Oireet

Hei apua mun jalat on JO NYT turvonneet. Tuosta jalkapöydältä ihan turvoksissa. Ei kyllä kipeät mutta rumaltahan tuo näyttää :(

Auttaako tähän mikään?

Mullakin noita kiukkuja iskee ja niiden lisäks oon tosi tosi itkuherkkä. Oon yleensäkin herkkä itkemään mutta nyt on kyllä kyynelkanavien herkkyys huipussaan :D
Hei sydänkäpynen, no worries, mul on ollut jo yli kuukauden jalat ihan TÖRKEEN turvoksissa! Tukisukat on ihan must! Ilman niitä en vois muuta ku makaa jalat kohti kattoo:sad001
Joten siis tukisukkakaupoille, ne auttaa:happy: mä ostin ihan sellaset spessu liikkeestä kun on muutenkin yli isot pohkeet et ei ne apteekin sukat käy, oli aika kalliit, yli 100€ mut on ollut kyllä ihan älytön apu.

Mulla turvottaaa vaan vatsan alueelta. Ylävatsa niin pinkeenä ja tuntuu, että tän päivän ruoat on edelleen kurkussa vaikka syömisestä on jo useita tunteja... Makuu asennossa on hyvä, mut hetikun nousee seisomaan tuntuu, että vatsa vähintään repee tai tippuu alas :D Tätä menoa uskalla syödä edes iltapalaa.... Hyh

Täällä ylty ihan järkyttävä sappikohtaus niin kovaksi, että piti soittaa ambulanssi kun taju lähti. Siis helvetti soikoon mä en toivois tätä edes pahimmalle vihamiehelle. Nyt vietetään yö osastolla särkylääketipassa kun kuume nousi... :"(

Mulla myös jalat välillä turvoksissa, pidän vuoro päivinä tukisukkia ja tuki säärystimiä. Viime raskaudessa kun turvotus nousi nivusiin saakka. (raskausmyrkytystä) viime raskaudessa. en pitänyt tukisukkia. Ja nyt meinasin pitää ehkä toi viime raskauden raskausmyrkytys kummittelee päässä niin senkin takia pidän tuki sukkia. Kiva vaan kesä helteellä sit olla sukkien kanssa, kun enhän mä osaa mekkoja noitten sukkien kaa käyttää :D

Kohtaus alkoi helpottaa aamuyöstä ja kotiin pääsen iltapäivällä. Mut nyt laittoi lääkäri jo valmiiksi lähetteen sappirakon poistoon synnytyksen jälkeen. Maksa arvot on vähän koholla ja sain antibiotti kuurin, ettei tule tulehdusta sappirakkoon. huh, aikamoinen yö takana kyllä.. Kiitos tsempeistä! :)

Onneksi jennyhannelen olo helpottui. Ei sitä koskaan tiedä mitä eteen tulee. Minun edellinen yö meni ilman krampin kramppia. - Uskomatonta :) pitkästä aikaa nukuin aika levollisesti. Käytin magnesium-suihketta, lentosukkia ja olen oppinut nukkumaan kyljelläni. Siinäpä se, kunpa tää jatkuisi.

Onneksi jennyhannelen olo helpottui. Ei sitä koskaan tiedä mitä eteen tulee. Minun edellinen yö meni ilman krampin kramppia. - Uskomatonta :) pitkästä aikaa nukuin aika levollisesti. Käytin magnesium-suihketta, lentosukkia ja olen oppinut nukkumaan kyljelläni. Siinäpä se, kunpa tää jatkuisi.
Mä en varmaan ikinä opi nukkumaan kyljelleen. Monta viikkoa jo taistellut tän ongelman kanssa, vieläkun pystyn nukkumaan vaan oikealla kyljellä koska vasemmalla kyljellä oleilu alkaa närästää kun tulee painetta vatsalaukkuun. Kyllä mä niin jo odotan, että se syyskuu tulis pian.... :D

Nyt viikon sisällä riesaksi on tulleet levottomat jalat, jonka takia en meinaa saada unta. Magnesiumsuihkekaan ei tunnu auttavan tarpeeksi. Mitäs muita konsteja tähän olikaan?

Mantunen, mä oon joka ilta ennen nukkumaan menoa liotellut jalkoja 30min lämpimässä vedessä ja sit suihkassut magnesiumit perään. Mulla toimii toistaseks :) varpaat tosin vispaa entiseen tapaan, mutta ei niin että ne unta häiritsis! :) Toivottavasti löytäisit apuja inhottavaan vaivaan.

Suolaa en kestä enää yhtään tai seuraavana päivänä kamala turvotus päällä. Mä oon tähän asti pystyny kääntyilemään ja pyörimään öisin ihan helposti, mutta nyt on muutaman yön kääntyminen aiheuttanut ylimäärästä ähinää, puhinaa ja todennäkösesti oon aina herännyt aina, kun on ollut huono asento ja pitäs liikkua. Rautatabletteja syöny viikon ja ne ei tunnu auttavan yhtään. Pahimpana pohjalla on tää käden ja välillä molempien käsien puutuminen. Onko siihen joku löytänyt helpotusta?

Olipas valivali, mut nyt nää kaikki ikävät vaivat rupee vasta iskemään täällä ja kunnolla :D

Olen alkanut syödä myös magnesium-tabletteja iltaisin, käyttää magnesium-suihketta ja laitan nukkumaan lentosukat jalassa +vielä kyljellään nukkuminen. En sitten tiedä mikä noista on se juttu, mutta kun jätin lentosukat pois, niin heti kramppia tuli :)

Mä olen kans öisin alkanut heräämään siihen, että pitää kääntää kylkeä. Ei muuten enää suju niin sulavasti. Myös käsien puutuminen häiritsee ja saattaa valvottaa. En tiedä yhtään mikä avuksi, kun ei oikein ole vaihtoehtoja kyljellä nukkumiselle. Veikkaan, että johtuu nimittäin siitä, kun toinen käsi jää pään alle ja veri ei kierrä kunnolla.

Vahva magnesium iltaisin pitää krampit poissa jaloista. Päivisin on kyllä vähän levottomat jalat, mutta ei vielä häiritsevästi.

Siis mä en ymmärrä tätä oloa. Jo toista viikkoa on sellanen olo, kun olis rekan alle jäänyt. Heikottaa, väsyttää, oksettaa ja huimaa jatkuvasti. Nyt koittanut tunnin verran ottaa päikkäreitä, mut olo on niin huono ettei pysty edes nukahtamaan. Vkl sairaalareissulla oli paineet hyvät, sokerit hyvät ja hemoglobini hyvä.. Tänään pissasin NKL protskut ja sokerit ja oli ok. Mistähän ihmeestä vois johtua, alkaa jo ottaa henkisesti voimille kun ei jaksa edes ruokaa laittaa!! Onko muilla vastaavaa? Rv 29+5.

Täällä samaa. Heikottaa jatkuvasti ja arvot on kohdillaan. Tosin mulla vaikuttaa se, että normaalisti on korkea verenpaine niin nyt se on laskenut todella paljon niin mulle se on vähän liikaa. Mulla myös nesteenjuonti auttaa aina silloin ku tulee heikko olo.
Täällä toisena selkä alkanut olemaan todella väsynyt iltaisin. Ryhti ei siis pysy enää illalla kasassa millään :blackeye:

Hemmetin öiset jalkakrampit! Hiljalleen niitä on alkanu tulemaan mullekin. Oon huomannu, että todennäköisyys krampille on suurempi niinä päivinä, kun oon kävelly litttanapohjaisilla kengillä pidemmän matkan. Lähdin eilen kaupunkiin ballerinoilla, joten tämähän olis taas pitäny älytä ennustaa. Unet päätty äsken varsin inhottavasti, kun iski kamala kramppi toiseen jalkaan. Pitäis sitä magnesiumia nyt itsekin ottaa kokeiluun. Mahtaako täällä saada kysellä, mikä merkki on erityisen suositeltavaa?

Mulla auttaa levottomiin jalkoihin kun laittaa märät sukat jalkaan ja sit jos toi ei toimi, laitan kylmägeeliä.

Ja magnesiumista: mä oon testannut montaa apteekin vaihtoehtoa, ja tällä hetkellä käytössä on MagneCit, koska ne on helpoin niellä. Monet noista on niin isoja tabletteja etten meinaa saada nieltyä.

Takaisin