Oireet

Kyselin tätä samaa asiaa täällä pari kuukautta sitten, ja nyt kysyn taas: onko muilla lievää kuukautiskipua alavatsalla? Mietin, onko asiaankuuluvaa enää /vielä näillä viikoilla (29+)? Tosin aika vauhdikasta on vauvan ja täten kohdunkin kasvu näillä viikoilla, et voi varmaan olla kasvukipuja, mut toisaalta huolettaa ettei vaan pehmitä paikkoja liian aikaisin.. Kipu varsin lievää eikä liity supistuksiin.

Kaipailisin samaan kysymykseen vastauksia kuin mantunen. Nyt just viimesinä iltoina ollut menkkamaisia jomoja. Rv 30+1.

Miulla on nyt viime päivinä tullut menkkamaisia jomoja aina jos oon kävellyt esim. 15 minuuttia, vaikka kävelen tosi hitaasti. Jomot pahenee niin kauan kun jatkan kävelyä, mutta helpottaa kyllä heti, kun istahdan lepäämään. Voi olla, että tää johtuu myös kuumasta ilmasta, täällä on ollut pari päivää 30 asteen molemmin puolin lämpötilat... En varsinaisesti ole huolissani noista jomoista, mutta onhan se nyt vähän ärsyttävää, kun oon tottunut kävelemään paljon...

Miulla oli menkkajomoja jossain puolen välin tienoilla.. sillon terkka ja lääkäri meinas et johtuu kohdun nopeesta kasvusta. Muutaman viikon niitä kesti ja sit loppu. Kohdunkaulalle ei tehnyt mitään.. en ois huolissaa jossei ala tulla säännöllisesti tai tosi kovia.

Mä kärsin täällä tällä hetkellä just noista menkkajomoista. Alaselkä ehkä se pahin. Myös toinen lonkka on ihan hiton kipeä. Nukkunut varmaan huonossa asennossa.

Tänne iski kesäflunssa :( tylsää. Ei varsinaisesti mikään raskausoire. Tuleepahan ainakin levättyä. Viime yön nukuin myös huonosti. Päikkäreitä tulee aina tarpeen mukaan nukuttua.

Mulla on ollu noita menkkajomoja koko ajan ja rasitukseen yhistän ne. Tosin välillä tuntuu ettei tarvi ees paljo tehä, niin jomottaa. Sitte toinen on munasarjojen vihlonta..mutta siellä varmaan vaikuttaa pco ja ilmeisesti pienet kystat. Ja kuopuksen raskaus ajalta tuttu lonkkakipu on myös täällä..

Kolmatta päivää tuntuu vatsa ihan kovalta kauttaaltaan ja fiilis kun kiviä kantaisi. Ei oo kyllä supistellut ollenkaan, ainakaan en oo huomannut. Menkkajomoja välillä. Mä nyt oletan että kun vatsa alkaa olee aika iso, niin kuuluukin olla melko kova kokoaika? Kun ihokin kireenä eikä oo juuri löllöä enään masussa :D Auttakaa hysteerikkoa..... :D

Mullaki on vatsa tosi kova ja raskaan tuntunen. Ei paljon enää ylimääräiset löllöt hölly liikkuessa. :D Kerran tuli ne harkkasupparit sillon reissussa ollessa. Ilmeisesti täysi virtsarakko sen sillon laukas, näin ne neuvolassakin epäili ja vahvisti mun hoitajaukkoni ajatuksen. Ite en jotenkin osaa huolestua oikeen mistään tuntemuksista, oletan vaan kaikenlaisten nipistysten kuuluvan asiaan. Itellä on ollu niin oireeton raskaus ihan alusta asti, että yhä edelleen välillä melkeen unohtaa koko raskauden. Nyt tuo vatsa on vihdoin alkanu kasvaa, joten se nyt ehkä muistuttaa sit jatkossa asiasta. Oon ihan varma, et oon sit loppuraskauden ajan tosi tuskissani, ku oon helpolla päässy näin pitkälle.

Kauhee kutina! Siis kutisee kädet, jalat, rinta ja masu. Neuvolasta laittoivat lähetteen maksa ja sappiarvoihin, niihin nyt sitten huomen aamulla. 12h paastolla, apua.... :D

Hyhhhh, mulla tekee nykyää pahaa olla ravinnotta se 3-4tuntiakin. Alkaa oksettaa ja huimaamaan heti! Noh, eväät mukaan :D

Joo paasto ei sovi mullekaan lainkaan. Olin just sen 12 tuntia sokerirasituksen takia syömättä ja siihen päälle se parin tunnin rasitusaika. Hyh olkoon. Ja tietenkin just viime yönä heräsin neljän aikoihin kamalaan nälkään enkä saanut sen takia enää unta. Meinasin jo perua koko sokerirasituksen, mutta koska seuraavat vapaat ajat menee aina parin viikon päähän, oli pakko skarpata.

Huh, kun mua taas väsyttää! Oon ollut jo about viikon tosi väsynyt ja tuntuu, että vois nukkua vaan :/ Onko muilla väsymys tehnyt paluuta?

Hellettä ja tuollaista painostavaa säätä pidän kyllä yhtenä tekijänä tähän väsymykseen. Toivottavasti on kaikki veriarvot jne. pysyneet kunnossa, ettei nyt esimerkiksi taas olisi hemoglobiini lähtenyt kenkuttelemaan. Onneks on kontrollilabrat tällä viikolla!

Tänne on nyt rantautuneet liitoskivut, esikoisen odotuksen olin autuaan tietämätön näistä. Pari päivää vihlonut häpyluuhun ihan kunnolla ja etenki rappusten alaspäin kävelyssä tuntuu. No jospa tästä vielä helpottaisi pian. Tänään ainakin tuntuu paremmalta.

Jalkojen turvotus on myös palannut, minulla oli sitä jo toukokuun helteillä, mutta sitten hävisi. Selvästi työpäivän istuminen ei tee lämpimällä hyvää. No onneksi ihan pian lomaillaan, tämä päivä + 7 työpäivää jäljellä. :grin

Huh, kun mua taas väsyttää! Oon ollut jo about viikon tosi väsynyt ja tuntuu, että vois nukkua vaan :/ Onko muilla väsymys tehnyt paluuta?

Hellettä ja tuollaista painostavaa säätä pidän kyllä yhtenä tekijänä tähän väsymykseen. Toivottavasti on kaikki veriarvot jne. pysyneet kunnossa, ettei nyt esimerkiksi taas olisi hemoglobiini lähtenyt kenkuttelemaan. Onneks on kontrollilabrat tällä viikolla!
Mulla on ainakin väsymys palannut. Toi mukanaan myös pahoinvoinnin ja päänsäryt. Kaikki labrat kunnossa ja neuvolatäti tänä aamuna sanoi että joillakin se vaan tulee takasin loppuraskaudesta ja jopa pahempana... Huh mä otin eilen kahdet päikkärit! Ja silti olin ysiltä illalla sängyssä :D

Voi meitä väsyneitä, Jennyhannele!

Meneehän se kesä tietysti nukkuessakin, toivoisin toki, että jotain muutakin jaksais tehdä :laughing002

Mä oon myös ollut väsynyt, eilinen hemoglobiinin mittaus kuitenkin osoitti, et on nousuun päin, 114! Mulla väsymys johtuu osittain siitä, ettei tuu juotua tarpeeksi vettä, sitä kuitenkin pyörittää kahden kuona-aineita kropassaan.

Mulla oli kans hemoglobini noussut 105>117 ja silti olo on vaan karseempi :D Vettä menee mulla se 3L päivässä, että en usko siitä johtuvan. Johtuiskin, niin sais olon tasaantumaan juomalla lisää :D

Olen ihan järkyttynyt näistä liitoskivuista. Pari viikkoa sitten olin toiveikas että kipu olisi vain hetkellistä, mutta nämähän pahenee vaan :( Ei tarvitse kävellä kuin 5min niin kivut on niin kovat et hampaat irvessä mennään loppumatka. Eihän mun kesällä tehnytkään mieli liikkua ollenkaan :/ Viime raskaudessa tein pitkiä kävelyjä vielä muutama päivä ennen synnytystä, tahti vain hidatui. Nyt rukoilen että pystyisin silloin käymään edes ruokakaupassa.

Takaisin