Oireet

Piti äskeiseen vielä jatkaa, mutta sormi lipsahti lähetä napille :rolleyes: anteeksi jo valmiiksi romaani...

Mulla myös ollu ihan kamala päivä :( olin juuri lähdössä yhdeltä töistä ja kirjoitin vielä viimeistä viestiä työkaverille, kun mulla alkoi näkökenttä ongelmat; kirjoittaessa en nähnyt sanojen ensimmäisiä kirjaimia. Kotiin ajaessa paheni, kun pidin käsiä auton ratissa klo 12 ja katse tiessä niitten yli, en nähnyt käsiäni ollenkaan. Himassa multa meni tunto vuoron perään molemmista käsistä ja kasvoista/suusta, puheesta ei tullut yhdessä välissä mitään ja kännykällä kirjoittaminen/lukeminen todella hankalaa. Googlesta katsoin että aurallinen migreeni kestää yleensä max tunnin ja mulla olot ilman hedaria oli jatkunu jo 2h. Mies soitti päivystykseen ja sinne lähdettiin. Pääsin sieltä heti vissiin naistentautien puolelle, pahin oli mennyt jo ohi mutta tutkittiin kaikki mahdollinen: verenpaine, ekg ja joku toinen piuhalaite, hemppa, syke, lääkäri teki kaiken maailman neurologisia testejä, katsoi ultralla babya kun oli ollut kohtauksen ajan liikkumatta ja verikokeita monta pulloa. Kaikki oli hyvin :) lekuri oli konsultoinut neurologia ja sen mielestä kyseessä migreeni. Jos uusii ja ei mene särkylääkkeellä kahdessa tunnissa ohi, niin lähtö Meilahteen magneettikuvaukseen. Sain särkylääkettä kun päätä oli alkanut särkemään ja päästiin kotiin. Oli kyllä ihan kamala kokemus, kun yhdessä vaiheessa olin jo varma että henki tässä lähtee :(

Minulla on aurallinen migreeni ja nyt raskauden aikana on ollut useampia kohtauksia, kun normaalisti on kerran kaksi vuodessa. Itsekin ajelin viimeksi maanantaina vähän suppeahkon näkökentän kanssa kotiin töistä, kun näköhäiriöt tuli juuri, kun olin lähdössä. Onneksi ei päänsärky yltynyt kovemmaksi, vaan talttui Panadolilla kotona. Mulla myös saattaa kadota sanoja kohtausten aikana.

Ja mä täällä valitan jotain väsymystä... Tsemppiä, toverit! Toivottavasti myös Jennyhannele voi jo paremmin.

Mulla on samantyylistä aurallista migreeniä, ja kyllä se päänsärky kestää ihan koko päivän, jos kunnolla pääsee käyntiin. Pitää ottaa parasetamolia ihan heti, jotta se auttaa. Mutta näköhäiriöt ym. kestää yleensä sen 30 min-tunnin.

Rautaa käskettiin viimeks syödä ihan loppuun saakka ja sen jälkeenkin. Synnytyksessä kuitenkin menettää verta, joten ei tee pahaa tankata rautaa vähän varastoon :)

Aurallinen migreeni diagnosoitu tännekkin jo teininä ja raskauden aikana on kyllä oireillut pahasti huhhuh.
Soittelin äippäpolille iltapäivällä ja käskivät levätä ja ottaa panadolia, jota olin jo koko päivän tehnyt. Huomenna soitto uudelleen, jos ei helpotu yön aikana ja toki sit aikasemmin jos alkaa kivut kovenemaan tms.. Toistaseks olo on ollut aika sama ja jomot tulee ja menee.. Katsotaan mitä tuo yö tullessaan.

Toivottavasti menee jomotukset ohi, yöllä varsinkin kurjaa kun huolehtiessa menee yöunet. Mulla jomotellut tänään pariin otteeseen, mutta vain lyhyen aikaa. En niistä nyt enää huolestunut, kun kaikki oli kuitenkin eilen hyvin. Lääkäri ei eilen osannut sanoa mistä johtuu, päättelin itse, et kasvukipuja varmaan.. Onhan sitä vatsan ympäryskin kasvanu taas sentillä viikossa ja painoa tullu 1,5kg! Jospa sulla jennyhannele olis yhtä viattomasta asiasta kyse.

Sitä mäkin vähän tuskailen jo etukäteen, kun en ikinä huolestuessa saa nukuttua. Toivotaan, että olis vaan just noit kasvukipuja. :)

Siis jossei tää hikoilu pikkuhiljaa ala loppumaan, saan jonkun hermoromahduksen :"D Viilenis edes toi ulkoilma, niin sais kämpän viileeksi. Tällä hetkellä sisällä asteita 29,6! Huohhhh

Huh joo tiedän ton tunteen kuumasta asunnosta! Toivottavasti olo helpottaa pian jennyhannele!

Kokeilen nyt raskausosteopatiaa ensi viikolla, jännää:) Lisäksi ilmeisesti ärtyneen suolen oireyhtymä tms puhkesi raskauden takia, koska testattiin keliakia, bakteerit ja muut ja ne on kunnossa, mutta noin viikon parin välein on kunnon ripuli:/ Joskus useamminkin ja en nyt oikein vielä ole huomannut, vaikuttaako jokin asia ruokavaliossa siihen vai ei.

Mimmeli, kattovatko kilppariarvot? Raskaana voi olla lievää ylitoimintaa ja sen kyllä huomaa kun maha toimii liiankin hyvin :) itsellä ainakin huiteli tsh 0,3 kun maha oli enimmäkseen löysällä..

Niin ja ei toi pieni liikatoiminta oo haitaks, miullakaan tuolle tehty mitään. Pari kertaa käyny vaan verikokeessa..
Niin ja mielummin vähän löysä kun ummetus :D

Ei muuten tainneet katsoa! Joo ja nyt kun tiedän ettei ole mitään listeriaa siellä niin ei tätä osaa stressata. Lähinnä jos jatkossa työelämässä kävis niin olis aika epämiellyttävää:D Sen verran kiire vessaan;)

Neuvolan kautta saat kyllä tarkistettua kilppariarvotkin, jos mietityttää.. mut tosiaan tuskin mitään tehdään, vaik ois vähän ylitoiminnan puolella.

Onko kenelläkään kokemusta masennuksesta raskausaikana? Mä pohdiskelin tänään tätä omaa olemistani ja tulin siihen tulokseen, että se kaikki minkä oon pistäny viime kuun kauhumuutosta johtuvan stressin piikkiin ei välttämättä ookaan ollut ihan sitä. Peruspositiivinen minä ei nimittäin näköjään vieläkään oo tullu takas, vaikka muutto on jo takana ja se ei enää mieltä paina (paitsi noina muutamina purkamattomina pussukoina, kun ei vaan jaksa). Tää päivästä toiseen jatkuva kiukku, raivo ja paha mieli ei tunnu helpottuvan millään. Ja sen lisäks vielä suurimpana huoli, että miten tää olo vaikuttaa pieneen? Kenelläkään vinkkejä, kokemusta tai mitä vaan?

Masennuksesta ei ole kokemusta, mutta päivästä toiseen jatkuva raivo, kiukku ja paha mieli kuulostaa kyllä tutulta! Tunnistan olotilan samaksi kuin monesti ennen menkkoja, eli omalla kohdallani kyse on puhtaasti hormoneista :bag: Neuvolassa kannattaa asia viimeistään ottaa puheeksi, voisit päästä juttelemaan asioista ammattilaisen kanssa!

Minä olin esikoisen raskauden aikana masentunut. Neuvolassa näkivät sen ja koittivat saada mua psykologin juttusille, mutta mielestäni en sitä tarvinnut. Loppuraskaudesta menin ja olis pitänyt mennä jo heti, kun tarjosivat ekan kerran. Minulla tosin taisi olla jo pitemmältä ajalta kaikkea taakkaa mielessä.

Tässä toisessa raskaudessa olen huomannut, että jaksaminen loppuu aika helposti, joten olen sitten mahdollisuuksien mukaan koittanut ottaa rauhallisesti. Aika moni juttu on sen takia jäänyt välistä, mutta näillä mennään.

Ota yhteyttä neuvolaan ja pyydä apua!

Mä masennuin kesällä 2015 pahasti keskenmenon jäljiltä ja just ennen uutta plussaa tunsins, että alkaa olemaan olo taas normaali. Mutta viimeviikkoina, on taas ollut ilmassa sitä samaa masentuneisuutta kuin ennen raskautta. Ahdistaa ja kiukuttaa helposti ja just se perus iloinen elämänilo on ihan hakoteillä. Mä luulen, että mun kohdalla johtuu vaan kyllä siitä kun raskaus on ollut fyysisesti alusta alkaen niin rankka ja alkaa voimat loppumaan tähän jatkuvaan oloon. Mä käyn kerran kuussa psykiatrilla ja se on mun kohdalla ollut suuri pelastus. Suosittelenkin, että otat puheeksi heti seuraavassa neuvolassa sun olotilan, mitäänhän et ainakaan psykiatrin tapaamisella menetä. :) tsemppiä kovasti tulevaan!!

Nyt sitten pyysivät naikkarille näytille, kun ei menkkajomot vieläkään oo asettunut ja muutama melko napakka supistus tullut taas... Huoh

Jennyhannele, toivotaan et kaikki on kuitenkin ok :) tuuhan sit kertoo kuulumisia!

Takaisin