Oireet

Väsymystä täälläkin! Aamusin maailman haastavinta saada ittensä ylös ja nukkumassa vois olla jo viimeistään ysiltä illalla. Päikkäreitäkin vetelisin, jos kerkeisin. Tuntuu, ettei rautatabut auta mitään ja tekis mieli omin päin kokeilla annoksen nostamista.

Väsyttää myöskin! Hb noussut jopa 114->115.. tekis mieli nostaa annosta, mut jospa nyt katon vielä seuraavaa neuvolaa asti (2vko).

Täälläkin alkaa olla väsymystä, joka oli pitkään pois. Aamut ovat helppoja, herätessä olo virkeä ja en meinaa muistaa ylösnoustessa mahan olemassa oloa. Päivänkin jaksan ihan hyvin, mutta iltaisin pojan käytyä nukkumaan noin klo21, olin ihan poikki ja en jaksa enää mitään. Ja ärsyttää, kun jää sitten kotihommia roikkumaan (tiskit, ruuanlaitot, pyykit jne), onneksi on viikonloput jolloin jaksaa olla ahkera. Ja kohta, kun työt loppuvat, niin jaksaa kotona paljon enemmän taas puuhailla.

Mulla on kans väsymystä, tänään on jo ottanu pikku tirsat ja toiset unoset vois kohta ottaa taas.. Mutta mulla on mennyt nyt muutama yö ihan keturalleen ku on lonkat niin kipeet ettei tiiä miten päin oikein olis.. Hemppa ainakin oli ihan kunnossa ku aamulla kävin neuvomassa, oli jo 122, unohti vaan kysyä että vieläkö jatkan samalla lailla lisärautaa vai riittäskö vähempiki, pois en kuitenkaa heitä..

Kuinka paljon teille on muuten lisärautaa suositeltu? :o mulle todettiin vaan, että ois hyvä jos ottasit ja hemoglobiini oli 106.

Mulla oli about 115 hemppa ku aloin ottaa lisärautaa ja 105 ku tuplasin annoksen. On sulla kyllä alas päässy tuo hemppa enneku lisärautaa on suositeltu!
Ja siinä kuitenkin kestää jonkin aikaa ennen kuin se lisärauta rupeaa tehoaan.

Mulla oli about 115 hemppa ku aloin ottaa lisärautaa ja 105 ku tuplasin annoksen. On sulla kyllä alas päässy tuo hemppa enneku lisärautaa on suositeltu!
Ja siinä kuitenkin kestää jonkin aikaa ennen kuin se lisärauta rupeaa tehoaan.

Aikasemmin ollu arvot ihan kunnossa ja yhtäkkiä humahti alas. Ehkä mäki sit uskallan hetken ottaa tuplana, jos se auttas vähän paremmin. Neuvola kuitenki vasta kahen viikon päästä.

• Tykkään
Reaktiot: mkm
Taskis, ota ihmeessä tuplana ku noin alhaalla. Mulla oli kutakuinkin sama lukema kun lääkäri määräsi tuplana. Syöt vaikka seuraavaan neuvolaan asti ja jos on paljo noussu nii vähennät. Mulla nousi hemoglobiini tuplana ku söin parissa viikossa 135, ja heti kun vähensin laski 122. Käskettiin syyä loppuun asti ja vähintään tässä sais pysyä. Neuvolasta en itsekään hirveenä neuvoja saanu, mutta äitipolilta antoivat ohjeita. :)

Täällä kans väsymystä. Harmittaa kun maanantain neuvolassa ei otettu hemppaa ollenkaan.. en tiiä unohtuiko se vai jättikö terkka sen tarkoituksella ottamatta..

Onko moni saanut ohjeen syödä rautaa loppuun asti? Kysyin asiaa neuvolasta ja sanoi, että syö vielä pari viikkoa ja lopeta. Viimeksi ei Hbtä mitattu, mutta olo on ollut hyvä kuitenkin.

Minullekin oli muuten ohjeena, että alussa voi rautaa syödä kaksi tabua per päivä, jos vatsa kestää.

Täällä herättiin aamulla todella kipeisiin suppareihin. Siis huh kun sattu! niitä tuli joku 30min melko säännöllisesti ja nyt jo kolmatta tuntia on menkkajomot jatkuvasti päällä. Hmmm, pitääköhän tässä nyt ruveta soittelee jonnekkin vai seuraanko vaan tilannetta :o
Ps. Mulla ei taaskaan toimi toi puhelimen vau.fi foorumi.....

Tää väsy, mitä tää on? Ilmestyi aika lailla heti, kun kolmas kolmannes alkoi. Olen vähän unohdellut rautatabletteja, koska aamiaisella niitä ei kannata kalsiumin takia ottaa, mutta olisko jokin muukin syy, miksi energisen keskiraskauden jälkeen alkaa nukuttaa?

Sissis, vauva kasvaa niin kovasti et äitiäkin uuvuttaa? ;)

Joo kai, mutta ajattelin, ettei mulla ole mitään syytä eikä oikein aikaakaan alkaa väsyilemään ennen syyskuuta, että jos tälle vois tehdä jotain... :joyful: Kesäloma ois kyllä kiva!

Takaisin