että Järvenhengellä on just tuo rannekanavaoireyhtymä mutta tosi pahana. Mullakin puutuilee käsi öisin, mutta uskoisin sen itsellä johtuvan vain siitä, että nukkuessa kyljellä veri ei kierrä alimmaisessa kädessä kunnolla. Mun patja ja tyyny taitavat sopia paremmin selällään nukkumiseen.

Puutumista täälläkin havaittavissa viikkojen tauon jälkeen (oikea käsi ja kiusaa nyt kolmatta päivää), alaselkää on ruvennu myös vihlomaan päivittäin (vain ja ainoastaan vasemmalta puolelta) ja suhteellisen itkuherkkää meininkiä rupee olemaan myös :P Mitähän vielä..?

Hep! Täällä! (Sissis, oikein muistettu.)

Huhtikuusta saakka. Välillä parmenpana, välillä pahempana. Kahdesti olen käynyt tk-lääkärillä tämän kanssa. Kun sitä ei nyt tässä vaiheessa leikata, niin lokakuun alussa sentään "tarkastetaan vahingot" ja mahdollinen leikkaustarve, eli aika hermoratatutkimukseen on jo sovittu.

Jaa juu. Lääkärit ehdotteli, että lymfahoidoista voisi olla apua. Maanantaina kävin. Ei ollu.

Kasetti tässä on melko tiukilla...

Mulla käytössä nokkostipat ja ne ei aiheuta huonoa oloa ja ovat kyllä tehokkaasti nostaneet rauta arvot aina.. nyt oli melkein 2 viikon tauko niin tippui taas yli 10 yksiköllä. Otin sit eilen takaisin käyttöön.. parempi et ei väsytä ja sit jos taas synnytyksessä menettää verta niin on sit parempi tilanne ku hb ees vähän paremmalla tasolla.

Mulla ollu kutinaa taas 3 päivää ja 2 päivää ylävatsa kipeä enemmän ja vähemmän. Ja supistuksia tuli eilen taas... ja eilen iski ihan puskista flunssa.. tuli ku salama kirkkaalta taivaalta. En tajua. Ja jalat on turvoksissa ja kädet vähän...

Voi ei, Järvenhenki! Sulla se siis oireilee oikein todella. Taidan päästä itse aika vähällä, jos kipuilu pysyy tuollaisena yöajan oikkuna.

Mua terkkari kyllä lohdutti, että yleensä oireet loppuvat synnytyksen jälkeen eli toivotaan näin!

Voi ei, Järvenhenki! Sulla se siis oireilee oikein todella. Taidan päästä itse aika vähällä, jos kipuilu pysyy tuollaisena yöajan oikkuna.

Mua terkkari kyllä lohdutti, että yleensä oireet loppuvat synnytyksen jälkeen eli toivotaan näin!

Tätä totisesti toivon!

Toisella kertaa lääkäriltä kysyin, että lupaako hän että se hetikohta loppuu kun raskaus päättyy, ja että puristusvoima palaa ennalleen. Pahin pelko on, että tavarat, saati lapsi, ei pysy käsissä. Eihän lääkäri tietysti mitään voinut luvata, mutta otti asiakseen järjestää mahd. pian jatkotutkimukset.

No tuota minäkin oon yön pimeinä tunteina valvoessani kauhistellut, et jos tämä jatkuu, niin miten näillä ranteilla mitään nostellaan?

Mutta nyt toivotaan parasta meidän molempien ranteille!

Takaisin